Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 45 van 45

Discussie: Nordschleife met de 911 | special event | 21-05-2017

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eansys Bekijk bericht
    Ik zou wel mee willen doen maar het gewoonweg geen tijd om te trainen en dit is op de ring toch echt nodig
    Eric, je kent het circuit toch wel? Als je het tempo iets omlaag haalt dan kun je ook je rondjes maken. En wat het belangrijkste is, is dat je geen schade rijdt en dan kun je best nog wel een hoog finishen.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Zo doe ik het ook. Ken de baan, ken de auto, de combo zal wel een uitdaging vormen. Oefening is wel een pre natuurlijk, ik zal er vanavond dan ook bij zijn!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Zo doe ik het ook. Ken de baan, ken de auto, de combo zal wel een uitdaging vormen. Oefening is wel een pre natuurlijk, ik zal er vanavond dan ook bij zijn!
    Probleem is dat ik er vanavond ook niet bij kan zijn dus dat wordt pas zaterdag of zondag (afhankelijk of ik dan wel kan). En ja Jeroen, je hebt wel gelijk als je zegt dat ik het circuit ken maar ik heb er pas 1 keer een race op gehad.
    Zal kijken of ik mee kan doen
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Standaard

Nieuwsbrief is verzonden. Voor de last minute instappers zal ik het wachtwoord morgenmiddag ook nog even in de startpost zetten.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Junior Member

Standaard

Ik ga er toch niet bij kunnen bij zijn vanavond, sorry heren

Standaard

Het wachtwoord staat nu ook in de startpost.
    DigitalRacing.nl

Senior Member Tom Van Put's schermafbeelding

Standaard

ga mij moeten afmelden. Door het goede weer nog steeds niet thuis...

mijn excuses...

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

dat was een indrukwekkende demonstratie van Jarno gefeliciteerd
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Jarno, mijn complimenten voor je overwinning. Echt mooie rondetijden heb je neergezet. Respect.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Tnx guys. En thanks voor het hosten ook!

Flink geoefend, want ik had nog nooit geraced op de ring en volgens mij was m'n record iets van 2 rondjes zonder crash... Wel constant met volle tank gereden, maar pas afgelopen vrijdag voor het eerst 8 rondes achter elkaar gereden. Wel gelijk verbazingwekkend (vond ik zelf ) constant, met allemaal 8.30.x rondjes.

Gisteren in q voor het eerst met lege tank en eigenlijk reed ik erg relaxed naar een 8.27.9. Dat was een pole met behoorlijke voorsprong en aangezien ik dacht geen extra ronde te kunnen rijden heb ik het daarbij laten zitten. Volgens mij dacht iedereen er zo over, maar toen bleken we 12 minuten extra tijd te krijgen om de laatste ronde af te kunnen maken... Dat was lang wachten op de start

Na de start kon ik snel een behoorlijk gat slaan en met 2,5 ronden te gaan lag ik zo'n 25s voor. Ik ben toen van mijn gas gegaan omdat ik de witte vlag wilde triggeren. Helaas lukte dat niet, ondanks dat ik over s/f kwam met nog 8m27 te gaan. Kostte me wel bijna 20s, maar goed. Uiteindelijk in de laatste ronde nog onder de 8m30 gedoken.

Ik vond het supergaaf. Er zijn een paar punten waar je risico loopt, maar als je daar de juiste markers weet te vinden voor je rem- en instuurpunten kun je behoorlijk veilig over de Ring. Het kost flink wat tijd om die te vinden, dat wel

Het deel vanaf de Carousel tot de volgende Carousel is zó gaaf. En met de 911 kun je daar waanzinnig hard doorheen. Echt heel tof.

Enige: Ik had de OSW behoorlijk zwaar staan en alle klappen hebben m'n schouders geen goed gedaan. Had na vrijdag het hele weekend al spierpijn (maar ik dacht dat dat kwam omdat ik vrijdag een flink apparaat heb moeten versjouwen...) en da's nu nog veel erger

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Practice

Ik had in de officiele iRacing serie al met de Porsche op de Nordschleife gereden en aan het begin van de week ook even op de testserver. Op het Nordschleife deel ging het eigenlijk heel goed, overal wat marge houden en dan waren er best redelijke tijden mogelijk. Helaas verknalde ik het steeds op het GP circuit, elke ronde weer ergens met een wieltje te ver over de kerb. Dus een geldige ronde rijden viel nog niet meer.

Kwali
    Ik had in de practice gemerkt dat mijn banden in de 3e ronde al flink langzamer zouden zijn. Qua tijd moest het makkelijk mogelijk zijn om 2 getimede ronden te doen (niet wetende dat de teller nog 12min door zou lopen...). Outlap dus erg rustig gereden om de banden zoveel mogelijk te sparen. 1e getimede ronde meteen weer een inc te pakken. Ik besloot toch door te rijden want ik wist niet hoe de grid bepaald zou worden als er meerdere zonder tijd zouden zijn. Wellicht dat hij dan naar ongeldige tijden zou kijken, ik wist het niet zeker. Dus voor alle zekerheid maar gewoon vol door gegaan, volgens mij kwam ik toen op een 8:50 uit.
    2e ronde ging eigenlijk super. Ik kreeg wel wat last van de banden waardoor ik iets meer marge hield. Uiteindelijk heeft mij dat ongeveer 2.5 sec gekost. Maar met een 8:42 stond ik op de 5e plaats.

Race
    Mijn race was eigenlijk in bocht 1 al over. Ik had een goede start en kon direct opklimmen naar p2. Ik rem ruim op tijd en vlak voor het insturen van bocht 1 roept mijn spotter dat ik aan de buitenkant van 3 wide zit. Dus ik laat hem helemaal naar buiten lopen zodat iedereen genoeg ruimte zou moeten hebben. Niet dus, ik wordt geraakt en heb meteen rechtsvoor schade. Topsnelheid kwijt en onderstuur. Dat zou dus aan het einde van ronde 1 meteen een stop worden voor de fast repair. Snelheid was gelukkig nog wel voldoende om ergens in het middenveld mee te kunnen blijven rijden. Tot ik op de Nordschleife mij vergis in het gebrek aan grip en ik er vol onderstuur afschuif. Auto was nu echt afgeschreven.
    Met een tow terug naar de pits en na de fast repair met ongeveer 1.5 min achterstand weer de baan op. En toen ging het eigenlijk mis, ik ging pushen om dat gat dicht te rijden. En als er iets is dat ik niet moet doen op de Nordschleife is het pushen, het duurde dan ook niet lang voor ik mijn auto wederom afschreef.

Zonde dat het voor mij zo kort duurde, want ik vind dit echt een van de gaafste combinaties om te rijden

"Overtaking is an art"

Standaard

De uitslag van de race:

1 1
    Hosted All Cars 27
    Jarno Pannekeet
    1 Running Laps 8 8:34.761 8:28.690 8 8 3 Benelux
    2 2
    Hosted All Cars 12
    Roy Dieks
    9 Running Laps -14.490 0 8:36.571 8:33.887 3 8 6 Benelux
    3 3
    Hosted All Cars 148
    Ruben Van Buel
    2 Running Laps -34.595 0 8:39.085 8:36.760 3 8 2 Benelux
    4 4
    Hosted All Cars 6
    Roel Houben
    4 Running Laps -1:06.120 0 8:43.026 8:38.293 5 8 9 Benelux
    5 5
    Hosted All Cars 74
    Pascal de Birk
    8 Running Laps -1:29.130 0 8:45.901 8:40.919 6 8 1 Benelux
    6 6
    Hosted All Cars 17
    J Jonckers
    7 Running Laps -2:11.498 0 8:51.198 8:47.153 3 8 7 Benelux
    7 7
    Hosted All Cars 94
    Eric Nannings
    11 Running Laps -4:21.282 0 9:07.420 8:59.307 8 8 13 Benelux
    8 8
    Hosted All Cars 10
    Hans Hasperhoven
    6 Running Laps -1 L 0 10:51.927 8:52.593 6 7 25 Benelux
    9 9
    Hosted All Cars 66
    Ruud Mulders
    10 Running Laps -1 L 0 10:49.768 - - 7 11 Benelux
    10 10
    Hosted All Cars 73
    Nanno van der Poel2
    12 Disconnected Laps -4 L 0 9:30.092 - - 4 16 Benelux
    11 11
    Hosted All Cars 14
    Robert Saalmink
    14 Running Laps -4 L 0 9:40.391 - - 4 24 Benelux
    12 12
    Hosted All Cars 8
    W Rentzenbrink
    13 Running Laps -4 L 0 00.000 - - 4 25 Benelux
    13 13
    Hosted All Cars 13
    Stijn Vanbuel
    3 Disconnected Laps -6 L 0 8:51.811 - - 2 10 Benelux
    14 14
    Hosted All Cars 72
    Richard Kortland
    5 Disconnected Laps -6 L 0 00.000 - - 2 11 Benelux
    DigitalRacing.nl

Standaard

Ik zat nog even bij je onboard Jarno, en je ziet dan wel precies dat jouw baankennis echt groot is. Net inderdaad die blinde instuurpuntjes kennen en weten dat je er licht glijdend uit zult komen. Even opvangen en weer verder. Mooi om te zien, en feli met je overwinning!

Dat skippen naar de volgende sessie werkte niet met !advance, gaf aan dat de sessie al beëindigd was. Hij zat toen al in de extra tijd. Wat helemaal niet nodig was, er was bij het aflopen van de sessie immers niemand meer op de baan. Bugje.
    DigitalRacing.nl

Standaard

Toch hield ik ook nog wel flink wat veilige ruimte. Ik denk dat iemand die nog meer kan maximaliseren wel onder de 8.20 in q moet kunnen komen. Zo hield ik bv bij de snelle linkerknik omhoog Adenauer Forst in behoorlijk wat reserve, omdat het instuurpunt lastig is en je vlak daarna terwijl je nog stuurt moet remmen. De kerb aan de binnenkant van de bocht raakte ik in practice in 3 rondjes 3x compleet verschillend en 2x vloog ik het gras op. En zo zijn er nog wel wat punten. Vrijdag reed ik op versleten banden al 8.27.6. Ik ben wel benieuwd wat bv Storm hier kan rijden.

Standaard

proficiat jarno met de zege.
    het was indrukwekkend om te zien hoe snel jij onderweg was.

ik heb geluk bij de start gehad om als tweede de eerste rechts linkse door te kunnen komen. ik heb een paar rondes tweede kunnen hangen,maar roy was wel veel sneller als ik. ik heb hem laten passeren bij de rechtse bocht net voor de carroussel. het verschil in snelheid tussen ons was te groot en vreesde vroeg of laat een fout te maken. eens roy gepasseerd was kon ik de race rustig uitrijden en genieten van mijn eerste podiumplaats. jarno heeft me wel nog even paniek bezorgd op t einde. ik dacht dat je een pitstop aan t maken was om bij te tanken en begon al te vrezen dat het meer dan 8 rondes gingen zijn.

bedankt aan de organisatie voor de vele moeite en tijd die jullie in ons investeren.
    tot een volgend evenement,
    groet,
    ruben.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Gisteravond toch last minute kunnen meedoen.
    Ik had mij niet ingeschreven omdat ik op vakantie zou zijn, maar doordat 1 van de kinderen ziek (griep) werd waren we genoodzaakt 2 dagen eerder naar huis te gaan. Omdat ik de Porsche nog niet had aangeschaft en dus nog geen meter had gereden met deze combinatie had ik eigenlijk al besloten om niet mee te doen. Echter, teamgenoot Nanno drong aan om toch mee te doen en eigenlijk had ik wel zin om weer eens een race te rijden. Dus een uur voor de kwalificatie de auto gekocht en maar rondjes rijden.

Mijn eerste volledige ronde was tijdens de kwalificatie want in de practice had ik de auto al dubbel gevouwen.
    De eerste getimede ronde blokkeer ik meteen in de eerste bocht en had een inc te pakken. In de volgende ronde ging ik het gras op en was er daarna geen tijd meer om een tijd neer te zetten.

De race ging in tegenstelling tot de kwalificatie nagenoeg probleemloos.
    Ik maakte geen fouten en doordat er een paar voor mij de baan af gingen kwam ik naar voren.
    Van achter had ik geen druk zodat ik mij kon concentreren op mijn rondjes. Wat een genot om met de Porsche over deze baan te gaan. Een heel gave combinatie. Mijn snelste ronde ging in 8:40 en in totaal maar 1 inc gedurende de race. De p5 aan de finish maakte het een geslaagde avond.

Standaard

Wow, da's behoorlijk indrukwekkend! 8.40 met een nieuwe auto op zo'n lastige baan met toch geen eenvoudige auto. Blij dat je niet geoefend hebt ;-)

Standaard

Ik dacht net hetzelfde, goed gedaan!
    DigitalRacing.nl

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Mijn zondag ging ruk.... quali geen tijd, race eerste ronde spin ik en ga in de muur, 9 min tow, daarna weer in de fout omdat ik niet genoeg op het gas ga in de linker boven na het lange stuk... weer 8 met reparaties

Wel genoten van het circuit, hoop ook dat er serieus gekeken wordt om een competitie te organiseren met alle races op de Nordschleife. bijv. elke twee weken een andere GT oplopend in snelheid ...

meer voorstanders voor zoiets dergelijks??
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Standaard

Lijkt niet heel veel animo voor te zijn hier. Wellicht kun je het eens op 't iR forum proberen. Soort van Ringmeister league. Lijkt mij wel leuk, al ben ik meer van 1 auto per seizoen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten