Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Discussie: DRE | Aankondiging | Alle info | Algemene Thread

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard DRE | Aankondiging | Alle info | Algemene Thread

DigitalRacing.nl Experience

Er was een tijd dat er een enorme schaarste was in race titels. Nu leven we in een tijdperk dat er een overvloed is aan. We hebben een lange historie met Simbin titels en gezien de verbetering wat RaceRoom Racing Experience van Sector3Studios (voorheen Simbin) doorgaan heeft is het zeker de moeite om hier een laagdrempelige competitie mee te houden.

De competitie
    We gaan op de woensdagen racen van 25 oktober tot 22 november. Omdat we bij races op donderdag ervaren dat er rijders zijn die dan moeten werken willen we kijken of we meer rijders op de baan krijgen door op de woensdag te gaan racen.
    De competitie is dusdanig opgezet dat je met het "Starter Pack" (€10) de gehele competitie kan mee doen. Degene met alle content niet getreurd, de races zijn zo opgezet dat je ook met extra content mee kan doen.

De Kalender
    25 oktober Audi Sport TT Cup 2016 @ Brands Hatch
    1 november WTCC2016 @ Zandvoort
    8 november DTM1992 @ Hockenheim
    15 november GTR3 @ Laguna Seca
    22 november DTM2016 @ Suzuka

Tijdschema
    19:00 – 20:00 Vrije training
    20:00 – 20:15 Kwalificatie
    20:15 – 20:45 Start eerste race (staande start)
    20:55 - 21:05 Vrije training (race)
    21:05 - 21:35 Start tweede race (top 10 reversed grid)

Er is 24/7 een oefenserver beschikbaar!

Wagenpark
    Voorbeeld: 1 november WTCC2016 @ Zandvoort
    Degene die het starterpack aankopen kunnen bij deze race gebruik maken van de Citroen C Elysee WTCC. Degenen die een auto uit het WTCC2016 pack hebben (Chevrolet RML Cruze TC1, Citroen C Elysee WTCC, Honda Civic WTCC, Lada Vesta WTCC of Volvo S60 Polestar TC1) kunnen die ook tijdens de race gebruiken. Het werkt net zoals iRacing, je hoeft de andere content niet te hebben om ze op de baan te kunnen zien.

Je kunt bij RaceRoom helaas geen custom liveries maken en gebruiken. De liverie keuze in de ingame showroom is deze competitie helemaal vrij.

Puntentelling
    1: 20
    2: 17
    3: 15
    4: 13
    5: 11
    6: 10
    7: 9
    8: 8
    9: 7
    10: 6
    11: 5
    12: 4
    13: 3
    14: 2
    15: 1

Het is een rijderskampioenschap.

Sponsoring
    Buiten de inzet van Gerben, Marcel, Niels en Robert (alfabetische volgorde) is er geen sponsoring. Wil je ons financieel bij staan om de websitehosting, forum en gehoste sessies te dragen doneer dan hier.

Waarom RRE en niet AC of PCars2
    Omdat ik weet dat de vraag gaat komen. Vorig jaar hebben we met AC een competitie gedaan, hier hebben we een hoop van geleerd en voornamelijk dat de reversed startgrid een hel was. Deze hadden we bijna opgegeven omdat het zoveel handmatig werk was. PCars 2 is net uit en een dedicated server laten lopen is voornamelijk handmatig codeerwerk, dat en gezien de game net gereleased is haakt ie voor een competitie op korte termijn af. RaceRoom biedt leuke content voor een leuke prijs en de dedicated server is heel erg gemakkelijk in gebruik.

Inschrijven
    Wegens gebrek aan interesse gaat deze competitie niet door.

Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Kijken wat ik mee kan pakken 8 November ben ik er in ieder geval zeker bij!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Gaaf mannen, leuk om diversiteit in game-titels te zien en leuk dat RaceRoom weer een kans krijgt
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan." - Pippi Langkous

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Goed bezig mannen!

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Kijken wat ik mee kan pakken 8 November ben ik er in ieder geval zeker bij!
    Dat wordt denk ik de meest briljante race van ze allemaal

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Gaaf mannen, leuk om diversiteit in game-titels te zien en leuk dat RaceRoom weer een kans krijgt
    Hoe het nu rijdt tov de laatste keer (laatste keer was een jaar geleden voor mij) is enorm, het geeft nu echt die Simbin vibe. En dat in combinatie met hun super user friendly dedicated server zou het gek zijn om het niet te proberen.

Ik hoop dat we startveld van DRTCC met AC kunnen evenaren, dan ben ik heel tevreden.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht

Je kunt bij RaceRoom helaas geen custom liveries maken en gebruiken. De liverie keuze in de ingame showroom is deze competitie helemaal vrij.
    Hou rekening met de vaste startnummers van rijders die al meerdere seizoenen hier mee gereden hebben, een overzicht van niet beschikbare nummers vind je hier. Schrijf je je in met een startnummer wat niet beschikbaar is dan wijzen wij een ander nummer toe.
    Hoe gaat dit in zijn werk? Je kiest in feite toch al een startnummer doordat je een bepaalde livery kiest?

Volgens mij kan ik er bij de Audi TT en beide DTM races bij zijn. Ik zal het voor de volledigheid nog even nakijken

"Overtaking is an art"

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Het startnummer is alleen zodat die in onze database staat. Ingame heb je idd een andere.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Ik ga ook proberen om bij een paar races aanwezig te zijn!

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

3 inschrijvingen, een beetje weinig.

Helemaal geen animo voor?

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Heb geen RRE en ook niet de behoefte om er nu aan te gaan beginnen.

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Ik kan er waarschijnlijk niet alle races bij zijn, maar ik ga wel meedoen. Gisteren heb ik voor het eerst weer wat gereden in RRE, de vorige keer dat ik het gestart was, was in 2013 zag ik

Ik ben benieuwd hoe het gaat met iedere week een andere auto. Ik zal zelf niet veel tijd hebben om aan de auto te wennen en soms pas op de race dag in de auto zitten, denk ik.

Standaard

Racedepartment doet veel met Raceroom, misschien daar even mee in overleg voor wat promotie? Bram Hengeveld is een prima kerel (y)
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Helaas tot nu toe maar 4 inschrijvingen. Vanuit het sector3studios forum ook geen interesse, geprobeerd en gefaald helaas.

Ik trek de stekker hier uit.

Standaard

Jammer dan maar hopen dat er met project cars 2 wat te doen is op het gebied van klassieke toerwagens

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Jammer dan maar hopen dat er met project cars 2 wat te doen is op het gebied van klassieke toerwagens
    Ik denk dat we gewoon een soort van pop-up race avond moeten doen met dat soort dingen. Heb me goed geamuseerd toen we met de oude dtm wagens aan het vegen waren

Senior Member JoepW's schermafbeelding
    Naam
    Joep

Standaard

Ik ga binnenkort toch eens raceroom proberen.
    Wat afwisseling tov iRacing is wel eens nodig...
    -> Serious iRacing with a Smile <-

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Jammer

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten