Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 66

Discussie: [DRGTC3] ronde 1: Spa Francorchamps | 09-03-2017

Standaard remmen

Hoi,

Kan iemand mij uitleggen waarom het remmen zo lastig is met de porsche. Moet echt zo vroeg remmen...

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Straatman Bekijk bericht
    Hoi,

Kan iemand mij uitleggen waarom het remmen zo lastig is met de porsche. Moet echt zo vroeg remmen...
    Klopt je moet eerder remmen in tegenstelling tot andere auto's komt voornamelijk doordat er geen ABS aanwezig is.
    Als je last hebt van een uitbrekende auto tijdens het remmen dan rem je of te hard, of je rembalans staat te ver naar achteren.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Heb geen verandering gemerkt met de nieuwe build Ruud.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Heb gisteren ook een rondje of 10 gereden. Kwam tot dezelfde tijden als voor de update.
    Power by Cosworth

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Straatman Bekijk bericht
    Hoi,

Heb je Marcel's filmpje bekeken? Kun je ook zien dat hij niet het rempedaal helemaal onderin trapt.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Junior Member

Standaard

Helaas moet ik me afmelden voor straks, ik moet overwerken grrrr

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Niet vol remmen, minder remmen naarmate dat je meer afremt. Niet te vroeg terugschakelen.

Raceday
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Kon je ook goed horen in jouw filmpje, meer klikjes aan de downshift paddle dan werkelijke terugschakelacties. De 911 houdt daar niet zo van kennelijk.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Kon je ook goed horen in jouw filmpje, meer klikjes aan de downshift paddle dan werkelijke terugschakelacties. De 911 houdt daar niet zo van kennelijk.
    Dat had ik zelf niet door totdat ik het filmpje aan het editten was hehe.

Bij de la source hairpin hoor je richting het einde dat het terugschakelen goed (en laat) gebeurt, althans het voelt goed aan voor mij.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Moderator mister.koole's schermafbeelding
    Naam
    Nick Koole

Standaard

Ik moet me helaas afmelden onverwachts vergadering op kantoor tot 21:00. Mijn excuus

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Standaard

Lekker dan. Iracing laat me ineens in de steek. Iracingservice.exe missing. Spel net opgestart deed vreemd met de controls. Ik eruit, daarna de desbetreffende file weg. Enorm balen zeg.

Member Brightfox's schermafbeelding
    Naam
    Kevin Benningshof

Standaard

Helaas vroegtijdig de race moeten staken aangezien mijn pendalen weer bezig zijn. Pentatiometer registreerde maar 70 a 80% en was aan het spiken. Kortom, geen snelheid een onvoorspelbaar gas pendaal.

Dus opzoek naar een nieuwe pentatiometer of een ander pendalen set.

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

Junior Member

Standaard

hoi
    was leuk ..heb er maar een video van gemaakt .

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Mooie sfeerimpressie

Mijn verslag:

In de voorbereidingen naar de race toe had ik moeite om de auto te leren kennen, voor het het aanremmen bij bochten duurde wat langer om onder de knie te krijgen dan normaal. Met racefuel kon ik 2:24.9xx rijden, en daarmee zat ik in het achterveld. Maar goed, ik wist op dat moment niet met welke fuel-levels de andere tijden waren gereden.

Kwalificatie
    Voor mijn doen een nette kwalificatie gereden en ik mocht van de 16e plek starten.

Race
    De start ging slecht. Maar ik verloor voor de La Source hairpin nog geen plekken, daarna bij het opkomen voor Eau Rouge kwamen 2 auto's me toch voorbij, waaronder Hans. In (ik meen) de 1e of 2e ronde gingen auto's voor me in de slip en ik probeerde ze te ontwijken. Maar toen ik de bocht al ingezet ging de auto die ik wilde ontwijken opeens weer bewegen. Weet niet wie het was. Maar ik reed dus zo in de zijkant. Ik dacht dat mijn race over was en wilde al op ESC drukken, maar ik wachtte daar nog even mee om te zien of de auto nog een beetje reed. En wonder boven wonder reed ie eigenlijk nog prima (voor een beschadigde auto), maar de bagagekap was weg en zij spatborden zaten in elkaar gedeukt. Toch nog een beetje aansluiting kunnen vinden met de mannen voor mij en op een gegeven moment zag ik veel rook. Dat was Hans. Pascal Dukers zat toen achter me en wist me op een gegeven moment toch voorbij te komen, omdat ik niet voordoende vaart kon maken. De laatste helft van de race zat ik achter Nico en kon een paar aanvallen inzetten, maar die lukte niet. Ik miste gewoon voldoende snelheid om de aanvallen goed genoeg in te zetten. Uiteindelijk als 18e over de finish. Er had meer ingezet, maar goed, dat gaan we op Zandvoort gewoon proberen.
    Laatst gewijzigd door Ferroeni; 10 maart 2017 om 08:08
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Filmpjes, altijd mooi. Vanavond even bekijken.

Mijn kwalificatie was slecht. Mijn eerste cleane en best snelle rondje, werd ik ingehaald door Ton Jansen in Blanchimont. Weg rondje. Brijgpen doe ik dat niet, want zijn rondje was ook al weg omdat hij al drie bochten achter me zat te wachten. Je moet je eigen ruimte creëren in kwali.

Maar goed, een toptijd was het toch nooit geworden maar een clean rondje rijden op Spa vind ik al lastig zat, gek eigenlijk, maar het is zo. Race aangevangen, rustig aangedaan, plekje bij de start gepakt in La Source, nog eentje op de Kemmel en buitenom ingaan Combes nog eentje. Daarna in de dubbele linker was Prism Three rondgetikt door zijn achtervolger en klapten er een aantal auto's op. Ik ook, ik zag rechts iemand gaan, dus ik dook naar links, en ik keek ineens recht in de ronde koplampen van een gespinde 911 auto op het dak, weinig schade op het oog maar een tow was noodzakelijk om weg te komen. Bijna drie minuten towen (!) later weer kunnen verder rijden. Maar ik zag het toen maar gewoon als practise sessie om de 911 beter te leren kennen. Op het einde nog laten lappen, had toen niet veel zin meer in nog een rondje.

Gefeliciteerd Danny Kroes met de winst! Het zag er allemaal bijzonder competitief uit, er werd close maar fair geraced en met 30 van die 911's op de baan was de opkomst ook uitstekend
    DigitalRacing.nl

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Filmpjes, altijd mooi. Vanavond even bekijken.

Mijn kwalificatie was slecht. Mijn eerste cleane en best snelle rondje, werd ik ingehaald door Ton Jansen in Blanchimont. Weg rondje. Brijgpen doe ik dat niet, want zijn rondje was ook al weg omdat hij al drie bochten achter me zat te wachten. Je moet je eigen ruimte creëren in kwali.
    Dag Robert, allereerst mijn excuses hiervoor, ik zag jou al een aantal bochten flink de mist in gaan (driften e.d.) en ik zat nog steeds maar 0.1 sec boven mijn beste tijd, ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling dat jij wel opzij zou gaan, ik had ruim 2,5 seconde ruimte gelaten voordat ik die ronde in ging. Ik doe nog niet zo lang mee en dit was mijn alereerste open kwalificatie ooit en daar heb ik blijkbaar nog veel in te leren

Inmiddels kan ik redelijk goed een snel rondje rijden echter ben ik niet zo goed in racen... ondanks pole verpeste ik al gauw een paar bochten waarna danny er snel voorbij was(zijn auto tegen de mijne aanzette). Ik was toch wel een paar tienden sneller per ronde en begon te pushen. Danny remt echter wat eerder dan ik bij de chicane en daardoor verremde ik me en verloor weer 2 plekken.

Heb daarna rondenlang eigenlijk geprobeerd op p4 mijn plek te behouden en zo min mogelijk incidents te pakken. Dit lukte tot ongeveer 66% van de race aardig, waarbij ik zag dat P1,P2 echt veel incidents te pakken hadden maar ik toch niet langzamer was. Uiteindelijk toch weer de nodige fouten/spin gemaakt waarbij de rest echt veel constanter rijdt dan dat ik doe. Ik heb nog een lange weg te gaan hierin. Gevecht was wel echt leuk rondenlang met 5 man binnen 3 seconde, jammer dat ik dan toch de mist in ga, gelukkig geen slachtoffers gemaakt.

Overigens vraag ik mij toch af of in deze build er toch wel zaken zijn aangepast aan de porsche ondanks er niks over in de release notes stond.
    1. Verbruik drastisch naar beneden, van ongeveer 3,9 liter per ronde naar 3,25 liter per ronde.
    2. Voorheen kon ik 1.23.3 - 1.23.5 gemiddeld rijden in de race met 83 liter in de tank, nu was het meer gemiddeld 1.24.5 met maar 70 liter. Wellicht komt dat ook wel door in het treintje te rijden en al mijn fouten

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Heb me goed vermaakt. Q rondje was niet heel goed maar wel legaal. Hierdoor vanaf P5 mogen starten. Bij die start was ik slecht weg maar hield gelukkig wel die 5e plaats. Hier ook eigenlijk de hele race gereden waarbij P1 nooit verder weg was dan zo'n 5 seconde en we op een gegeven moment zelfs met zijn 5e binnen 2s zaten.
    In het begin van de race nog mooi 5 bochten deur aan deur gereden met Fabian maar verder eigenlijk niet veel mee gemaakt. Uiteindelijk door doen van andere nog naar het podium kunnen rijden. Niet ontevreden over.

Standaard

Top, dat filmpje Tokkel
    Zag dat je ook van LeMans op je YT-channel had staan, meteen ook ff aangezet op de tweede monitor

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Voorbereiding/Practise
    Als voorbereiding voor deze race en om de Porsche te leren kennen, heb ik behoorlijk wat rondes gereden. Mijn grootste probleem blijft echter het remmen, ik laat zo nu en dan een mooi rookspoor achter!
    In de 3 uur voor de kwalificatie mijn eerste volledige racestint gereden en dat ging erg goed, de auto hield zich keurig en de slijtage was ook prima. Ook wat kwalificatie rondjes gereden en dat viel ook niet tegen met een PB voor mijzelf.

Kwalificatie
    Bij de kwalificatie stond ik +-8min op de eerste plek waarna vervolgen Ton er onderdoor ging, ondertussen zat ik regelmatig onder mijn eigen snelstetijd maar ergens anders maakte ik een klein foutje en verbetering zat er uiteindelijk dus niet in. In de laatste minuten ging vervolgens Jarno nog met 0.03 onder mijn tijd door, dus een P3 als startpositie in de race.

Race
    Ik had een prima start, maar maakte insturen eerste bocht een klein foutje waardoor Danny binnendoor kon steken. De eerste 3 rondes zat ik te worstelen met mijn banden en ging ik een aantal bochten zij aan zij door samen met Dennis, maar Dennis kwam er niet voorbij.
    Hierdoor is het gat richting Danny/Ton en Jarno wel richting de 2 seconden gelopen, ondertussen begon de auto zich weer te gedragen zoals ik de auto kende en begon ik langzaam het gat dicht te rijden. Voor mij waren ze aan het knokken en bij de busstop chicane was er iets met Ton gebeurd en toen ik er was begon Ton te rijden. Het had niet veel gescheeld of we hadden elkaar geraakt, doordat ik meer snelheid had kon ik Ton voorbij. Danny en Jarno waren lekker aan het knokken waardoor ik er bij kon blijven waarna er uiteindelijk contact was tussen de twee en Jarno spinde bij de chicane, gelukkig keek Jarno goed en kon ik achter hem langs. Daarna op de bumper van Danny gebleven en Dennis zat achter mij, in de laatste ronde bij de chicane remde Danny eerder dan verwacht waardoor ik mijn remmen blokkeerde en Dennis kwam links naast mij en er contact was tussen Dennis en mij. Hij kwam me wel voorbij maar liet mij sportief er voorbij voor S/F en ik op P2 ben gefinisht.

Het was een zeer gave en intensieve race, met 5 man maximaal binnen 5 seconden van elkaar en op de hoogte punten binnen 3 seconden. Dit is de reden waarom cup racen zo gaaf is en bied veel hoop voor de andere races
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member rinussie's schermafbeelding
    Naam
    Rinus Janssens

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mister.koole Bekijk bericht
    Ik moet me helaas afmelden onverwachts vergadering op kantoor tot 21:00. Mijn excuus

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
    Dit had mijn tekst moeten zijn, helaas ben ik nu pas in de gelegenheid mijn afwezigheid te melden....

Slecht begin van dit seizoen

Volgende ben ik erbij
    Wheel: OSW DDW with mod30 and mod 27 | Pedals: HE-Pedals pro | Shifter: HE seq Shifter | Dashmeter pro | MSI GTX1080 | 3 x LG27inch @ 5918 x 1080 | Intel Core i7 4770K @ 4Ghz | MSI z87-g45 gaming | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1866 Mhz | Cooler Master 1000W | Sennheiser PC 363D Headset | Windows 10 64bit

http://www.rareendurance.nl
    https://nl-nl.facebook.com/RareEnduranceTeam/

Junior Member marsjo's schermafbeelding
    Naam
    Marcel slootbeek

Standaard

Bedankt mannen ik heb me weer vermaakt.Op naar de volgende .

Junior Member Theronin's schermafbeelding

Standaard

Zo me eerste echte race zit erop ,Le Mans tel ik niet mee.
    Quali ging niet lekker maar toch 10de.
    Start was redelijk ik wilde niet te agressief starten om banden te sparen en inc's te vermijden(hihi)!
    Door wat foutjes voor me naar plek 7 gereden en gefinisht.
    Ik had best wel druk van achteren maar dat vind ik wel lekker dan blijf ik gefocussed ;-)
    Aan het eind van de race had ik nog wel wat over dus volgende race wil ik wat agressiever starten.(denk ik)
    Was wel content met de minste inc's in de race ,had ik totaal niet verwacht.
    Kortom een leuke race en ik heb de porsche een stuk beter leren kennen in een race da's toch altijd iets anders dan in practice.

Tdv Heren

ps:Voor de mensen die gelapt worden,wil je aub aangeven of je links of rechts gepasseert wil worden.
    Ik lapte iemand en had geen idee of hij mij gezien had en of hij ging wijd door te laat remmen of hij had me gezien en ging op het allerlaatste moment opzij(geen idee)!
    Het ging goed maar toch was het moeilijk inschatten voor mij en was ook beetje uit concentratie wat toch tijd scheelt ;-)
    Hij was niet in gevecht en had alle tijd voor m en achter m, oja dat wilde ik toch ook even kwijt in de kwali verpeste mensen hun rondje door bijv een spin.
    Enkele gingen gewoon weer de baan op de ideale lijn rijden! Met iemand achter hun in een snel rondje,ik weet het is frustrerent maar gun degene achter je wel dat goede rondje ;-)
    Daar wou ik het bij laten als nieuweling hihi (we hebben het allemaal moeten leren)

Junior Member

Standaard

Top, dat filmpje Tokkel
    Zag dat je ook van LeMans op je YT-channel had staan, meteen ook ff aangezet op de tweede monitor

dank u ..

Standaard

@ theronin, we hebben hier als gouden regel dat als je iemand lapt, je zelf zorgt voor de passeer manoeuvre, dat is het duidelijkst. Degene die gelapped wordt, houdt dan gewoon zijn lijn, maar dient dan wel jou voorbij te laten, dus iets eerder remmen oid. Hiermee voorkom je dat deelnemers die gelapped worden, zich onvoorspelbaar gedragen, doordat iedereen het weer anders doet. Een uitzondering zie je op teamspeak, als rijder A rijder B ziet komen, dan even via teamspeak het lappen kort even bespreken. Dat is natuurlijk ook prima, maar werkt alleen met deelnemers die op TS zitten en niet gemute zijn.

Ik zal het algemeen reglement dit weekend eens afstoffen, tot die tijd verwijzen we graag even naar deze link.
    DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonCoronel Bekijk bericht
    Overigens vraag ik mij toch af of in deze build er toch wel zaken zijn aangepast aan de porsche ondanks er niks over in de release notes stond.
    1. Verbruik drastisch naar beneden, van ongeveer 3,9 liter per ronde naar 3,25 liter per ronde.
    2. Voorheen kon ik 1.23.3 - 1.23.5 gemiddeld rijden in de race met 83 liter in de tank, nu was het meer gemiddeld 1.24.5 met maar 70 liter. Wellicht komt dat ook wel door in het treintje te rijden en al mijn fouten
    Ah, het lag dus niet aan mij. Ik snap niet helemaal wat er nou aan de hand is, maar zondag in de race bij Tweakers zette ik in de laatste ronde mijn snelste tijd neer. Gisteren echter waren mijn banden compleet gaar.

Toen ik op de server kwam reed ik gelijk een 22.8 met volle tank! 2 hele kleine offtracks, maar zonder had ik dezelfde tijd gereden. Vervolgens heb ik die tijd niet meer gehaald, zelfs in kwalificatie met lege tank kwam ik nauwelijks aan die tijd. Dinsdag tijdens testen reed ik qua race-pace ook makkelijk 23.2-5 en nu kwam ik nauwelijks onder de 24. En aan het einde zat mijn tank inderdaad nog een heel stuk voller dan ik dinsdag had berekend... Het is net alsof de baan met veel auto's erop steeds warmer wordt ofzo. Of het rubber dat wordt neergelegd zorgt voor veel opwarming van de banden. Of iets anders... Ik snap 't nog niet zo heel erg.

Wel een hele leuke avond en race gehad. Had moeten winnen, maar ja

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten