Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 30

Discussie: [Multi] GTR 3

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard [Multi] GTR 3

During our recent visit to Simbin Studios UK, Studio Head Allan Speed has confirmed the first project due for release by the relaunched group will be a return of the glorious GTR franchise for Windows PC, Microsoft Xbox One and Sony PlayStation 4.

Utilising the powerful Unreal 4 game engine, Simbin plan to launch GTR3 in 2018 in a multi platform deal for both PC, Xbox One and PlayStation 4. News that the first new game from Simbin since 2010 will be the third instalment of the fabled GTR franchise, using the latest generation technology and aimed at both the 'hard core' simulation fan as well as widening the title's user base to a more casual gaming audience is a big deal, so we decided to find out a little bit more about the new game currently in development.
    Bron / meer informatie: http://www.racedepartment.com/thread...n-2018.131230/

Ik ben heel benieuwd! Geen die-hard simulatie meer, maar om eerlijk te zijn denk ik dat dat marktsegment met Asseto Corsa en iRacing momenteel ook wel aardig voorzien is. Zo te horen gaan ze de richting van serieuze racegame op, een mix van arcade en sim zoals ook DiRT en Forza Horizon hebben. En da's helemaal niet verkeerd, dat waren enorm verslavende games. Grafisch ziet het er in ieder geval waanzinnig uit, deze ga ik wel even volgen!
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan." - Pippi Langkous

Standaard

Technisch een verse start dus, maar dat zat er wel in natuurlijk na al die jaren. Goed nieuws, ben erg benieuwd
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Metalfreak's schermafbeelding
    Naam
    Ruud

Standaard

Ik zag het vanmorgen ook, klinkt allemaal veelbelovend!

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

GTR 3 was toch al een keer aangekondigd als ik me niet vergis. Zal dan toch vooral Race-Room en Project Cars gaan ontmoeten in de markt lijkt mij zo. Ben wel benieuwd.

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Das al een poosje geleden nu je het zegt Bart.
    Maar volgens mij heb je gelijk.

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Was dat niet een teaser in de vorm van een audio fragment.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Daar zat ook een screenshot bij, met een pitwall. Werden een paar scherpe referenties gemaakt naar de (toen) bestaande race-sim-titles.

Ben benieuwd wat dit gaat brengen, maar ik weet niet of ze aan de naam GTR3 moeten beginnen.
    Brengt verwachtingen onder simracers mee die, zo lijkt het, niet ingelost gaan worden.

Senior Member
    Naam
    M vd Meulen

Standaard

Goed nieuws en hopelijk kunnen ze een (nieuwe/console) markt vinden voor dit spel, nog een studio die werkt aan race games/sims is altijd welkom.

Benieuwd of ze het nu wel voor elkaar krijgen om een moderne "game engine" aan de rest (physics) te hangen, iets waar ze in het verleden wel vaker naar gekeken hebben, maar toen nog niet lukte. Begrepen dat Unreal 4 erg goed/vriendelijk is in resource management, dus ben benieuwd wat ze er uit kunnen halen. Maak mij niet zo veel zorgen om de richting (Codemasters verwijzing), want vanuit een marketing standpunt probeer je toch zoveel mogelijk mensen te bereiken en verwacht gewoon een sim/arcade ("driving aid" opties) keuze.

Het verwijzen naar GTR (2) vindt ik langzaam een beetje te worden, ik bedoel hoeveel werken er nog die ooit aan de oorspronkelijke GTR titels gewerkt hebben (Karsten B. en??). Maar jah, marketing

Senior Member CuqeBaqer's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Buijs

Standaard

Voordeel van de Unreal Engine is ook dat het niks kost totdat je winst gaat maken geloof ik.
    Vroeger toen de kratjes bier nog van hout waren, en je moest zuipen om de kachel draaiende te houden. Dat waren nog eens tijden.

Naam
    Bram Knot

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk bericht
    Het verwijzen naar GTR (2) vindt ik langzaam een beetje te worden, ik bedoel hoeveel werken er nog die ooit aan de oorspronkelijke GTR titels gewerkt hebben (Karsten B. en??). Maar jah, marketing
    Tsja, maakt dat wat uit? Mercedes pronkt nog altijd met z'n Gullwing maar de mensen die daar aan hebben gewerkt zullen ook niet meer in dienst zijn. GTR is gewoon onderdeel van de historie van SimBin, wie er ook aan gewerkt hebben.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Het is een tijd stilgeweest rondom deze titel maar recent kwamen er weer tekenen van leven op twitter.
    Gisteren is deze tweet online gegooid.
    https://mobile.twitter.com/Catalyst_...37049804599296

WEC in GTR3. Maar op de screen zien we een Porsche uit het SGT en IMSA. Ben benieuwd wat het gaat worden. Competitie voor ACC of niet?

Naam
    Bram Knot

Standaard

Cool, maar ook bijzonder. De reactie eronder van JF Chardon (SimBin producer) is interessant, het is een soort WTF gifje. Dus of het is gelul of ze zijn iets te vroeg met hun nieuwtje.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Het is in ieder geval een tweet die meer vragen oproept

Senior Member Joost van den Heuvel's schermafbeelding

Standaard

Vet! Dan kunnen we zowel de Blancpain GT3 serie (ACC) als WEC (GTR3) officieel spelen!

Top nieuws.

edit:
    Ok, iets te vroeg gejuicht.
    jungletrain.net - 24/7 drum and bass radio

Naam
    Bram Knot

Standaard

Dat WEC verhaal betwijfel ik, dit zijn GT3 Porsches waarvan 1 uit het Japanse SuperGT.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Cool, maar ook bijzonder. De reactie eronder van JF Chardon (SimBin producer) is interessant, het is een soort WTF gifje. Dus of het is gelul of ze zijn iets te vroeg met hun nieuwtje.
    In hoeverre is Sector3 nog onderdeel van Simbin? De websites zijn identiek, maar het groepje mensen erachter lijkt compleet anders? Vraag me af in hoeverre JF iets te doen heeft met Simbin/Catalyst games?

Want het is wel een beetje vage tweet
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Tweet is vorige week verwijderd en vervangen met 1 zonder de WEC link.
    Afgelopen weekend zouden ze op gamescon zijn maar er is niemand van Simbin of Catalyst gezien. Het was ook al bekend dat er geen stand van Simbin zou zijn.

Redactielid van racedepartment.com heeft een interview gehouden met iemand van Simbin maar mag schijnbaar pas publiceren wanneer er beeldmateriaal (screenshots) bijgevoegd kunnen worden en die heeft hij nog (steeds) niet gehad.

Wat er ook van waar is, vind het een heel vreemde manier om met zo’n grote serie, waarvan de community al jaren hoopt op een opvolger, om te gaan. Way to go Simbin, om zo met de fans van je franchise om te gaan.

Naam
    Bram Knot

Standaard

Dat vind ik niet helemaal fair Peter. SimBin wil of heedt blijkbaar nog niks te showen, dat dan een journalist z'n mond voorbij praat kan je SimBin moeilijk kwalijk nemen.

Standaard

Een journalist die z'n mond voorbij praat? Daar zijn het toch journalisten voor, om nieuws te brengen. Anders zijn het gewoon PR medewerkers. Ik vind het een vreemde gang van zaken om eerst een interview te geven en vervolgens te zeggen dat er pas gepubliceerd mag worden als er beeldmateriaal is.

Standaard

Mwah, daar zijn embargo's en NDA's voor.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Ik vind het een vreemde gang van zaken om eerst een interview te geven en vervolgens te zeggen dat er pas gepubliceerd mag worden als er beeldmateriaal is.
    Dat gebeurd echt vaak genoeg hoor, zeker in de game industrie. Ik vind het zelf vooral raar dat er conflicterende informatie op de twitter van SimBin zelf gepost worden..
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Standaard

Ik weet dat het gebeurt. Maar dat maakt het nog niet wenselijk en ik vind het dan vreemd om de journalist de schuld te geven. Peter heeft m.i. geheel gelijk met zijn bericht dat het vanuit Simbin een vreemde gang van zaken is.

Standaard

Simbin Rep: "Wil je een exclusive?"
    Razende Reporter: "Ja natuurlijk!"
    "Wel even voor jezelf houden totdat je alle details hebt en wat screenshotjes hé, dat oogt lekker en is goed voor ons allebei"
    - "Ja natuurlijk!"
    "Blah blah GTR3, blah blah SimBin terugkeer Blah Blah. Wel even wachten op de screenshots hé, kan even duren nog want we zijn er druk mee bezig en willen echt gelijk in de picture staan!"
    - "Ja natuurlijk!"

Dit is exact hoe dit soort gesprekken verlopen, het gaat heel erg amicaal en onder vertrouwen binnen de wat kleinere dev groepjes (Ik heb exact zon interview gehad met Jay Ekkel en Diego Sartori) Door te zeggen dat hij nog niks mag zeggen zet hij m.i. SimBin onterecht op die manier in een kwaad daglicht. Dat hun Twitter conflicterend is en aangepast word vind ik zoals eerder gezegd ook raar, maar dit is geen heet nieuws over een presidentiele kandidaat ofzo he..

Standaard

Daar komt nog bij; Sector3, Simbin, Catalyst.. maakt het een stuk minder helder met wie die afspraak gemaakt wordt

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Het gaat natuurlijk niet alleen om het interview. Maar de hele soap, de aankondiging 1,5 jaar geleden en daarna niets meer, de tweet van Catalyst met eerst melding van het WEC en daarna weer niet, daarbij wel de melding “we will be showcasing it at Gamescon later this month” en dat daar niets en niemand van Catalyst en Simbin te zien is. Zeker als je weet dat een 3e titel in de franchise zo gewild is. Het topic op RD was het meest gereageerde nieuwsitem in jaren, is nu ook gelocked omdat mensen aan het flippen zijn over dat interview.

Het leeft in ieder geval wel

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten