Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 32

Discussie: [ZAC11] ronde 4: Imola | 08-01-2017

Standaard [ZAC11] ronde 4: Imola | 08-01-2017

Ronde 4: Imola

In Sebring werd in het donker om de knikkers gevochten. Dit vormde een bijzondere uitdaging, maar voor Michael Storm maakte het weinig uit. Hij won wederom, en kon de tweede dubbel voor DFTBA noteren met Dennis op de tweede plek. Dennis kreeg het niet gratis, door een technisch probleem in de sprintrace moest hij van achteraan komen. Het podium werd afgesloten door Bob van Katwijk op die mooie derde plek.

Het kampioenschap begint zich nu wat meer af te tekenen. Michael Storm heeft de leiding met 69 punten. De tweede plek is voor Yannick Meuleman op liefst 28 punten achterstand. Om die tweede plek is de strijd echter wat closer: Caper de Kort, Dennis Gerressen, Fabian de Jong en Bob van Katwijk zitten Yannick op de hielen.

Voor ronde 4 gaan we terug naar Imola. DRNL reed hier al vele races in het verleden, de laatste echter alweer in 2012 met de DRTCC8. Maar bij de meeste zal het circuit herinneren aan de legendarische P3 van Jeroen Ursem! Hoogste tijd voor een terugkeer dus. Het circuit is sindsdien gewijzigd, met bijvoorbeeld het weghalen van de chicane bij Bassa voor opkomen s/f, waar Rubens Barrichello zo gruwelijk hard crashte in dat dramatische weekend in 1994. Uiteraard is er weer genoeg gelegenheid om te oefenen, zie hieronder en in de testsessie thread.

Tijdschema
    18:15 - 19:45 Practise
    19:45 - 20:00 Kwalificatie
    20:00 - 20:15 Sprintrace (staande start)

Dan uitloggen, server 2 wordt opgestart, met de startopstelling overgenomen uit het race resultaat van de sprintrace.
    20:20 - 20:30 warmup (bij benadering, in de praktijk zal dit eerder op vijf minuten uitkomen)
    20:30 - 21:30 hoofdrace (rollende start)

De procedure
    -Na race 1 wordt de server afgesloten, je wordt dus uitgelogd.
    -Omdat het een tournament sessie is, hangen wij er gelijk daarna een race 2 aan vast, waarop we de startgrid samenstellen op basis van het resultaat van race 1.
    -Na een minuut of vijf zal de server voor de hoofdrace online komen, met hetzelfde wachtwoord, waarna je weer kunt inloggen.
    -Na een hele korte warm-up gaan we dan gelijk van start met de hoofdrace. Denk aan je fuel, setup enz, die moet je waarschijnlijk even opnieuw instellen waar nodig.

Op Teamspeak houden we je op de hoogte, mochten er grote problemen optreden dan posten we dat ook even op het forum.

Testsessies
    Dinsdag 3 januari 18:00-22:00
    Donderdag 5 januari 18:00 - 22:00
    Zaterdag 7 januari 18:00 - 22:00

Links
    ZAC11 algemene thread
    Teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC11 leaguepagina op DigitalRacing.nl
    ZAC11 numberplates

Ronde 1: Spa-Francorchamps
    Ronde 2: VIR
    Ronde 3: Sebring

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Practice sessie 3-1-2017

Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Hopelijk zijn er donderdag wat meer mensen die komen oefenen.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Bij mij hangt de deelname af van hoe ik me voel in combinatie met mijn heup.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Member pdukers's schermafbeelding
    Naam
    Pascal Dukers

Standaard

Ik heb helaas pas komend weekend tijd om testen.

Junior Member
    Naam
    Frank Oosterhuis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Hopelijk zijn er donderdag wat meer mensen die komen oefenen.
    Ik kan donderdag helaas ook niet

Standaard

Ik moet zeggen dat over het algemeen de testservers goed bezocht worden, al regelmatig > 10 man op een avond gezien al. Vanavond weer een kans, denk dat ik ook even aanwaai dan, alleen zal dan iets later zijn.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Helaas ben ik er niet bij zondag. Succes mannen!

Standaard

Vanavond om 18:00 is de laatste kans op te testen. Op dit circuit is een lekkere flow vinden mogelijk nog belangrijker dan een goede setup.

De nieuwsbrief is ook verzonden zojuist.

Daarnaast nog een bijzonder nieuwtje: op de bijna exact tienjarige verjaardag van de fameuze P3 van Jeroen Ursem, keert hij terug als gastrijder voor deze race morgenavond
    DigitalRacing.nl

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Mijn streams voor morgenavond.

Sprint race

Hoofdrace

Ik vind het een tricky baantje hoor.
    Heb inderdaad al gemerkt dat ik mij beter dan ooit kan concentreren op schone rondjes dan op de setup.
    Tot morgenavond!

Junior Member
    Naam
    Frank Oosterhuis

Standaard

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Raceday

Mid tot hoge 42ers worden door velen gereden, kwalificatie gaat heel erg belangrijk worden hier!
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Gave race gehad, setup van Sebring nog wat aangepast gisteren en de BMW ging lekker.
    In de kwali de tijd kunnen rijden die ik voor ogen had: P12
    In race 1 wat plaatsen verloren bij de start, maar door fouten van anderen toch nog P12 kunnen finishen.

Race 2 was erg gaaf, bij de start zit ik goed en bij de hairpin ook. Dit bracht me zowaar een plek in de top 10. Een super mooi gevecht met Pascal gehad, tot een donkere Mercedes ons ineens voorbij vliegt in de eerste chicane. Heel ff de flow kwijt en direct een spin Dit kostte me veel tijd. Tank leeggereden en na de stops op P9, weer in de top 10! En weer Pascal voor me, dit keer een eindje weg. Gat heel langzaam dichtgereden en kon de laatste 6 ronden goed aanhaken en een paar keer aanvallen. Helaas kon ik hem er niet voorbij zetten. Het was een erg gaaf gevecht Pascal! En Roy bedankt voor P8!

Op naar de volgende!

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben Bekijk bericht
    Gave race gehad, setup van Sebring nog wat aangepast gisteren en de BMW ging lekker.
    In de kwali de tijd kunnen rijden die ik voor ogen had: P12
    In race 1 wat plaatsen verloren bij de start, maar door fouten van anderen toch nog P12 kunnen finishen.

Race 2 was erg gaaf, bij de start zit ik goed en bij de hairpin ook. Dit bracht me zowaar een plek in de top 10. Een super mooi gevecht met Pascal gehad, tot een donkere Mercedes ons ineens voorbij vliegt in de eerste chicane. Heel ff de flow kwijt en direct een spin Dit kostte me veel tijd. Tank leeggereden en na de stops op P9, weer in de top 10! En weer Pascal voor me, dit keer een eindje weg. Gat heel langzaam dichtgereden en kon de laatste 6 ronden goed aanhaken en een paar keer aanvallen. Helaas kon ik hem er niet voorbij zetten. Het was een erg gaaf gevecht Pascal! En Roy bedankt voor P8!

Op naar de volgende!
    Ik heb echt wel een witte wagen

Was vergeten te vragen op TS wat er gebeurd was met jou omdat ik daar niemand geraakt had.
    Excuses aan iedereen die ik heb laten schrikken

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Hij leek echt donker, het was dat Pascal rechts hield en ik toch maar ff in de spiegel keek. Ennn weg concentratie haha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Naam
    Pascal Dukers

Standaard

Kwalificatie
    Eerste veilige rondje blijkt achteraf goed genoeg voor P7. Kreeg weer niet vanwege off tracks voorelkaar om sneller te gaan.

Race 1
    Weer een goede staande start, maar vanwege de relatief smalle baan kon ik maar 1 positie winnen. Daarna geen fouten gemaakt en op P6 geeindigd.

Race 2
    Nu eens een slechte start, maar door het geduw voor me in T1 niks verloren. Daarna vielen vanwege verschillende redenen de wagens voor me een voor een weg en reed ik na de pitstops zelfs op P3 Helaas twee grote fouten kosten me het podium. Eerst raak in T1 de curb aan de binnenkant te hard en spin ik. Op het einde waren mijn banden helemaal gaar en verlies ik de wagen in de laatste bocht. Gelukkig geen schade, maar ik val wel terug naar P5. En dat heb ik nog moeten verdedigen door zeer verdedigende lijnen te rijden in de laatste ronde.

Toch zeer tevreden met het resultaat.

Maar het beste is nog dat er op lijkt dat ik eindelijk de zeer sporadische screen freezes eindelijk heb gefixed

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pdukers Bekijk bericht
    Maar het beste is nog dat er op lijkt dat ik eindelijk de zeer sporadische screen freezes eindelijk heb gefixed
    Wat heb je gedaan want in de laatste bocht hapert het bij mij als een malle (rest van het circuit is 130-140fps).

Junior Member
    Naam
    Frank Oosterhuis

Standaard

Kwalificatie
    Op het laatste moment op aanraden van m'n teamgenoot Julian nog van setup gewisselt, wat een hoop stabiliteit in de auto bracht.
    Stond vrij lang op P7, met nog een paar tienden winst te behalen. Helaas niet meer kunnen verbeteren en terugevallen naar P10. Niet ontevreden mee

Race 1
    Kwam slecht van m'n plek, maar door de smalle eerste bocht niet echt wat verloren.
    Wat leuke gevechten gehad, maar na een spin flink terug gevallen. Was wel sneller dan de mannen voor me, maar de race was te kort om nog posities te winnen.
    Resultaat: P15

Race 2
    Met het vooruitzicht dat ik wat sneller zou zijn dan de racers direct voor me had ik wel zin in deze race.
    Door de chaos in de eerste ronde en de vele incidenten in de eerste stint ging ik als 6e de pits in.
    Wel heb ik helaas J Jonckers in de eerste bocht het grind ingedrukt. Of ik nu te laat remde of hij vroeger dan normaal weet ik niet precies. Excuses hiervoor :$

Na m'n stop helaas wat foutjes gemaakt waardoor ik op P10 rondreed.
    In de 1-na laatste ronde ging er nog iemand stuk waardoor ik op de P9 ben geeindigd.

Naam
    Pascal Dukers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Wat heb je gedaan want in de laatste bocht hapert het bij mij als een malle (rest van het circuit is 130-140fps).
    Denk niet dat ik je kan helpen. Mijn probleem was niet op specifieke punten / tracks want ik haal zonder cap makkelijk 200fps. Het waren screen freezes op voor mij volstrekt willekeurige momenten en het kon makkelijk een half uur goed gaan.

De oorzaak lijkt mijn GTX970 icm DirectX11 sinds de laatste build te zijn. Ik heb nu de in-game graphics slider aanzienlijk verlaagd naar 2500MB.
    Laatst gewijzigd door pdukers; 9 januari 2017 om 12:00

Standaard

Wat is het nut van het beperken van je fps eigenlijk? Meer is toch altijd beter?
    DigitalRacing.nl

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Kwalificatie
    Ik had van de week best aardig geoefend en had wel een lekkere flow. Kwalificaties zijn niet mijn ding maar toch een aardig rondje kunnen rijden. P12 was mijn plek, jij was 13e Gerben

Sprint race
    Aardige start. Beetje voorzichtig gedaan in de eerste bochten en daarna tot de finish heel mooie gevechten gehad (weer met Jeroen J). 2 plekjes kunnen winnen en zeer tevreden.

Hoofd race
    Wederom voorzichtig gestart en 1 plekje verloren. In rondje 2 geloof ik ging Julian rond in de hairpin en die kon ik niet meer ontwijken. Kwam even klem te zitten en verloor wat plekken. Daarna een heel goede pace gereden en geen fouten gemaakt. Continu in groepjes gereden. En steeds wat verder naar voren. Door pitstops en fouten van anderen lag ik ook 1 rondje op P3. Pitstop ging ook erg lekker en kwam als 4e terug de baan op. Fabian, Marcel en Bob zaten achter me. Ik had alleen moeite me ritme weer terug te vinden na de pitstop. Kleine foutjes en zodoende konden Fabian en Marcel me snel voorbij. Ik had verwacht dat ze weg zouden rijden, maar dat gebeurde niet. Bob probeert me te passen wat eerst niet lukte. Klein tikje en wat aero schade maar niks schokkends. Even later kan Bob me uitremmen bij bocht 1 en volgens mij was er een ghost contact oid. Volgens mij remden we allebei gewoon rechtuit zonder te sturen en mij auto springt ineens naar rechts. Daar verloor in de aansluiting met het groepje waar inmiddels Pascal, Fabian, Marcel en Bob in zaten. Ik lag toen op P7 en vond het wel prima, hopende dat de mannen voor mij nog wat tijd zouden verliezen door het gevecht waar ik van zou kunnen profiteren. Helaas ging in het een na laatste rondje het fout voor mij. In de laatste bocht kwam ik iets verder op de kerb uit en de auto snapt zo de muur in. To much damage zei de spotter. Mijn fast repair was al gebruikt voor de aero schade bij de pitstop dus er zat niks anders op dan gewoon door te rijden. De auto wou niet meer naar links sturen dus ik ben in de 2e versnelling over het circuit, gras en grindbakken gekropen. Zo nog wel 12e geworden. Erg tegenvallend resultaat maar was wel heel tevreden met mijn optreden. Dus toch een positief gevoel na de race.
    Power by Cosworth

Naam
    Pascal Dukers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Wat is het nut van het beperken van je fps eigenlijk? Meer is toch altijd beter?
    Mijn ervaring in het verleden was dat het beeld merkbaar toch ging schokken bij snelle fluctuaties in fps.
    En de koeling van de videokaart maakt minder geluid

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ik heb gisteravond twee vermakelijke races gehad.
    Heel veel geoefend had ik niet. Ik kreeg de auto maar niet lekker rond. Met name de chicane was een drama. Ik kreeg mijn eigen setup maar niet werkend dus ik besloot met de baseline setup te rijden. En die ging verrassend goed. Mijn tijden schommelden tussen lage 42ers en mid 43ers. Gezien de tijden die tijdens de practice sessies werden gereden werd al duidelijk dat met name het middenveld heel dicht op elkaar zat.

Kwalificatie
    Mijn eerste rondjes gingen in de 43ers en daar was ik wel een beetje teleurgesteld over. Ik wilde minstens een 42er rijden. In mijn tweede stint zat ik vlak achter Frank. Daardoor had ik een hele ronde een tow en reed prompt mijn PB met een 42.2. Mijn tijd was goed voor een P6 en zo uit mijn hoofd is dat mijn beste kwalificatie resultaat dit seizoen.

Sprintrace
    Bij de start verlies ik een plekje aan Pascal D. In de eerste helft van de race kon ik hem goed volgen, maar moest uiteindelijk een gaatje laten. Achter mij gebeurde er volgens mij nog wel eens wat waardoor ik nooit echt onder druk kwam te staan. Alleen Marcel kwam nog dichterbij, maar niet dichtbij genoeg voor een inhaalpoging. Ik finishte op P7. Op TS zei men dat ik verschrikkelijk aan het laggen was. Echter was Casper degene die de problemen had. Op mijn stream is goed te zien dat zijn Audi nog wel eens vanuit de lucht op het circuit werd gesmeten. Het zag er van tijd tot tijd hilarisch uit.

Hoofdrace
    De hoofdrace was andere koek aangezien ik continu in gevecht ben geweest. Ik deed het rustig aan en wilde zoveel mogelijk de bandjes sparen. Dat leidde ertoe dat er een treintje achter mij begon te vormen met voornamelijk Mercedessen. Volgens mij zaten Gerben, Marcel, Jeroen, Roy en Fabian achter mij. De eerste echte actie kwam na een aantal rondjes toen Marcel zich bij de Tamburello verremde in een poging Gerben in te halen. Ik zag het in mijn binnenspiegel gebeuren toen ineens een witte Mercedes (ja Gerben, aan de voorkant is ie wit en aan de achterkant donkerblauw ) rechtdoor schoot. Ik nam een wijde lijn en wachtte met insturen totdat de "Marcel-raket" voorbij was geschoten.

Het groepje kwam daardoor dichter bij elkaar te liggen. Vervolgens kwamen we bij Kevin aan die een ronde achter lag. Ik begreep echter niet zo goed wat hij aan het doen was. Hij reed ongeveer dezelfde tijden als ons, maar ging niet aan de kant. Bij Rivazza wilde ik hem uitremmen, maar miste mijn rempunt en schoot de grindbak in. Roy, Jeroen en Frank gingen mij voorbij. Heel veel tijd verloor ik niet, maar het had voorkomen kunnen worden. Kort daarop in Tamburello gaat Jeroen wijd en kon ik weer een plekje opschuiven. De pitstops kwamen er aan en eerst gingen achter mij Marcel en Fabian de pits in. 2 ronden daarna ging Frank en de ronde daarna besloot ik naar binnen te gaan. Na mij bezocht Gerben de pits. De volgorde na de stops was Marcel, Fabian, Frank, ik en Gerben. Marcel en Fabian waren te snel, maar omdat zij onderweg nog Bob en Roy tegen kwamen werd het gat niet groter dan 6 seconden. Frank verloor de auto kort na de stops bij de chicane en ik kon hem voorbij. Ik moest echter in mijn spiegels blijven kijken want Gerben was een klap sneller dan ik.

Wat er volgde was een heerlijk gevecht waarbij Gerben steeds in de tweede sector veel tijd won, maar ik steeds genoeg ruimte had op het rechte stuk. Twee keer kon hij in mijn slipstream komen en bij de Tamburello een poging wagen, maar ik kon mijn plek goed verdedigen. Bij de Acque Minerali ging bij op een gegeven moment te wijd en moest het gas loslaten. Dat gaf mij weer wat ademruimte. Ik heb echt genoten van dit gevecht Als toetje ging Roy (die zijn battle van Marcel en Fabian had verloren) nog van de baan en kon ik P7 van hem overnemen.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en kijk uit naar de volgende race!

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik zei ook dat Casper lagde en dat de beiden Pascallen dat goed hebben kunnen zien.

Ik had me voorgenomen er voor te gaan als ik naast Gerben zou zitten, voor mijn gevoel remde ik op tijd om hem uit te remmen maar kwam er snel achter dat ik de bocht nooit zou gaan halen (glad daar ofzo), toen heb ik gas gegeven om voor je over de baan heen te schieten. Ik ben blij dat ik daar niemand geraakt heb want dat zou dan einde verhaal zijn geweest...

Edit: als Gerben geen wit zag zat ik er goed naast

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Goeie reflexen Pascal!

24:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten