Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 27

Discussie: DRFR2 | DigitalRacing.nl Formula Renault 2.0

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard DRFR2 | DigitalRacing.nl Formula Renault 2.0

Na een succesvol seizoen met de Formule Renault 2.0 was het wachten op de Formule Renault 3.5. We waren er van overtuigd dat deze zou komen en wilden inspringen op de release er van. Helaas is tot op dit moment niks bekend over een release van de 3.5.
    Omdat het een leuk seizoen was willen we graag een 2e editie van het DRFR gaan hosten.

DRFR2
    DRFR1 was een kampioenschap op Benelux bodem, met DRFR2 gaan we naar Formule 1 banen. Imola, Suzuka, Montreal, Silverstone en Sao Paulo staan op het programma. Allemaal banen die gegarandeerd voor spektakel gaan zorgen.

Wat kun je van dit seizoen verwachten
    Vorig seizoen hebben we ervoor gekozen om gebruik te maken van verschillende dag settings gebruik te maken, dit zorgde voor nogal een verschil in weggedrag. Dit seizoen maken we gewoon weer gebruik van 1 setting voor alle sessies (default weer op late afternoon). Elk seizoen nemen we ons voor meer te doen aan promotie en raceverslagen, dit seizoen gaan we met babystapjes beginnen. Voor elke race komt er een event wat we op onze Facebook pagina plaatsen. Na elke race posten we ook op Facebook de uitslag.
    Daarnaast komt er een whatsapp groep specifiek voor deze competitie, deze is voor wat slowchat en aankondigingen voor testsessies en dergelijke. Meedoen is niet verplicht, ik denk dat het een meerwaarde heeft en een positieve invloed op meer deelnemers per race heeft. Nadat je je ingeschreven hebt ontvang je een link waarmee je je kunt toevoegen aan de groep.
    Like ook onze Facebookpagina, door posts daar te liken en te delen krijgen we meer naamsbekendheid en daar mee meer actieve deelnemers.

De kalender
    31-08-2017 Imola (Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari - Grand Prix)
    07-09-2017 Suzuka (Suzuka International Racing Course - Grand Prix)
    21-09-2017 Montreal (Circuit Gilles Villeneuve)
    05-10-2017 Silverstone (Silverstone Circuit - Grand Prix)
    19-10-2017 Sao Paulo (Autodromo Jose Carlos Pace - Grand Prix)

Tijdschema
    De races zullen op donderdag verreden worden
    19:00 – 20:00 Vrije training
    20:00 – 20:15 Kwalificatie
    20:15 – 20:45 Start eerste race (staande start)
    20:55 - 21:05 Vrije training (race)
    21:05 - 21:35 (top 10 reversed grid)

Opm. om deel te nemen aan race 2 dien je race 1 gereden te hebben.

Op de dinsdag voor de race is er een officiële testsessie, deze zal van 19:00 tot 23:00 zijn.

Puntentelling
    Er is een rijders en een teamkampioenschap, teams bestaan uit 2 rijders. Privateers zijn uiteraard ook welkom.

1: 20
    2: 17
    3: 15
    4: 13
    5: 11
    6: 10
    7: 9
    8: 8
    9: 7
    10: 6
    11: 5
    12: 4
    13: 3
    14: 2
    15: 1

Geen puntenbonus voor pole of snelste ronde, Inc bonus van 2 punten bij minder dan 5 inc en 1 punt bij minder dan 10 inc

Sponsoring
    Buiten de inzet van Gerben, Marcel, Niels en Robert (alfabetische volgorde) is er geen sponsoring. Wil je ons financieel bij staan om de websitehosting, forum en gehoste sessies te dragen doneer dan hier.

Carpack
    Numberplates stellen we zsm beschikbaar.
    Naast Trading Paints kun je ook je paint insturen om hem in de carpack toe te voegen, deze wordt in zip formaat aangeboden.

Inschrijven
    Inschrijvingen zijn open, je kunt je via de website registreren. Hou rekening met de vaste startnummers van rijders die al meerdere seizoenen hier mee gereden hebben, een overzicht van niet beschikbare nummers vind je hier. Schrijf je je in met een startnummer wat niet beschikbaar is dan wijzen wij een ander nummer toe.

Instructiefilmpje:

Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voor de geïnteresseerden.

We hebben altijd wel een leuk aantal inschrijvingen (rond de 50) maar het aantal rijders per race zit daar ver onder. De competitie wat we neer zetten spreekt aan (dat is mijn conclusie), we zullen er dus voor moeten zorgen dat de competitie vers en vooraan in jullie geheugen zit.
    Dat is de reden om te starten met back2back races en dat is ook de reden om toch een whatsapp groep te maken voor de rijders. Hier is in het verleden negatief op gereageerd maar ik ben er van overtuigd dat dit er voor kan zorgen dat er meer mensen daadwerkelijk komen racen.

Niels gaat de numberplates maken, zodra deze klaar zijn stellen we die uiteraard beschikbaar.

Ideeën, suggesties en feedback zijn welkom
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Om toekomstige deelnemers alvast iets op weg te helpen. Mijn set-up zoals die het meest recent zijn gebruikt. Een aantal zijn er van S2 2017 maar de auto is sindsdien niet veranderd en moeten dus nog behoorlijk werken en zullen in ieder geval een goed startpunt zijn.

https://www.dropbox.com/s/sadii5gym5...DRFR2.rar?dl=0
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Op het moment kan ik alleen de 1e race, maar hopelijk gaat er binnenkort het één en ander veranderen. Dan kan ik de rest ook meerijden, dus: ingeschreven!

"Overtaking is an art"

Member streetboyii's schermafbeelding
    Naam
    Hans Hasperhoven

Standaard

Positive Energy Racing is van de partij.
    Ik heb er nu al zin in.

Standaard

Ik kan 2 races sowieso niet, en wil eigenlijk mezelf eerst even focussen op een stabieler ritme binnen een gewoon iRacing seizoen. Even kijken of ik me inschrijf, wil me niet iedere keer schuldig maken aan inschrijven en dan niet racen. Voelt persoonlijk rot
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Op het moment kan ik alleen de 1e race, maar hopelijk gaat er binnenkort het één en ander veranderen. Dan kan ik de rest ook meerijden, dus: ingeschreven!
    Oeehhh, dat klinkt als een nieuwe job!? Of alleen een aanpassing in de roosters?

Senior Member Dries's schermafbeelding
    Naam
    Dries Nys

Standaard

Hoi Allen.
    Het ziet er naar uit dat de cyclus van seizoensarbeid die ik nu onderga een wederkerend ding wordt. Wat niet eens zo slecht is; Veel, veeeeel overuren tijdens einde lente - zomer - begin herfst maar steeds minstens 2 maanden thuis in de winter... Echter zou ik graag tijdens de maanden waar ik lange dagen moet verwachten toch mezelf willen engageren in league racing op een doordeweekse dag. Ik doe nu al enkel seizoenen mee met de "Wreck avoidance pro series" (aka BSR mx5cup) en daar heb ik niet alleen fantastische raceavonden gehad, meer nog, ik heb daar terug een leercurve voor mezelf ontdekt. Andere racers en gedrag op de baan proberen lezen en "voorspellen ... nergens zo'n geschikte "tool" voor als de reverse grids in BSR.

Enkele weken geleden had ik de Renault al eens een rondje gereden en nu ik jullie FB zag, wekte het toch m'n interesse... Daarom een vraag voor de "vaste mannen"; Wat vinden jullie van sporadisch rijdende rijders?

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Oeehhh, dat klinkt als een nieuwe job!? Of alleen een aanpassing in de roosters?
    Om dit topic niet te vervuilen, staat het antwoord in het moment van de dag topic

"Overtaking is an art"

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dries Bekijk bericht
    Enkele weken geleden had ik de Renault al eens een rondje gereden en nu ik jullie FB zag, wekte het toch m'n interesse... Daarom een vraag voor de "vaste mannen"; Wat vinden jullie van sporadisch rijdende rijders?
    Geen probleem, laat wel even weten of je een race wel of niet mee rijdt zodat je mederijders een idee hebben wie wel en wie niet komen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dries Bekijk bericht
    Daarom een vraag voor de "vaste mannen"; Wat vinden jullie van sporadisch rijdende rijders?
    Zo lang je niet midden op de back straight een half uurtje gaat pauzeren en plotseling volgas weer verder rijdt lijkt het mij niet zo'n probleem.

Moderator mister.koole's schermafbeelding
    Naam
    Nick Koole

Standaard

Zo inmiddels met teamgenoot ook alvast geregistreerd.

En op de vraag van sporadisch rijdende rijders is geen probleem, maar het is leuker om het hele kampioenschap te rijden.

En probeer bij de trainingssessies langs te komen mocht je problemen hebben met de auto zijn we niet de moeilijkste om de setups te delen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mister.koole Bekijk bericht
    zijn we niet de moeilijkste om de setups te delen
    Die zijn zelfs al gedeeld

Inmiddels ook ingeschreven samen met Marcel.
    DRNL Championships:

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard DRFR2 | DigitalRacing.nl Formula Renault 2.0

Iemand nog een teamgenoot nodig?
    Laatst gewijzigd door Ruud Mulders; 24 juli 2017 om 21:51
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Naam
    Dries Nys

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mister.koole Bekijk bericht
    Zo inmiddels met teamgenoot ook alvast geregistreerd.

En op de vraag van sporadisch rijdende rijders is geen probleem, maar het is leuker om het hele kampioenschap te rijden.

En probeer bij de trainingssessies langs te komen mocht je problemen hebben met de auto zijn we niet de moeilijkste om de setups te delen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Ja, begrijp ik ook. Eén van dingen die me toch deed doen inschrijven was het potentiële nut van een/de whatsapp. En de hogere participatie ratio dat daarmee mogelijk word. Heb ik echter nog geen toegang tot.

Quote uit OP; Daarnaast komt er een whatsapp groep specifiek voor deze competitie, deze is voor wat slowchat en aankondigingen voor testsessies en dergelijke. Meedoen is niet verplicht, ik denk dat het een meerwaarde heeft en een positieve invloed op meer deelnemers per race heeft. Nadat je je ingeschreven hebt ontvang je een link waarmee je je kunt toevoegen aan de groep.

Naam
    Dennis

Standaard

Als je je hebt ingeschreven moet je een mail hebben gehad met daarin een link. Als je daarop klikt dan kom je in die groep. Als je die mail niet hebt gehad moet je even kijken of deze niet in je spam map terecht is gekomen.
    DRNL Championships:

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Idd. De mail is 22e gestuurd naar jou. Heb je de link nu ook via PM hier op het forum gestuurd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Naam
    Dries Nys

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Idd. De mail is 22e gestuurd naar jou. Heb je de link nu ook via PM hier op het forum gestuurd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Waarvoor dank

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Topics op iracing forum zijn aangemaakt. Vanavond gaat de PM en een mass-mail er uit.

Junior Member

Standaard

Ik doe ook wel mee:

Arjan de Vreede (Positive SimRacing) normaal #27, maar die is al bezet, dus dan maar #86 ofzo
    Laatst gewijzigd door ArjandeV; 8 augustus 2017 om 14:11

Junior Member

Standaard

Ik heb me zojuist aangemeld voor jullie league. Ik heb voor de rest geen teammate.
    Helaas zal de kans klein zijn dat ik de testrace mee kan doen ivm. werk.

Voor de rest zal ik zoveel mogelijk mee doen (zover het leven het toe laat, 2e kindje op komst)!

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArjandeV Bekijk bericht
    Ik doe ook wel mee:

Arjan de Vreede (Positive SimRacing) normaal #27, maar die is al bezet, dus dan maar #86 ofzo
    Stuur me even een mail met je mailadres (of als je een mail stuurt heb ik dat ook ). marcel [at] digitalracing.nl en dan voeg ik je toe.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael B. Bekijk bericht
    Ik heb me zojuist aangemeld voor jullie league. Ik heb voor de rest geen teammate.
    Helaas zal de kans klein zijn dat ik de testrace mee kan doen ivm. werk.

Voor de rest zal ik zoveel mogelijk mee doen (zover het leven het toe laat, 2e kindje op komst)!
    Inschrijving verwerkt, en goed nieuws

Standaard

Hallo,

Bij deze wil ik mij terug trekken uit de competitie, daarbij wil ik ook meteen mijn vervanging aangeven: Pascal van den Hoek (deze zal voor mij in de plaats gaan rijden met Hans Hasperhoven)

Sorry voor het ongemak.

Junior Member Brent's schermafbeelding
    Naam
    Brent Wever

Standaard

Hoi Racers, graag doe ik mee
    Zojuist ingeschreven.

Team: Adidas Racing Team
    Coureur: Brent Wever
    Nr 35
    Impossible is nothing

Member streetboyii's schermafbeelding
    Naam
    Hans Hasperhoven

Standaard

Even een korte vraag.

21:00 - 21:30 (top 10 reversed grid) Zou deze 15 min. later kunnen starten ?
    Sanitaire stop en een peukje zou fijn zijn, bij een start om 21.00 uur is de tussentijd net iets te kort .

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten