Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15

Discussie: [DRGTC3] ronde 5: Nurburgring (BES/WEC) | 04-05-2017

Standaard [DRGTC3] ronde 5: Nurburgring (BES/WEC) | 04-05-2017

Ronde 5: Nurburgring

Voor de seizoensfinale maken we een korte trip van Zolder naar het beroemde circuit in de Eifel. We gebruiken voor deze ronde de BES/WEC layout. Voor wat betreft de ideeën om de Nordschleife te gebruiken, hebben we besloten dat het te kort dag was om dit nog te wijzigen voor iedereen, gezien de beschikbare oefentijd. Wel bekijken we de mogelijkheid om de Nordschleife als los evenement te doen, aansluitend deze ronde van het GTC. Hiervoor doen we dan apart een aankondiging.

Het kampioenschap was al close, en er is ook nu nog genoeg om voor te strijden. Jarno Pannekeet leidt met 62 punten voor Ton Jansen met 55 punten. Ton moet Jarno dus vrij stevig verslaan in Duitsland om het kampioenschap nog te pakken.

Het gat naar achteren is wat groter. Roy Diederen staat nu derde met 43 punten na een mooi resultaat in Zolder. Danny Kroes hijgt in zijn nek met 40 punten, en in zijn kielzog zien we onze zuiderburen Steven Claeys en Gregory Vrancks met elk 39 punten.

Tijdschema
    17:15 - 20:15 Vrije training
    20:15 - 20:30 Kwalificatie (open)
    20:30 - 21:15 Race (Staande start)

Het valt mogelijk op dat we tijdens de dodenherdenking om 20:00 dus online zijn. Op dat tijdstip bevinden we ons echter in de vrije training. Eenieder die wil herdenken, kan dit op dat moment prima even gaan doen.

Oefensessies
    Woensdag 26 april 18:00 - 22:00
    Vrijdag 28 april 18:00 - 22:00
    Dinsdag 2 mei 18:00 - 22:00

De oefensessies zijn Benelux leden only, geen wachtwoord is nodig. De sessies zijn onder Hosted Sessions te vinden in iRacing.

Mocht je zelf een testsessie willen hosten, vermeld in de naam dan DRGTC3 en post in deze thread de details voor iedereen.

Serverinstellingen
    Layout: GP
    Weer: iRacing Defaults
    Time of Day: Late Afternoon
    Starting Track State: Moderately Low Usage (30%), Automatically clean marbles aangevink.

Teamspeak
    Iedereen is welkom op Teamspeak. Server adres: 85.236.109.244:14137 (geen wachtwoord nodig).

Sponsoring
    Buiten de inzet van Gerben, Marcel, Niels en Robert (alfabetische volgorde) is er geen sponsoring. Wil je ons financieel bij staan om de websitehosting, forum en gehoste sessies te dragen doneer dan hier.

Links
    DRGTC3 algemene thread
    Teampresentaties
    DRGTC leaguepagina op DigitalRacing.nl
    Carset download (9-3-2017 bijgewerkt)

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

De testserver komt nu online. Er liep iets uit, excuses.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Komende donderdag is het 4 mei. Hebben we om 20:00 uur nog wel even 2 minuten stilte?
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member rinussie's schermafbeelding
    Naam
    Rinus Janssens

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Komende donderdag is het 4 mei. Hebben we om 20:00 uur nog wel even 2 minuten stilte?
    ik wel iig
    Wheel: OSW DDW with mod30 and mod 27 | Pedals: HE-Pedals pro | Shifter: HE seq Shifter | Dashmeter pro | MSI GTX1080 | 3 x LG27inch @ 5918 x 1080 | Intel Core i7 4770K @ 4Ghz | MSI z87-g45 gaming | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1866 Mhz | Cooler Master 1000W | Sennheiser PC 363D Headset | Windows 10 64bit

http://www.rareendurance.nl
    https://nl-nl.facebook.com/RareEnduranceTeam/

Standaard

Staat er ook bij in de startpost

Het valt mogelijk op dat we tijdens de dodenherdenking om 20:00 dus online zijn. Op dat tijdstip bevinden we ons echter in de vrije training. Eenieder die wil herdenken, kan dit op dat moment prima even gaan doen.
    Maar we laten het wel aan iedereen persoonlijk over om dat te doen.
    DigitalRacing.nl

Standaard

Er is vandaag weer wat onderhoud aan iRacing. Afhankelijk van hoe snel ze daarmee zijn, is de testserver op tijd online, of iets later.
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Hans Stapel

Standaard

Kan er donderdag helaas weer niet bij zijn.

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard [DRGTC3] ronde 5: Nurburgring (BES/WEC) | 04-05-2017

Ik moet hem ook laten schieten...

Tot ziens op de Nordschleife
    Laatst gewijzigd door Ruud Mulders; 2 mei 2017 om 22:11
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik ben er vanavond ook niet bij. Ik heb me afgemeld op de site.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

De uitslag staat er al op. Jarno, feli met deze titel!!
    DigitalRacing.nl

Junior Member

Standaard

P4 in laatste race, 4de in de algemene tussenstand, Eerste seizoen geslaagd hier bij Digital Racing.
    Fijne races gehad waarvoor dank aan alle rijders met wie er gestreden werd! Fair en clean

Verder nog de felicitaties aan Jarno voor het behalen van de titel! En uiteraard dank aan de organisatie van het kampioenschap!

Tot binnekort in het volgende kampioenschap ;-)

( Ps: als lid van Spirit Simracing ( 10 leden, 7 portugezen en 3 belgen ) nemen we deel aan VLN en Endurance races, wij zijn opzoek naar enkele rijders die samen met ons een team willen vormen, races zijn steeds in het weekend ) PM voor meer info

Junior Member

Standaard

Allereerst gefeliciteerd Jarno!!

Ik heb geen optimale voorbereiding gehad voor deze race omdat ik tot woensdag avond op vakantie was en dus maar een paar rondjes had gereden op de baan.

De Qualificatie verliep niet goed voor mij, mijn optimum tijd wel verbeterd naar 1.56.1 maar door elke keer foutjes te maken mijn snelste tijd blijven steken op 1.56.9 uiteindelijk P3 gekwalificeert achter Roy en Jarno.

De start was redelijk en deze keer eens niet iemand aangeraakt.... Ik moest wel voorzichtig zijn voor een iets wat aggresieve Danny en heb hem daarom de ruimte gegeven. Gelukkig verremde hij zich in de eerste bocht van de 2e ronde waardoor ik gemakkelijk P3 terug kreeg.

Ik zag dat Roy aan kop lag en de pace goed te pakken had, helaas voor hem spinde hij en konden Jarno en ik er langs. Volgens mij door gevechten tussen Roy en Danny en anderen verloren ze veel tijd op Jarno en mij en konden die niet meer goed maken.

Over een echt gevecht tussen Jarno en mij was geen sprake, al heb ik wel 23 ronden lang tussen de 0.5 en 1.5 seconde achter Jarno gezeten, ik was blij dat ik redelijk constante rondetijden kon neer zetten, zonder veel offtracks en zonder te spinnen en ook nog eens Jarno kon bijblijven.

Al met al veel geleerd in deze 5 races en ik vondt het een leuke ervaring, wel jammer van de erg lage opkomst in deze laatste race.

Standaard

Ja, de opkomst was gisteravond bedroevend. Geen idee waarom, eigenlijk.

In de kwali zette ik direct een 59-er neer, en dat was nog een slordig rondje ook. Daarna nog een poging gewaagd maar niet meer gelukt.

De start ging goed, ik stond natuurlijk achteraan maar ik wist wat plekjes te pakken en zonder schade door het eerste deel te komen. Moet ik daarna niet op koude banden de achterkant verliezen natuurlijk... het was een soort halve spin, dus ik had de auto snel weer rechtuit en zo'n 4 seconden achterstand op Eric. Volgende rondje weer een 59-er eruit geperst (op race fuel, dat was ruim 2 seconden sneller dan tijdens het oefenen dinsdag!) en wist gelijk op zo'n 2,5 seconden van Eric te komen. Die zag het licht toen ook en begon snelle tijden te rijden. Maar hij reed vooral constanter dan ik, want ik heb dit seizoen te weinig met die Porker gereden om er heel stabiel mee rond te komen. Kleine rotfoutjes links en rechts en dan is het gewoon uitrijden voor de eerste punten dit seizoen.

Jarno, nogmaals feli met je derde titel alweer bij DRNL
    DigitalRacing.nl

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ten eerste Jarno gefeliciteerd met je titel, strak gereden

Nu mijn verslag

Voorbereiding
    Ik heb op dinsdag een aantal rondjes gereden en zag dat ik daar wel wat te kort kwam op Jarno, Ruben en Gregory. Maar ik was wel tevreden met de stabiliteit van mijn auto. In de training voor de race heb ik wat benzine uit de auto gehaald en gekeken hoe mijn pace was met een lichte auto. Dit ging ik een stuk harder merkte ik. Dus ik hoopte dat de tijden van de 3 heren met kwalificatie fuel geweest waten.

Kwalificatie
    Mijn eerste kwalificatie rondje ging perfect. Nog nooit heb ik zo een strak en foutloos rondje gereden volgens mij. Ik kwam uit op een 1:56.847. Een seconde van mijn pb af. In de pogingen daarna kwam ik nog wel dichtbij maar ging niet meer sneller. Goed voor P2, dat heb ik nog nooit meegemaakt bij DigitalRacing.

Race
    Ik had een goede start en had voor de eerste bocht Jarno al te pakken. Mijn eerst 2 rondjes liepen erg goed en ik kon Jarno op een seconde achter me houden. Echter was ik te veel op mijn F3 aan het kijken (niet gewend om op P1 te rijden) en ik verrem me bij de hairpin. Te hard erin, achterkant raak ik kwijt en spin bijna. Door het gras nog maar net de auto onder controle houden maar wel terug gevallen naar P5. Balen als een stekken natuurlijk en snel proberen weer terrein goed te maken. Ik wou nog kunnen aansluiten bij Jarno en Ton maar was te veel aan het pushen. Ik ging Gregory voorbij maar daarna pak ik een slow down, dus moest ik Gregory weer voor laten. Nogmaals Gregory voorbij en op naar Danny. Hij spinde helaas dus ik kon op naar Jarno en Ton. Helaas begon ik echt heel slordig te rijden en maakte veel fouten. Te laat remmen, foute lijnen. Zodoende kon Gregory steeds in mijn buurt blijven. Uiteindelijk weet ik wel 3 seconde los te komen maar het gat naar Jarno en Ton was al opgelopen naar 10 seconden. Daarna wat rustiger gaan doen omdat ik niks meer te winnen of verliezen had en de auto op P3 naar huis gebracht.

Ik ben zeer tevreden over mij seizoen. De Porsche lag mij vanaf het begin wel en heb ook veel geleerd van racen met snelle mannen in de officiële iRacing serie. Ik heb 4 goede races gereden met 1 vijfde en 3 derde plaatsen. De race op Zandvoort was slecht. Maar een derde plaats in de eindstand, dat heb ik nog nooit meegemaakt Wel jammer dat er maar 13 man waren bij de laatste race...
    Power by Cosworth

Standaard

Voorbereiding:
    Ik heb geprobeerd me net zo voor te bereiden als bv Zolder, waar ik meerdere stints heb gereden van te voren, maar dat lukt me op deze baan totaal niet. Nou vind ik Zolder al geen geweldige baan (understatement), maar de NB vind ik in deze vorm echt een verschrikking. Vooral het eerste deel loopt voor geen meter.

Uiteindelijk met moeite dinsdag een stint kunnen rijden. Ik maakte me wel wat zorgen over mijn pace, want Ruben was sneller dan ik, en meestal zijn anderen sneller dan hij... Zijn rondje was wel heel strak gereden en wellicht met lege tank, dus misschien was het beeld wat vertekend, maar ik maakte me wel zorgen.

Daarom gisteren toch voor een relatief low-downforce setup gekozen, zodat als ik midden in het veld terecht zou komen dus geen sitting duck zou zijn op de straights. P4 zou voldoende zijn voor het kampioenschap dus zo lang ik niet achteraan in een groepje zou komen zou dat haalbaar moeten zijn.

Kwalificatie
    Kwam in eerste instantie tot een 56.8, maar dacht dat anderen daar nog wel onderdoor zouden gaan. Ik dook er nog eens 4 tienden onder in S1, maar verknalde die ronde daarna. Vervolgens wel een 56.5 neergezet en aangezien verder niemand zijn ronde goed voor elkaar kreeg was dat ruim voldoende voor pole. Met Ton op P3 en daarachter toch wel een gaatje qua race-pace (mede dankzij lage opkomst, wat voor mij gunstig was, maar ik heb toch liever een hoge ) leek mij het kampioenschap eenvoudig binnen te halen.

Race
    De lampen gingen aan toen ik F4 en F5 nog aan het instellen was (ik zet altijd alle vinkjes uit zodat ik in geval van nood snel in de pits een nieuwe auto kan halen en ik niet ook nog eens op nieuwe banden moet wachten (ja, ik weet dat daar sneltoetsen voor zijn maar daar ben ik dan vreemd genoeg weer te lui voor om dat in te stellen...)).

Anyway, door slechte concentratie iets te laat van start en Roy had me direct te pakken. Danny deed een divebomb bij T3 die ik gelukkig zag aankomen en eenvoudig kon ontwijken. Roy lag toen een dikke seconde voor en had een erg goede pace. Ik kon er nauwelijks bijkomen. Maar al snel maakte Roy een fout en kreeg ik P1 in de schoot geworpen. Ton kon me daarna bijhalen en het gat bleef de hele race op ongeveer een seconde tot aan de finish. Ik voelde wel wat druk, maar zag ook dat als ik een hele (héle) goede ronde reed ik iets weg liep. Dus zonder fouten zou ik P1 moeten kunnen pakken. Dat lukte

In general
    Blij dat ik eindelijk een race heb kunnen rijden zonder fouten, slow-downs of contact én met een behoorlijk constante pace. Eigenlijk alle rondes binnen een paar tienden van elkaar kunnen rijden. Sinds m'n overstap naar een OSW heb ik behoorlijk wat hardwareproblemen gehad (die dus uiteindelijk supersimpel waren op te lossen...) die mijn plezier in het racen flink vergalden. En precies toen is iR begonnen met de implementatie van het surfacemodel en allerlei andere dingen die de baan veel minder statisch maken en het racen dus moeilijker. Daar heb ik flink wat problemen mee gehad.

Ook de Porsche is niet makkelijk en zeker op koude banden behoorlijk tricky.

Seizoen DRNL
    Op Spa ging ik veel beter dan verwacht en gooide ik het zelf weg door een fout bij het aanremmen van de busstop. Op Zandvoort had ik een super-pace te pakken, maar in de kwalificatie erg veel moeite met andere baancondities die ik niet snapte. En vervolgens in de race gelijk weer een grote remfout die een goed resultaat gelijk onmogelijk maakte. Op Le Mans had ik nog nooit gereden en had ik flink moeite om een goede pace te vinden. Tijdens de race weer veel moeite met remmen gehad en de ultra-low downforce setting op de Porsche. Maar omdat Ton van hetzelfde last had en wij er qua pace wel een voorsprong hadden kon ik eindelijk winnen. Op Zolder eindelijk pole. Vervolgens niet lekker door de belangrijkste bocht van de race heen waardoor ik Ton de gelegenheid gaf naast me te komen wat helaas niet goed ging, maar vervolgens (voor mij dan...) wel goed eindigde. En gisteren dan eindelijk behalve de start een goede en constante race kunnen rijden. En blij dat ik eindelijk snel een ritme vond en goed in m'n vel zat.

Organisatie
    Allereerst Marcel bedankt voor het opzetten en Robert voor het overnemen. Dat ging behoorlijk geruisloos. Het was af en toe wat ongelukkig met iR maintenance, maar ik heb zelf nergens hinder van ondervonden. Organisatie bedankt! Graag tot de volgende!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten