Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: iRacing Special Events 2019

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard iRacing Special Events 2019

Dit weekend is weer het eerste (road) special event van het jaar, de 24 uur van Daytona. Dit jaar voor het eerst met dag/nacht cyclus. Dit topic is bedoeld voor alles wat met deze special events te maken heeft. Dus voorpret praat, updates tijdens de races maar ook stream zijn van harte welkom. Hieronder het schema voor alle road special events.

Race Datum Auto's
    24 Hours of Daytona 19 januari DP, GTE, GT3
    Bathurst 12 Hour 9 februari GT3 + Porsche
    12 Hours of Sebring 2 Maart DP, GTE, GT3
    24 Hours of Nurburgring 4 mei 3 GT3s, Porsche Cup, MX-5
    24 Hours of Le Mans 1 juni P1, P2, GTE
    6 Hours of the Glen 22 juni DP, GTE, GT3
    24 Hours of Spa 20 Juli GT3
    Bathurst 1000 28 September v8s
    Petit Le Mans 5 october DP, GTE, GT3

Wij, Virtual Motorsport, gaan dit jaar mee doen in de GTE klasse rijden. Marcel Bosman en ik zullen het grootste gedeelte voor ons rekening nemen waarbij Storm en Roy Diederen er voor zorgen dat wel ook nog wat uurtjes kunnen slapen. Ik vermoed dat we met onze iRating de topsplit niet kunnen halen maar de 2e split zou moeten lukken. We gaan jullie op de hoogte houden.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Veel succes mannen van Virtual Motorsport.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik heb een iets te vol weekend om zo veel te rijden als ik zou willen met 2 verjaardagen en een feestje. Maar de stints die ik kan rijden heb ik enorm veel zin in. Het oefenen ging erg goed, we zitten met z'n 4 erg dicht bij elkaar. De auto heel houden en maar weer eens zien waar we terecht komen.
    Power by Cosworth

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Veel succes en plezier mannen.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

Veel plezier, met 3 Limburgers in het team is succes wensen natuurlijk overbodig.

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Dennis is inmiddels ook een halve Limburger. Hij kan ons verstaan
    Power by Cosworth

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voor de geïnteresseerden, jullie kunnen ons via JRT timing volgen. Linkje: http://jrt.virtual-motorsport.org/
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Wij zijn uiteindelijk 6e geworden in onze split (split 2). Eerste helft van de race ging heel erg goed en we lagen op podium koers. Tweede helft ging iets minder met Marcel die ziek werd tijdens zijn stint in de nacht en een klein beetje schade tijdens mijn stint waardoor we veel top verloren. Dag / nacht cyclus voegt toch wel heel wat toe hoor aan zo'n 24uurs race. Heel gaaf.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

Jammer en beterschap Marcel

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Zo dat was me het weekend wel zeg, in eerste instantie zouden Dennis en ik elk 10 uur rijden en Michael en Roy elk 2. Het zou bij voorbaat al een heftige 4 uurs race worden.

Voorbereiding was vrij simpel, iedereen tevreden met de Pure setup voor dit event. Tijden zaten dicht bij elkaar.

Dennis nam Q en racestart voor zijn rekening, van P16 naar de top 10 als ik het mij goed herinner. Mijn eerste stint ging goed, halverwege mijn 2e stint gingen we 3 wijd over start finish en de DP die rechts naast me zat komt opeens naar links, staat opeens haaks op onze voorbumper en duwt ons naar links. Om maar geen verdere brokken te maken de auto recht uit laten rollen maar dan pak je dus een stuk pit mee en kreeg daarvoor een 15 seconden S&G. Volgetankt en de straf genomen omdat ik het gevoel had dat de optional repairs niet echt nodig waren op dat moment. Mistte een beetje snelheid maar de stint uitgereden stuur aan Dennis overgegeven en optional repairs laten doen.
    Van mijn tweede dubbelstint kan ik me geen bijzondere dingen meer herinneren daarna beetje proberen te slapen (dat werd uiteindelijk 45 minuten) en toen mocht ik instappen voor mijn quadruplestint. Het was 02:30, had al 4,5 uur racen er op zitten en nauwelijks geslapen. Dennis had net zijn quadruplestint gedaan en zei al dat voornamelijk de laatste lastig was. Toen dacht ik zet wat radio op de achtergrond op dat helpt wellicht. Het ging erg goed tot het moment dat Michael online kwam, opeens voelde ik me misselijk en begon me een ongeluk te zweten. Dat was na 3,5 uur rijden. Michael lief gevraagd om het stuur over te nemen en naar de wc gerend
    Volgens mij lagen we op dat moment P7 of P8 en realistisch gezien konden we 1 plek op pace pakken verder waren we afhankelijk van pech van anderen.
    Ik zou in de middag nog een dubbelstint rijden die heeft Dennis van me overgenomen.
    Uiteindelijk P6 in split 2, met het aantal ronden wat we gereden hebben waren we 4e in topsplit geworden

Hebben weer wat dingen bijgeleerd, hebben nu een goed idee over bandenslijtage bij een bepaalde baantemperatuur en kunnen dat hopelijk toepassen bij toekomstige races. Dag en nacht overgang is gaaf alhoewel Daytona wel erg goed verlicht is. Racestart op Monza laatst in het donker (echt pikkedonker 0 licht) was op dat gebied wel wat gaver. Ik kijk in elk geval uit naar Le Mans.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Lekker avontuur zo. Wel leuk om te lezen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Het ging erg goed tot het moment dat Michael online kwam,
    Bekend gevoel trouwens.

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Nog een plaatje erbij

Power by Cosworth

Senior Member Joost van den Heuvel's schermafbeelding

Standaard

Team Redline zet dit weekend bij de Bathurst 12h een team in met Atze Kerkhof, Lando Norris, Max Verstappen en Nicky Catsburg!
    En ook een team met Shane van Gisbergen, Ben Cornett, Rudy van Buren en Justin Ruggier.

Bron: https://twitter.com/TeamRedlineSim/s...23346095362049
    jungletrain.net - 24/7 drum and bass radio

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Dat is cheaten
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Toch mooi, fabrieksrijders van Red Bull Aston Martin en McLaren die samen uitkomen in een BMW. Dit gaat ooit nog wel vastgelegd worden in contracten denk ik, en dan kijken we terug naar de vroege jaren van de e-sport toen concurrerende rijders nog samen konden racen in een concurrerend merk
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan." - Pippi Langkous

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten