Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 37

Discussie: [ZAC11] ronde 1: Spa-Francorchamps | 20-11-2016

Standaard [ZAC11] ronde 1: Spa-Francorchamps | 20-11-2016

Ronde 1: Spa-Francorchamps

Zondag 20 november is het zover: de ZAC11 gaat van start op een van de mooiste circuits ter wereld, en een vaste waarde in de ZAC kalender: Spa-Francorchamps. Hoe vaak je hem ook rijdt, er is geen rondje perfect, en dat zal je ook nooit gaan lukken

Het is de eerste ZAC11-race in het nieuwe format, met een sprint- en een hoofdrace. Dit is getest in Le Mans en werkte daar uitstekend.

Tijdschema
    18:15 - 19:45 Practise
    19:45 - 20:00 Kwalificatie
    20:00 - 20:15 Sprintrace (staande start)

Dan uitloggen, server 2 wordt opgestart, met de startopstelling overgenomen uit het race resultaat van de sprintrace.
    20:20 - 20:30 warmup (bij benadering, in de praktijk zal dit eerder op vijf minuten uitkomen)
    20:30 - 21:30 hoofdrace (rollende start)

De procedure
    -Na race 1 wordt de server afgesloten, je wordt dus uitgelogd.
    -Omdat het een tournament sessie is, hangen wij er gelijk daarna een race 2 aan vast, waarop we de startgrid samenstellen op basis van het resultaat van race 1.
    -Na een minuut of vijf zal de server voor de hoofdrace online komen, met hetzelfde wachtwoord, waarna je weer kunt inloggen.
    -Na een hele korte warm-up gaan we dan gelijk van start met de hoofdrace. Denk aan je fuel, setup enz, die moet je waarschijnlijk even opnieuw instellen waar nodig.

Op Teamspeak houden we je op de hoogte, mochten er grote problemen optreden dan posten we dat ook even op het forum.

Testsessies
    Vrijdag 18 november 18:00-22:00
    Zaterdag 19 november 18:00 - 22:00

Links
    ZAC11 algemene thread
    Teampresentaties
    Alle testsessies
    ZAC11 leaguepagina op DigitalRacing.nl
    ZAC11 numberplates

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Decals/numberplates
    Niels heeft de numberplates voor de ZAC11 klaar! Simpelweg uitpakken naar je iRacing/paint dir en dan komt alles in orde.
    LINK

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Volgens mij heb ik de livestreams nu in de smiezen. Hierbij de links:

Sprint Race

Hoofdrace

Junior Member Steven Verelst's schermafbeelding

Standaard

Kan het zijn dat de decals van de Audi wat te hoog staan?

Standaard

De nieuwsbrief is verzonden!
    DigitalRacing.nl

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Raceday!!! Heb er zin in

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

woei!!
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Succes heren! Ik ben er helaas definitief niet bij vandaag het gaat allemaal goed maar wil haar toch een beetje in de gaten kunnen houden, en dan zit ik gewoon niet relaxt. Veel plezier, de openingsraces zijn altijd het mooist!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Verelst Bekijk bericht
    Kan het zijn dat de decals van de Audi wat te hoog staan?
    Ik ga het binnen enkele minuten controleren. Mocht dat het geval zijn, maak ik een update.

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Yes, raceday. Heb er zin in terwijl ik het gevoel heb te weinig geoefend te hebben. Afgelopen woensdag was wel erg leuk al was het op Le Mans.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Jammer genoeg moet ik de eerste race missen. Maar succes mannen.

Standaard

Mijn verslag: Blanchimont...

Wel enorm naar mijn zin gehad. Gevecht met Michael was echt heel gaaf. En och... Niet voor niets was ik de enige McLaren. Maar ik had 'm kunnen winnen. Grmbl.

Senior Member nanno's schermafbeelding
    Naam
    Nanno van der Poel

Standaard

Nou dan ook mijn verslag:

Race 1: vermoordt in La Source

Race 2: wat haat ik Blanchimont toch....

En toch met veel zin op naar VIR

Standaard

Ja ik zag je gaan Jarno, en kon je nog nét ontwijken door het gras heen! Schrok er goed van

Nanno, 1e race had je zelf de hand in. Je was gespind in La Source en stond aan de buitenkant, dat was prima, dan kunnen Julian en ik er binnendoor, darana was het vrij baan en was het goed geweest. Echter, pal voor ons zet je je auto midden op de baan neer. Ik kon niets anders dan je vol in de flank raken, en ik kan je zeggen dat ik not amused was door jouw actie.

Verder: de uitslag staat op de site! Alleen de kwalificatietijden en de INC bonussen moeten nog. Kwalificatietijden moet ik nog even zien hoe we dat correct oppikken, gezien het nieuwe formaat.

Hier de replay van beide races.
    DigitalRacing.nl

Naam
    Nanno van der Poel

Standaard

Robert, heb je de replay wel gezien?

Ik wordt vol achterop gereden door Richard. Waardoor ik spin en vervolgens niet weg kan komen omdat ik vast sta tegen de muur. Dat ik jou daarbij hinder spijt mij enorm maar om nou te zeggen dat het mijn eigen schuld is, is wel heel kort door la source....

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Excuses aan Nanno voor race 1. Ik remde voor de zekerheid voor La Source in ronde 1 zeker 30m eerder dan normaal, maar dat was blijkbaar toch niet genoeg waardoor ik je achterkant raakte.

Mijn race begon al slecht toen ik na de start in Eau Rouge ineens een auto haaks voor mijn bumper had staan. Daardoor terug gevallen en in bovengenoemde situatie met Nanno terecht gekomen.

Daarna weer wat plaatsen weten te winnen. Ik krijg aansluiting met een groepje van een stuk of 6 auto's. In La Source is er wat duw en trekwerk waar ik voor uit moet wijken en vervolgens krijg ik alsnog een tik in mijn zijkant. Met een berg onderstuur de race nog wel uit kunnen rijden maar de zin voor race 2 was weg.
    3 aanrijdingen in een kwartier slaat nergens op.

Waar ik al bang voor was, dit format met zo'n korte race en staande start ligt mij niet. Race 2 heb ik dan ook overgeslagen en ik ga er nog maar eens goed nadenken over de rest in dit format. 2.4h Le Mans kijk ik dan weer wel naar uit.

"Overtaking is an art"

Naam
    Nanno van der Poel

Standaard

Geaccepteerd Richard. Blijf nou maar gewoon meedoen. Het was wat hectisch maar ik denk dat iedereen even moet wennen. Op zich is het leuke aan dit format dat als race 1 verprutst wordt, je altijd nog race 2 hebt om het goed te maken of andersom. Of zoals in mijn geval 2 races verpruts en dan maar rustig opnieuw moet beginnen bij het volgende festijn.

Junior Member Steven Verelst's schermafbeelding

Standaard

Wat een race... Wat voor mij mijn eerste GT3 race werd, had ik me toch heel anders voorgesteld.

Afgelopen week veel trainingsrondjes gereden op Spa. Setup werkte redelijk goed. De Audi had te kampen met wat onderstuur, maar na enkele wijzigingen was dit netjes weggewerkt. Rondje na rondje kon ik onder die 2:20 blijven wat voor mij toch al een mooi begin was.

Dan kwam gisteren de race. Jongens, wat een snelheid... Elke bocht mijn spiegels bekijken omdat er wel iemand een gaatje zocht. De snelheid kon ik niet houden, de wagen leek op ijs te rijden. Blijkbaar veel last van verliezende downforce bij het draften achter een persoon in elke bocht. Hierdoor miste ik wel vaker de apex. Uiteindelijk mezelf uitgeschakeld in Eau Rouge... Wedstrijd nog uitgereden, maar het echte race werk was snel gedaan. Hop naar de volgende!
    Laatst gewijzigd door Steven Verelst; 21 november 2016 om 07:27

Member Brightfox's schermafbeelding
    Naam
    Kevin Benningshof

Standaard

Wat een races, gewoon weg heerlijk.

Na iRacing niet te hebben aangeraakt sinds de ZACX ging de kwalificatie veel beter dan verwacht en toch een tijd neergezet van 18:654 neergezet waardoor ik op P7 uitkwam in de sprint race. Vanaf de start was het zoals gewoonlijk weer even billen knijpen en met de hart in de keel door Au Rouge heen. De race ging wat dat betreft zonder enige hort of stoot en heb nog een klein gevecht gehad met Frank (excuses voor het kusje in bocht 14)

Helaas 3 plaatsen moeten inleveren, hierdoor op p10 geëindigd in race 1

Race 2 ging naar mijn mening toch iets minder en dat was op het einde wel merkbaar aan mijn rijlijn.

Een groot gedeelte van de race in de top 10 te hebben gereden heb ik toch een foutje gemaakt, net iets te hard de pits inkomen rijden en hierdoor een 15 seconden straf opgelopen. Helaas teruggevallen naar p13 en hier ook niet meer vandaan gereden.

Alom al een lekkere eerste race met een minder resultaat dan ik gehoopt had, maar het veld is weer behoorlijk sterk!

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

Member pdukers's schermafbeelding
    Naam
    Pascal Dukers

Standaard

Best wel lekker geraced. Een 6e en 5e plaats en ook clean racen. Maar ik had niet de race pace om de rijders voor me het lastig te maken. Het zal waarschijnlijk ook niet helpen dat ik de Audi gekozen heb. Veel onderstuur en qua top speed ook niet de snelste.

Nog een opmerking mbt de rollende start. Ik vond het nogal "eng" dat er door de leider gewacht werd totdat de groene vlag daadwerkelijk gezwaaid werd. Hierdoor zat iedereen heel dicht op elkaars bumper nerveus te wachten; geen geruststellende gedachte als Eau Rouge en een lang rechte stuk staat te wachten. Veiligste is "gewoon" na de laatste bocht vol op het gas te gaan en het veld iets uit elkaar te trekken.

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Excuses aan Nanno voor race 1. Ik remde voor de zekerheid voor La Source in ronde 1 zeker 30m eerder dan normaal, maar dat was blijkbaar toch niet genoeg waardoor ik je achterkant raakte.

Mijn race begon al slecht toen ik na de start in Eau Rouge ineens een auto haaks voor mijn bumper had staan. Daardoor terug gevallen en in bovengenoemde situatie met Nanno terecht gekomen.

Daarna weer wat plaatsen weten te winnen. Ik krijg aansluiting met een groepje van een stuk of 6 auto's. In La Source is er wat duw en trekwerk waar ik voor uit moet wijken en vervolgens krijg ik alsnog een tik in mijn zijkant. Met een berg onderstuur de race nog wel uit kunnen rijden maar de zin voor race 2 was weg.
    3 aanrijdingen in een kwartier slaat nergens op.

Waar ik al bang voor was, dit format met zo'n korte race en staande start ligt mij niet. Race 2 heb ik dan ook overgeslagen en ik ga er nog maar eens goed nadenken over de rest in dit format. 2.4h Le Mans kijk ik dan weer wel naar uit.
    Die auto aan de binnenkant was ik. Jij verloor je auto lijkt het wel bij uitkomen La Source waardoor je mijn flak raakt en mij de vangrail in beukt.. Toen was mijn race over waar ik niet blij mee was aangezien ik leuk in gevecht was. Ik bestempel dit wel als race-incident. Mijn verslag volgt later.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Standaard

Nanno, ik omschrijf het zoals ik het beleefd heb op dat moment. De replay bekijk ik natuurlijk ook nog even terug, maar heb ik gisteravond niet gedaan. Mocht ik met mijn visie op de zaken ernaast zitten, dan meld ik me zeker nog even.
    DigitalRacing.nl

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik heb me uitstekend vermaakt gisteren. De eerste keer een GT3 race sinds de ZAC9.

In de kwalificatie reed ik voor mijn doen een prima rondje. 2:19.686 was de tijd en daarmee stond ik op de 15e plaats.

Bij race 1 maakte ik een veel betere start dan de mannen voor mij en kon voor Eau Rouge binnendoor schieten. Dit ging wel met samengeknepen billetjes moet ik zeggen. Daarna lekker in het groepje mee kunnen blijven rijden. Op een gegeven moment wil Yannick mij uitremmen bij de Busstop maar toen dachten Gerben en Cedric dat je ook wel met z'n vieren er doorheen zou kunnen. Gerben stuurt in en raakt mij waardoor ik op mijn beur Yannick weer raak die geen kant op kon omdat Cedric nog aan zijn binnenkant zat. Yannick spint en ik heb wat schade. Sinds dat moment een stuk meer onderstuur maar nog wel de race uit kunnen rijden en als 11e gefinisht.

Race 2 goed gestart en mijn positie gehouden. Volgens mij zelfs nog iets geklommen in de openingsfase tot dat in rondje 4 volgens mij Kevin van heel ver bij wil inhalen bij de busstop. Hij haalde de apex niet meer en tikte mij net op het achterwiel waardoor ik spin. Terug gevallen ergens op p20 volgens mij. Duurde even voordat ik weer in me ritme kwam. Maar langzaam ging het wat beter. Zelf maakte ik nog een niet zo handige actie op Eric die gelukkig goed oplette. Ik schoot ook wat te ver door bij de busstop maar het ging net goed. Met de stop besloten geen banden te wisselen om hopelijk zo wat plekken goed te maakte. En dat was lukte. De mannen achter mij reden wel wat snellere rondetijden op hun nieuwe banden. Maar kwamen niet meer in de buurt. Met uitzondering van Jonas die echt nog een goede pace had. Helaas kon ik niet aanhanken en zo nog bij Ruud in de buurt komen. Daar had ik nog een paar rondjes meer voor nodig maar de tijd was op. Op p16 gefinisht dus. Baalde wel een beetje, had graag die p15 gehad. Maar zoals ik mijn verhaal begon, ik heb me erg goed vermaakt.
    Power by Cosworth

Junior Member
    Naam
    Frank Oosterhuis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brightfox Bekijk bericht
    Wat een races, gewoon weg heerlijk.
    De race ging wat dat betreft zonder enige hort of stoot en heb nog een klein gevecht gehad met Frank (excuses voor het kusje in bocht 14)
    Kwam jij binnendoor zeilen ?
    Schrok wel even, maar ging gelukkig zonder schade

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Maximaal haalbare gisteren met een P2. In de sprint race vanaf P3 een redelijke start maar moest iets te veel van me gas waardoor ik P3 verloor aan Casper en daar een aantal rondje op de bumper gezeten. Hij maakte uiteindelijk een klein foutje in Eau Rouge waardoor ik er voorbij kon en zo op P3 finishte.
    Hoofd race zie ik voor me al snel dat Jarno Michael voorbij gaat en vanaf dat moment is het treintje rijden en aanhaken. Michael kon echt op de bumper van Jarno blijven maar voor mijzelf is het gat ook nooit echt groter geweest dan een seconde. Na de pitstop kom ik zelfs als eerste de baan weer op maar had na de stop zonder banden echt behoorlijk wat onderstuur en verlies van grip. Voor de stop was er eigenlijk niets aan de hand. Denk dat het afkoelen van de banden een heel groot effect heeft op de grip. Michael reed zijn eigen tempo en kwam snel dichterbij. Die was niet achter me te houden en na een veel betere Eau Rouge van zijn kant kon ik er helemaal niets meer aan houden.

We hebben de één twee gescored waar we van te voren op hadden gehoopt. Dus wat dat betreft ene prima race voor ons team.

Nu op naar Sebring aangezien ik VIR ook dit jaar niet kan. Erg jammer want het is zo'n uitdagende baan. Had er graag gereden. Wel blij dat er toch nog een drop week is
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten