Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 35

Discussie: [ZAC11] ronde 2: Virginia International Raceway | 04-12-2016

Standaard [ZAC11] ronde 2: Virginia International Raceway | 04-12-2016

Ronde 2: Virginia International Raceway

Kortweg: VIR. Maar voordat we op dit bijzondere circuit neerstrijken, hebben we inmiddels de eerste ervaring achter de rug met het nieuwe format. De sprintrace met staande start was even wennen maar het gehele veld ging verbazingwekkend netjes door Eau Rouge. De race werd gewonnen door Michael Storm, die daarmee van pole mocht vertrekken in de hoofdrace. Die zag de top drie lange tijd als aan een touwtje strijden om de winst, die uiteindelijk naar Michael Storm ging na een crash van Jarno Pannekeet in Blanchimont. Teamgenoot Dennis Gerressen werd tweede, waarmee goede zaken gedaan werd voor het teamklassement.

De volgende race is van een andere orde: het smalle en kronkelige VIR biedt weer hele andere uitdagingen. In de ZAC10 werd deze race gewonnen door Rudy de wit, met liefst een halve seconde voorsprong op Fabian de Jong. Deze week zullen we hiertoe natuurlijk weer de nodige testservers aanbieden.

Tijdschema
    18:15 - 19:45 Practise
    19:45 - 20:00 Kwalificatie
    20:00 - 20:15 Sprintrace (staande start)

Dan uitloggen, server 2 wordt opgestart, met de startopstelling overgenomen uit het race resultaat van de sprintrace.
    20:20 - 20:30 warmup (bij benadering, in de praktijk zal dit eerder op vijf minuten uitkomen)
    20:30 - 21:30 hoofdrace (rollende start)

De procedure
    -Na race 1 wordt de server afgesloten, je wordt dus uitgelogd.
    -Omdat het een tournament sessie is, hangen wij er gelijk daarna een race 2 aan vast, waarop we de startgrid samenstellen op basis van het resultaat van race 1.
    -Na een minuut of vijf zal de server voor de hoofdrace online komen, met hetzelfde wachtwoord, waarna je weer kunt inloggen.
    -Na een hele korte warm-up gaan we dan gelijk van start met de hoofdrace. Denk aan je fuel, setup enz, die moet je waarschijnlijk even opnieuw instellen waar nodig.

Op Teamspeak houden we je op de hoogte, mochten er grote problemen optreden dan posten we dat ook even op het forum.

Testsessies
    Dinsdag 29 november 18:00-22:00
    Donderdag 1 december 18:00 - 22:00
    Zaterdag 3 december 16:00 - 20:00 (let op: afwijkende tijd)

Links
    ZAC11 algemene thread
    Teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC11 leaguepagina op DigitalRacing.nl
    ZAC11 numberplates

Ronde 1: Spa-Francorchamps

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Pittig baantje dit. Ben benieuwd hoe het gaat tijdens de races
    Power by Cosworth

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Fantastische track. Jammer dat ik er niet bij kan zijn.

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Voor mij wordt het ook wat spannend of ik er bij kan, ivm onze vriend uit Spanje!

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

Die bestaat niet en zijn medewerkers zijn een racistisch stereotype dus dat is geregeld
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member
    Naam
    Bart Hendrikx

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    Die bestaat niet en zijn medewerkers zijn een racistisch stereotype dus dat is geregeld
    Als het eens zo makkelijk was, kids hebben niet zulke problemen met die punten dat zijn voornamelijk volwassen zonder baan.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darthwillie Bekijk bericht
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Junior Member Steven Verelst's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSRoy Bekijk bericht
    Pittig baantje dit. Ben benieuwd hoe het gaat tijdens de races
    Ben ik ook benieuwd naar! :-) Vloeiende en leuke track!

Member Brightfox's schermafbeelding
    Naam
    Kevin Benningshof

Standaard

Ben benieuwd hoe het voor mij zal gaan op VIR. Heb er nog nooit gereden en lijkt me best een pittig stukje asfalt om overheen te razen.

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Gisteren de eerste rondjes gereden sinds de laatste NEO race. Vorig jaar ging het niet geweldig maar het blijft een geweldige baan, ik heb er zin in
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Tom Van Put's schermafbeelding

Standaard

Ik ga de volgende 2 races jammer genoeg afwezig zijn. Er zijn teveel mannen met lange baarden en rode pakken deze maand... kan er niet van winnen :-)

Member Brightfox's schermafbeelding
    Naam
    Kevin Benningshof

Standaard

Weet helaas niet of ik erbij kan zij aankomende Zondag. Druk weekend voor de boeg en te weinig kunnen oefenen.

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Hierbij mijn livestreams:

Sprint Race

Hoofdrace

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Moet me helaas ook afmelden voor zondag. Sint & zo. Probeerde te vinden waar ik me officieel af kon melden maar dat is niet meer te vinden op de site
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Standaard

Bedrijfsongeval gehad en kan rechterarm amper gebruiken, er ook dit keer niet bij
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Damn, beterschap! Hoop dat 't enigszins meevalt en snel herstelt!

Standaard

Beterschap Roy! Dat is niet fraai....

De testserver is om 18:00 up, iets later dan de planning dus.
    DigitalRacing.nl

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Ouch, niks blijvends hoop ik?
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan." - Pippi Langkous

Standaard

Nog niet echt duidelijk te merken, is vooral pijnlijk nu. Met mijn arm een gewicht van 5000 kilo wat in een kraan hing proberen te sturen, maar maakte in ene een onverwachte beweging die ik probeerde op te vangen, waardoor mijn onderarm tussen het gewicht en een vaste stalen constructie terecht kwam en klem kwam te zitten (ik keek links van het gewicht en heb die stalen constructie rechts nooit gezien). Niks gebroken maar wel zwaar gekneusd (arm was behoorlijk plat), als de tik harder had geweest had het eerder verbrijzeld zijn geweest dan gebroken, dus geluk gehad. Nu alleen een behoorlijk tijdje last van de kneuzing en hopen dat er geen andere schade is, zenuwen hebben ook een tik gehad, maar lijkt weg te trekken.

Juist terwijl ik al meerdere malen collega's aan had gesproken dat ze op moesten letten, en dan even snel zelf het proberen op te lossen met wat brutere kracht en dan als reactie iets proberen tegen te houden wat onmenselijk zwaar is :/ Ik heb behoorlijk geluk gehad, maar de schrik zit er wel weer even in, ook al ben ik me daar altijd al heel erg bewust van, het zijn die instinctieve reacties die je behoorlijk duur kunnen komen te staan.

Edit: ik hoor net van mijn collega's dat het geen wat we optilde 5ton was, maar dat het juk waar het in hing ook zoiets woog, in totaal 10ton dus wat ik probeerde tegen te houden met 1 arm. Met 2 armen had het me misschien wel gelukt
    Laatst gewijzigd door Roy Visser; 4 december 2016 om 03:58

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Gisteren de eerste rondjes gereden sinds de laatste NEO race. Vorig jaar ging het niet geweldig maar het blijft een geweldige baan, ik heb er zin in
    Moet er helaas op terugkomen. Verkoudheid nekt me en ben inmiddels ook mijn stem kwijt

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Member pdukers's schermafbeelding
    Naam
    Pascal Dukers

Standaard

Dat was een korte ...

Eerste race zet ik de wagen, na een goede start, al snel zelf tegen de muur. De tweede race word ik getorpedeerd door een wagen die de baan was afgegleden.

Standaard

Q ging goed, p2 op een tiende. R1 ging goed. P1 op een tiende.

R2 raak ik een stukje gras en weg p1... daarna nog een fout. Dan raak ik iemand* en is het volgens mij volledig mijn schuld dat het fout gaat. En daarna doe ik exact hetzelfde bij Pascal... Goedzo Jarno. Excuses heren. Was absoluut geen frustratie of iets, gewoon overmoed en een Macca die steeds meer begon te glijden. Mijn fout.

En om het af te maken nog een bsod.

*vanwege bsod geen replay kunnen zien. Ik dacht Martijn, maar weet het niet helemaal zeker. In elk geval dus sorry aan beiden.

Junior Member
    Naam
    Frank Oosterhuis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pdukers Bekijk bericht
    Dat was een korte ...

Eerste race zet ik de wagen, na een goede start, al snel zelf tegen de muur. De tweede race word ik getorpedeerd door een wagen die de baan was afgegleden.
    Ik ben bang dat ik dat was.
    Kreeg de auto niet in het juiste spoor toen ik eenmaal op het gras zat.

Daarna wou het helemaal niet meer lukken.
    Wheel damage, veel offtracks, en nog de pitlimiter uitgezet tijdens mn 2e stop :/

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

hmmm, dat was.............niets
    Al niet veel kunnen oefenen (erg druk op werk) en deze baan mogen we toch wel het Magny Cours van Amerika noemen. Kwam te laat in de kwali ivm de komst van de man met de mijter
    voor de korte race per ongeluk 72 liter en de verkeerde setup geladen en na een paar ronde even een concentratie foutje, spin en raakte net hard met de achterkant een bandenstapel.
    2e race begon beter maar na een paar ronden een spin in snel stuk, wachte op de klap maar bleef glijden en bleek opeens aan de andere kant van de baan vlak voor Robert te vliegen. Schelde weinig.
    Geen leuke avond gehad. Vond de baan helemaal niets. Op naar Sebring
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Junior Member

Standaard

Mooie race weer!
    Was weeral te laat om me deftig te kwalificeren.. Begon 14de op de grid en op het einde zat ik op 6de.
    Spijtig voor de speeding in de pits waardoor ik naar achteren viel.. Anders zat er echt wel een 3de of 2de plaats in.
    Leuke battles gehad met verscheidene personen en veel plezier gehad.
    Hopelijk kom ik wel op tijd voor de kwalificatie van sebring en kan ik Michael zijn achterbumper eens bekijken van dichtbij

Thanks for the Race,
    Yannick Meuleman

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten