Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Discussie: [ZAC11] ronde 3: Sebring | 18-12-2016

Standaard [ZAC11] ronde 3: Sebring | 18-12-2016

Ronde 3: Sebring International Raceway

Eerst even terugblikken. Ronde 2 werd verreden op het uitdagende maar fraaie Virginia International Raceway. De sprintrace werd nipt gewonnen door Jarno Pannekeet, die zich hiermee een plek op pole position kado deed voor de hoofdrace. In die hoofdrace was het weer een fraai gevecht in de voorste regionen, waarbij wederom Michael Storm aan het langste eind trok. Fabian de Jong pakte bij zijn terugkeer gelijk de tweede plaats, en teamgenoot Martijn Joon completeerde het podium.

Hiermee heeft Michael Storm een stevige leiding in het kampioenschap gepakt, met 45 punten staat hij 18 voor op Yannick Meuleman. Team DFTBA houdt de leiding in het kampioenschap bij de teams met 64 punten, met NAB racing op de tweede plek met 36 punten. Graphite AMG ligt op de loer met slechts 2 punten verschil.

Voor Sebring gaan we naar Florida, naar het beroemde hobbelige circuit. We rijden deze race met de lampen aan, want het is een nachtrace! Uiteraard is daarvoor weer genoeg gelegenheid om te oefenen, zie hieronder en in de testsessie thread.

Tijdschema
    18:15 - 19:45 Practise
    19:45 - 20:00 Kwalificatie
    20:00 - 20:15 Sprintrace (staande start)

Dan uitloggen, server 2 wordt opgestart, met de startopstelling overgenomen uit het race resultaat van de sprintrace.
    20:20 - 20:30 warmup (bij benadering, in de praktijk zal dit eerder op vijf minuten uitkomen)
    20:30 - 21:30 hoofdrace (rollende start)

De procedure
    -Na race 1 wordt de server afgesloten, je wordt dus uitgelogd.
    -Omdat het een tournament sessie is, hangen wij er gelijk daarna een race 2 aan vast, waarop we de startgrid samenstellen op basis van het resultaat van race 1.
    -Na een minuut of vijf zal de server voor de hoofdrace online komen, met hetzelfde wachtwoord, waarna je weer kunt inloggen.
    -Na een hele korte warm-up gaan we dan gelijk van start met de hoofdrace. Denk aan je fuel, setup enz, die moet je waarschijnlijk even opnieuw instellen waar nodig.

Op Teamspeak houden we je op de hoogte, mochten er grote problemen optreden dan posten we dat ook even op het forum.

Testsessies
    Dinsdag 13 december 18:00-22:00
    Donderdag 15 december 18:00 - 22:00
    Zaterdag 17 december 18:00 - 22:00

Links
    ZAC11 algemene thread
    Teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC11 leaguepagina op DigitalRacing.nl
    ZAC11 numberplates

Ronde 1: Spa-Francorchamps
    Ronde 2: VIR

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Heren,

wegens een sterfgeval dichtbij in de familie moet ik afzeggen voor Sebring. Teveel aan mijn hoofd om me goed te kunnen voorbereiden en me te concentreren.

R
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Standaard

sterkte Ruud!

Standaard

Begrijpelijk Ruud, sterkte.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Sterkte Ruud.

Hierbij mijn livestreams voor vanavond.

Sprintrace

Hoofdrace

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Mathijs Franken heeft een practise sessie van 2 uur gestart, passwd is senna.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Junior Member
    Naam
    Frank Oosterhuis

Standaard

Dat was weer drama van mijn kant.

Ik heb helaas ook wat mensen geraakt.
    Sorry daarvoor

Member pdukers's schermafbeelding
    Naam
    Pascal Dukers

Standaard

Kwalificatie: Kreeg maar geen clean en snel rondje voor elkaar, 8ste plek. Maar ik denk niet dat het qua positie niet veel had uitgemaakt.

Race 1: Zeer goede start waardoor ik al twee plaatsen won en door problemen bij anderen de top 5 in reed. Een paar ronden later kwam ik helaas in T1 Fabian tegen die dwars op de weg stond. Ik kon geen kant meer op .... race over.

Race 2: Helemaal achteraan starten deze keer. Ik kon uit de problemen blijven en daardoor snel wat posities goed maken. Leuk gevecht voor P12 de hele race. Ondanks dat ik vanachter werd geraakt in mijn outlap na mijn pitstop heb ik met goed vermaakt.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Goede kwalificatie gehad met een 2e plaats. Tijdens de start alleen heel veel wielspin waardoor ik al weer drie plaatsen verloor. Rustig aangedaan en zo wat plekjes gewonnen tot ik een BSOD kreeg en daardoor kon ik de hoofdrace als P16 starten.

Tijdens de race rustig door het veld gegaan en uiteindelijk zelfs nog een P2 weten te halen door een leuk gevecht met Bob. Ik had duidelijk minder last van mijn banden waardoor ik er uiteindelijk nog voorbij kon. Best wel tevreden over de race. De 2e 1-2 voor DFTBA. Nog 4 te gaan
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Junior Member
    Naam
    Frank Oosterhuis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pdukers Bekijk bericht
    Kwalificatie: Kreeg maar geen clean en snel rondje voor elkaar, 8ste plek. Maar ik denk niet dat het qua positie niet veel had uitgemaakt.

Race 1: Zeer goede start waardoor ik al twee plaatsen won en door problemen bij anderen de top 5 in reed. Een paar ronden later kwam ik helaas in T1 Fabian tegen die dwars op de weg stond. Ik kon geen kant meer op .... race over.

Race 2: Helemaal achteraan starten deze keer. Ik kon uit de problemen blijven en daardoor snel wat posities goed maken. Leuk gevecht voor P12 de hele race. Ondanks dat ik vanachter werd geraakt in mijn outlap na mijn pitstop heb ik met goed vermaakt.
    Hele hoofdrace vlak achter je gereden, maar helaas ging het voor mij direct na de pitstop mis.

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    Dinsdag en donderdag mijn rondjes gereden, zat er lekker bij en kwam erachter dat de baseline beter reed dan de NEO setup die we al een paar maanden gebruiken

Kwalificatie
    Ik kwam tot een 2:00.413, ik had min of meer gehoopt op een 59er maar ik kreeg het gewoon niet voor elkaar.

Sprintrace
    Aardige start, in bocht 1 raken Julian en ik elkaar (absoluut niet mijn intentie, ik denk zelfs ghostcontact na het zien van de replay), door het gras heen en aansluiten. We komen aan bij Tower (waar ik achter iemand al doe coasten), daar werd voor me erg vroeg geremd en ik kon nog net op tijd bijremmen. Helaas was Frank achter me iets te laat en tikte me van de baan af, schade en dus naar binnen voor de fast repair. Daarna beetje in het niks rondgereden tot het einde waar ik Julian tegen kom, we kwamen met 1 duizendste verschil (helaas in zijn voordeel ) over de finish (ga ik zeker een filmpje van maken). Awesome stuff.

Hoofdrace
    Weer een aardige start, bij aanremmen bocht 2 wordt Gerben voor me geraakt en kan hem zo inhalen. Daarna Frank ingehaald en Pascal (op zijn stream te zien natuurlijk ). Toen ik achter het groepje Casper, Roy en Jeroen zat werd het wat lastiger. Zoals Ollie altijd zegt er bij is 1, er voorbij is wat anders. Wel voorbij Jeroen en Roy gekomen (en in de tussentijd Dennis voorbij laten gaan). Toen was het tijd voor de pitstops, alleen brandstof gepakt maar de wagen reed gewoon niet meer lekker (ongeveer 1 seconde trager dan daarvoor). Daarna nog een misverstand met Eric gehad, bij het aanremmen van de hairpin blijft hij links (ik remde daar al wat later dan hem) en ik verwachte dat hij in zou sturen maar dat deed hij niet, helaas raakte ik hem en kwam Jarno nog dichterbij dan dat hij al was. Hij haalde me in maar ging bij uitkomen van Le Mans waardoor ik P7 toch nog in de schoot geworpen kreeg.

Smaakt in elk geval naar meer
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Kwalificatie
    Ik had gisteren de eerste verjaardag van mijn dochter dus de voorbereiding op zondag was er gewoon niet. Gelukkig had ik wel al lekker geoefend in de eerdere gehoste sessies, waarvoor dank. Toen ik ingelogd was, was de kwalificatie al begonnen. Benzine erin en maar rondjes gaan rijden om even een gevoel te krijgen. Dat ging in het laatste rondje nog vrij aardig met een 2.01.2. P12 was mijn startplek op twee tiende achter Jeroen die als 9e mocht starten.

Sprint Race
    Een redelijke start maar te veel wielspin. Ik kon mijn plek behouden en om mij heen ging het allemaal keurig door de eerste bochten. Het was gedurende deze korte race erg close. Andere mensen maakte foutjes. Ik had zelf nog een inhaalactie op Jeroen die redelijk op de limiet was. Maar al met al uitstekend vermaakt en tot mijn verbazing bij de finish op p4.

Hoofd Race
    Ik was iets te laat met reageren toen de safetycar naar binnen ging. Verloor 1 plekje bij de rollende start. En daarna een lekker ritme kunnen rijden. Veel gevechten gehad gedurende de race. Natuurlijk kwamen de snellere mannen mij wel voorbij maar het verschil was niet extreem groot. Net voor de pitstop haalde Jeroen mij in en zijn stop was ook iets sneller. Ik had een paar liter meer benzine getankt. In de tweede helft van de race weer een paar keer erg dichtbij Jeroen gekomen maar echt inhalen lukte niet. Tot Jeroen een klein foutje maakte in de laatste bocht en ik een betere exit had. Mooi er langs kunnen zetten en proberen de race foutloos uit te rijden. Dat lukte en hierdoor op p8 gefinisht. Uitermate tevreden!

Ik heb vooral met Jeroen prachtige races gereden. We waren heel erg aan elkaar gewaagd en volgens mij is het gat tussen ons nooit groter dan 2 seconden geweest.
    Power by Cosworth

Standaard

De Macca ging hier tegen mijn verwachting in, voor geen meter... En ik, geheel volgens verwachting, ging ook voor geen meter.

Q was niet goed. Slechts 4 tiende sneller dan mijn beste tijd met compleet afgetankte auto, 6 tiende boven m'mn optimum zonder slipstream. Bij de start wel direct naar P2, maar die was ik vrij snel weer kwijt in T1. Vervolgens zat ik op het rechte stuk voor de hairpin in de slipstream van Dennis en wilde ik hem uitremmen. Dat lukte prima, alleen kwam ik er vrij snel achter dat ik de eerste pionnetjes links had gemist en ik dus bij de 2e pas remde. Whoopsie . Auto net uit de muur gehouden en gelukkig niemand geraakt. Daarna nog wat mensen ingehaald en P5 geëindigd geloof ik.

Hoofdrace ging vrij lang goed, al kon ik het tempo absoluut niet volgen. Lang op P4 gereden, maar door een brainfart banden gewisseld en toen kon ik weer gaan inhalen... Vervolgens in de laatste ronde nog rond gegaan omdat ik m'n snelste ronde wilde verbeteren.

Note to self: OSW lichter zetten. Blaren op je handen is niet bevorderlijk voor de snelheid.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Sebring.....gave baan, maar ik haat het. Traditioneel heb ik gewoon veel moeite met dit circuit.
    Kerbje hier, onderstuur daar. Ik kan er maar niet aan wennen. Ze hebben in Amerika door mijn toedoen vaak de vangrail moeten repareren. Maar goed. Voor iedereen zijn de omstandigheden gelijk en moet ik dus gewoon maar even mijn best doen.
    Mijn eerste rondjes in de Merc begonnen in de hoge 2:02. Ik was dan ook blij dat ik met het oefenen mijn tijden richting de 2:01 kon krijgen. Tijdens de online practice zette ik mijn snelste tijd neer 2:01.2xx en voor mijn doen is dat best goed.

Kwalificatie
    Die 2:01.2 redde ik in de kwalificatie niet. Ik kwam niet verder dan een 2:01.4. Het middenveld zat dicht bij elkaar en P13 was voor mij. Wel wat geleerd van de Merc mbt setup. Wanneer ik meer traction control wilde zette ik de ASR setting omhoog. Ik kwam er gisteren pas achter dat dat juist minder TC betekende. Gebrek aan ervaring zullen we maar zeggen....

Sprint Race
    Start was matig met teveel wheelspin. Mijn race stond in het teken van treintje rijden. Ik kwam al snel achter in een groepje te zitten met Roy, Jeroen en nog een Audi. Ik kon er alleen maar achter aan blijven rijden. Jarno kwam er nog tussendoor omdat hij in het begin van de race was gespind. En dat was niet het enige wat er was gebeurd. Zo nu en dan zag ik auto's naast de baan staan. Volgens mij zag ik er zelfs nog eentje airborne gaan. Het resultaat was dat ik zonder iemand in te hebben gehaald op de 8ste plaats finishte. 5 plaatsen gewonnen: Geen slecht resultaat

Hoofdrace
    Nadat ik mijn livestream had ingesteld voor de hoofdrace, vul ik het wachtwoord in van de sessie en klik zonder te kijken naar het auto-selectiescherm gewoon door. Vlak daarna wordt er op teamspeak gezegd dat het vervelend van iRacing is dat het systeem niet je autokeuze van de vorige race onthoudt. Kort daarop zie ik doodleuk een McLaren in mijn beeld staan Deze sukkel had dus de verkeerde auto gekozen. Ik kwam er ook dan pas achter dat je niet meer van auto kan wisselen. Ik kon dus met de McLaren de race aanvangen Ik wist van tevoren al dat ik plekken zou verliezen (ook omdat de snelle gasten achteraan moesten starten) en de motivatie was wel even weg. Ik moest er maar het beste van maken.

Wat verwachtte kwam ook uit. Ik verloor terrein en plekken. Wonderwel kon ik de listige McLaren wel tussen de witte lijnen houden en kwam ik in een leuk gevecht voor P12 terecht. Echter 13 minuten voor het einde pak een kerb teveel, verlies de controle en punter de voorkant zo de vangrail in. De Mac was flink korter geworden, maar ik kon mijn weg vervolgen. Ik heb rustig de race uitgereden en finishte als 13de. Gewoon de plek waar op de sprintrace was gestart. Nothing gained, nothing lost.

Een paar ervaringen rijker kijk ik uit naar de volgende race.

Standaard

De uitslagen staan op de site. Sorry voor de vertraging, ERG druk geweest (en nog) helaasch.
    DigitalRacing.nl

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Het is een beetje stil hier in de topics.
    Power by Cosworth

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Voorbereiding
    Ik had in de week voorafgaande aan de race de testserver bezocht en vond het erg gaaf om in het donker op Sebring te rijden. Zo met die donkere dagen voor kerst is dat toch extra bijzonder. Het tempo was niet heel hoog, maar lag een seconde achter Marcel en Fabian en was wel tevreden met een 2:01:5xx. En tijdens die sessie merkte ik al dat Roy en ik erg aan elkaar gewaagd waren qua tijd.

Kwalificatie
    Als eerste te baan op en Dennis volgde mij. Ik heb hem er voorbij gelaten en geprobeerd zijn tempo te volgen. Ik heb het idee dat het heeft geholpen want ik wist er een goeie 2:01.074 uit te peuteren en goed voor een P9.

Sprintrace
    De start ging best lekker, maar in het begin ging het voor me mis in de eerste bocht naar links. Ik zag auto's in de lucht vliegen en was bang dat ze op mijn dak zouden landen. Gelukkig gebeurde dit niet. Het gave was wel dat wat ik voorspelde uit bleek te komen. Roy en ik hebben een heerlijke race gehad en netjes gestreden om een plekje. Na deze race van Roy zei ik al tegen hem dat ik dit niet een heel uur kon volhouden en hoopte dat het iets rustiger zou worden tijdens de hoofdrace. Uiteindelijk achter Roy en Jarno gefinisht op de 6e plek. Maar dat kwam omdat een hoop snelle mannen waren uitgevallen en tijdens de hoofdrace een inhaalrace moesten uitvoeren.

Hoofdrace
    De hoofdrace bleek al snel te lijken op de sprintrace. Ik zat achter Roy en kon hem goed volgen. In de laatste ronde voor de pitstops kon ik hem op het laatste lange stuk voor S/F inhalen en ook de pitstop verliep bij mij iets beter waardoor ik hem voor kon blijven. Maar het gat tussen on zat telkens op 0.5 tot 1 seconden en soms uitlopend naar 1.9 seconden. Maar meer was het niet. In een paar rondes voor het einde maakte ik een foutje en kon Roy mij voorbij en Jarno was ons al van achteren genaderd en voorbij gekomen. Echter maakte hij in de laatste ronde een foutje en daar kon Roy van profiteren. Jarno had net genoeg tempo kunnen maken om mij voor te blijven. Ik proberen hem nog in de laatste bocht naar rechts voor S/F aan de binnenkant voorbij te steken, maar dat lukte net niet. Het verschil tussen Jarno en mij was iets meer dan 1/10 van een seconde. Ik vond het een mooie race. Op naar de volgende.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten