Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: [ZAC12] ronde 2: 2,4u van Spa | 19-11-2017

Standaard [ZAC12] ronde 2: 2,4u van Spa | 19-11-2017

Ronde 2: 2,4u van Spa-Francorchamps by night

De eerste race op Interlagos was geen saaie. Er gebeurde genoeg, en wie was er het zuinigst met zijn brandstof? Michael Storm wist de race te winnen, voor Fabian de Jong en Nick Thissen. Dat is ook gelijk de stand in het kampioenschap natuurlijk Bij de teams heeft Virtual Motorsport Ultra een mooie voorsprong op Gathering of Tweakers

De tweede ronde is een traditie in de ZAC: 2,4u op Spa-Francorchamps. Van zichzelf al geen eenvoudig circuit, en 144 minuten de aandacht erbij houden in het donker maakt het niet eenvoudiger. We helpen jullie door enkele testsessies in te plannen, zie hieronder. Let ook op het tijdschema, dit is uiteraard anders dan de vorige race.

Tijdschema race avond
    18:00 - 19:10 Vrije training (70 min)
    19:10 - 19:35 Kwalificatie (25 min)
    19:35 - 21:59 Race (144 min race) (rollende start)

Testsessies
    Woensdag 15 november 18:00 - 22:00
    Zaterdag 18 november 18:00 - 22:00

Startbox
    Voor toelichting op de startprocedure, kijk je hier.
    Voor Spa is de startbox NA La Source. Deze begint bij het einde van de curbstones aan de linkerkant, en eindigt aan het einde van de bandenstapel links.

Links
    ZAC12 algemene thread
    ZAC12 startprocedure
    Alle teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC12 leaguepagina op DigitalRacing.nl

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Ik zal aan de start verschijnen, maar ik weet niet of ik het de hele 144 minuten volhou. Ik ga het in ieder geval proberen.
    Misschien dat ik een lange pitsstop inbouw
    -> Serious iRacing with a Smile <-

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Etentje omdat mijn vader 60 wordt, het zal niet heel laat worden ivm het kleinkind. Maar geen idee of ik er voor de start ben.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Joep

Standaard

Oeps... generatiekloof... mijn vader zou 103 zijn nu.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Bij mij wil het nog niet echt vlotten op Spa.
    Power by Cosworth

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Kan het in dit topic niet vinden maar we gaan toch wel in het donker rijden?

Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Kan het in dit topic niet vinden maar we gaan toch wel in het donker rijden?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    ......

Ronde 2: 2,4u van Spa-Francorchamps (by Night) (Endurance Pits) | (144 min) | 19-11-2017
    Bron: http://forum.digitalracing.nl/showth...lgemene-Thread

Standaard

Klopt, ik zie nu ook dat dat er in deze thread niet bij staat. Ga ik aanpassen.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Junior Member Bram Reniers's schermafbeelding
    Naam
    Bram

Standaard

is dit ook terug default weather?

Standaard

Ja, die klik ik standaard aan altijd. Dus niet zoals de hosted session default ingesteld staat, maar Default Weather wordt even specifiek aangeklikt. Je ziet dan e.e.a. wijzigen.

Dan is het ook altijd gelijk.
    DigitalRacing.nl

Naam
    Joep

Standaard

Ik ga het niet redden vanavond. Suc6 allemaal!

Junior Member Bram Reniers's schermafbeelding
    Naam
    Bram

Standaard

Ik ga waarschijnlijk de race ook streamen op twitch

https://www.twitch.tv/tkillab

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik ga het misschien ook niet redden. Ik hoop natuurlijk dat ik het wel red.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Ben jarig en hoe wel ik het nooit vier heb ik opeens 10 man over de vloer
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Member pdukers's schermafbeelding
    Naam
    Pascal Dukers

Standaard

Hier ook spontaan bezoek

Standaard

Alle uitslagen staan op de site verwerkt. Vorige race was het al close in kwali (zelfs twee man met dezelfde tijd), op Spa is het net zo close zeg. Zeer kleine onderlinge verschillen.

Michael Storm pakt een voorsprong in de tussenstand nu, maar Virtual Motorsport Ultra maakt het helemaal bont met 49 punten voorsprong na twee races
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Alle uitslagen staan op de site verwerkt. Vorige race was het al close in kwali (zelfs twee man met dezelfde tijd), op Spa is het net zo close zeg. Zeer kleine onderlinge verschillen.

Michael Storm pakt een voorsprong in de tussenstand nu, maar Virtual Motorsport Ultra maakt het helemaal bont met 49 punten voorsprong na twee races
    Dat is natuurlijk ook niet zo moeilijk, ik rij in mijn eentje
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Voorbereiding
    Het wou niet echt lukken op Spa met de Audi. Uiteindelijk toch vrij stabiel mijn rondjes kunnen maken. Alleen pakte ik wel erg veel incs. Daar moest op gelet worden tijdens de race.

Kwalificatie
    Ik ging er voor om eerst een banker lap te zetten en daarna wat meer te pushen. Uiteindelijk was mijn banker lap sneller dan de rondjes waarin ik ging pushen. Was wel steeds sneller maar pakte dan een off track. Ik mocht als 11e starten, had gehoopt op net iets meer.

Race
    Rustig gestart, de race is nog heel lang. Helaas kreeg ik in rondje 1 bij Les Combe een behoorlijke tik van achter en schoot ik gelukkig tussen iedereen door om vervolgens vol door het gras te moeten wat resulteerde in een slow down. Volgens mij kwam ik ergens rond de 20e plaats weer het circuit op. Daarna proberen rustig naar voren te rijden. Dat lukte vrij aardig alleen was ik niet zo heel constant. Later in de race liep dit wat beter maar ik kon uiteindelijk niet naar Simbad toe rijden, het gat was op z'n grootst 12 seconden. Kon terug komen tot op 6 seconden maar daar bleef ik hangen. Tegen het einde van de race nog tot op 3.5 seconden gekomen (denk door het fuel saven van Simbad?) maar dat was het. Toch nog een p8 eruit kunnen slepen.
    Power by Cosworth

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Voorbereiding
    Tijdens de oefenrondjes een setup van Hans Hasperhoven gevonden/gekregen en die reed best goed. Met racefuel kon ik daar 2:19.3xx mee rijden en met kwalifuel kwam ik tot een 2:18.8xx. De rest van het veld was sneller en ik wist dat ik wel ergens in het achterveld terecht zou komen.

Kwalificatie
    De eerste stint ging naar behoren en reed een 2:18.854. Dit was goed voor een 20e startplek. Nadat ik wat te drinken had gehaald voor de race waagde ik nog een poging en wist ik eropeens een 2:18.452 uit te persen, waardoor ik gelijk van P17 mocht vertrekken. Mooie verbetering al zeg ik het zelf.

Race
    In het begin bleef het allemaal goed bij elkaar zitten en ik heb nog een paar rondes rond Hans gereden, maar op een gegeven moment was ik hem kwijt omdat hij gespind/gecrasht was. Na 28 rondjes de eerste pitstop gemaakt omdat ik nog 3 liter en een beetje over had en daar redde ik het niet nog een rondje mee. Banden gewisseld en helemaal vol gegooid. Daarna weer rustig mijn rondjes af kunnen leggen zonder al te veel problemen. In de 55e ronde weer naar binnen gedoken voor wat extra brandstof. Vooraf had ik 26 liter uitgerekend, maar dat was met 2 een lege tank en dat had ik niet. Dus ik moest meer meenemen en ik besloot voor 30 liter te gaan. Dat bleek voldoende, want toen ik al 13e over S/F ging met een rondje achterstand had ik nog 3 liter over.

Zo'n 2,4 uurs race blijft intens en in het donker is het helemaal een extra dimensie. Ik heb er weer van genoten.

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

ff nog kort een verslagje van mijn kant.

Voorbereiding: Erg weinig ivm verhuizing/klussen e.d.

Kwali: Op zich prima, had setups van mijn team mate gekregen en kon goed rondkomen. P19 volgens mij.

Race: Redelijke start, kon wat mensen inhalen met inhaalacties, maar ook wat mensen die in de problemen kwamen. In de 2e of 3e ronde wilde me iemand inhalen in Blanchimont, wat opzich prima kan. Ik kom met de Ferrari naast de race lijn, en ik verlies hem gewoon . Neus in de muur. Bezoek aan de pits was nodig.
    Toen dacht ik dat ik vanaf toen de splash 'n dash pitstop kon uitsparen door op mix 10 of 11 te rijden. Echter toen ik mijn tank leeg had en nieuwe peut ging halen bleek dat ik 1 a 2 ronden te kort zou komen voor de finish . Jammer, dus toen de mix maar weer op 1 en knallen als een malle. Maar toen ging ik jagen en verloor ik hem op de curb in Eau Rouge. Nu ging ik wat harder de muur in, en stond ik ruim 5 minuten in de pits. Besloten om wel de race uit te rijden, kwam in de buurt van mijn teammaat weer op de baan. Die kon ik in de bochten goed bijbenen, op de rechte stukken niet.

Maar goed toch de race uit kunnen rijden en maar liefst 1 puntje toegevoegd!

Nog een speciaal bedankje naar Eric, wij mochten in Spa in de blauwe Enweb livery rijden. Dank daarvoor!

3 dec pak ik nog mee in ons "oude" huis, daarna moet ik ff kijken hoe snel ik internet en de rest voor elkaar heb op ons nieuwe plekje.

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

We moeten binnenkort maar eens proberen om een mooie fotoshoot te maken van de oranje en blauw ENweb wagens

Junior Member

Standaard

Zag de stukjes over de afgelopen race en vond het leuk om te lezen en werd zelfs genoemd .

In de trainingen kon ik de macca niet op de baan houden met wing 1 zoals op interlagos daarom maar een stabiele setup met wing 3 .
    Verloor .5 sec per ronde dan met wing 1 maar kon m goed op de baan houden .

Quali ging goed 10e , helaas 1x opgehouden maar was blij met m'n plek .

Start van de race voorzichtig gedaan na eau rougeal 13e , door snelheidverschil verloor ik in de eerste 3 ronde wel een plek na eau rouge .
    Daarna zat er een gaatje (2sec) achter me met Roy en kon lekker achter Pascal D. fuel sparen ,had wel het idee dat ik sneller was maar de race is nog lang.
    Ronde 7 kreeg pascal een slowdown op eau rouge en kon m voorbij en reed weg , maar gat naar casper was al 2,5 sec en kon m niet bij halen en liep op tot 6 sec bij mn pitstop in de 29ste ronde had Roy toen op 7,5 sec gereden .
    2de stint was saai niet ingehaald en werd niet ingehaald , met pitstop reed ik op de 4de plaats maar moest nog veel naar binnen ,roy op 7 sec .

laatste stint uitgereden op safe mode roy kon nog op 3,5 sec komen en gefinished op de 7e plaatst .

Zie dat ik de minste incs had, mischien toch te stabiele setup .
    Laatst gewijzigd door simbad; 25 november 2017 om 17:25

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten