Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: [ZAC12] ronde 4: Brands Hatch | 17-12-2017

Standaard [ZAC12] ronde 4: Brands Hatch | 17-12-2017

Ronde 4: Brands Hatch
    Drie uit drie: wie houdt Michael Storm tegen? In Zolder was Martijn Joon er nog het dichtst bij en claimde P2, voor Fabian de Jong. Drama voor Dennis Gerressen, die kostbare punten moest laten liggen. In de tussenstand in de strijd om de ZAC12 titel leidt Storm nu voor Fabian. Martijn en Dennis delen P3.

Door naar Brands Hatch. (Gelukkig) in de GP layout, zodat duidelijk is waar je heen moet Een krappe, typisch Britse baan, waar je elkaar moet laten leven. Een baan met uitdagingen, makkelijk is 'ie niet. DigitalRacing.nl reed hier voor het laatst in 2014, met de KOC. Toen won -wait for it- Michael Storm. Alle vijf de keren dat DRNL op Brands Hatch GP heeft gereden, won Michael trouwens...

Tijdschema race avond
    17:35 - 19:55 Vrije training (140 min)
    19:55 - 20:15 Kwalificatie (20 min)
    20:15 - 21:30 Race (75 min race) (rollende start)

Testsessies
    Woensdag 13 december 18:00 - 22:00
    Zaterdag 16 december 18:00 - 22:00

Startbox
    Info volgt.

Links
    ZAC12 algemene thread
    ZAC12 startprocedure
    Alle teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC12 leaguepagina op DigitalRacing.nl

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Robert, plaatje in de openingspost laat nog de ingang van Zolder zien
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Oh ja, ik had 'm wel opgezocht maar nog niet aangepast zie ik. Thanks
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Benieuwd of ik hier een beetje potten kan breken. Ik ben hier altijd traag. Echt zo'n baan die me echt niet ligt. Misschien dat het met de Audi beter klikt.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Junior Member
    Naam
    Frank Oosterhuis

Standaard

Ik moet waarschijnlijk weer overslaan

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Grom..... Ik heb een kerstborrel waar ik niet om heen kan.
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Raceday!
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Nogmaals sorry Dennis, hoop dat je niet al te veel schade aan overhield... Ik dacht echt dat de ruimte aan m'n voorkant was en begon naar achter te rijden om ruimte te maken voor de draai, helemaal verkeerd ingeschat.

Nou ja, was leuk om een keer voorop te rijden, wist dat het keer mis zou gaan. Een keer het gras meepakken, auto begint te zwiepen en dan is er geen houden meer aan. 4 keer opvangen maar de 5e keer is het alsof je banden niet meer op je wielen zitten en je gaat rond wat je ook doet...

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickThissen Bekijk bericht
    Nogmaals sorry Dennis, hoop dat je niet al te veel schade aan overhield... Ik dacht echt dat de ruimte aan m'n voorkant was en begon naar achter te rijden om ruimte te maken voor de draai, helemaal verkeerd ingeschat.

Nou ja, was leuk om een keer voorop te rijden, wist dat het keer mis zou gaan. Een keer het gras meepakken, auto begint te zwiepen en dan is er geen houden meer aan. 4 keer opvangen maar de 5e keer is het alsof je banden niet meer op je wielen zitten en je gaat rond wat je ook doet...
    Je stond echt midden op de weg. Dus ik dacht die gooit hem naar voren toe om en toen kwam je ineens naar achteren. Had niet heel veel schade en kon gelukkig direct de pits in met mijn fast repair. Uiteindelijk 3e geworden en meer zat er ook niet in. Achteraf gelukkig niet zo veel aan de hand dus.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    Slecht...

Kwalificatie
    Een PB gereden, aardig dus

Race
    Dat de Audi hier niet lekker ging was wel duidelijk dus kijken hoe ver ik zou kunnen komen. Goede start door wat gerommel voor me maar zat in bocht 2 verkeerd. Wat geklooi en Danny wist me in te halen bij Surtees, slechte exit en 2 wijd met Bob richting Hawthorn. Helaas raken we elkaar, ik heb de replay een aantal keren bekeken en ik zie bij ons allebei niks opzettelijks. Wellicht dat ik wat meer rechts had moeten blijven en Bob wat meer links. Bob verloor 2 plekken maar sloot een 4 seconden achter me weer aan. Daarna doorgereden en doorgereden. Uiteindelijk 4e geworden waar ik vooraf voor getekend zou hebben.

Virtual Motorsport op plek 1, 3, 4 en 5. Goede zaken Als mijn hoofdrekenwerk goed is dan ga ik naar plek 4 in de tussenstand.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Voorbereiding
    Wel wat geoefend aangezien ik nooit op Brands Hatch rij en kon al vrij snel, stabiele ronde tijden zetten.

Kwalificatie
    Een PB gereden, maar is ook niet zo gek had nog geen enkel rondje met weinig fuel gereden.

Race
    Kwam prima weg en kon Storm en Nick prima volgen, in ronde 7 kon Nick storm inhalen na een aantal bochten zij aan zij gereden te hebben, was mooi om te zien.
    Ik zat uitkomen Surtees naast Storm maar miste net de power om ervoor te komen. Ondertussen zat Martijn ook altijd binnen 1 seconden achter mij, maar had volgens mij niet de kracht om een inhaalpoging te doen.
    Nick reed nadat die op P1 lag weg van Storm, Martijn en mij totdat die na een aantal rondes een fout had gemaakt bij Stirlings en ik plotseling op P2 lag.
    Vanaf dit moment liep even het gaatje naar Storm op naar maximaal 2 seconden, maar daarna reed ik het tot mijn verbazing langzaam dicht en Martijn bleef ook dichtbij.
    Tot Storm, Roy op een ronde zette raakte ik een beetje de aansluiting kwijt en ondertussen was Martijn al naar binnen geweest, ik besloot om meteen daarna ook mijn stop te maken waarbij ik weer als P2 terug de baan op kwam.
    In deze rondjes daarna maakte ik wat foutjes waardoor uiteindelijk het gat naar Storm toen die ook een pitstop gemaakt had op tot 10 seconden.
    Ondertussen had Martijn een fout gemaakt waardoor die uit de race is gecrasht en hierdoor ik van achter geen enkele druk meer had en ben ik rustiger gaan rijden.

Ik zag trouwens ook dat ik als enige 0 incident punten heb

Goede dingen gedaan in het kampioenschap ter verdediging van de aankomende race op Monza, dat gaat voor mij tot wel een pittige worden tegen al het Mercedes en Audi geweld.
    Laatst gewijzigd door Fabian de Jong; 18 december 2017 om 13:39
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Audi heeft ook geen topsnelheid meer Fabian
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Voorbereiding: minimale voorbereiding, dit kwam mede omdat ik sinds enkele dagen een VR bril heb en die moest natuurlijk in alle sims grondig worden getest (gamechanger!!!! gezien ik van single screen afkom)

Kwalificatie: de server tijdig gejoined, even wat training laps gereden, toen begon de kwalificatie. Iracing gaf aan dat ik mijn controls moest instellen?!?!? weet niet hoe het kon maar al mijn settings/ hotkeys / wheel settings waren gereset. (STRESS) dussssss mijn kwalificatie was eigenlijk alleen met alle keys opnieuw instellen. geen kwalificatie tijd kunnen neerzetten.

Race: 75 minuten lang genoten, lekker constante rondetijden kunnen rijden. 1 foutje gemaakt waardoor ik spinde maar voor de rest goed kunnen door rijden. paar x van positie veranderd met mijn team genoot Barry uiteindelijk was hij de snellere gisteravond en eindigde ik de race op P7.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Voorbereiding
    Best wat geoefend met de Audi, had voorheen nog nooit op het GP circuit gereden. De voorbereiding ging erg moeilijk, ik denk dat ik wel 1000 Audi's afgeschreven heb en snelheid zat er ook niet echt in. Voor de race ook nog even kunnen oefenen en toen lukte het ineens wel redelijk. Dus met redelijke hoop de kwalificatie in.

Kwalificatie
    Mijn eerste snelle rondje was een heel clean rondje wat meteen een nette tijd opleverde. Een PB natuurlijk aangezien ik nog nooit met low fuel gereden had. Dan ligt die Audi wel ineens erg lekker trouwens. Later in de kwalificatie nog een paar honderdste kunnen verbeteren, maar meer dan een p7 zat er niet in. Ik was hier ook wel tevreden mee.

Race
    Goede start, had Bob snel te pakken in bocht 1. Daarna proberen Dennis en de rest van de mannen voor me te volgen, wat redelijk goed lukte. Tot dat Danny hem in Sheene's (die blinde rechter) over de binnenste kerb hem er tussen duwt. Ik word geraakt op mijn achterwiel en spin. Hele veld voorbij moeten laten en de inhaalrace kon beginnen. Langzaam kwam ik naar voren en toen ik uiteindelijk Ruud voorbij wou raakte we elkaar in Hawthorn. Ik was bang dat ik niet genoeg rekening hield met Ruud maar in de replay was te zien dat dit niet het geval was. Ik voelde me er in ieder geval erg lullig onder waardoor mijn concentratie even weg was en ik hem zelf verlies in Paddock Hill. Ruud reed daarna weer achter me dus ik dacht laat hem maar even voorbij. Daarna zelf de pit opgezocht aangezien ik toch wat schade aan me neus had. Vervolgens weer met mijn inhaalrace begonnen. Mijn pace was toen vrij ok en kon weer wat naar voren komen. Uiteindelijk kreeg ik in de gaten dat er best nog wel een aardig resultaat in zat. En wat bleek, na alle pitstops lag ik ineens 5e. Daarna de race rustig uit gereden en een perfect team resultaat geboekt, alleen jammer dat Fabian met z'n beamer er nog tussen zat
    Power by Cosworth

Standaard

De resultaten heb ik eerder deze week al op de site gezet, ik moet alleen nog de kwalificatietijden doen. Excuses voor de radiostilte mijnerzijds, heb er een aantal weken met echt lange werkdagen op zitten en daarnaast ook nog even bezig geweest een ontluikend griepje weg te pesten
    DigitalRacing.nl

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten