Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: [ZAC12] ronde 8: 2,4u van Le Mans | 18-02-2018

Standaard [ZAC12] ronde 8: 2,4u van Le Mans | 18-02-2018

Ronde 8: 2,4u van Le Mans
    Vooraan in het kampioenschap is het redelijk bekeken allemaal, maar voor plek 5 strijden nog 6 man bijvoorbeeld. En kan Enweb die tweede plek bij de teams pakken? Dat gaan we zien op het beroemden circuit van Le Mans. 2,4u gaan we daar strijden. Dit circuit was vier keer eerder het strijdtoneel bij DRNL.

Let op, de testsessies zijn op andere dagen, zodat we er drie konden inplannen (en valentijnsdag niet verpesten voor de wederhelften van onze deelnemers)

Tijdschema race avond
    18:00 - 19:10 Vrije training (70 min)
    19:10 - 19:35 Kwalificatie (25 min)
    19:35 - 21:59 Race (144 min race) (rollende start)

Testsessies
    Dinsdag 13 februari 18:00 - 22:00
    Donderdag 15 februari 18:00 - 22:00
    Zaterdag 17 februari 18:00 - 22:00

Startbox
    Info volgt.

Links
    ZAC12 algemene thread
    ZAC12 startprocedure
    Alle teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC12 leaguepagina op DigitalRacing.nl

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

De testsessie is zojuist gestart, excuses voor de vertraging! Hij duurt nog wel 4 uur, dus tot ca 22:40.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Laten we hopen dat we tijdens de laatste race van de ZAC met een mooi gevuld startveld kunnen aanvangen.

@Robert, misschien nog een idee om naar alle mensen die zich hebben ingeschreven nog een extra mail te sturen.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Staat al in de planning Jeroen. Ik heb op GOT ook een oproepje geplaatst en ik ga dit weekend mijn sim weer opbouwen

Dank voor het meedenken
    DigitalRacing.nl

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Dat is mooi. Heb je zelf dan nog wel voldoende tijd om te oefenen als het dit weekend pas de sim weer opbouwt? Wel goed dat je nog net de laatste race kunt mee pakken.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Le Mans, die mag ik eigenlijk niet missen hé...
    Is er nog plek voor een gastoptreden van mij?

"Overtaking is an art"

Standaard

Uiteraerd Richard!
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

In de mail, voor de race van aanstaand weekend staat dat de race in de nacht gereden wordt, maar hier in de startpost staat er niks over plus elke testsessie was overdag hoe zit dit?
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Deze race was altijd bedoeld als late afternoon, zoals ook de testsessies. Als dat verkeerd in de mail stond, excusez
    DigitalRacing.nl

Member streetboyii's schermafbeelding
    Naam
    Hans Hasperhoven

Standaard

Ik mis de startbox voor lemans of kijk ik er overheen ?

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    Aardig wat rondjes geoefend, kwam elke keer tot een 3:56.1xx en het leek wel een vloek om in de 55ers te komen.In de practice voor de race kwam ik met racefuel tot een 55.8 een PR dus het zag er goed uit.
    Opkomst ook hoger dan ik verwacht had

Kwalificatie
    Eerste serieuze rondje was een 55.567, helaas stond Roy daar mee voor me en dat motiveerde me om voor een tweede run te gaan. Resultaat een 55.093 wat wel ongeveer het maximale was wat er in zat.

Race
    Starten vanaf P5, Fabian was iets beter weg en omdat we de race niet winnen in de eerste bocht het allemaal niet te lastig gemaakt. Bij Mulsanne nog een aardige ontwijkmanoeuvre moeten maken voor Barry die zich daar even verremde. Daardoor kon Roy me inhalen, tot rondje 8 of 9 achter hem gereden totdat hij spinde in de Porsche bochten. Daarna beetje saai tot de eerste stop gereden. Ik was van plan de korte stint in het midden van de race te doen om zo er voor te zorgen dat ik op het einde verse banden zou hebben, en natuurlijk wat rondjes aan de leiding te rijden . Helaas werkte dat niet helemaal want Bas pakte geen banden volgens mij. Op P2 met Fabian net achter me. Hij heeft de run op me bij uitkomen van de Ford chicanes en ik bleef links voor eerste bocht zodat hij in kon halen (hij was toch iets sneller dan me), ik ben op aan het letten of ik em rechts van me zie zodat ik weer aan kon sluiten en richt me daar teveel op en verrem me en schiet een wagenbreedte door van de apex en we raken elkaar. Nogmaals excuses Fabian, dat was uiteraard niet de bedoeling
    Kort daarna was het tijd om de tweede pitstop te doen, voltanken en banden en gaan. Ik kwam op P11 ofzo de pits uit en met nog 25 minuten te gaan ofzo gingen een hoop de pits in en ik begon wat plekjes te winnen. Een rondje of 5 voor het einde komen we erachter dat we een rondje meer gaan rijden dan we verwacht hadden. Gelukkig voor mezelf tank ik altijd voor 1 rondje extra (voor het geval dat, nu dus ). We waren niet de enigen die zich hadden vergist want ook Martijn moest nog een keer extra naar binnen en zo wist ik P5 toch weer terug te pakken. Uiteindelijk met 2 liter brandstof in de tank over de finish gekomen.

Al met al komt de snelheid wat ik in de trainingen heb er niet uit tijdens de race. Misschien toch maar wat woosah oefeningen doen voor de race

Het was weer een leuk seizoen, bedankt voor het organiseren.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Practise
    Maar heel weinig gereden, de snelheid zat er eigenlijk prima in, maar mijn probleem is dat de BMW in de limiter loopt zonder slipstream en als ik deze raak ik 3km/u terugval.

Kwalificatie
    Niks bijzonders, had vast nog wel iets harder gekund maar ik zat in de buurt van Marcel en dat was mijn doel vanwege de stand in het kampioenschap.

Race
    Ik kon bij de start meteen Marcel pakken en van de groep achter mij langzaam wegrijden.
    Het gat voor mij werd langzaam steeds iets groter, op de rechte stukken kon ik niet bij blijven want ik schoot overal op de rev limiter.
    Ondertussen ben ik wel naar p4 gesprongen omdat Roel Houben een fout had gemaakt, het hoe en wat weet ik niet.

Bij de pitstop besloten om geen banden te wisselen en kwam vlak achter Marcel de pits uit, die een korte stint zou gaan doen aangezien die voor de pits 15+ seconden achter mij reed.
    Na een paar rondes zat ik in bocht 1 naast Marcel, maar insturen bocht 2 ging het fout ik wist dat die er nog zat, maar het asfalt hield voor mij toch echt op en moest ik insturen en toen raakten we elkaar.
    Een ronde later tussen Mulsanne en Indianapolis zat ik er naast en liet Marcel mij erlangs, een paar rondes later ging ik de pits in om de tank vol te gooien plus nieuwe banden en het herstellen van de schade.

De laatste stint netjes de rondjes afgereden, maar aan mijn snelheid van de eerste stint kwam ik echt niet meer. Tot mijn verbazing reed ik het gat naar Dennis die P3 reed wel erg hard dicht, en langzaam begon ik het vermoeden te krijgen dat Dennis te weinig brandstof heeft om het einde te halen. En ja hoor precies in de laatste ronde voor Michelin kon ik Dennis inhalen en op P3 gefinisht.
    RIP Mama

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik heb de laatste tijd vooral Rallycross gereden. En als het al met een GT was, was het met een GT1 of GTE. GT3 is al best een tijdje geleden. Dus mijn voorbereiding heeft vooral in het teken gestaan van het kiezen van de auto. De Ferrari had ik nooit gereden, dus die maar gekozen. Dat die ook een km op 10 harder liep dan de Mercedes leek mij ook wel handig om mijn gebrek aan ritme te compenseren.

Tot in de kwalificatie bleef ik last houden van overstuur in snelle bochten als de Esses, Indianapolis en Porsche bochten. Er was geen tijd meer voor nog een run, dus gewoon 1 rondje om even te proberen: met meer rear wing liep hij nog altijd in de limiter maar had ik wel voldoende downforce in eerder genoemde bochten. Een sneller Q-rondje zat er dus zeker in, alleen was daar geen tijd meer voor.

In de 1e ronde van de race voorzichtig aan gedaan. Maar in de ronden daarna bleek ik een goede keuze gemaakt te hebben, ik kon vrij makkelijk plekjes winnen en de top 10 kwam zelfs in beeld. Helaas in het 2e deel van de stint bleek toch wel dat mijn voorbereiding niet voldoende was (en ik in iRacing nog veel te weinig op Le Mans heb gereden ), op versleten bandjes had ik steeds meer ruimte nodig. En blijkbaar levert dat hier in veel gevallen niet een 1x op, maar een slow down. Zo verloor ik best wat tijd en plaatsen. Toen spinde er iemand opkomen start/finish die mij net in de zijkant raakte, geen voelbare schade maar bij de pitstop raakte ik daar wel mijn fast repair mee kwijt. Na mijn stop bleek wel dat ik te veel Rallycross sprintraces gedaan heb, mijn concentratie was weg en ik maakte steeds meer fouten. De fatale fout kwam toen ik met onderstuur de Esses uit kwam, en op het gras spinde en hem in de vangrail hing.

Het was leuk om weer eens mee te doen, maar ik ben wel van plan om een volgende keer niet meer als veldvulling mee te doen. Dan moet de voorbereiding toch wel een stuk beter.

"Overtaking is an art"

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

@Richard, goed om je weer op de baan te zien Volgens mij verbruikt ie de fast repair als die aan staat, ook al heb je geen schade.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    @Richard, goed om je weer op de baan te zien Volgens mij verbruikt ie de fast repair als die aan staat, ook al heb je geen schade.
    Hmm zou dat mogelijk de reden geweest zijn, dat ik na onze tik en de pitstop er geen tempo meer inzat...
    RIP Mama

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Hmm zou dat mogelijk de reden geweest zijn, dat ik na onze tik en de pitstop er geen tempo meer inzat...
    Dan zou je bij pitstop 2 wel optional repairs gehad moeten hebben als er schade was geweest.

Standaard

Mijn eerste race sinds de verhuizing in augustus/september. op zich kwam ik er nog best vlot weer 'in', met dank aan een stabiele Ferrari setup van Jeroen en de baan die ik goed ken. Mijn tijd zat in de 3:59-ers. Doel was een inc vrije ronde, later in de race ben ik sneller gegaan, dus er zit nog wat meer in.

De race was gewoon weer leuk! Ik kon in het begin het tempo wel volgen, maar ik had al vrij snel twee slowdowns te pakken en dan verlies je de connectie snel. Foutje in de Porsche curves betekende een vroege stop met fast repair. Daarna geen schade meer gereden maar de stop was ook net te vroeg om toch op het einde nog even bij te moeten tanken voor een ronde of 4. Verder gewoon lekker gereden, uit gereden en bij vlagen ook prima tempo kunnen rijden van in de 59-ers. De constantheid moet nog wel even terug komen.

De sim is dus weer opgebouwd, alleen nog niet de knoppenwinkel. Dus elke pitstop was het: pits inrijden, gas los, toetsenbord oprapen, alles goed zetten, naar mijn pitslot karren en weer door. Verlies je dus veel tijd mee, maar maakte even niet uit. Ik wilde gewoon weer eens een race rijden en proberen uit te rijden, wat gelukt is
    DigitalRacing.nl

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Ik kreeg een x4 toen ik geraakt werd. Dus ik denk dat er best wel iets schade was en de fast repair dus terecht gebruikt is. De vraag is achteraf alleen of die schade wel groot genoeg was om daar een fast repair aan op te maken. Tijdens de race wist ik alleen niet zeker of ik die kleine foutjes zelf maakte of dat het door wat schade kwam, dus op dat moment was het wel logisch om hem weer aan te zetten voor de stop.

Gelukkig was het maar een gastoptreden en streed ik niet voor positie in het kampioenschap

"Overtaking is an art"

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Practice
    Ik loop de laatste weken enorm te sukkelen met mijn pace en auto controle. Zo ook met de Audi op Le Mans tijdens het testen. Ik kon bij lange na niet in de buurt van Marcel komen. Heel veel zin in de race had ik ook niet.

Kwalificatie
    Ik besloot 1 run te doen van 2 getimede rondjes. Was goed geconcentreerd en zodoende kwam er ook een goede rondetijd uit. 3:55.249, goed voor P8. Voor mij zat er niet veel meer in, dus gewoon nog wat oefen rondjes gedaan met racefuel.

Race
    Bij de start had ik Jeroen meteen te pakken. Daarna rustig mijn rondjes gaan draaien. Even moeten uitwijken voor Barry waardoor ik wel nog Marcel kon inhalen. Ging allemaal prima, lekker benzine sparen. Tot dat ik de hard de laatste rechter van de Porsche curves in ga en een spin heb. Niks geraakt, voorzichtig de auto gedraaid en mijn weg weer vervolgen. Ik bleef goed geconcentreerd en maakte weinig foutjes. Helaas bij de 2e pitstop net wat te weinig getankt dus op het einde nog een keer naar binnen voor 4 liter. Kwam vlak voor Ruud de baan op en wist dat het nog een pittig rondje ging worden. Gelukkig maakte Ruud een foutje waardoor hij een slowdown kreeg en kon ik relatief makkelijk naar de finish rijden. Toch wel blij met mijn P6 en vooral een lekkere race.
    Power by Cosworth

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Het is bijna een week geleden dat we op Le Mans reden. Robert, wanneer worden de uitslagen verwerkt op de website?

Standaard

Ze staan er inmiddels op. Hele week ook de avonden gewerkt. En de zaken die ik dan in de avonden deed, schuif ik dan al door naar het weekend erop.
    DigitalRacing.nl

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Dank je Robert.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten