Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 30

Discussie: [DRGTC3] ronde 4: Zolder | 20-04-2017

Standaard [DRGTC3] ronde 4: Zolder | 20-04-2017

Ronde 4: Zolder

Voor de voorlaatste ronde van dit GTC kampioenschap gaan we naar het altijd knusse Belgische circuit Zolder. Een compleet andere uitdaging dan Le Mans dus.

In het kampioenschap is het nu enorm close. Le Mans winnaar Jarno Pannekeet pakt de leiding met 42 punten, Danny Kroes moet nu genoegen nemen met plek 2 met 40 punten. Ton Jansen staat nu derde met 38 punten, dus hier kan nog van alles gebeuren, en elke punt telt. Fabian de Jong leidt een treintje van rijders met 30 punten, gevolgd door Gregory Vranckx (29), Roy Diederen (28), Steve Claeys (26) en Timothy Roman (22 punten). Dit zorgt tevens voor een leuke mix van Nederlanders en Belgen, dus ook om die eer zal gestreden worden in Zolder : )

Tijdschema
    17:15 - 20:15 Vrije training
    20:15 - 20:30 Kwalificatie (open)
    20:30 - 21:15 Race (Staande start)

Oefensessies
    Woensdag 12 april 18:00 - 22:00
    Vrijdag 14 april 18:00 - 22:00
    Dinsdag 18 april 18:00 - 22:00

De oefensessies zijn Benelux leden only, geen wachtwoord is nodig. De sessies zijn onder Hosted Sessions te vinden in iRacing.

Mocht je zelf een testsessie willen hosten, vermeld in de naam dan DRGTC3 en post in deze thread de details voor iedereen.

Serverinstellingen
    Layout: GP
    Weer: iRacing Defaults
    Time of Day: Late Afternoon
    Starting Track State: Moderately Low Usage (30%), Automatically clean marbles aangevink.

Teamspeak
    Iedereen is welkom op Teamspeak. Server adres: 85.236.109.244:14137 (geen wachtwoord nodig).

Sponsoring
    Buiten de inzet van Gerben, Marcel, Niels en Robert (alfabetische volgorde) is er geen sponsoring. Wil je ons financieel bij staan om de websitehosting, forum en gehoste sessies te dragen doneer dan hier.

Links
    DRGTC3 algemene thread
    Teampresentaties
    DRGTC leaguepagina op DigitalRacing.nl
    Carset download (9-3-2017 bijgewerkt)

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Volgens mij kloppen de data van de oefensessies niet helemaal Robert
    Power by Cosworth

Junior Member

Standaard

Zo eerste 10 rondjes gemaakt op dit circuit, 1 keer eerder gereden met de Ruf Track dus niet geheel onbekend maar wel lang geleden.

1.30.888 was het resultaat tot nu toe maar is zeker ruimte voor minimaal 0.3 sec verbetering.

Jarno kwam nog even online de laatste 10 minuten en zette ook al een 1.31.225 neer dus het zal wel weer spannend worden

Standaard

Ik heb de datums aangepast, dank Roy!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Nieuwsbrief is verzonden
    DigitalRacing.nl

Standaard

RACEDAY!

Ik zag dat er weer lekker getest is de afgelopen periode. Veel succes vanavond, en pas een beetje op elkaar op deze smalle baan
    DigitalRacing.nl

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Ik ben er helaas niet bij, ik krijg morgen pas mijn nieuwe hall sensor binnen
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Robert, lees ik nou uit de tekst dat jij niet mee doet? Of ben je er wel gewoon bij?
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Oh, zo was de tekst niet bedoeld in elk geval! Maar, ik moet nog wel ff zien. Ik heb de hele kamer overhoop liggen omdat ik een paar muurtjes en plafond heb ge-latex-d. Mijn simulator ligt ergens onder een plastic zeil half onder een verplaatst buro, dat soort ellende. Dat moet ik vanavond weer ff opbouwen, dus van mijn kant wel een klein voorbehoud inderdaad
    DigitalRacing.nl

Naam
    Jeroen Jonckers

Okee. Gezellig. Tot vanavond dan maar.

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Kom nu pas thuis, donderdag rampdag
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Junior Member

Standaard

Tjah wat moet ik zeggen, balen dat ik de veroorzaker was van de ellende in de eerste ronde

Ik had een redelijke start en Jarno ging na een paar bochten wijdt, ik zat aan de binnenkant voor de chicane en dacht hem wel uit te kunnen remmen, dit was gewoon een domme actie. Mijn achterrem blokkeerde een heel klein beetje en de auto sprong naar rechts waardoor ik Jarno aantikte.

Ik zelf kon wel op P1 blijven rijden en Roy, Steve en Jarno zaten in de achtervolging. Steve maakte een remfout en zo bleven Roy en Jarno over. Nadat Jarno Roy had te pakken was ik al van plan om Jarno de plek terug te geven zodra hij dichtbij zat. Omdat Roy zo dicht op Jarno bleef zitten wilde ik de plek nog niet teruggeven omdat dan Roy ook gelijk er voorbij zou komen. Uiteindelijk na een ronde of 15 begon Roy terrein te verliezen en Jarno serieus druk te zetten. Ik heb toen Jarno voorbij gelaten en hem ook niet bij kunnen houden. na een aantal ronden besloten om geen verdere druk te zetten en de race zonder verder incident points uit te rijden.

Via teamspeak was Nick not amused richting Jarno, wat in eerste instantie te begrijpen is omdat Jarno hem aanraakte, echter als Nick de replay had bekeken dan had hij kunnen zien dat Jarno door Roy aangeraakt werd en daardoor Nick raakte. Na afloop bleek uit Roy zijn replay dat hij Jarno niet aangeraakt heeft, in mijn replay wel. Dit lijkt dus echt een glitch te zijn geweest en totaal geen opzet. Als iemand hier blaam treft dan ben ik het en niet Jarno (deze keer )

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Dit circuit ligt me kennelijk goed. Zat in de practice al op een 1.31.2 en kon een 31.5 rijden tijdens de quali. Race gestart op P6. Moeilijke start maar schadevrij kunnen blijven. Vrijwel de hele race Gregory op 0.5 sec achter me gehad. Was sneller dan ik maar niet snel genoeg om een poging te wagen. Wel intensief rijden zo. Klotsende okkies! P5 gefinisht...Thnx mannen
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Standaard

Enerverende race! Gestart vanaf pole, ging ik iets wijd bij t4 en kon Ton er voor de chicane bijna naast komen. Wat ik in Zandvoort had, gebeurde nu bij Ton alleen hadden we meer geluk dan wijsheid en kwamen we allemaal door de chicane. Ik was wel compleet mijn snelheid kwijt en Nick en Roy kwamen me allebei tegelijk voorbij.

Op mijn replay ziet het er héél vreemd uit ook. Roy maakt een aparte beweging, raakt mijn voorkant en ik pingpong Nick van de baan. Glitch inderdaad. Spijtig voor Nick, maar daar kon ik echt niks aan doen...

Aangezien Ton P1 lag en ik P4, zou het een interessante race worden van veel geduld en hopen op een foutje van degenen voor me. Steve ging bij de ziekenhuisbocht rechtdoor en een paarornden later trok Roy z'n Porsche scheef bij het uitaccelereren van t2. Aangezien Roy een erg goeie racepace had zaten we toen nog vlak achter Ton. Toen ik gewend was aan zijn kont ipv een lege baan voor me, kon ik de druk gaan opvoeren. Dat was best even leuk en ik was wel benieuwd of Ton dat nog 20 ronden ging volhouden. Maar Ton was iets anders van plan en ik kreeg P1 terug en kon vrij snel een gaatje slaan en P1 kwam niet meer in gevaar.

@Ton, ik denk dat mijn pace iets beter was dan die van jou en dat daarom mij uitremmen bij de eerste chicane je enige kans was. Ik had exact hetzelfde gedaan, aangezien inhalen hier echt bijna onmogelijk is no problem dus (foutjes zijn in deze auto supersnel gemaakt) en je had me wat mij betreft niet voorbij hoeven laten. Misschien wel iets teveel gentleman

Senior Member Steve Claeys's schermafbeelding

Standaard

Lekker heftig bij de start. Ik zag Ton en Jarno richting chicane gaan en dacht al, dit gaat fout. :-)
    Heb wat kennis op zolder en zelden loopt dit goed af, hehehe.
    Dus ik was al op de uitkijk en kon mooi ontwijken.
    Daarna kon ik de wagen net uit de muur houden in de ziekenhuis of Rea bocht maar natuurlijk weer naar P5 gezakt. Kon Ruud paar ronden later wel voorbij gaan maar top 3 was gaan vliegen.
    Had een goede pace en het had misschien spannender geweest als ik net tussen of achter de top3 had gezeten maar ik zou zeker niets voor Ton of Jarno hebben, dus de uitslag had niet veel anders geweest.
    P4 neem ik wel aan.

Junior Member

Standaard

was weer fun

Standaard

Helaas weer niet mee kunnen doen me playseat is kapot dus elke keer als ik rem vlieg ik naar achter maar wel geprobeerd te starten maar ging niet dus ook helaas het kampioenschap weg maar gelukkig gaat het niet om geld dan maar in nurburgring finishen zoals ik het seizoen begon nou moet ik wel zeggen dat ik in de eerste ronde vol eraf werd gereden door Pascal als ik het goed heb. heb er ook een foto van maar kan het niet hier posten tot de volgende race

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Voorbereiding
    Vorige week 10 rondjes kunnen doen. Snelheid zat wel redelijk goed dacht ik zo. Had nog wat meer willen rijden maar dat kwam er niet van. Gelukkig kon ik gisteren een half uur van te voren al inloggen dus nog wat rondjes kunnen doen. Die waren wel nodig om mijn rempunten goed te krijgen.

Kwalificatie
    In me eerste snelle rondje pak ik een off track dus die telde niet meer. Vervolgens kon ik nog een 1:31.278 rijden, een seconde achter Jarno. Dat is niet slecht voor mijn doen. Het laatste rondje ging nog wat sneller maar ik raakte hem bijna kwijt in de Villeneuve chicane.

Race
    Ik mocht van p4 starten. Kwam goed van mijn plek en kon aansluiten bij Jarno, Ton en Steve. Bij het aanremmen van de Kleine chicane zie ik Ton en Jarno elkaar raken waar Jarno bijna dwars over de baan gaat. Gelukkig geen crash en kon iedereen verder. Ik moest wel extra vertragen om er omheen te kunnen en kies de linker kant langs Jarno. Nick die wat sneller de chicane uit komt kiest de rechter kant van Jarno. Ik had het idee dat ik langs de witte lijn aan de linker kant reed maar in de replay zag ik dat ik nog een metertje meer naar links kon. Ik zie dat ik deur aan deur met Jarno rijd en ineens stuitert hij naar rechts richting Nick. Helaas betekende dit einde race voor Nick. Ik heb de replay 10 keer terug gekeken van allerlei hoeken en snelheden. Maar ik stuur met de baan mee naar links (goed te zien vanuit de front view) en ga gelijk op met Jarno. Waarna hij ineens een gekke stuit naar rechts maakt. Ik heb geen 0x, laat staan 4x gekregen. Het lijkt op een glitch van iRacing dus waar Nick heel erg de dupe van is geworden.

Vervolgens kon ik Ton en Steve goed volgen. Helaas raakte Steve hem vrij vroeg kwijt bij de Ziekenhuis bocht. Ik kon Ton tot mijn verbazing nog goed volgen maar had Jarno in mijn nek hijgen. Die kon ik niet lang voor blijven, ik ging met een mooie drift door de Kanaalbocht maar verloor daar toch wel wat snelheid mee. Ik kon Ton en Jarno nog steeds goed volgen. Tot Jarno Ton voorbij ging. Daarna liepen ze langzaam weg en maakte ik ook wat kleine foutjes. Uiteindelijk ben ik op 10 seconde van Jarno en 6 seconde van Ton als 3e gefinisht. Daar mag ik heel tevreden mee zijn.
    Power by Cosworth

Senior Member rinussie's schermafbeelding
    Naam
    Rinus Janssens

Standaard

Omwille van mijn werk wederom niet mee kunnen rijden.

Incidenteel meerijden lukt wel alleen weet ik nooit welke donderdag ik wel en niet mee zal rijden. Blijft toch een probleem voor mij om zo mee te doen aan een volledig kampioenschap.

Ik ga er alles aan doen om de duitse race mee te rijden iig..
    Wheel: OSW DDW with mod30 and mod 27 | Pedals: HE-Pedals pro | Shifter: HE seq Shifter | Dashmeter pro | MSI GTX1080 | 3 x LG27inch @ 5918 x 1080 | Intel Core i7 4770K @ 4Ghz | MSI z87-g45 gaming | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1866 Mhz | Cooler Master 1000W | Sennheiser PC 363D Headset | Windows 10 64bit

http://www.rareendurance.nl
    https://nl-nl.facebook.com/RareEnduranceTeam/

Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Jeroen jij zou toch een poll starten?

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Hi Ruud, ik heb Robert Saalmink een WhatsApp bericht gestuurd en gevraagd of DRNL wil overwegen om Nordschleife te doen ipv alleen GP. Hij heeft het bij Marcel neergelegd en gaan het in overweging nemen. Robert stond er volgens mij wel positief tegenover.

En als het nu niks wordt, moeten we er misschien een los DRNL event van maken. Lijkt me ook leuk

Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Zeker, wellicht een event alle races op Nordschleife met iedere race een andere auto?

Moderator mister.koole's schermafbeelding
    Naam
    Nick Koole

Standaard

Beste mensen ik wil even kwijt dat de frustratie niet naar 1 iemand is gericht maar in het algemeen. Tijdens de openingsrondes van de wedstrijden gebeurt er te veel onnodige dingen. Dit treft niet alleen mij maar meerdere mensen die al eerder zijn gestopt. Bij mij was het nu gewoon ff de maat vol en mijn plezier is verdwenen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Senior Member Steve Claeys's schermafbeelding

Standaard

Ik had er graag nog eens opgedrukt dat het zeer onrespectvol is, te liggen chatten met andere rijders die ook uit de race zijn, terwijl de race in volle gang is.
    Wil je praten, dan ga je private maar niemand heeft boodschap aan het geleuter tijdens de race.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steve Claeys Bekijk bericht
    Ik had er graag nog eens opgedrukt dat het zeer onrespectvol is, te liggen chatten met andere rijders die ook uit de race zijn, terwijl de race in volle gang is.
    Wil je praten, dan ga je private maar niemand heeft boodschap aan het geleuter tijdens de race.
    Dit gaat ook in tegen de algemene regels van DRNL. Tijdens de race wordt er niet gechat! Is de laatste tijd wat minder onder de aandacht gebracht en ik denk dat het tijd wordt voor de organisatie om maar eens een serieus algemeen reglement op te stellen.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten