Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 35 van 35

Discussie: [ZAC11] ronde 2: Virginia International Raceway | 04-12-2016

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Kwalificatie
    Helaas niet in de 46ers kunnen komen. Maar wel ee nette 13e plek behaald met een 1:47.259.

Sprint-race
    Ik kwam goed van m'n plek, maar omdat er gewoon geen ruimte is voor 3 auto's naast elkaar had ik daar eigenlijk weinig aan en moest ik toch inhouden en kon ik bij de start geen plekken winnen. Eric die links naast achter me startte had ook een goeie start, en aan zijn kant kon hij wel plekken winnen, maar raakte bij het indraaien van de eerste bocht naar rechts Roy. Robert haalde mij in en toen moest ik bij hem aansluiten. Helaas in de 2e of 3e ronde raakt Robert de AMG kwijt in die bocht naar rechts bij die boom en ik had te weinig tijd om uit te wijken. Wel geprobeerd er links voorbij te komen, maar de rechterkant van de Mercedes was te zwaar beschadigd. Met een stuur dat een kwartslag naar rechts stond terwijl de auto vooruit reed naar de pit gereden. Daar fast repair gedaan en weer op pad. De snelle mannen zaten alweer achter me en die heb ik op het rechte stuk voorbij gelaten door langzamer te rijden. Hopelijk hebben jullie daar niet teveel last van gehad. Uiteindelijke als 17e over S/F.

Endurance-race
    Bij de rollende start die een hele ronde duurde al bijna 2 liter kwijt en toen begon de race. Ik begon weer achter Robert en door een foutje van zijn kant kon ik hem makkelijk voorbij. Voor de pitstop reed ik achter Roy Diederen maar na de pitstop zat ik voor hem en heb ik die voorsprong weten te behouden. Na 34 rondjes als 10e gefinisht.

VIR is een mooie lastige baan, maar als je eenmaal in de flow zit, dan is het lekker rijden. Alleen heel jammer dat je hier zo moeilijk kunt inhalen. Ja, er zijn wel pogingen gedaan. Waaronder door Juilian Bell. Hij wilde een poging doen voor de esses en uit zelfbescherming en ook voor hem heb ik toch maar even lichtelijk mijn rem aangetikt. Ik hoorde Roy nog op TS vragen: "Hij gaat je hier toch niet inhalen?", jawel dus

Op naar Sebring. Ik ga vast een extra setje koplampen monteren.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Ik kon de races op Spa niet mee doen vanwege vakantie dus VIR zijn tijdens de ZAC mijn eerste worden.

Kwalificatie
    Ik had nog iets harder gekund, maar moest genoegen nemen met een P3.

Sprint Race
    Bij de start kwam ik niet bijzonder snel weg in vergelijking met de McLaren van Jarno voor mij en de Audi's achter mij, maar gelukkig konden Martijn (teamgenoot) en ik de boel achter ons dicht houden.
    En verder de gehele race op P3 gereden, in de één na laatste ronde maakte ik een klein foutje waardoor Martijn een poging kon wagen maar die actie sloeg ik af.

Endurance Race
    Ook hier starte ik op P3 waarbij Michael bij de start aan het slapen was en ik al voor start finish op P2 reed. Vervolgens een paar rondes achter Jarno aangereden, maar uitkomend van de esses breekt zijn auto uit en rij ik P1. Hier 2 of 3 rondes kunnen rijden waarna Michael mij inhaalde aan het einde van het lange rechte stuk met een mooie actie buitenom. Vanaf dit moment tot de finish op P2 gebleven, waarna langzaam het gat naar P3 groter werd.

Uitstekende resultaten geboekt voor mijzelf en samen met Martijn voor het team, op naar Sebring!
    Laatst gewijzigd door Fabian de Jong; 5 december 2016 om 16:06
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ik heb me ook goed vermaakt gister.

Kwalificatie:
    Een redelijk rondje eruit gekregen waarbij ik een 1.46.6 kon rijden. Echter zat er ook wel een 1.46 laag in maar maakte elke keer wel ergens een klein foutje waardoor ik een incje had of teveel verloor. Uit eindelijk was mijn tijd goed voor P8.

Race 1:
    Vrij rustige start daarna eigenlijk heel de race in een groepje gereden. 1 plekje verloren na een foute exit uit de laatste bocht. Maar in de laatste ronde van de race nog wel iemand kunnen inhalen (even naam kwijt) en omdat er 1 voor me was uitgevallen zo naar P7 gereden voor start positie in de main race.

Race 2:
    Start ging weer best aardig geen plek verloren. Alleen daarna stom genoeg teveel over de curb gegaan bij de esses. Ging hard het gras op, kon hem nog net uit de muur houden. Echter wel meteen bijna achteraan gekomen. En om het nog erger te maken ga ik in de laatste bocht ook te ver over de curb waardoor ik half spin. Nu lag ik echt achteraan. Toen maar in gegaan met zie wel hoe ver ik naar voren kan komen. Men auto voelde na die uitstapjes ook niet meer 100% maar moest door tot ongeveer halverwege om een nieuwe auto te halen met de pitstop. Inhaal race dus wat aardig lukte alhoewel ik op de baan niet veel heb hoeven in te halen omdat de meeste er wel voor me af gingen. Zo nog naar een 6de plaats kunnen rijden. Zeker niet meer verwacht na mijn eerste ronde.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ik zag zo op tegen de race. Ten eerste ga ik nooit lekker op deze baan. Ten was/ben ik nog herstellende van een zware griep.
    In tegenstelling tot mijn verwachting heb ik twee zeer leuke races gehad.

Kwalificatie
    Tijdens practice sessies kwam ik nooit verder dan een 46.4. Nooit kreeg ik mijn beste sectortijden bij elkaar om in de 45ers te duiken. Bij mijn eerste poging reed ik dan ook een 46.4. Het tweede rondje was tot mijn verbazing nog beter en met een 46.2 reed ik dus een PB. Met P6 was ik dan ook zeer blij.

Sprint Race
    Bij de start moest ik mijn naamgenoot (Dukers) voor laten gaan, maar kreeg een paar ronden erna die plek weer van hem terug. Hij spinde namelijk van de baan. Ik kon op dat moment de kopgroep goed volgen, maar kreeg op een gegeven moment problemen met mijn rempedaal. Ik had al een tijdje last van een niet vol uitslaande rem (CSP V2) dus ik heb van het weekend de boel uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en opnieuw ingevet. Toen gisteren het probleem nog niet meteen was opgelost heb ik de rem kort gekalibreerd. Tijdens de sprintrace gebeurde het dat ik ineens wel vol remvermogen had. Het gevolg was dat ik zelfs met een kleine voetbeweging vol in de remmen ging. Dat is erg lastig rijden kan ik jullie vertellen. Ik mistte mijn rempunten en remde veel harder dan ik wilde. Mijn rondetijden donderden naar beneden (48ers) en verloor de aansluiting met de kopgroep. Achter mij zaten Casper en Yannick op het vinkentouw. Met man en macht probeerde ik ze achter mij te houden, maar het was gewoon niet te doen. Ik moest ze alle twee voorbij laten en finishte op P8

Hoofdrace
    Nu mijn rempedaal het dus wel goed deed en ik de boel opnieuw gekalibreerd had begon ik met frisse moed aan de hoofdrace.
    Bij de start verloor ik een plekje aan Nick die ik goed kon volgen. Op mijn achterbumper zat Julian. Na een paar ronden wist ik Nick uit te remmen. Het gat naar de kopgroep was te groot geworden en tevens waren die mannen te snel. Vlak achter mij zaten nog altijd Nick en Julian die plots een behoorlijk gat moeten laten. Wellicht hebben ze elkaar geraakt. Dat bracht mij in een mooi vacuüm waarbij ik relatief rustig mijn eigen tempo kon rijden. Het ging lekker en zonder dat ik het echt in de gaten had reed ik naar voren. Voor mij zag ik tot tweemaal Jarno de fout in gaan en later ook Martijn. Na het lange rechte stuk raakten zij elkaar en kon ik aansluiten. 3 wijd gingen we over start finish waarbij ik bij de eerste bocht aan het langste eind trok. De volgende ronde kon Martijn mij voorbij om vervolgens zijn pitstop te maken. Ik reed op dat moment op P5 met Jarno achter mij. Hij deed aan het einde van het lange rechte stuk een inhaalpoging die ik niet zag aankomen. We raakten elkaar en synchroon spinden we van de baan. Excuus aanvaard Jarno Het was zaak om zo snel mogelijk weer on track te zijn. Ik besloot om door te rijden totdat ik echt voor benzine naar binnen moest. Ik vatte de race weer aan op P8 achter de Rooij. Hij was te snel om bij te houden en de tweede stint heb ik dan ook voornamelijk alleen gereden.

Ik heb twee hele leuke races gehad en ben tevreden met het resultaat!
    Op naar Sebring!

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Kwalificatie
    De sint was bij ons net wat te laat de deur uit. Daarom het begin van de kwalificatie gemist. Maar toch een 46er kunnen rijden wat resulteerde in de 11e startplaats. Zelfde tijd als wat ik eerder in de week tijdens de practice sessie had gereden. Tevreden dus.

Sprint race
    Redelijke start gemaakt, wat beter dan Steven voor me. Maar geen ruimte om in te halen dus rustig er achter blijven. Eric had een heel goede start en kwam langs me. Hij stuurde net iets scherper in dan ik en wij aaien elkaar met de zijkanten. Echter gebruik EnWeb auto's van paper mache en hield hij er behoorlijke schade aan over. Met mijn degelijke Duitser was niks aan de hand. Gedurende de race de groep voor me kunnen volgen en op p11 ook gefinisht. Binnen 1 seconde van p7.

Hoofd race
    Op p11 wederom gestart. Lekker tempo kunnen rijden in het begin en op p9 terecht gekomen. Helaas maak ik zelf een fout en zet ik mijn rechterachterwiel op het gras en spin ik eraf. Daarna even moeite om weer in me ritme te komen maar toch het gat naar Jeroen weer kunnen dichten. Hem ook voorbij gegaan en kort daarna de pits in. Door de low fuel melding in mijn display kon ik niet zien of ik mijn pit limiter er nou op had staan dus erg letten op de snelheid. Daardoor mijn pitstall gemist en een stukje achteruit gemoeten. Dat geintje heeft me 10 seconden gekost. Vervolgens wat foutjes door het pushen om het gat naar Jeroen te dichten en me auto nog beschadigd bij een spin. Eric kon net voor me remmen toen ik de baan op kwam. Ik was in de veronderstelling dat hij nog makkelijk om me heen kon maar denk dat ik die situatie verkeer ingeschat hebt. Nog geprobeerd het gat naar Jeroen dicht te rijden maar tot op 7 seconden gekomen. Wederom p11. Kwa plek wel tevreden, maar er zat meer in.
    Power by Cosworth

Standaard

Herkenbaar, hier ook een prima staande start, had normaal gezien een plekje of twee kunnen winnen maar er was domweg geen ruimte.

Mooi circuit, ik had uiteindelijk wel een lekkere flow. Door een foutje een quick repair moeten doen in de hoofdrace, daarna lekker rondgetuft. Ik moest op een bepaald moment even op de rem voor twee spinnende auto's voor me na het achterste rechte stuk, en helaas kwam Nick daar op dat moment precies binnendoor over het gras heen, en ramt me vol in de flank. Jammer, waren die auto's daar niet gespind, had ik die bocht normaal genomen en had Nick me nét gemist denk ik. Op zich had ik weinig schade trouwens, maar ik kreeg de auto niet weg, die stond vast. Toen een tow en na een repair van 50 seconden gewoon weer gaan rijden

De uitslagen had ik ingelezen maar bij het invullen van de lapcharts ging het nog even mis. Ik wacht even op Gerben om dit na te kijken, want die hele race is nu van de kalender af
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Junior Member
    Naam
    Julian Bell

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal de Birk Bekijk bericht

Hoofdrace
    Op mijn achterbumper zat Julian. Na een paar ronden wist ik Nick uit te remmen. Het gat naar de kopgroep was te groot geworden en tevens waren die mannen te snel. Vlak achter mij zaten nog altijd Nick en Julian die plots een behoorlijk gat moeten laten. Wellicht hebben ze elkaar geraakt. Dat bracht mij in een mooi vacuüm waarbij ik relatief rustig mijn eigen tempo kon rijden. Het ging lekker

Ahh, we had a great battle going for a while! I saw a hole going in to Turn one when Nick was outside and you were inside. I tried to move in but either there was just not enough room, or Nick moved back over just a touch too much (I didn't watch the replay). He spun, I stayed inside and he came in to me. I let him pass me, but when I got back on the gas I spun right away and went in to the wall...I'm not sure how that happened to be honest, we weren't going that fast and it didn't seem like anything that would cause a spin

Moderator mister.koole's schermafbeelding
    Naam
    Nick Koole

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JulianBell Bekijk bericht
    Ahh, we had a great battle going for a while! I saw a hole going in to Turn one when Nick was outside and you were inside. I tried to move in but either there was just not enough room, or Nick moved back over just a touch too much (I didn't watch the replay). He spun, I stayed inside and he came in to me. I let him pass me, but when I got back on the gas I spun right away and went in to the wall...I'm not sure how that happened to be honest, we weren't going that fast and it didn't seem like anything that would cause a spin
    hmm i was a little wide and was cutting back in and maybe to sharp and with the gas at 50% de ass starting to slide a little.
    in the next to left turns where you spun it was al race very slippery and no grip, most time i had to countersteer in those 2 corners.

Junior Member
    Naam
    Julian Bell

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mister.koole Bekijk bericht
    hmm i was a little wide and was cutting back in and maybe to sharp and with the gas at 50% de ass starting to slide a little.
    I think it may have been either; I might have been a little overanxious and thought there was more room than there was or maybe you though you had a bit more room beside you.
    We've had some good battles, or at least have been close, the last few races Nick. Looking forward to more good ones!

Standaard

De race was zoek in de admin, dit is hersteld door Gerben en alle uitslagen van VIR zijn nu keurig verwerkt.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten