Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 51 t/m 66 van 66

Discussie: [DRGTC3] ronde 1: Spa Francorchamps | 09-03-2017

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theronin Bekijk bericht
    ps:Voor de mensen die gelapt worden,wil je aub aangeven of je links of rechts gepasseert wil worden.
    Zoals Robert al zegt: Liever niet. Ik werd al aardig gek van Leandro met z'n 'thanks' en andere meldingen de hele tijd.

En na de finish, wacht ajb ff met chatten totdat iedereen gefinisht is.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Ah, het lag dus niet aan mij. Ik snap niet helemaal wat er nou aan de hand is, maar zondag in de race bij Tweakers zette ik in de laatste ronde mijn snelste tijd neer. Gisteren echter waren mijn banden compleet gaar.

Toen ik op de server kwam reed ik gelijk een 22.8 met volle tank! 2 hele kleine offtracks, maar zonder had ik dezelfde tijd gereden. Vervolgens heb ik die tijd niet meer gehaald, zelfs in kwalificatie met lege tank kwam ik nauwelijks aan die tijd. Dinsdag tijdens testen reed ik qua race-pace ook makkelijk 23.2-5 en nu kwam ik nauwelijks onder de 24. En aan het einde zat mijn tank inderdaad nog een heel stuk voller dan ik dinsdag had berekend... Het is net alsof de baan met veel auto's erop steeds warmer wordt ofzo. Of het rubber dat wordt neergelegd zorgt voor veel opwarming van de banden. Of iets anders... Ik snap 't nog niet zo heel erg.

Wel een hele leuke avond en race gehad. Had moeten winnen, maar ja
    Dat klopt natuurlijk ook wel gezien dit filmpje:
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Junior Member knightvision's schermafbeelding
    Naam
    Leandro Klooker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Zoals Robert al zegt: Liever niet. Ik werd al aardig gek van Leandro met z'n 'thanks' en andere meldingen de hele tijd.

En na de finish, wacht ajb ff met chatten totdat iedereen gefinisht is.
    omg wat kun jij overdrijven zeg. zet je de optie tekst uit.

Standaard

Nou, rustig maar. Iemand mag dat best vinden toch? Bovendien onnodig als er een goed reglement 'in place' is. Dat laatste is aan ons.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knightvision Bekijk bericht
    omg wat kun jij overdrijven zeg. zet je de optie tekst uit.
    Dat is niet handig want dan kan je mogelijk teksten van de organisatie missen. Verder is het hier al jaren de standaard dat er tijdens een kwalificatie en race niet gechat/gepraat mag worden.
    Wil je dit toch kan je beter naar de teamspeak server gaan. Ben je sneller en wil je een trager iemand inhalen moet je er maar voor zorgen dat de snellere persoon dit goed uitvoert.
    De tragere partij kan hierbij helpen door bijvoorbeeld op een recht stuk iets van het gas af te gaan of ver van te voren een kant op de baan te kiezen zodat het voor de snellere partij duidelijk is, of op teamspeak zeg je gewoon wat je plannen zijn.
    RIP Mama

Junior Member knightvision's schermafbeelding
    Naam
    Leandro Klooker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Nou, rustig maar. Iemand mag dat best vinden toch? Bovendien onnodig als er een goed reglement 'in place' is. Dat laatste is aan ons.
    Tuurlijk, ik geef er alleen een reactie op.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Voorbereiding
    Redelijk wat rondjes met de Porsche kunnen rijden op Spa. En dit ging vrij goed. Had na 10 rondjes een lekker gevoel met de auto. Vervolgens wat verschillende setups kunnen proberen en uiteindelijk reed ik met die van Danny het lekkerste rond.

Kwalificatie
    De outlap in de kwalificatie was erg druk. Ik probeerde een gat van 4 seconden te houden naar de auto voor me. Halverwege stond Colin Caresani verkeerd om. Hij sloot achter mij aan en probeerde mij in de outlap in te halen. Bij bocht 14 (na Fagnes) zet hij hem er langs en verliest zelf de controle waardoor hij tegen mij aan slipt (ik liet ruimte aan de binnen kant). Heb mijn rondje afgebroken en opnieuw begonnen met een cleane outlap. Het eerste rondje had nog een inc maar daarna had ik een clean net rondje staan. Vervolgens iets harder kunnen pushen en nog een 2:24.428 gereden. Een stuk trager dan mijn pb maar toch goed genoeg voor p6. Dit had ik niet verwacht. Dacht dan men harder zou rijden. Maar blijkbaar was de baan toch wat minder snel.

Race
    Starten vanaf p6, dat is lang geleden. Toen ik op de grid stond realiseerde ik me dat nog geen enkele start had gedaan met de Porsche. Op hoop van zege dan maar. Ik kwam vrij goed weg. Kon Dennis voorbij maar hij kon weer binnendoor bij La Source. Vervolgens een aantal rondes achter een vechtende Dennis en Fabian gezeten. Ik had zelfs de indruk dat ik opgehouden werd Helaas maakte ik in een rondje 2 foutjes en daarmee verloor ik de slipstream. Helaas kon ik toen niet meer bijkomen. Mijn race was toen eigenlijk vrij saai. Voorsprong op de mannen achter me was groot genoeg en voor me reden ze net wat harder. Een paar rondjes voor het einde zag ik ineens dat Ton Jansen gespind was. Ik kon hem net voorbij en lag op p5. Ton was wel een stuk sneller dan mij maar ik heb hem toch nog 2 rondjes achter mij kunnen houden. Een hele mooie p5 voor mij, dit had ik van te voren echt niet verwacht. Helaas gaan we nu naar Zandvoort, dat is een circuit waar ik echt niks mee kan

Vond het wel heel erg tof dat er zo een grote grid was. En er werd volgens mij ook netjes en fair gereden voor zo ver ik het meegekregen heb. Complimenten!
    Power by Cosworth

Member streetboyii's schermafbeelding
    Naam
    Hans Hasperhoven

Standaard

Ik heb me prima vermaakt.
    Na de start voorbij larouche 2 auto`s in kunnen halen.
    Helaas in lap 5 ging het mis.
    Vlak voor start/finish, Krispijn raakte de achterzijde van Colin waarbij Colin helaas dwars op de baan kwam te staan.
    Het was onmogelijk voor mij om Colin nog te ontwijken waardoor we beiden van de baan af schoten.
    4 rondes verder sloeg het noodlot wederom toe.
    In de herhaling heb ik eens gekeken wat er nu precies is gebeurd.
    Vanaf het contact met Colin zakte mijn waterdruk waardoor er zoals het er nu uitziet er te weinig koelwater aanwezig was ( temp bleven goed ??) .
    Hierdoor verloor ik dus koelwater (wat de rook verklaard) en ik dus genoodzaakt was een pitstop te maken wat wederom ook een paar plaatsen heeft gekost.
    Ondanks de pech moet ik zeggen dat ik een mooie race heb gehad.
    Hierbij wil ik nog kwijt dat ik de complimenten wil geven aan de rijders bij de start, heerlijk dat we elkaar de ruimte gaven en er dus in de eerste ronde geen problemen zijn ontstaan ( voor zo ver ik het kon bekijken)
    Ik verheug me nu al op Zandvoort

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Damn ben niet zo handig geweest. Dacht dat de races ook hier op Zondag waren. Nu pas gezien dat ze op Donderdag zijn. Oops Helemaal niet gekeken naar de datum dacht komende Zondag dus. haha

Junior Member Theronin's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    @ theronin, we hebben hier als gouden regel dat als je iemand lapt, je zelf zorgt voor de passeer manoeuvre, dat is het duidelijkst. Degene die gelapped wordt, houdt dan gewoon zijn lijn, maar dient dan wel jou voorbij te laten, dus iets eerder remmen oid. Hiermee voorkom je dat deelnemers die gelapped worden, zich onvoorspelbaar gedragen, doordat iedereen het weer anders doet. Een uitzondering zie je op teamspeak, als rijder A rijder B ziet komen, dan even via teamspeak het lappen kort even bespreken. Dat is natuurlijk ook prima, maar werkt alleen met deelnemers die op TS zitten en niet gemute zijn.

Ik zal het algemeen reglement dit weekend eens afstoffen, tot die tijd verwijzen we graag even naar deze link.

@Robert ,hier staat toch duidelijk dat degene die gelapt word ruimte moet maken om ongehinderd ingehaalt te worden en\of duidelijk aan moet geven waar en hoe!
    En zoals ik al zei deze x was hij niet in gevecht niks en niks meer te winnen,en hij ging wijd door te laat remmen ofzo dus het was heel onduidelijk wat hij ging doen.

2.
    Als een tragere deelnemer op een ronde gez
    et wordt, is het aan de snellere
    deelnemer om een correcte
    inhaalmanoeuvre
    te maken. Haal in op duidelijke
    punten waar genoeg ruimte is. Bij twijfel dient de inhaalpoging
    te
    worden
    afgebroken.
    Forceer je niet langs de langzamere rijders, zij rijden ook een
    race.
    3.
    Als een deelnemer op een ronde gezet wordt door snellere deelnemers dient hij
    deze ongehinderd in te laten halen. Rem niet plotseling af, maak geen rare
    manoeuvres
    maar laat de snellere deelnemer inhalen door bij het remmen of
    uitaccelereren plaats
    te maken. Afwijken van de racelijn om de snellere deelnemer
    te laten inhalen is ook een mogelijkheid, maar zorg er dan voor dit op tijd te
    doen, zodat de inhalende deelnemer dit op tijd kan zien.
    In alle gevallen: wees
    duidelijk over je intenties.

Edit:ts3 is niet echt een optie vind ik die heb ik gemuted,word gezellie gepraat tijdens de race en dan kan ik niet concentreren.

Het is me dus een beetje onduidelijk wat je precies bedoelt Robert aangezien ik normale etiquette van racen aankaart en dan mij wijst op het reglement
    waar hetzelfde instaat wat ik zeg!(ok iets andere woorden)

Dus nu mijn vraag:MOET iemand die gelapt word op tijd ruimte maken of moet je maar zien hoe je achterblijvers inhaalt?
    Laatst gewijzigd door Theronin; 10 maart 2017 om 18:49

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Was het nog vergeten te zeggen maar erg leuk om te zien dat er zo veel nieuwe namen mee deden.

Wat betreft het lappen vind ik dat de achterblijver duidelijk aan de kant moet gaan. Dit hoeft niet direct bij de eerste de beste bocht maar wel zo snel mogelijk. Vind de uitleg van Robert ook meer passen bij een multi-class race waarbij ieder zijn eigen race rijd. Dan moet de snellere klasse maar een weg om de langzamere klasse vinden.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Was het nog vergeten te zeggen maar erg leuk om te zien dat er zo veel nieuwe namen mee deden.

Wat betreft het lappen vind ik dat de achterblijver duidelijk aan de kant moet gaan. Dit hoeft niet direct bij de eerste de beste bocht maar wel zo snel mogelijk. Vind de uitleg van Robert ook meer passen bij een multi-class race waarbij ieder zijn eigen race rijd. Dan moet de snellere klasse maar een weg om de langzamere klasse vinden.
    Zeker mooi om de nieuwe namen te zien! Met betrekking tot het lappen van iemand denk inderdaad wel dat de uitleg meer op multi-class gericht is en niet single class/cup race.
    RIP Mama

Junior Member

Standaard

Eerste race met de Digitalracing boys...

Q: ging best lastig om cleane lap er in te krijgen. uiteindelijk in laatste minuut dan maar een ietwat safe rondje gereden wat mij op een 9e (dacht ik toch)plaats zette. Kon ik best tevreden mee zijn.

R: typische foute start als je aan buitenkant van La Source start. niet kunnen insturen door verkeer aan binnenkant vd bocht en te breed moeten gaan waardoor ik paar plaatsen verlies, niks ergs. Daarna een erg leuke race rond P10. Constant lekker close en fair racen, love it. de zweethandjes nemen we er graag bij
    Gefinished op p9. Al bij al tevreden want de set was niet echt super dacht ik maar lees nu net dat er meerderen zijn die beduidend trager waren na de update.
    Op naar Zandvoort...Hopelijk komt de irl ervaring van pas daar met de gt3

Member pdukers's schermafbeelding
    Naam
    Pascal Dukers

Standaard

Ik heb me goed vermaakt, ondanks dat ik vanwege een screen freeze bij het aanremmen voor Stavelot de grindbak invloog. Lijkt erop dat mijn problemen met DX11 nog niet weg zijn

Nog met een inhaalrace en strakke rondetijden heel wat plaatsen goed kunnen maken. Blijkbaar was het gunstig voor de banden dat ik met meer downforce reed dan de anderen.

Junior Member

Standaard

Edit. info verhuist naar nieuw topic
    Laatst gewijzigd door TonCoronel; 13 maart 2017 om 12:46

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Uitslag is bijgewerkt op de site: http://digitalracing.nl/site/indexui...4&menuselect=1

Ik maak vandaag het topic voor Zandvoort aan, weerinstellingen zijn idd hetzelfde als Spa.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten