Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: [ZAC12] Testrace @ Imola | 28-09-2017

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard [ZAC12] Testrace @ Imola | 28-09-2017

[ZAC12] Testrace @ Imola | 28-09-2017

Aankomende donderdag hosten we een testrace rijden met het wagenpark van de ZAC (Zondag Avond Competitie). De race zal het tijdschema volgen van de sprintraces.
    Doel van de testrace is om te kijken hoe de Ferrari bij de rest van het wagenpark past. Pak dus niet alleen de Ferrari maar probeer voor een mooi gevarieerd startveld te zorgen.

Wie kan er mee doen?
    Elke Benelux rijder kan mee doen, er staat geen wachtwoord op de sessie. Dit topic wordt ook in het Benelux deel van het iRacing forum gedeeld en elke deelnemer van voorgaande ZAC seizoenen met iRacing krijgt hier een mail van.

Tijdschema
    17:30 - 19:55 Vrije training (85 min)
    19:55 - 20:15 Kwalificatie (20 min)
    20:15 - 21:30 hoofdrace (75 min race) (rollende start)

Het wagenpark
    Audi R8 LMS
    BMW Z4 GT3
    McLaren MP4-12C GT3
    Mercedes AMG GT3
    Ferrari 488 GT3

Serversettings
    Default weer, late afternoon & 30% track state.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Daar wil ik wel aan mee doen. Alleen nog geen idee welke auto ik ga pakken.
    Power by Cosworth

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Jammer, ik kan niet meedoen dan. Heb een trouwerij + feest dan.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Buiten het feit dat me vader jarig is moet ik ook nog werken...
    Power by Cosworth

Member streetboyii's schermafbeelding
    Naam
    Hans Hasperhoven

Standaard

nu een 2 uur testsessie online.. host jeroen jonker

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Bedankt voor het hosten Jeroen.

Leuke mix van auto's. Ik had de Audi gepakt en vanaf baseline wat dingen aangepakt (standaard nogal wat onderstuur). Kwam tot een 1.42.7xx met 60 liter in de tank. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Ik heb er zin in
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik zie morgen wel wat ik pak. Als ik een beetje op tijd ben, dan heb ik nog vrije keus. Als ik later ben natuurlijk ook wel, maar dan laat ik mijn keuze wat meer afhangen van wat er al gekozen is.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

Als de kids slapen voor 20u ben ik er met de BMW of de AMG

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voor de Ferrari rijders, iRacing gaat zo een kleine update doorvoeren:

Ferrari 488 GT3

- 2017 Season 4 BoP Adjustment: Updated gear stacks. Standard is Ferrari baseline. Short is optimized for tracks with short to mid-length straights. Final drive is not selectable.

- 2017 Season 4 BoP Adjustment: -2% fuel consumption.

- Baseline setup has been updated.

- Erroneous dive planes have been removed from some Level-of-Detail models for this vehicle.

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

ik wou meedoen, echter een tijdje iRacing niet aangeraakt, nu een 2+ gb update volgende keer beter

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Zo dan, het was vooral een interessante kwalificatie:

Ferrari - Fabian de Jong - 1:42.043
    Audi - Marcel Bosman - 1:42.096
    Mercedes - Marcel Slootbeek - 1:42.116
    BMW - Dennis Gerressen - 1:42.128

De BMW was wel hopeloos traag op de rechte stukken, maar dat is hij al een aantal seizoenen. Voor de rest volgens mij minimale verschillen, Ferrari hoge topsnelheid maar moet iets eerder remmen en dat soort dingen.

Volgens mijn berekeningen kon ik op Imola 60 minuten rijden op een tank (op Road Atlanta, waar we komend weekend Petit Le Mans rijden is dat 65 minuten).
    Ik had zelf na 45 minuten even het gevoel dat de wagen wat losser aan voelde, ik denk dat dat tussen de oren zat want ik reed op het einde nog steeds een 1:43.0xx.

Ik begreep van Nick dat er wat vragen waren om iets aan bandenslijtage te doen (zorgen dat dit min of meer verplicht wordt om te wisselen bij de pitstop). Het enige wat we in iRacing aan de auto's kunnen doen is de tankinhoud limiteren en strafgewicht per auto (niet per coureur!) kunnen toewijzen. Daarnaast zie ik het als een uitdaging om zo lang mogelijk met de banden te doen of er voor te zorgen dat ik een rondje extra op een tank kan doorrijden. Wellicht dat we met andere weersetings iets kunnen doen maar dan gaat dat zeker ten koste van grip (en hebben we dus wagens die ongeveer de hele race glijden). We kunnen dit natuurlijk ook in een volgende testrace proberen. Graag jullie input hier op.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Ben na een paar rondjes gestopt met de BMW om offline nog even te testen met de Audi. Ik was binnen enkele ronde ruim een halve seconde sneller dan met de BMW. Vond de Audi ook makkelijker rijden zolang je niet over de curbs gaat, dat doet de BMW beter.

Het probleem met de BMW is niet perse de topsnelheid maar dat het ook niet echt gecompenseerd wordt door bochten snelheid.

Qua banden ben ik van mening dat we daar niets aan moeten doen. Het is wat het is en dat houd in dat de tijd die je verliest met banden wisselen waarschijnlijk niet op de baan kan worden goed gemaakt. Nog steeds zaak om te zorgen dat je zorgen dat je zo min mogelijk brandstof hoeft te tanken.

Ik wil dit weekend nog even de Audi, McLaren en Ferrari wat beter testen en aan de hand daarvan een keuze maken.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Ik ben maar op puur geluk in de Ferrari gestapt (gisteren ook pas gekocht), nadat ik al maanden niet meer gereden heb gevraagd om een setup en daarmee gaan rijden.
    Om eerlijk te zijn ik was verbaast over mijn pace, de Mercedes hield ik trouwens niet bij op de rechte stukken uit mijn hoofd liep de Ferrari max 260km/u, maar goed ik heb dan ook niet met vleugel settings etc zitten spelen.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

BMW kwam niet verder dan 253
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2