Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 44

Discussie: [ZAC12] ronde 1: Interlagos | 05-11-2017

Standaard [ZAC12] ronde 1: Interlagos | 05-11-2017

Ronde 1: Interlagos

De eerste ronde staat voor de deur: de ZAC12 trapt af op het bijzondere, glooiende circuit van Interlagos, ook bekend als Autodromo Jose Carlos Pace. Van de Senna-S tot Subida dos Boxes, waar Max 'm zo netjes uit de vangrail hield: een uitdagend circuit, welke echter niet makkelijk te leren is. Hou de testsessies dus in de gaten. Kan iemand Michael Storm van titelprolongatie afhouden?

De laatste keer dat we er met de ZAC reden, was in de ZAC10. Dennis Gerressen won er toen. Meer recent reden we er met de Formule Renault, nog geen twee weken geleden

Tijdschema race avond
    17:35 - 19:55 Vrije training (110 min)
    19:55 - 20:15 Kwalificatie (20 min)
    20:15 - 21:30 Race (75 min race) (rollende start)

Testsessies
    Woensdag 1 november 18:00 - 22:00
    Zaterdag 4 november 18:00 - 22:00

Links
    ZAC12 algemene thread
    Alle teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC12 leaguepagina op DigitalRacing.nl

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik heb even terug moeten gaan naar het ZAC9 reglement hiervoor.

4. De startprocedure is als volgt: we gaan volgas racen VANAF de laatste bocht, dus
    uitkomen van die bocht ga je op je gas naar racesnelheid en niet eerder! Je gaat
    daarna ook niet meer van je gas af: de groene vlag zal tijdig verschijnen.
    5. Als de leiders de start/finish over komen en de groene vlag gezwaaid wordt, en er
    zitten op dat moment nog deelnemers voor de laatste bocht: ook die deelnemers
    gaan pas naar race snelheid en gaan pas racen NA de laatste bocht.
    In beide testraces is er schijnbaar na de laatste bocht van het gas af gegaan, wellicht de moeite waard om het extra te vermelden?
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht

In beide testraces is er schijnbaar na de laatste bocht van het gas af gegaan, wellicht de moeite waard om het extra te vermelden?
    Was daar destijds al niet een discussie over dat die regel niet helemaal relevant was door het gebruikt van iRacing. Lijkt me trouwens niet meer dan logisch dat je niet meer terug zakt in snelheid nadat je eenmaal op je gas gaat. Maar ik denk dat Storm wel weet hoe je moet starten
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Was daar destijds al niet een discussie over dat die regel niet helemaal relevant was door het gebruikt van iRacing. Lijkt me trouwens niet meer dan logisch dat je niet meer terug zakt in snelheid nadat je eenmaal op je gas gaat. Maar ik denk dat Storm wel weet hoe je moet starten
    Klopt, je kunt pas starten als de SC naar binnen is. Dus je moet in iRacing minstens wachten met starten tot de ingang van de pitlane. Ik geloof dat we daar alleen in Spa een uitzondering voor hadden omdat de SC bij de busstop naar binnen ging en start/finish pas bij de oude pitlane ligt, dus dan mocht er pas na La Source gestart worden.

"Overtaking is an art"

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht

In de race waar ik mee deed (start op p2) ging de leider voor de laatste bocht van het gas, maar nadat de pace car naar binnen was. Misschien is dat niet strikt tegen de regels maar het lijkt me niet handig. Normaal hou je na de pace car weg is een constante snelheid tot je wil gaan racen.

De regel zoals hij hierboven geschreven is werkt inderdaad niet, vooral niet op interlagos. In de laatste bocht (en dan tel ik de flauwe volgas bocht bovenop, niet die krappe) zit je nog achter de pace car.

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Hier de situatie tijdens de testrace op Laguna zoals hierboven bedoelt.
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickThissen Bekijk bericht
    In de race waar ik mee deed (start op p2) ging de leider voor de laatste bocht van het gas, maar nadat de pace car naar binnen was. Misschien is dat niet strikt tegen de regels maar het lijkt me niet handig. Normaal hou je na de pace car weg is een constante snelheid tot je wil gaan racen.
    Handig is het idd niet, het kan er voor zorgen dat p2 een zwarte vlag krijgt (inhalen voor s/f), of het zorgt voor een harmonica effect en hoe verder achterin het veld hoe groter de kans op een aanrijding.

Vandaar dat ik het ook aan haal
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Joep

Standaard

Wat is de time-of-day van de race server. En gebruiken we dynamic weer?
    Kan het zo ff nergens vinden....

Standaard

Dat staat wel ergens, maar ik zal het nog wel even nader benoemen inderdaad. We gebruiken iRacing default weather (dus niet niets aanklikken, maar bewust even op de 'default weather' klikken) en late afternoon als tijdstip. Dat is in alle sessies altijd gelijk.

De starts zal ik eerdaags ook nog even aanstippen.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Is elke race late afternoon? Aan de ene kant wel lekker meer grip maar het scheelt wel in bandenstrategie. Met warm weer (default afternoon is redelijk warm) zouden er nog wel eens banden kunnen gaan knallen als ik het iRacing forum mag geloven

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickThissen Bekijk bericht
    Is elke race late afternoon? Aan de ene kant wel lekker meer grip maar het scheelt wel in bandenstrategie. Met warm weer (default afternoon is redelijk warm) zouden er nog wel eens banden kunnen gaan knallen als ik het iRacing forum mag geloven
    In mijn optiek alleen maar leuker

Resultaten van gisteren:

Standaard

Ik ben toch zeer aan het overwegen om de Ferrari op te geven en naar de Mercedes over te stappen. Hoewel de Ferrari volgens mij wel de snelste auto is momenteel (in ieder geval was ik 0.1s sneller dan de Mercedes uiteindelijk), is hij een stuk lastiger om op de limiet te rijden en een stuk minder voorspelbaar. De downforce verlies maakt hem erg lastig en voor deze lange races is een beetje stabiliteit wel belangrijker dan pure snelheid denk ik.

Ik zal vanavond beslissen en even de organisatie mailen als dat nog op tijd is

Junior Member

Standaard

Ik denk dat als de organisatie de andere rijders ook nog een kans wil geven op de winst ze het in dit geval beter niet accepteren...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Junior Member Bram Reniers's schermafbeelding
    Naam
    Bram

Standaard

Resultaat van een test sessie gisteren.

Standaard

Niet te hard naar de Mclaren tijd kijken, ik moest er al men benzine uit halen om zelfs maar dichtbij de andere tijden te komen
    De tijd dat de Macca de bovenhand had op de rechte stukken is blijkbaar voorbij heb ik gemerkt tijdens practice, ik kom geen .1 dichter op het recht stuk terwijl de Mercedes met gelijkaardige wing .3 tot .4 wint.

Standaard

De nieuwsbrief is verzonden! Omdat de sessie die we hosten toch voor 4u is, is de starttijd van de eerste practise sessie wat vervroegd. Dit heeft geen effect op de rest van het tijdschema.
    DigitalRacing.nl

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Ik moet deze eerste helaas laten schieten ivm een verjaardag. Maar ik kan mijn afmeldingen nog niet beheren via de site. Bij deze dus Have fun vanavond!

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

We hebben een zieke thuis. Dus voor de rust thuis blijf ik benden in de woonkamer.

Junior Member

Standaard

Ik moet mij helaas ook afmelden voor de race vanavond. Last minute plan om uit eten te gaan vanavond. Bij Spa kan ik er ook al niet zijn, dus zie jullie weer op Zolder allemaal!

Senior Member

Standaard

Excuses voor die crash in ronde 4, ik verremde me volledig

Naam
    Joep

Standaard

Enerverend raceje!
    Jammer dat ik in L1 al in de rondte getikt werd, maar me van bijna laatste leuk terug kunnen vechten.
    Hier de hele race die ik gestreamd heb.

Standaard

De uitslag staat op de site. De kwalificatietijden volgen morgen.

Filmpje ga ik zo eens door scrollen, dank Joep.
    DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoepW Bekijk bericht
    Enerverend raceje!
    Jammer dat ik in L1 al in de rondte getikt werd, maar me van bijna laatste leuk terug kunnen vechten.
    Hier de hele race die ik gestreamd heb.
    Ghehe ik zag al dat je stukje sneller was. Dus probeerde al paar keer ruimte voor je te maken, maar dat ging dus nog niet zo makkelijk haha.

Naam
    Joep

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael Gerressen Bekijk bericht
    Ghehe ik zag al dat je stukje sneller was. Dus probeerde al paar keer ruimte voor je te maken, maar dat ging dus nog niet zo makkelijk haha.
    Ja ik heb ook lopen sparen, want ik verbruikte veel te veel brandstof met dat gestamp

Finish vlak voor Nick was errug close.
    Laatst gewijzigd door JoepW; 5 november 2017 om 22:56

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    De uitslag staat op de site. De kwalificatietijden volgen morgen.

Filmpje ga ik zo eens door scrollen, dank Joep.
    Bonus punten moeten nog worden gedaan zo te zien?
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten