Weekendje Ardennen. Moet deze dus weer missen.
Na de 2,4u van Monza, gaan we even op adem komen met een kortere race. Hoewel, op Snetterton moet je de aandacht er wel goed bij houden! Een keer eerder, in 2011, reden we op Snetterton met de DRTCC7. Michael Storm won uiteraard een van de twee races, de andere werd gewonnen door Mark Bentvelzen. We rijden nu wel een andere lay-out, namelijk de '300'.
Ronde 6: Snetterton
Tijdschema race avond
17:35 - 19:55 Vrije training (140 min)
19:55 - 20:15 Kwalificatie (20 min)
20:15 - 21:30 Race (75 min race) (rollende start)
Testsessies
Woensdag 17 januari 18:00 - 22:00
Zaterdag 20 januari 18:00 - 22:00
Startbox
Info volgt.
Links
ZAC12 algemene thread
ZAC12 startprocedure
Alle teampresentaties
Alle testsessies
ZAC12 leaguepagina op DigitalRacing.nl
![]()
DigitalRacing.nl
"I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."
Weekendje Ardennen. Moet deze dus weer missen.
Power by Cosworth
Wel het weekend van de 24h Daytona, maar zal proberen toch aanwezig te zijn![]()
Blijft een kutbaan
Ook te weinig voorbereiding door Daytona.
Na een paar glijpartijen was de concentratie helemaal weg.
Voorbereiding
Kon de baan niet, afgelopen maandag gekocht en nadat ik de baan doorhad ging het best lekker.
Kwalificatie
Persoonlijk beste tijd op 0.1 van Dennis en voor Fabian. Ik zeg geslaagd
Race
Dennis en Michael konden flink wat brandstof besparen tov mij bleek tijdens het oefenen. Mijn plan was dan ook afhankelijk van mijn positie na bocht 1. Start ging goed, Fabian zat klem achter Dennis en naast mij maar wist toch buitenom meer snelheid mee te nemen in bocht 1 en zat ervoor. Vanaf dat moment brandstof proberen te besparen en in rondje 24 ofzo zat ik op het verbruik wat ik eigenlijk vanaf het begin van de race had moeten hebben. Komt het er ook nog bij dat we 43 rondjes rijden ipv de 42 wat ik verwacht had. In de voorlaatste ronde tegelijk met Fabian naar binnen en ook tegelijk naar buiten. P4 uiteindelijk. Goed voor kampioenschap maar er had zeker een podium in gezeten.
Achteraf was vol in de aanval gaan waarschijnlijk beter geweest ipv afwachten en brandstof sparen. Weer een lesje geleerd.
Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson
Voorbereiding
Nog nooit opgereden, afgelopen woensdag wat rondjes gereden en dat was het.
Kwalificatie
Ik kon het niet aan elkaar knopen door gebrek aan grip, waardoor ik als P4 mocht beginnen.
Race
Bij de start Marcel buitenom in bocht één kunnen pakken en daarna zoveel mogelijk brandstof proberen te sparen, al reed ik wel rond met fuel mixture op 1.
Mogelijk was dit ook de reden dat ik het niet zou halen zonder een pitstop, verder in het begin achter Dennis wezen hangen, maar verder was het geen spannende race.
Helaas was achterstand opgelopen op Dennis, zal nog een flinke kluif worden om die voorbij te gaan in het klassement, wel uitgelopen op iedereen achter mij.
Op naar Japan!
RIP Mama
ZAC10: Kampioen
ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
DRGTC: Team Kampioen
DRES: Kampioen
De uitslagen zijn verwerkt op de website. Iets later i.v.m. een korte vakantie mijnerzijds.
DigitalRacing.nl
"I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."
Favorieten/bladwijzers