Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Zolder Fun Festival

Senior Member Steve Claeys's schermafbeelding

Standaard Zolder Fun Festival

Effe mijn persbericht hier delen ivm de laatst gereden wedstrijd in de VW Fun Cup te Zolder

Seizoenafsluiter te Zolder

Zondag 28 oktober werd de laatste wedstrijd van het VW Fun Cup 2018 kampioenschap verreden op het Limburgse asfalt en dat werd voor het West-Vlaamse DDS Racing een helse karwei, aangezien ze niet minder dan 4 wagens het veld in stuurde.

De #326 EVO3 biplaces werd van stal gehaald en klaar gestoomd voor het trio Tavernier - Marit - Claeys die met hun tweezitter in het mono kampioenschap meestreden omdat ze geen passagiers meenamen. De eerste vrije training werd op een vochtige en gladde baan gereden dus de eerste meters waren verraderlijk. De tweede training werd gereden in droge omstandigheden dus dan kon het trio op zoek gaan naar hun beste rondetijd. Ondanks een uitstap in de grindbak van Steve in de Bianchi bocht, werd er uiteindelijk een 1.56.075 op de tabellen gezet die hen op een 25ste plaats in een 39 wagens tellend veld plaatste.
    Het zou natuurlijk VW Fun Cup niet zijn als het daarbij gelaten zou worden, dus moest er een spel gespeeld worden om de uiteindelijke startplaatsen te bepalen. Na een ronde van blackjack, stond de #326 op de 18de start plaats, toch een winst van zeven plaatsen.

De start van deze 8 uur durende wedstrijd was voor rekening van Steve, na het behalen van de snelste rondetijd van het trio in de trainingen. Na een kanon start waar hij als 13de over de streep kwam na de eerste ronde, viel hij terug naar de 20ste plaats want het niveau is gewoon ontzettend hoog maar zeer uitdagend. Tijdens de rijbeurt van Bjorn ondervond de wagen een technisch euvel waardoor ze 20 minuten verloren in de pits, maar na een grondig nazicht kon de #326 zijn strijd weer verder zetten.

Steve kon gedurende de wedstrijd constante rondetijden van 1.56-1.57 rijden met een paar uitschieters in de 1.55. "Ik heb me dus ook ontzettend geamuseerd. De wagen was misschien niet perfect afgesteld want ik had het gevoel dat ik sneller kon maar tijdens de wedstrijd kan je daar niets aan veranderen, buiten je aanpassen aan de omstandigheden. Afstellen van de wagen is dus een uitdaging voor 2019. Het niveau is ontzettend hoog bij de toppers en we zullen er alles aan doen om die kloof kleiner te maken in de toekomst." verteld Steve achteraf.

De wedstrijd werd afgesloten op een finale 26ste plaats. De ambitie lag hoger maar uitrijden is nog steeds prioriteit nummer één. "Ik ben zeer verheugd om te zien dat Bjorn Marit, wie ik nog steeds begeleid, grote progressie gemaakt heeft in de wedstrijd. In de trainingen kwam hij niet verder dan een 2.05 op de baan wat grotendeels lag aan een gebrek aan vertrouwen in de wagen en zichzelf. De training die we 2 weken voor de race gepland hadden, zijn niet afgewerkt geweest door een probleem met de versnellingsbak, dus hij moest het waarmaken in de race. Met een 1.58 als beste rondetijd evenaarde hij Nicolas Tavernier en verbeterde hij zijn eigen tijd met 7 seconden. Dus ik kan enkel maar blij zijn met deze progressie."

"Ik wil vooral alle mensen bedanken die langs kwamen om ons te ondersteunen en mijn grote dank uitdrukken aan alle team leden voor al het werk tijdens en vooral voor het raceweekend. Last but not least, dank u aan mijn partners voor de steun die me geschonken is om dit allemaal realiseerbaar te maken. Zonder dit zou het niet mogelijk zijn." benadrukt Steve nog.

Standaard

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ziet er gaaf uit Steve. Mooi verslag!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchDevil79 Bekijk bericht
    Ziet er gaaf uit Steve. Mooi verslag!
    Bedankt