Top. Ga zeker mee doen. Moet toch mijn titel verdedigen.
Wanneer kunnen we ons inschrijven op de site?
DRGTC3
Met de introductie van de Porsche 911 GT3 Cup in iRacing kunnen we meteen het GTC nieuw leven in blazen. Nadat we DRGTC1 met de McLaren MP4-12C GT3 gereden hebben en DRGTC2 met de RUF RT 12R C-Spec. De Porsche 911 GT3 Cup is vergelijkbaar met de RUF en staat garant voor close racing.
GTC
GTC staat binnen DRNL voor GT races van gemiddelde lengte. Voor het GTC3 is dat 45 minuten. Op het scherpst van de snede wordt gestreden in gelijkwaardig materiaal, waarin continu de strategische balans moet worden gezocht tussen sprint en endurance gedachten. Dat hele gevoel nemen we mee naar het GTC3.
De Auto
De Porsche is vergelijkbaar met de RUF. Dit maal hebben we wel een mooi race dashboard.
De races
De kalender is geinspireerd door de officiele Porsche 911 GT3 Cup Challenge Benelux. Daar rijden ze 2 keer op Zandvoort en hebben ze de seizoensafsluiter in Barcelona. Helaas hebben we het circuit van Barcelona nog niet in iRacing dus vervalt deze.
De kalender
09-03-2017 Spa Francorchamps (GP Pits)
23-03-2017 Zandvoort (GP)
06-04-2017 Le Mans
20-04-2017 Zolder (GP)
04-05-2017 Nürburgring (BES/WEC)2020
Tijdschema
17:15 - 20:15 Vrije training
20:15 - 20:30 Kwalificatie (open)
20:30 - 21:15 Race (Staande start)
Elke dinsdag voor de race is er een gehoste testsessie van 18:00 tot 22:00.
Inschrijven
Inschrijven kan op de site. Inloggen, inschrijven, klaar![]()
Serverinstellingen
Weer: iRacing Defaults
Time of Day: Late Afternoon
Starting Track State: Moderatelu Low Usage (30%), Automatically clean marbles aangevink
Puntentelling
P1 20 punten
P2 17
P3 15
P4 13
P5 11
P6 10
P7 9
P8 8
P9 7
P10 6
P11 5
P12 4
P13 3
P14 2
P15 1
We gaan dit seizoen geen extra punten uit delen voor uitrijden, snelste raceronde of pole position. Het betreft een individueel kampioenschap.
Sponsoring
Buiten de inzet van Gerben, Marcel, Niels en Robert (alfabetische volgorde) is er geen sponsoring. Wil je ons financieel bij staan om de websitehosting, forum en gehoste sessies te dragen doneer dan hier.
Reglementen
We zijn allemaal volwassen mannen en mogen elkaar aanspreken op elkaars gedrag op de baan wanneer iets niet gewaardeerd wordt. Komen jullie er niet uit? Neem dan contact op met de organisatie.
Carset
Digitalracing staat bekend om een rijke geschiedenis aan prachtige paints. Leef jullie ook dit seizoen weer uit. Een overlay met numberplates is hier beschikbaar. We adviseren iedereen Trading Paints te gebruiken. Naast Trading Paints zullen we zelf ook een carset ter download aanbieden.
Insturen van je paint kan via deze: dropbox file request (geen dropbox account nodig!)
De benodigde numberplates stellen we zsm beschikbaar.
Timeline:
05-03-2017 Uiterlijke inleverdatum paint voor release v1 carset
06-03-2017 Release v1 carset
07-03-2017 Vrije training (18:00 - 22:00)
08-03-2017 Release v2 carset (bugfixes)
Indien er toevoegingen op de carset zijn dan wordt de nieuwe carset op de maandag voor de race gereleased.
![]()
Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson
Top. Ga zeker mee doen. Moet toch mijn titel verdedigen.
Wanneer kunnen we ons inschrijven op de site?
DRNL Championships:
DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2
Inschrijvingen gaan soon open, niet iracing en traditioneel drnl maar echt soon
Voorlopig blijft de nadruk natuurlijk wel op de ZAC liggen.
Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson
Forum weer actief gemaakt. Plaatje toegevoegd voor de visueel ingestelden onder ons.
DigitalRacing.nl
"I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."
Soon is very soon, Robert heeft de inschrijvingen open gezet![]()
Helaas voor mij zijn de races op donderdag, dan heb ik basketbal training.
Veel plezier aan de mensen die wel mee doen, het is een super gave auto.
"I'm on fire. I'm on fire."
- Ricky Bobby
Heren, inschrijven via de nieuwe website brengt je naar de ZAC inschrijving.
Als je in logt en de volgende link gebruikt kom je op de goede pagina uit: http://www.digitalracing.nl/wordpres...=2&leagueid=55
Gaat zeker weer mee doen
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Komend weekend ga ik de 911 uitproberen. En ik verwacht dat ik me wel ga inschrijven.
iceradio.nl - geen playlist maar passie
Jep ik doe ook mee![]()
Power by Cosworth
Ik kan helaas niet meedoen. Ik heb op alle data andere verplichtingen. Had graag meegedaan
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ben benieuwd hoe de Porsche is! Na het testen zal ik de definitieve keuze maken!
Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
Helaas, alle races vallen in mijn late diensten
Verstuurd vanaf mijn PC met Windows
i'm in
"If everything seems under control, you’re not going fast enough."
Ik heb net even met de Porsche op een public server op de Nordschleife gereden. En ik kan zeggen... Wat een geweldige auto. Heerlijke mechanische geluiden tijdens stil staan en rijden. En let eens op het geluid tijdens het versnelling wisselen als je stil staat. Gaaf!
Ik ga me zeker inschrijven voor de GTC3. Het is toch een individueel kampioenschap? Ik zie namelijk bij de Introductie / Kalender / Informatie dat 2 coureurs per team mogelijk zijn, en daaronder dat het een individueel kampioenschap is.
Je kan je wel als team inschrijven inderdaad. Wel zo leuk qua liveries
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ik had heel graag meegedaan ware het niet dat ik altijd op donderdag avond werk. Daarom hoop ik dat we ooit eens op dinsdag zullen racen. De test sessies doe ik zeker mee. 😁
DigitalRacing.nl
"I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."
ingeschreven.... iemand nog samen in een team?
"If everything seems under control, you’re not going fast enough."
ZAC moeten missen maar hier ben ik wel bij!
Voor degene die nog wat tips en tricks willen hebben voor de setup van de Porsche 911 moet eens naar de volgende video kijken. Nicki Thiim is een professionele racer die in 2013 kampioen was in de Porsche Supercup.
Ik had er al naar gekeken![]()
Power by Cosworth
Favorieten/bladwijzers