Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 44 van 44

Discussie: [DRGTC3] ronde 3: Le Mans | 06-04-2017

Junior Member

Standaard

Arghhh de druk!

De quali ging op zich prima, nog even gehoopt dat Jarno geen tijd zou zetten na zijn fout in de eerste ronde, zou me een beter gevoel geven bij de start
    Maar hij pakte toch nog P2 op het laatste moment. Ik pakte wederom P1 in de quali dus mag niet klagen.

In de eerste ronde pakte ik toch gelijk weer een slowdown van 2,5 sec helaas teruggevallen naar P5 maar door foutjes van anderen en ff flink trappen zat er al weer snel achter Jarno op P2. Ik zag zijn ronde tijden van 4.03 en ik reed 4.02 laag, ging er dus vanuit dat ik hem wel even zou binnenhalen. Helaas bleek Jarno toch een beetje aan het cruisen te zijn geweest want daarna ging het gas er op en zat er slechts 1 a 2 tiende verschil in onze rondetijden. Uiteindelijk ging Jarno in de fout en kon ik P1 terugpakken. En tjah dan begint die druk op te bouwen he... Een 3 seconde voorsprong zag ik langzaam slinken en in de laatste chicane voor de laatste ronde pak ik een slowdown neeeee

Ik heb nog geprobeerd Jarno terug te pakken in de laatste ronde echter 2 x bij het aanremmen iets te wijdt moeten gaan om Jarno niet te raken en wederom 2 x slowdown.

Wel blij dat ik afgezien van de slowdowns deze keer eens niet ben gespint.. en slechts 1 x een offtrack had. Er zit verbetering in.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Je hebt heel keurig gereden Ton, stuk minder fouten dan in de voorgaande races!

Voorbereiding
    Mijn voorbereiding was vrij kort. Wel had ik in de officiële Porsche serie wat races gedaan. Dus toen ik afgelopen dinsdag voor het eerst de pitsstraat uit reed had ik al meteen een lekkere pace.

Kwalificatie
    Ik wist dat ik een 4.03 moest kunnen rijden. In de openingsronde werd langzaam gereden dus ik ben een paar mensen voorbij gegaan. Omdat de kwalificatie maar een 15 minuten duurt en het een lang circuit is wou ik toch snel een tijd kunnen zetten. Echter in mijn eerste vliegende ronde pak ik een slow down en dat rondje kon de prullenbak in. Doorgereden en daarna wel nog een goed rondje kunnen zetten met een 4.03.7. Goed voor P3.

Race
    Mijn start was goed en ik wou proberen Ton en Jarno te volgen. Ton maakte een foutje en zo kwam ik op P2, nog steeds rustig achter Jarno aan rijden. Nu maakte ik zelf wederom een fout wat een slow down veroorzaakte. Ik had ook nog eens veel moeite met deze inlossen. Dus verloor wat plekken en kwam op P5 te rijden. Niet gek laten maken en geconcentreerd blijven rijden. Zo kon ik weer aansluiten bij Gregory. We waren ongeveer even snel in de race dus ik besloot gewoon te volgen en geen actie te maken. Uiteindelijk maakte Gregory een klein foutje waardoor ik er langs kon. Ik heb geprobeerd geconcentreerd te blijven en geen fouten te maken. Een keer ging het bijna mis in de laatste chicane, maar mijn voorsprong op Gregory was groot genoeg om geen plek te verliezen. Verder rustig uit gereden en mijn eerste podium gepakt. Na een heel aantal vierde plaatsen bij DR nu toch wel erg tevreden met een P3.

Complimenten voor het filmpje Tokkel, erg leuk!
    Power by Cosworth

Standaard

Ik zie trouwens op dat filmpje mijn auto maagdelijk wit zijn, terwijl de rest wel zijn kleurenschema heeft. Ik kreeg 'm laatst zelf ook niet goed geladen. Maar nu vraag ik me even af: Is mijn paint zichtbaar voor iedereen?

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik heb jou altijd alleen maar met een witte auto zien rijden Jarno. Heb jij je livery ingeleverd bij Marcel? Of anders op TradingPaints geupload?
    Power by Cosworth

Standaard

Op tradingpaints. Tnx voor de reactie, ik ga thuis ff nakijken of hij er goed op staat.

Member streetboyii's schermafbeelding
    Naam
    Hans Hasperhoven

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Ik zie trouwens op dat filmpje mijn auto maagdelijk wit zijn, terwijl de rest wel zijn kleurenschema heeft. Ik kreeg 'm laatst zelf ook niet goed geladen. Maar nu vraag ik me even af: Is mijn paint zichtbaar voor iedereen?
    In Zandvoort zie ik in mijn video dat die gewoon wit is.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Voorbereiding
    Mijn eerste iRacing ervaring met Le Mans was met de Mercedes AMG en dat rijdt toch heel anders dan die 911. Ik moest dus ook echt even omschakelen en voornamelijk andere rempunten vinden. Tijdens de testsessies kwam ik met race setup in de 4:06 en met kwalificatie setup in de 4:05. Ik had in ieder geval vertrouwen in de auto en kon daarmee wel steeds mijn tijden verbeteren. Het voelde in ieder geval goed.

Kwalificatie
    Omdat we maar 15 minuten hadden voor de kwalificatie had ik al berekend dat ik na de outlap maar 3 rondjes kon rijden om een tijd neer te zetten. Ik had na de practise al alles klaar gezet om gelijk aan het begin van de kwalificatie weg te kunnen rijden. En dat lukte. Ik was als eerste weg met wat rijders op een paar seconden achter me. Gelukkig liet iedereen voldoende ruimte zodat ik goed mijn rondes neer kon zetten. De eerste getimede ronde was een 4:04.922 en met de tweede kwam ik uit op een 4.04:595. In ieder geval een PR en goed voor een 7e startplek. Wat wel interessant was dat als ik 3/10 seconde sneller was geweest had ik vanaf de 4e plek mogen starten.

Race
    Bij de start kwam ik slecht weg en verloor een plek aan Robbert de Rooij. Al snel was er een groepje van 5 mensen gevormd met Pascal, Steven, Robbert, mijzelf en achter mij zat Rinus. Er werd driftig om plekken gestreden, maar het bleef wel allemaal netjes. Hierdoor konden de mannen voor ons wegrijden. Dat hadden ze waarschijnlijk toch wel gedaan, maar nu ging het nog beter.

Halverwege de race ging het mis in Arnage. Iemand spinde en daardoor vielen Steven, Robert en Pascal uit. Ik kon gelukkig door de puinhoop heen rijden en uit de problemen blijven. Hierna kwam Steve me nog even voorbij, maar die plek heb ik wel weer terug kunnen pakken.

Na 12 rondes wist ik uiteindelijk als 5e over de finish te komen. Geen verkeerd resultaat al zeg ik het zelf.

Op naar Zolder, en daar kijk ik minder naar uit.

Oh ja, op TS was er nog een discussie over de laatste race op Nurburgring GP. Er gaan een hoop stemmen op om ipv het GP gedeelte de hele Nordschleife te doen. En dat zou dan ook nog wel eens langer dan 45 minuten mogen zijn. Ik wil hierbij vragen of de organisatie wil overwegen om ipv het GP gedeelte te doen, te gaan voor de Nordschleife. Hiermee zou je een hoop coureurs een plezier kunnen doen.

Oh ja: Tokkel, bedankt voor het filmpje
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Oh ja, op TS was er nog een discussie over de laatste race op Nurburgring GP. Er gaan een hoop stemmen op om ipv het GP gedeelte de hele Nordschleife te doen. En dat zou dan ook nog wel eens langer dan 45 minuten mogen zijn. Ik wil hierbij vragen of de organisatie wil overwegen om ipv het GP gedeelte te doen, te gaan voor de Nordschleife. Hiermee zou je een hoop coureurs een plezier kunnen doen.
    Oeh, als dat kan, leuk! Liefst nog de Industriefahrten, dus zonder het GP deel. De Porsche is daar echt briljant leuk om te rijden.

Junior Member

Standaard

graag gedaan .. Jarninho ..je spiegels zijn wel blauw .

Standaard

Ik zou toch graag zien dan mensen ook hun echte naam gebruiken in het profiel. Ik kreeg vorige week een afmelding in de mail van iemand zonder naam erbij. Kon daar dus ook niet zoveel mee.

De uitslagen wordt aan gewerkt, ik upload ze vandaag nog naar de website. Ik ben nog ff aan het uitzoeken wie Prism Three is

Jarno, feli met je overwinning!

Iemand trouwens nog gebruik gemaakt van deze nieuwe feature?
    Porsche 911 GT3 Cup Car (991)
    - This vehicle is now able to flash its headlights.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member rinussie's schermafbeelding
    Naam
    Rinus Janssens

Standaard

Ik zou niet eens weten hoe dat "able to flash its headlights" werkt hahahahaha

Ik zou sowieso niet weten hoe je knopen moet toewijzen want de knoppen die ik toewijs die werken niet bijvoorbeeld, Ik zie bias staan in opties, ik kan hier 2 knoppen aan toewijzen alleen die werken niet in car... Geen flauw idee waarom niet..
    Wheel: OSW DDW with mod30 and mod 27 | Pedals: HE-Pedals pro | Shifter: HE seq Shifter | Dashmeter pro | MSI GTX1080 | 3 x LG27inch @ 5918 x 1080 | Intel Core i7 4770K @ 4Ghz | MSI z87-g45 gaming | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1866 Mhz | Cooler Master 1000W | Sennheiser PC 363D Headset | Windows 10 64bit

http://www.rareendurance.nl
    https://nl-nl.facebook.com/RareEnduranceTeam/

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Eerste ronde schade gereden op iemand die voor me spinde
    Dit scheelde zoveel topsnelheid dat ik niet meer in de begrenzer kwam en dat ik in draft zelfs terrein verloor ...

Desalniettemin blij dat ik op P8 over de finish kwam...

Echter ook wel wat geleerd, laatste ronde een slowdown die ik dacht niet in te lossen omdat ik 0,3 sec achter Steve zat... wat heb ik geleerd? Je krijgt een 18 sec straf als je over de finish gaat, resultaat terug gezet naar P10.

Leuke avond gehad thnx mannen!
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Standaard

Rinus, dat is vreemd. Zoals ik het begrijp druk je in het optiemenu op de knop en zie je dus ook resultaat, maar in de auto werkt het niet?

Senior Member rinussie's schermafbeelding
    Naam
    Rinus Janssens

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Rinus, dat is vreemd. Zoals ik het begrijp druk je in het optiemenu op de knop en zie je dus ook resultaat, maar in de auto werkt het niet?
    Dat zie jij goed idd. Ik krijg het maar niet voor elkaar ik zal wel wat verkeerd doen en heb mezelf er intussen bij neergelegd ......
    Wheel: OSW DDW with mod30 and mod 27 | Pedals: HE-Pedals pro | Shifter: HE seq Shifter | Dashmeter pro | MSI GTX1080 | 3 x LG27inch @ 5918 x 1080 | Intel Core i7 4770K @ 4Ghz | MSI z87-g45 gaming | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1866 Mhz | Cooler Master 1000W | Sennheiser PC 363D Headset | Windows 10 64bit

http://www.rareendurance.nl
    https://nl-nl.facebook.com/RareEnduranceTeam/

Senior Member
    Naam
    Hans Stapel

Standaard

Kan het zijn dat je bepaalde opties hebt ingesteld in een andere auto, en dat deze opties niet te veranderen zijn in de porsche tijdens het rijden.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Er zit in het optie menu ergens een optie om aan te geven of die controller settings voor alle auto's of voor specifiek de auto waar je op dat moment in zit toegewezen moet worden. Zo heeft het in een Nascar of F1 weinig zin om een knop toe te wijzen om met je koplampen te seinen en is het in de MX5 zinloos om knoppen voor KERS of DRS in te stellen. Je zou eens kunnen kijken of dat goed staat, dus dat je een algemene setting voor alles auto's aanmaakt of dat je je er bewust van bent dat je een wagenspecifieke setting aan het maken ben. Hoe je het wil hebben is helemaal je eigen keuze, als je maar weet waar je op dat moment mee bezig bent.

Persoonlijk heb ik gewoon een algemene setting die ik voor alle auto's gebruik.

"Overtaking is an art"

Standaard

Vreemd, want schakelen lukt wel en dat stel je op vrijwel dezelfde manier in. En je noemt specifiek brake bias en die is in de Porsche gewoon aan te passen. Ik snap t niet...

Standaard

Ik kan nog steeds niet de uitslagen verwerken omdat ik niet kan zien onder welke naam Prism Three bekend is bij DRNL. Weet iemand dit?
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Uitslagen zijn verwerkt. Jammer dat het zo lang duurt op deze manier. We zijn gewoon erg ver-/gewend aan gewoon echte namen.

Ik kreeg ook een afmelding vooraf in de mail van iemand zonder naam erbij (PC kapitein ofzo). Als ik dan reply met de vraag wie je bent, reageer dan ff Mensen, let hier even op.
    DigitalRacing.nl

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten