Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Discussie: [ZAC12] ronde 3: Zolder | 03-12-2017

Standaard [ZAC12] ronde 3: Zolder | 03-12-2017

Ronde 3: Zolder
    De 2,4u van Spa ligt achter ons. Die race zag wederom een overwinning van Michael Storm, en een dubbel podium voor Virtual Motorsport Ultra. Bram Reniers zorgde voor een Belgisch vlaggetje op P3.

Van die intense race op Spa, blijven we nog even bij onze zuiderburen. Het roemrijke circuit van Zolder is het strijdtoneel. Krap, lastige bochten waar je veel tijd kunt winnen maar ook kunt laten liggen. Baankennis en de juiste rijstijl helpen daarbij. We helpen jullie door enkele testsessies in te plannen, zie hieronder. Let ook op het tijdschema, dit is uiteraard anders dan de vorige race, en weer identiek aan Interlagos.

Tijdschema race avond
    17:35 - 19:55 Vrije training (140 min)
    19:55 - 20:15 Kwalificatie (20 min)
    20:15 - 21:30 Race (75 min race) (rollende start)

Testsessies
    Woensdag 29 november 18:00 - 22:00
    Zaterdag 2 december 18:00 - 22:00

Startbox
    Info volgt.

Links
    ZAC12 algemene thread
    ZAC12 startprocedure
    Alle teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC12 leaguepagina op DigitalRacing.nl

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Deze moet ik zeer waarschijnlijk gaan missen.
    Power by Cosworth

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Hopelijk kunnen we het goede resultaat van Spa doortrekken naar Zolder. 1,2 zou wel weer lekker zijn.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Hopelijk gaat de BMW in racepace hier wat beter dan op Spa
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Dennis

Standaard

Puur kijkend naar de layout zou het wel wat meer een BMW baan moeten zijn.
    DRNL Championships:

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Dat wordt ontwijken
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Dat broodje bij de laatste chicane voor S/F moet je ook niet te vol overheen. Zo'n drama die chicanes met die hoge stoepranden.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Tom Van Put's schermafbeelding

Standaard

kans is klein dat ik ga meedoen. Sinterklaasfeestje in de namiddag.

Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Dat broodje bij de laatste chicane voor S/F moet je ook niet te vol overheen. Zo'n drama die chicanes met die hoge stoepranden.
    Ik heb deze chicane als voorbeeld genomen, maar het geldt zo ongeveer voor al die dingen

Naam
    Joep

Standaard

Helaas helaas....
    Ik ga het niet halen
    Veel plezier allemaal!
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Junior Member
    Naam
    Frank Oosterhuis

Standaard

Zo, dat was leuk

Sorry voor contact Roel Houben.
    Bandjes waren al iets te ver versleten voor dieactie daar :/

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Zolder, gelukkig het zit er weer op wat een verschrikkelijke baan blijft het toch.

Vergeleken met Interlagos en Spa een stuk minder geoefend. Doel was om zo dicht mogelijk bij Dennis te finishen voor de stand in het kampioenschap.
    Tijdens de kwalificatie had ik een P3 gereden pal voor Dennis, al kon ik nog 0.2 seconden sneller maar kreeg het niet aan elkaar geknoopt.

Bij de race moest ik 1x even verdedigen bij bocht 1 om Dennis achter me te houden, totdat Tim welke op P1 reed bij de eerste chicane de auto verliest.
    Ik kan achter hem langs rijden, maar Dennis kiest de verkeerde kant en rijd schade. Vanaf dat moment alleen maar Martijn achter mij aan gehad tot 4 ronden aan het einde, toen maakte ik bij de laatste chicane een klein foutje en moest ik verdedigen. Maar remde iets te laat voor bocht 1 waardoor Martijn binnendoor kon komen, ik had daarna nog 2 momenten waar ik heel dichtbij was om er naast te komen, maar ook achterin het hoofd houdende dat Dennis al was uitgevallen en ik mijn positie wilde verbeteren in het kampioenschap rustig aan gedaan.

Ook nog mazzel gehad dat ik niet gebeld ben door mijn werk aangezien ik stand-by dienst had, nu op naar Brands Hatch over twee weken en dan zit ik weer in dezelfde situatie want ook dan dan heb ik weer stand-by
    RIP Mama

Standaard

Eigenlijk zou ik de race niet kunnen rijden, wel de voorbereiding gedaan just in case.
    De sinterklaas viering was eerder afgelopen en had de kleinste ziek dus ik had alles in bed liggen voor de kwalificatie.

Die ging op zich aardig p12.

De start van de race verliep zonder incidenten, paar keer wat gespinde auto's moeten ontwijken waardoor ik uiteindelijk op een p9 terecht was gekomen. tijdje gerben achter mij gehad totdat ik zelf een fout maakte waardoor ik 4 posities verloor. herpakt en door gegaan om de aansluiting te houden. helaas was ik niet zo constant als ik gehoopt had en verloor hier en daar wat tijd.

na een remfoutje in de laatste bocht zag Dennis de kans om de auto langs zij te krijgen op start finish, ik koos voor de verdedigde lijn en Dennis zetten hem aan de binnenkant, probeerde contact te vermijden maar helaas raakte wij elkaar. ik had Aero damage en ik zag Dennis stil staan on track.

Door de Aero dmg verloor ik wat tijd per ronde en was mijn doel geworden om mijn positie vast te houden.
    later in de race even in een soortgelijke situatie gezeten met Frank in bocht 1, hierdoor nog iets meer Aero dmg gekregen, toen de auto maar in de pits gegooid voor een fast repair.

uiteindelijk de race uitgereden op p13.

op naar brand hatch, heren waarmee ik contact heb gehad, ik heb de replay niet terug kunnen kijken (vergeten op te slaan) zou er nog nabesproken willen worden over de incidenten (Dennis en Frank), dan sta ik daar zeker open voor. ben te vinden in Discord.

Naam
    Dennis

Standaard

Wat mij betreft valt er niet veel na te praten. Toen het gebeurde was ik vet pissed maar nadat ik was afgekoeld en de replay had bekeken concludeerde ik dat ik gewoon te gretig was om in te halen na het incident met Tim waardoor ik mijn strategie moest omgooien. Enige wat dan nog overblijft is if het verstandig is om te proberen te verdedigen in die situatie. Het is je goed recht maar ik was minstens een seconde sneller per ronde. Het gaat gewoon om positie natuurlijk maar wellicht was na het gemaakte foutje de betere keuze om niet te verdedigen en kijken of je kan aanhaken om zo wellicht wat mee naar voren te rijden.
    DRNL Championships:

Standaard

Mijn race was vrij kort. Kwam na de start in een groepje van 5 terecht en aangezien het een lastige baan om in te halen is, koos ik ervoor om vroeg te pitten om zo proberen te undercutten. Helaas pakte ik bij exit pits de witte lijn iets te gretig mee..... Nja toen lag ik dusdanig ver achter, dat ik er geen zin meer in had om kansloos laatste te worden (met nog een uur te gaan).

Member streetboyii's schermafbeelding
    Naam
    Hans Hasperhoven

Standaard

Het circuit Zolder ligt mij niet en had moeite om bij te benen.
    Helaas werd ik ca. 20 min voor het einde op een wel zeer rare manier de vangrail in gedrukt.
    laatste bocht voor start/finish ging het mis.
    Blijft voor mij nog steeds een raadsel hoe dit kon gebeuren.
    Direct daarna gepit maar te hard gereden in de ingang waardoor ik zoveel tijd heb verloren dat ik dit niet meer goed kon maken.
    Eenmaal terug op de baan de fout ingegaan en heb toen maar besloten een peuk te gaan roken
    In de link het voorval zoals als eerder genoemd.

https://youtu.be/skWQB-HLlSE?t=7912

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Zolder is niet mijn favoriete baan, en dat komt voornamelijk door die vervelende chicanes, maar waar je voorafgaande aan die chicane eigenlijk te weinig mogelijkheid hebt om iemand uit te te remmen (in vergelijking met Monza waar je ook chicanes hebt, en wat ik wel een toffe track vind). Maar goed, ik startte ergens achterin, waar de tijden dicht bij elkaar lagen en ik het jammer vond dat ik net niet in de 1:28 was gekomen.

Tijdens de opwarmronde probeerde ik voorzichtig de 2e chicane door te komen, en moest wat remmen omdat Jeroen Jonker voor mij de bocht iets scherper aansneed dan verwacht. Hierdoor werd ik vanachter aan getikt door Hans en had ik al gelijk 4 inc's te pakken. Er was geen opzet in het spel, maar iets meer voorzichtigheid bij een ieder was beter geweest. Een mooi leer momentje.

In de 1e ronde (kan ook 2e of later zijn) kreeg ik ook nog een tikje van (volgens mij was het) Pascal. En toen had ik al opeens 8 inc's. Dat ging snel. Ik zat achterin een groepje met Gerben, Ruud en Jeroen. Met die laatste ben ik uiteindelijk het gevecht aangegaan. Ronde aan ronde zat ik op een halve seconde, maar ik kwam hem maar niet voorbij. Dus ik hoopte dat ik hem tijdens een pitstop voorbij kon komen. Het probleem echter is dat de ingang van de pit net in de remzone van de laatste chicane ligt. Dus ik moest even wat afstand hebben om op het laatste moment te remmen en zo door te kunnen schieten en niet die chicane te nemen maar naar de ingang van te pit te rijden. Dat ging nog maar net goed. Helaas toen Jeroen een paar rondes later ook ging pitten kwam hij net weer voor me de baan. Niks gewonnen.

Een paar rondes later zag ik wel dat hij wat foutjes ging maken en hoop dat ik daardoor er voorbij kon komen. In de 2e bocht lukte dat. Jeroen ging iets te wijd en ik kon hem rechts voorbij. Zijn achterkant brak echter uit en nam in zijn slip Pascal mee die achter ons reed. Daar naar kon ik redelijk rustig door rijden en kon ik geen plekken meer winnen of verliezen en als 11e ging ik over de finish.

Aan het eind van het nog wel even vaag. Hoop mensen hadden al het zwart/wit beblokt gehad, maar Gerben was in de een-na-laatste ronde nog de pit in gedoken voor fuel. En toen wij in onze uitrij ronde zaten moest hij nog mensen inhalen en over S/F rijden.

EDIT: Ik heb net ook even het moment met Hans opgezocht in zijn online video. En zoals ik het al verwachtte was er geen opzet in het spel met die aanrijding. Gelukkig konden we allebei gewoon doorrijden en hadden er geen grote schade. Enne: Ziet er wel tof uit Hans zo met die VR.
    Laatst gewijzigd door Ferroeni; 4 december 2017 om 17:46

Junior Member

Standaard

Mijn excuses aan Hans en Gerben. Bij mijn inhaalpoging bij jullie beide liet ik te weinig ruimte aan de rechterkant waarna ik jullie eruit tikte. Op de een of andere manier schat ik de breedte van de Ferrari compleet verkeerd in. Ik had in eerste instantie dan ook niet door dat ik fout zat, maar pas toen ik de replay terug zag, zag ik pas dat ik jullie totaal geen ruimte gaf.

Heb ik verder in geen enkele auto eerder gehad in iracing, dat ik het telkens verkeerd inschat. Ik spinde dan ook tijdens het testen regelmatig voor het aanremmen van de chicanes omdat ik zonder er bewust van te zijn met mijn rechterbanden in het gras zat.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Hans, ik zat eens jou online video te bekijken en daar viel mij iets op. Toen je klaar was met de kwalificatie en je klaar maakte voor de race en er dus de brandstof tank volledige vulde, pas je de rijhoogte niet terug aan.
    Dus een tip, heb je een fijne setup gevonden en je doet er brandstof bij/af zet dan je rij hoogte weer terug middels de spring perch offset
    RIP Mama

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Bob, ik had daar ook last van met de Ferrari op Interlagos en Zolder dat ik bij aanremmen soms met mijn rechter achterband op het gras kwam en daardoor spinde. Dus uit veiligheid tocg maar iets meer naar links gegaan op de baan.

Member streetboyii's schermafbeelding
    Naam
    Hans Hasperhoven

Standaard

Ha Fabian. Klopt wat je daar zegt.
    Ik had een kwalificatie setup maar was net wat sneller met mijn race setup.
    Heb dus voor de kwalificatie er alleen wat brandstof uitgelaten

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door streetboyii Bekijk bericht
    Ha Fabian. Klopt wat je daar zegt.
    Ik had een kwalificatie setup maar was net wat sneller met mijn race setup.
    Heb dus voor de kwalificatie er alleen wat brandstof uitgelaten
    Maar ook dan moet je de rijhoogte aanpassen
    RIP Mama

Standaard

Alle uitslagen staan op de site nu. Excuses voor de vertraging, erg druk hier helaas
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Over de race kan ik heel kort en krachtig zijn, schijnbaar ongeveer de hele race met schade gereden en kon mijn normale rondetijden niet halen. Daarnaast iets van 1.5 liter brandstof te weinig meegenomen... In laatste 2 ronden van p5 naar p7 terug gevallen omdat ik het anders niet zou redden.

Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten