Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 44 van 44

Discussie: [ZAC12] ronde 1: Interlagos | 05-11-2017

Junior Member

Standaard

Heeft iemand een replay van de eerste ronden van de race? Ik had een paar incidenten die ik nog wel terug wil zien.

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Casper de Kort Bekijk bericht
    Heeft iemand een replay van de eerste ronden van de race? Ik had een paar incidenten die ik nog wel terug wil zien.
    Ik zal de replay ergens uploaden.
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Junior Member

Standaard

Tof! Normaal maak ik altijd wel wat screenshots van maar was gisteren zo boos op mijzelf dat ik dat even vergeten was

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Standaard

Ja, bonus punten en kwalificatietijden nog. Komt vandaag in orde.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Casper de Kort Bekijk bericht
    Hier de replay: http://www.joepwillemsen.nl/jw/iracing/ZAC12_Race_1.zip

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Voorbereiding:
    Voor de start van het seizoen veel getest met verschillende auto's en vond de BMW het prettigste rijden, hier dus voor gekozen wel in mijn achterhoofd houdende dat ik op Monza en Le Mans een probleem zal gaan hebben.

Kwalificatie:
    Een prima ronde, maar zaten nog wel wat foutjes in een 1:30.8 was mogelijk geweest voor een P2, maar moest genoegen nemen met een P3 als start positie

Race:
    Prima start waarbij ik mijn P3 kon vasthouden en ik meteen begon met fuel saven, na een paar rondes maakte Nick een klein foutje waardoor ik hem kon inhalen wat ik eigenlijk helemaal niet wilde.
    Wat later kwam Nick mij weer voorbij en 2 rondes later ook Martijn in bocht één waar ik wel even van schrok. Daarna kwam Dennis meteen kijken, maar hield het gat net dicht genoeg, al ging ik mogelijk iets te laat naar links om mijn positie te verdedigingen. Daarna ging Nick de pits in en ik volgende één ronde later, snel berekend dat ik aan 10L genoeg zou hebben. Ik kwam op 1.5sec achter Nick terecht en Martijn zat 2 seconden achter mij. Langzaam kon ik het gat naar Nick dichtrijden en het gat naar Martijn werd langzaam iets groter. Kon bij bocht één een inhaalactie doen op Nick en met helaas een contact momentje maar geen schade Nick kunnen inhalen. En één ronde later kwam Dennis zij aan zij bij Nick de pits uit. Toen was het een kwestie om de race op P2 uit te rijden, waarbij ik nog even zat te zweten of ik genoeg brandstof zou hebben. Ik kwam met nog 0.1L over de finish over

Het deel tot de pitsstops was trouwens wel erg tof, P2 t/m P4 zat vrijwel de hele tijd binnen 2.5 seconden.

Prima resultaat met de BMW, eens zien of ik zo'n resultaat ook op Spa kan bereiken
    Laatst gewijzigd door Fabian de Jong; 6 november 2017 om 10:55
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    Audi rijdt met de nieuwe banden toch wel minder fijn, alhoewel ik er van overtuigd ben dat dat ook aan rijstijl ligt. Tot een 1:31.6 gekomen tijdens trainingen.

Kwalificatie
    Brandstof er uit en gaan, rondje van 1:31.5xx met een foutje. Doorgegaan en rondje er na reed ik een 1:31.395. 2x een PB dus. P6 en tevreden.

Race
    Bij de start zat ik aan de buitenkant van Dennis wat niet heel handig is, Bram en Tim wisten me daarna in te halen en toen begon het fuel saven. Totdat Bram en Tim in gevecht waren en ik niet kon inhalen, het gat naar voren groter zag worden en het gat naar achteren kleiner. Toen gekozen om maar de pits in te gaan en 18 liter te tanken (wat ik nodig zou hebben zonder te fuelsaven). Volgens mij was ik de eerste die de pitstop maakte en kwam achter Roy de baan op, die was lief en liet de teambaas snel voorbij. Toen het gat naar Roel dichtrijden maar die ging met 4 seconden voorsprong de pits in.
    Toen kwam Tim op 0.1 achter me de pitstraat uit, mission accomplished ronde erna kwam Simbad nog eens tussen ons in te zitten en kon ik van hun weg rijden.

Resultaat een P6, wagen heeft maar 1x tijdens de race een beetje overstuur gehad. Ik zit weer op de gewoonlijke plek, niet snel genoeg voor de top maar sneller dan de middenmoot.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoepW Bekijk bericht
    Top, dankje!

Standaard

Vorig event nog als broadcaster, deze league rij ik mee als rijder.
    Normaliter een Mercedes rijder, maar voor deze league rij ik de Ferrari met mijn team genoot. (Jeroen Jonker)
    De Ferrari en ik zullen geen vrienden worden en ik vind hem onstabiel voor deze lange races.

De kwalificatie ging niet zoals ik graag had gezien, kreeg mijn goeie ronde niet in elkaar gezet. gekwalificeerd uiteindelijk op p20.

De start van de race, ging eigenlijk wel heel erg goed. had in een aantal bochten een 4tal personen ingehaald. uiteindelijk na ronde 5 lag ik al op p11! (dit gebeurd mij niet vaak!!). ik kwam toen in een gat te zitten waar zowel voor en achter mij 5 seconde of meer tussen zat. heb het overgrote deel van de race dan ook niet te hoeven overtaken of te defenden. had nog even de illusie dat ik p8 kon halen, maar bleek dat Marcel al een pitstop had gemaakt.
    uiteindelijk p9 gefinished. hier ben ik zeer content mee en denk dat er ook niet veel meer inzit met de Ferrari. kijk ook een beetje angstig uit naar Eau Rouge over twee weken. We gaan het meemaken

ook ik heb mijn race gestreamd, voor de eerste keer met facecam (gratis cammetje, kwaliteit is POEP). terugkijkend bevestigd het mijn vermoeden. "stomme kop tijdens het racen awards goes to:" me myself and i

voor de oplettende kijker, het moet natuurlijk season 12 zijn

Heren, ik heb genoten van de race en wij zijn elkaar weer over twee weken op het mooie Spa

Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Houben Bekijk bericht
    ......
    .....
    "You can't close the door on me, man... I'm here" na turn 3 richting turn 4 tegen mij. Ik dreigde alleen maar hoor, ik zag je wel hoor

Hier een samenvatting van mijn race.

Standaard

adrenaline speaking. (zag ook later pas dat jij het was)

gesubbed op je kanaal, zal na het eten de highlight van je bekijken Joep!

Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael Gerressen Bekijk bericht
    Ghehe ik zag al dat je stukje sneller was. Dus probeerde al paar keer ruimte voor je te maken, maar dat ging dus nog niet zo makkelijk haha.
    Je liet steeds ruimte in bochten om me langs te laten, maar dat werkt meestal niet. (Zie filmpje hierboven)
    Veel beter is om op een recht stuk even te liften en weer aan te sluiten. Dan verliezen beide partijen de minste tijd.
    Laatst gewijzigd door JoepW; 6 november 2017 om 18:14

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoepW Bekijk bericht
    Je liet steeds ruimte in bochten om me langs te laten, maar dat werkt meestal niet. (Zie filmpje hierboven)
    Veel beter is om op een recht stuk even te liften en weer aan te sluiten. Dan verliezen beide partijen de minste tijd.
    Ja dat is weer een les geweest inderdaad. Vanuit jouw oogpunt is ook goed te zien dat het eigenlijk steeds net te weinig ruimte is om fatsoenlijk in te halen.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    die was lief en liet de teambaas snel voorbij.
    Power by Cosworth

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Voorbereiding
    Lekker kunnen oefenen en zat precies op dezelfde tijden als Marcel. Goede hoop dus voor het weekend.

Kwalificatie
    Avond / nacht van te voren een feestje gehad in het Mecc in Maastricht. Gehele zondag erg moe geweest maar er moest een race gereden worden. Met de kwalificatie zette ik een aardig rondje neer in mijn eerste getimede ronde. Echter daarna kreeg ik het niet voor elkaar om een goed rondje te rijden. P15 starten dus met een tijd langzamer als mijn pb met race fuel.

Race
    Start was wat lastig, het stond ineens plots stil en moest hard remmen. Uiteindelijk toen het groen was goed weggekomen. Rustig aan gedaan in het begin, het was nogal dringen de eerste rondjes. Tot ik ineens in bocht in bocht 11 een flinke beuk kreeg van een Ferrari welke zich verremde. Resultaat was toch flink wat schade want in het volgende rondje schoot ik eraf in bocht 4. Weg kunnen vervolgen maar de pace was er niet meer. Mijn strategie was pas laat te stoppen dus wist niet zo goed hoe ik dit nu moest aanpakken. Want ik zat daarna wel in vrije ruimte. Was bang dat ik met het stoppen weer in verkeer zou komen. Helaas spinde ik er later nog een keer af en daarna maar me stop gemaakt. Verder gegaan met fuel saven. Langzaam wat naar voren kunnen kruipen en op het einde van de race had ik genoeg benzine bespaard om nog even aan te kunnen zetten. Na een zwaar gevecht kon ik Pascal van de Hoek nog voorbij en was het resultaat een p16. Niet wat ik er van verwacht had.
    Power by Cosworth

Naam
    Joep

Standaard

Ik had eigenlijk toch wel gerekend op een excuus voor de divebomb in lap 1 turn 12...... Maar helaas niet tijdens de race en niet na de race.... Jammer.

Member streetboyii's schermafbeelding
    Naam
    Hans Hasperhoven

Standaard

Joep ik zou niet weten waarom jij een excuus verwacht.
    Als je in je spiegel had gekeken had je gezien dat ik er al naast zat voordat je instuurde je ziet me komen, ik kon niet verder naar links, jij wel naar rechts.
    Vanuit mijn cockpit gezien kon het zat tot dat ik in eens een tik tegen mijn rechterzijde kreeg waar ik niet op zat te wachten.
    Laatst gewijzigd door streetboyii; 11 november 2017 om 18:31

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door streetboyii Bekijk bericht
    Joep ik zou niet weten waarom jij een excuus verwacht.
    Als je in je spiegel had gekeken had je gezien dat ik er al naast zat voordat je instuurde je ziet me komen, ik kon niet verder naar links, jij wel naar rechts.
    Vanuit mijn cockpit gezien kon het zat tot dat ik in eens een tik tegen mijn rechterzijde kreeg waar ik niet op zat te wachten.
    Nou moet ik toch even voor Joep in de bres springen. Kijk even het filmpje wat Joep heeft gepost rond 1:35. Jij raakt Joep met jouw voorbumper op zijn achterwiel in een bocht waar je eigenlijk al niet in kan halen. Dit is het beste voorbeeld van een divebomb die ik in tijden voorbij heb zien komen.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Nou moet ik toch even voor Joep in de bres springen. Kijk even het filmpje wat Joep heeft gepost rond 1:35. Jij raakt Joep met jouw voorbumper op zijn achterwiel in een bocht waar je eigenlijk al niet in kan halen. Dit is het beste voorbeeld van een divebomb die ik in tijden voorbij heb zien komen.
    Dank je wel Dennis voor de bijval. Ik had het niet beter kunnen uitleggen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten