Weergegeven resultaten: 1 t/m 23 van 23

Discussie: [ZAC11] ronde 6: Nurburgring | 05-02-2017

Standaard [ZAC11] ronde 6: Nurburgring | 05-02-2017

Ronde 6: Nurburgring

Op Silverstone was het vechten tegen het gebrek aan grip, wat vooral even wennen was. Daarna opende het perspectieven voor leuke races, waarbij gelijk even de beide kampioenschappen verdeeld werden. Michael Storm kan niet meer ingehaald worden en is kampioen bij de rijders, en Team DFTBA is hetzelfde gelukt bij de teams. Gefecliciteerd!

Voor ronde 6 trekken we de Duitse Eifel in en gaan we de beroemde Nurburgring opzoeken. Wij rijden de WEC/BES layout, dus met de aangepaste chicane op de GP-strecke. Traditioneel reden we met DRNL hier met de single seaters, voor het laatst vorig jaar, maar voor de ZAC moeten we terug naar de ZAC6 in 2009 tijd om dat recht te zetten dus! Goed oefenen is ook hier van belang. Zie hieronder alle geplande testsessies voor de komende week.

Tijdschema race avond
    18:15 - 19:45 Practise
    19:45 - 20:00 Kwalificatie
    20:00 - 20:15 Sprintrace (staande start)

Dan uitloggen, server 2 wordt opgestart, met de startopstelling overgenomen uit het race resultaat van de sprintrace.
    20:20 - 20:30 warmup (bij benadering, in de praktijk zal dit eerder op vijf minuten uitkomen)
    20:30 - 21:30 hoofdrace (rollende start)

De procedure
    -Na race 1 wordt de server afgesloten, je wordt dus uitgelogd.
    -Omdat het een tournament sessie is, hangen wij er gelijk daarna een race 2 aan vast, waarop we de startgrid samenstellen op basis van het resultaat van race 1.
    -Na een minuut of vijf zal de server voor de hoofdrace online komen, met hetzelfde wachtwoord, waarna je weer kunt inloggen.
    -Na een hele korte warm-up gaan we dan gelijk van start met de hoofdrace. Denk aan je fuel, setup enz, die moet je waarschijnlijk even opnieuw instellen waar nodig.

Op Teamspeak houden we je op de hoogte, mochten er grote problemen optreden dan posten we dat ook even op het forum.

Testsessies
    Dinsdag 31 januari 18:00-22:00
    Donderdag 2 februari 18:00 - 22:00
    Zaterdag 4 februari 18:00 - 22:00

Links
    ZAC11 algemene thread
    Teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC11 leaguepagina op DigitalRacing.nl
    ZAC11 numberplates

Ronde 1: Spa-Francorchamps
    Ronde 2: VIR
    Ronde 3: Sebring
    Ronde 4: Imola
    Ronde 5: Silverstone

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik heb er zin in.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Hopelijk kan ik er bij zijn. Heb de Rift weer moeten inleveren op het werk.
    Power by Cosworth

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSRoy Bekijk bericht
    Hopelijk kan ik er bij zijn. Heb de Rift weer moeten inleveren op het werk.
    Je kan voor een zacht prijsje een kopen bij Amazon
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Je kan voor een zacht prijsje een kopen bij Amazon
    Evil
    Power by Cosworth

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Resultaten van gisterenavond:

Standaard

Ik kon helaas niet, had knallende hoofdpijn jammer, had op zich tijd genoeg gehad namelijk.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Eigen Rift is inmiddels besteld maar weet niet of die op tijd binnen is...
    Power by Cosworth

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Streams van vanavond:

Sprint Race

Hoofdrace

Tot vanavond

Junior Member

Standaard

Niemand zal het meer verwachten maar ben er vanavond niet bij. Kan me helaas er simpelweg niet toe zetten om met de GT3 op de Nurburgring te rijden. Sorry

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal de Birk Bekijk bericht
    Streams van vanavond:

Sprint Race

Hoofdrace

Tot vanavond
    Pascal, dat zijn mooie live streams trouwens. En doordat je zo achter me zat kwam ENWEB Racing mooi in beeld Wat was er nou met jou gebeurd na de pitstop?
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    Dinsdag en donderdag genoeg oefenrondjes gereden, ik kwam tot een 1:53.8 maar dat was wel echt op de limiet.

Kwalificatie
    Een verwachte P5

Sprintrace
    Saaie race in de slipstream van Fabian, we hadden het geluk dat Bob een slow down had en daar door terug viel tot achter Casper.

Hoofdrace
    Zat links naast Fabian bij aanremmen van bocht 1, dat is de verkeerde kant. Proberen het gat dicht te maken voor Casper maar die bleef rechts naast me in het stadion en wist me in te halen, mooie actie Casper! Hierna maakte ik bij het in gaan van de Ford curve een foutje en kwam achterstevoren te staan. Ik kon voor Nick de baan weer opkomen en maakte me op voor een inhaalrace. Ik probeer me dan zo weinig mogelijk te bemoeien met mensen die in gevecht zijn maar als die dusdanig hard aan het knokken zijn en daarom langzamer rijden dan normaal kom je er op de vreemdste plekken naast. Bij het uitkomen van de Kumho bocht zit ik naast Nanno, we gaan zij aan zij richting die snelle rechter knik maar hij laat geen ruimte waardoor ik die rechter curb moet pakken en daardoor naar links op de baan 'geduwd' wordt en we raken elkaar, vervolgens zit ik een neuslengte er voor bij de Veedol chicane en rem op het normale rempunt met de verwachting dat hij eerder remt omdat hij niet de ideale lijn rijdt, dat gebeurt helaas niet en ik word achterop geraakt en spin met schade. Snel schakelen de pits in en de fast repair gebruiken. Ik heb in 9 rondjes het gat van 24 naar 6 seconden dichtgereden naar Nanno, heb toen een flinke undercut gepakt om niet bij hem in de buurt op de baan te komen en uiteindelijk lukte dat
    Richting het einde van de race Pascal de Birk nog tegengekomen die flink aan het verdedigen was, leuk gevecht maar de grunt van de Benz zorgt er voor dat je gewoon practisch niet op snelheid kan inhalen. Julian was het gat richting ons ook al aan het dichtrijden. Gelukkig (voor mij) maakt Pascal een foutje in de Schumacher Esses en kan ik hem bij ingaan van Kumho uitremmen, ik denk dat Pascal dat niet verwachtte want hij stuurde in en we raakten elkaar (konden beiden gewoon doorrijden zonder schade), helaas wordt Pascal in de laatste bocht door Julian rondgetikt.
    Uiteindelijk P9, met een extra stop is dat natuurlijk een goede prestatie maar top 5 had er gewoon in gezeten.

Standaard

Pascal, wat zijn dat voor overlays die jij gebruikt? Zien er goed uit.
    DigitalRacing.nl

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Pascal, dat zijn mooie live streams trouwens. En doordat je zo achter me zat kwam ENWEB Racing mooi in beeld Wat was er nou met jou gebeurd na de pitstop?
    Ik kwam je teamgenoot tegen Maar even zonder dollen: Ik heb echt genoten van de eerste stint. Continu op die oranje bumper van je jagen, maar ik kwam geen steek dichterbij. Met daar voor nog Roy die dezelfde tijden reed is een endurance teampje opstarten met ons drieën nog niet eens zo'n slecht idee Na mijn pitstop kom ik achter Eric te zitten en op een gegeven moment zat ik naast hem aan de buitenkant in bocht 2. We raakten elkaar heeeel licht, maar het was voldoende om mij te doen laten spinnen. Race incident wat mij betreft, maar verloor daar zo'n 12 seconden mee. Ik verloor daarmee de aansluiting met jou en Roy.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Richting het einde van de race Pascal de Birk nog tegengekomen die flink aan het verdedigen was, leuk gevecht maar de grunt van de Benz zorgt er voor dat je gewoon practisch niet op snelheid kan inhalen. Julian was het gat richting ons ook al aan het dichtrijden. Gelukkig (voor mij) maakt Pascal een foutje in de Schumacher Esses en kan ik hem bij ingaan van Kumho uitremmen, ik denk dat Pascal dat niet verwachtte want hij stuurde in en we raakten elkaar (konden beiden gewoon doorrijden zonder schade), helaas wordt Pascal in de laatste bocht door Julian rondgetikt.
    Uiteindelijk P9, met een extra stop is dat natuurlijk een goede prestatie maar top 5 had er gewoon in gezeten.
    Was een zeer leuk gevecht! Natuurlijk wist ik dat je er uiteindelijk wel voorbij zou komen gezien je snelheid, maar ik wilde je het niet te makkelijk maken. Ik verwachtte de uitremactie daar niet helemaal, maar ik stuur daar normaal strakker in dan dat ik bij je inhaalactie deed. Ik wilde je zo min mogelijk ruimte geven, maar kon niet voorkomen dat je er voorbij kwam. Julian deed naar mijn mening een overenthousiaste move waarvoor hij zijn excuus al heeft aangeboden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Pascal, wat zijn dat voor overlays die jij gebruikt? Zien er goed uit.
    Ik gebruik de Kutu iracing browser apps. De WEC overlay is een stukje sourcecode die ik vond op internet die dus ook de browsers apps gebruikt. Ik heb geprobeerd de overlay te wijzigen in DRNL stijl, maar daarvoor moet ik wat dieper in de code graven.

Dan mijn races:
    Afgelopen week heeft de griep bij huize de Birk toegeslagen. Heb een peuter die naar de peuterspeelzaal gaat dus chronisch verkouden ben je altijd. Ik voelde mij gisterochtend totaal verrot en had Nanno al geappt dat mijn deelname op losse schroeven stond. Hij wist mij over te halen door te melden dat hijzelf ook onder de Ritalin zat en dat ik geen excuus had. In de middag met een volle kop met bagger nog wat aan de setup gesleuteld en kon net in de 54ers duiken. 's Avonds pijnstillers genomen en hopen op het beste. Was wel online bij teamspeak, maar had geen stem meer over om te kunnen babbelen.

De sprint race ging wel goed. Niets op aan te merken. Was wel spannend bij de start, maar voor de rest een solide race gereden en gefinisht op P9.

De hoofdrace heb ik hierboven al een beetje opgesomd. Het was de eerste stint lekker rijden achter Kevin en Jeroen. Ik moet Jeroen hierbij toch ook wel complimenten geven. De eerste races van het seizoen kon ik hem nog voor blijven, maar de laatste paar races is hij steevast sneller. Mooie progressie Jeroen Met nog een half uur te gaan maak ik mijn pitstop en kom ik achter Eric terecht. Na een paar rondjes kon ik de druk wat opvoeren en wilde hem snel voorbij aangezien ik geen tijd op Jeroen wilde verliezen. Helaas ging het inhalen niet geheel volgens plan want we raakten elkaar in bocht 2. De complot zoekers onder ons zal ik moeten teleurstellen (Eric rijdt natuurlijk ook voor EnWeb) want er zat totaal geen opzet in het spel. Nogmaals: ik zie het als een race incident. Vanaf dat moment ging mijn race langzaam maar zeker het afvoerputje in.

Ik was mede door mijn verkoudheid mijn concentratie aan het verliezen en begon slordig te rijden. Marcel en Julian kwamen steeds dichterbij en nadat Marcel mij na een mooi gevecht mij had ingehaald wilde Julian mij in de laatste bocht te enthousiast uitremmen. Hij tikt mij 2x aan waardoor mijn auto in de kreukels lag. Met een auto zo krom als een hoepel moest ik een hele ronde afleggen om vervolgens een extra pitstop te maken (lang leve fast repair). Tot overmaat van ramp kom ik voor 1 ronde benzine tekort en kon ik nog een keer naar binnen (achteraf had ik mij beter kunnen laten afzakken en mij laten lappen). Bij die pitstop vergeet ik dus de vinkjes bij de banden uit te zetten en krijg ik voor 1 ronde nog vers rubber. Terwijl iedereen met zijn inlap bezig was moet ik nog een raceronde afleggen. Na de finish ben ik meteen maar offline gegaan want ik was er wel een beetje klaar mee.

Na een goed begin van de avond toch een resultaat om snel te vergeten.
    Tot Le Mans

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Na de 1e race van het seizoen had ik besloten dat dit format met die korte race mij niet lekker ligt en dat ik alleen Le Mans zou rijden.
    Ik kwam er achter dat ik mij voor de Nurburgring vergeten was af te melden, dus dan hoor ik er gewoon te zijn. Ook had ik gehoopt dat wat later in het seizoen er wat voorzichtiger gereden zou worden, maar dat viel toch tegen.

In de sprintrace besloot ik in bocht 1 helemaal buiten te blijven, maar toch werd ik daar weer aangetikt. Met schade naar de pits gereden om de fast repair te nemen en daarvandaan niet verder dan de 18e plaats gekomen.

Omdat ik in de hoofdrace toch vrijwel achteraan zou starten, besloot ik bij de start iets meer afstand te houden. En dat bleek terecht want in het stadiongedeelte ging het op 2-3 plekken al mis en ik kon zo om alle problemen heen rijden. Tot ik bij het ingaan van ronde 2 Tom tegen kom. Tom is bij het opkomen van start/finish blijkbaar gespind en komt naast de racelijn weer op snelheid, ik zat op normale snelheid op de racelijn tot Tom vlak voor het aanremmen besluit naar de ideale lijn te sturen waar ik al zat, gelukkig weet ik hem op de uitloopstrook wel in het juiste spoor te houden. Maar toch wat schade van de tik en tijd/posities verloren. Daarna nog 2 ronden kunnen rijden tot ik crash en de auto afschrijf. Geen idee of het door de schade komt of dat ik zelf te veel aan het pushen was.

Hopelijk is er op Le Mans iets meer geduld en voorzichtigheid, ik kijk er al naar uit

"Overtaking is an art"

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Voorbereiding
    Op dinsdag en donderdag een aantal rondes gereden en het tempo zat er goed in.

Kwalificatie
    Een P3 tijd waar ik niet tevreden mee was maar wel vlak achter Bob die een P2 had.

Sprintrace
    Dennis had weer eens een super start en lag ik bij bocht één 4e. Iets later had bij een slowdown waardoor ik weer op P3 terecht kwam, verder niet in mijn ritme kunnen komen waardoor Marcel in mijn slipstream kon blijven en had ik voor mij gevoel erg weinig grip.

Hoofdrace
    Mocht ik als P3 beginnen en direct in de eerste ronde al een mooi gat kunnen trekken naar P4. Ik kon deze keer Dennis goed volgen en kon één keer een actie inzetten waardoor ik er voobij kwam, maar de bocht naar de hairpin toe kwam ik niet goed uit waardoor Dennis de positie weer terug koon pakken. Daarna samen de pits in waarbij Dennis voorbij zijn pitstal schiet en hierdoor kon ik hem voorbij.
    Daarna mocht ik de aanvallen van Dennis afslaan wat prima lukte en kon ik de race finishen op P2.

Op naar Le Mans de laatste race alweer van dit seizoen, in het team kampioenschap sta ik volgens mij nog steeds tweede en bij de rijders sta ik volgens mij 4e en zit het heel dicht bij elkaar.
    Laatst gewijzigd door Fabian de Jong; 6 februari 2017 om 15:03
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Voorbereiding
    Kan ik kort over zijn, die was er nauwelijks. Ik krijg de Oculus Rift vrijdag binnen en heb in de avond uren de boel geïnstalleerd. Was nog niet helemaal blij met de positie van de Rift op mijn hoofd. Dus van oefenen is het niet meer gekomen. Zaterdag offline wat rondjes gereden maar kwam totaal niet in de buurt van de tijden wat de rest reed. Op zondag een half uurtje voor de race kon ik online komen en had ik ook eindelijk een fijne afstelling van de Rift gevonden. Het komt heel erg precies hoe die op je hoofd zit. Schijnbaar heb ik met het verkeerde weer of dag instelling geoefend want op de server zag alles er net even iets anders uit dan bij mij online.

Kwalificatie
    Ik zet vrij snel een, voor mijn doen, goed rondje neer en kom hier later ook niet meer aan. 1.54.8 was het geloof ik. Verder de kwalificatie gebruikt om nog wat extra tracktime op te doen.

Sprintrace
    Starten van p11 en al snel zat ik achter Jeroen. Hij reed zo een 3 seconden voor mij, maar ik kon niet in de buurt komen. Achter mij was het ook redelijk safe dus vrij solide naar p8 gereden.

Hoofdrace
    Ik had een goede start en na het eerste rondje had ik p6 te pakken. Voor mij zaten Casper en Bob. Toen ze in gevecht waren kon ik even dichterbij komen maar buiten dan waren ze sneller dan mij. Achter mij zat een aardige groep waar ik goed voor kon blijven. Rustig en stabiel me rondjes draaien was mijn plan. Ik had een snelle pitstop want kom net voor Casper en Jeroen (die ook een goede stop heeft gehad denk ik) weer de baan op. Er zaten een 6 tal seconden tussen met nog ongeveer een kwartier te racen. Ik hoopte dat Jeroen en Casper in gevecht zouden raken maar dat gebeurde niet. Casper reed langzaam het gat naar mij dicht. In het laatste rondje zat hij op een seconde maar een inhaal poging heeft hij niet meer kunnen wagen. Resultaat p5 en daar dik tevreden mee.

Met de mensen die ik om mij heen heb gehad gedurende de races zijn eigenlijk geen rare dingen gebeurt. Niemand was over enthousiast. Naar mijn idee was er genoeg respect op de baan. Helaas hoor / lees ik ook andere dingen. Hopelijk gaan we op Le Mans met z'n allen een mooie afsluiten hebben van het seizoen.
    Power by Cosworth

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Voorbereiding
    Op dinsdag en donderdag had ik op de server geoefend en kwam hierbij niet veel verder dan een 1:55.0xx. Met veel pijn en moeite lukte het uiteindelijk wel om in de 1:54.xxx te komen, maar dat kostte echt veel moeite.

Kwalificatie
    Volgens mij een van de betere kwalificaties die ik ooit heb gereden. In het eerste rondje had ik al een 1:54.5xx neergezet en dat was uiteindelijk goed voor een 7e startplek.

Sprintrace
    Ik kwam bij de start goed weg en had heel even Casper te pakken. Maar die was toch net iets sneller en kwam wat beter de eerste bochten door. Als snel was hij in gevecht met Bob en ik ben daar achter aan gereden. Hun tempo was hoog en ik kon het prima volgen waardoor ik een gat kon slaan op Roy die achter me reed. Ik vond het een nette sprintrace zonder al te veel gekkigheid en contacten met anderen.

Hoofdrace
    Bij de start reed ik in de rechter startrij. En daarbij was ik in de eerste 4 bochten al gelijk twee plekken kwijt aan Roy en Kevin. Ik zat Kevin op zijn hielen en ik denk dat ik daar iets te veel van mijn banden heb gevergd. Achter me reed Pascal die ik gelukkig voor kon blijven, maar ik moest wel scherp blijven en geen domme foutjes maken. En dat is me uiteindelijk gelukt. Na 32 rondes finishte ik als 7e. Nette prestatie al zeg ik het zelf.

@Pascal, bedankt voor de complimenten. Ik heb zelf ook wel het idee dat ik wat kleine stapjes vooruit heb gemaakt. Maar ik moet er wel voldoende voor oefenen om het circuit nog beter door te krijgen en echt het onderste uit de kan te kunnen halen. Mijn kan wel te verstaan, want aan de snelle mannen is te zien dat het nog sneller kan

@Roy, jij gefeliciteerd met je 5e plek. Wie gaat er nu voorop in onze strijd wie voor wie finisht? Ik dacht dat het nu gelijkspel staat.

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Vind het wel mooi om te zien dat wij (Jeroen en ik) gedurende het hele seizoen bij elkaar zitten. Ik merk ook aan mezelf dat ik me verbeterd hebt tov de eerste race op Spa. Het is veel constanter geworden. Maar daar heb ik wel veel oefening bij nodig. Er zit nog steeds wel ruimte voor betering natuurlijk.

Ik heb de race op Silverstone gemist dus denk dat jij wel voor staat Jeroen.
    Power by Cosworth

Standaard

De uitslag is op de website verwerkt.
    DigitalRacing.nl

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    De uitslag is op de website verwerkt.

Het wordt spannend tussen ons de komende race Jeroen, game euh sim-on

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

5 punten verschil inderdaad Marcel. Dat is best close. Maar ook achter jou heb je Pascal en Nick op respectievelijk 1 en 2 punten. Ik ga me goed voorbereiden in ieder geval.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Dat zijn details, ik kijk naar voren

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten