Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 50

Discussie: [ZAC11] Testsessies

Standaard [ZAC11] Testsessies

De komende periode zullen we een aantal testservers hosten op diverse circuits van de ZAC11 kalender. De data voor de komende twee weken tref je hieronder aan. De settings zijn altijd hetzelfde:

-60% tankinhoud
    -default iRacing weather
    -late afternoon (behalve Sebring, die is nacht)
    -wereldwijd
    -wachtwoord: drnltest
    -van 18:00 tot 22:00

We zullen ook nog een echte testrace avond hosten, deze kondigen we apart (en tijdig deze keer ) aan in een aparte thread.

De testavonden:
    Donderdag 10 november | VIR
    Zaterdag 12 november | Sebring
    Maandag 14 november | Imola
    Woensdag 16 november | Le Mans (race simulatie)
    Vrijdag 18 november | Spa-Francorchamps
    Zaterdag 19 november | Spa-Francorchamps

Dinsdag 29 november 18:00-22:00 | VIR
    Donderdag 1 december 18:00 - 22:00 | VIR
    Zaterdag 3 december 16:00 - 20:00 | VIR (let op: afwijkende tijd)

Dinsdag 13 december 18:00-22:00 | Sebring by night
    Donderdag 15 december 18:00 - 22:00 | Sebring by night
    Zaterdag 17 december 18:00 - 22:00 | Sebring by night

Dinsdag 17 januari 18:00-22:00 | Silverstone
    Donderdag 19 januari 18:00 - 22:00 | Silverstone
    Zaterdag 21 januari 18:00 - 22:00 | Silverstone

Dinsdag 31 januari 18:00-22:00 | Nurburgring
    Donderdag 02 februari 18:00 - 22:00 | Nurburgring
    Zaterdag 04 februari 18:00 - 22:00 | Nurburgring

Zondag 12 februari 18:00 - 22:00 | Le Mans
    Woensdag 15 februari 18:00 - 22:00 | Le Mans
    Zondag 19 februari 18:00 - 22:00 | Le Mans
    Dinsdag 21 februari 18:00 - 22:00 | Le Mans
    Donderdag 23 februari 18:00 - 22:00 | Le Mans
    Zaterdag 25 februari 18:00 - 22:00 | Le Mans

Mocht dit niet genoeg zijn, of heb je gewoon zin om op een van de overige dagen zelf nog een testsessie te hosten, dan mag dit uiteraard op eigen gelegenheid. Post dan in deze thread even de details voor je mede-racers

DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Ik zie uiteraard dat donderdag ook weer een AC servertje is... is het voor jullie handiger om VIR naar morgenavond te verzetten?
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Goed bezig heren. Zal er wel aan aantal meepakken. Ook goed om ze op de verschillende circuits te doen!
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik ga ook aanwezig zijn, niet bij alle maar zo veel mogelijk.
    Power by Cosworth

Standaard

Testday!
    DigitalRacing.nl

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Is het niet handig om zaterdag een uur later te beginnen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Standaard

Ik dacht, die kwalificatie duurt tot ca 18:00 waarschijnlijk. Maar het kan. Denk dat ik hem dan van 19:30-21:30 aanslinger ofzo. Is dat een idee? Kan je eerst nog je avondeten klaarmaken na de race
    DigitalRacing.nl

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Hopelijk zijn er dan wel wat meer mensen op de server. Gisteren ben ik alleen Ruud tegen gekomen. Zag dat toen ik weg was Jarno ook nog aanwezig is geweest.
    Power by Cosworth

Naam
    Dennis

Standaard

VIR kan ik sowieso niet mee doen dus ook niet echt trek om te oefenen.
    DRNL Championships:

Standaard

Sebring by Night is het vandaag. Hij is vanaf 18:00 up tot 22:00. Happy testing!
    DigitalRacing.nl

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Sebring by night icm de Rift is vet!
    Power by Cosworth

Standaard

Heren racers,

De testsessie van woensdag 16 november zal een race simulatie zijn. We stellen de servers dan in zoals we dat tijdens een race avond gaan doen, en hopelijk doet iRacing dan wat we ervan verwachten

Dus:
    Woensdag 16 november
    Circuit: Le Mans
    18:15 - 19:45 Practise
    19:45 - 20:00 Kwalificatie
    20:00 - 20:15 Sprintrace (staande start)
    20:15 - 21:15 hoofdrace (rollende start, startopstelling volgens finish posities sprintrace)

Tijden zijn bij benadering, de kwalificatie kan iets uitlopen natuurlijk op een lang circuit als Le Mans en tussen de sprintrace en de hoofdrace moeten we e.e.a. regelen waarschijnlijk voor de startvolgorde.

Natuurlijk hopen we op een mooie opkomst, en op een mooie race avond op een van de fraaiste circuits die iRacing te bieden heeft!
    DigitalRacing.nl

Naam
    Dennis

Standaard

Weet niet of ik daar bij ben. Wil wel morgen een test sessie hosten op Spa. Details volgen.

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Wie is er vanavond?
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Standaard

De start van de eerste practise sessie woensdagavond is verschoven naar 18:15, anders komt het qua server tijd niet uit.
    DigitalRacing.nl

Naam
    Dennis

Standaard

Info voor de test sessie van vanavond:

Server naam: ZAC 11 Spa Practice Powered by DFTBA
    Tijd: 19:30 -21:30
    Password: zactest
    DRNL Championships:

Standaard

De race van woensdag avond zal er als volgt uit zien:

Dus:
    Woensdag 16 november
    Circuit: Le Mans
    18:15 - 19:45 Practise
    19:45 - 20:00 Kwalificatie
    20:00 - 20:15 Sprintrace (staande start)
    20:15 - 21:15 hoofdrace (rollende start, startopstelling volgens finish posities sprintrace)

De procedure:
    -Na race 1 wordt de server afgesloten, je wordt dus uitgelogd.
    -Omdat het een tournament sessie is, hangen wij er gelijk daarna een race 2 aan vast, waarop we de startgrid samenstellen op basis van het resultaat van race 1.
    -Na een minuut of vijf zal de server voor de hoofdrace online komen, met hetzelfde wachtwoord (drnltest) waarna je weer kunt inloggen.
    -Na een hele korte practise gaan we dan gelijk van start met de hoofdrace. Denk aan je fuel, setup enz, die moet je waarschijnlijk even opnieuw instellen waar nodig.

Op Teamspeak houden we je op de hoogte, mochten er grote problemen optreden dan posten we dat ook even op het forum. Het is niet de eerste keer dat we op deze manier werken, dit deden we in de KOC ook al, maar voor de ZAC is het prettig om het nog even aan een generale repetitie te onderwerpen.

Dank voor je aanwezigheid alvast en tot woensdagavond!
    DigitalRacing.nl

Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik ben bang dat ik het vanavond niet ga redden. De sessie op Spa gister was wel erg nuttig voor mij
    Power by Cosworth

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ik zal de testsessie van vanavond ook gebruiken om mijn livestream te testen.
    Ik ben namelijk van plan dit voor het hele seizoen te doen zodat anderen ook mee kunnen kijken.
    De streams zijn al ingepland. Nu maar hopen dat het vanavond goed gaat

Sprint race

Hoofd race

Standaard

Zow, dat was gaaf! Dank aan alle aanwezigen, voor deze geslaagde test. Als jullie nog feedback hebben, horen we dat graag ff hier in deze thread!

Hier de replay. Ik moedig de niet aanwezigen aan met name de Enweb auto's en omliggende deelnemers te volgen
    DigitalRacing.nl

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Vandaag voor het eerst in iRacing op Le Mans gereden. Maar, wow, wat is dit toch een gaaf circuit. Dat hebben ze heel mooi voor elkaar gekregen. Heerlijk ook hoe je met dik 270+ km/h over die rechte stukken kunt scheuren. Leuk dat deze opnde kalender staat. En wat mij betreft mag dat ook een blijvertje zijn.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member nanno's schermafbeelding
    Naam
    Nanno van der Poel

Standaard

Ja ik wil nog even feedback geven.....

Kunnen we het hele seizoen op Barcelona rijden? Dan spuiten we de auto in de kleur van Mercedes F1 en rijdt mijn teammaat me in bocht 4 van de baan. Kan ik eerder een biertje pakken en hoeft Pascal niet 50 minuten te wachten om zo'n actie uit te halen😂

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ondanks dat we niet met veel waren heb ik zeer boeiende races gehad! Wat is Le Mans in iRacing toch enorm gaaf gelukt.

Bij de sprintrace meteen al een historisch momentje: van der Poel Racing had een front row lockout met Nanno op pole. Ok, Dennis zette geen tijd neer maar dat mocht de pret niet drukken. Ik had een betere start dan Nanno en kon vanaf dat moment wegrijden bij de rest. Ik kon echter niet voorkomen dat Pascal D en Jarno tegen het einde op mijn bumper zaten. Pascal D kon in de laatste chicanes in de laatste ronde P1 van mij pakken. Verschil bij de finish: 0.6 seconden

Hoofdrace ging met ups en downs. Pascal D was er niet meer bij dus nu had ik pole. Lang reed ik niet op P1. Jarno kwam mij redelijk snel voorbij. Nanno reed op P3 en na een paar foutjes van mij zat hij bij de Porsche bochten vlak achter mij. Hij zat eerste rang toen ik daar vol de vangrail in klapte. Ik moest iedereen voorbij laten (behalve Nick). De schade viel gek genoeg wel mee en kon door. Tot aan de pitstops had ik 10 seconden van mijn achterstand op het groepje Eric, Jeroen en Robert goed gemaakt. Bij de pitstops was het gat 6 seconden.

Op TS hoorde ik dat ze allemaal voor nieuwe bandjes gingen. Mijn banden voelden nog goed aan en ik wilde tijd goed maken dus ik besloot de banden niet te wisselen. Op P3 kwam ik de baan weer op achter Jarno en Nanno. Jarno ging te snel, maar ik kon het gat naar Nanno dichtrijden en (na een foutje van hem) hem voorbij. Echter maakte ik een dure fout bij de Playstation chicane. Ik miste mijn rempunt, liet Nanno voorbij en bij het uitkomen van de chicane tik ik net zijn achterbumper aan. Gevolg: Nanno heeft een bak met schade (vangrailtje) en ik een paar schrammetjes. Nanno ging nog dapper door, maar zijn auto was onbestuurbaar. Ik kon probleemloos verder en finishte op P2.

Wat mij betreft een goede test geweest. Mijn livestream kreeg ik niet aan de praat. Moet mij maar wat dieper gaan inlezen over het plannen van events op youtube.

Tot zondag heren!

Standaard

Testsessie op Spa toegevoegd op zaterdag 19 november in de startpost.
    DigitalRacing.nl

Standaard

Ze stonden wel op youtube gisteren na de race. Ik heb nog even teruggekeken of Dennis op teamspeak nog iets zei over ons incident in de sprintrace. Ik snapte niet helemaal wat er nou gebeurde want ik was eigenlijk alleen maar bezig om Nick te ontwijken zónder tegen anderen aan te rijden

Was wel erg leuk gisteren. De McLaren kan goed mee, maar is wel énorm tricky om te rijden. En voor mij was het voor het eerst op Le Mans (nog nooit een rondje gereden), dus in de kwalificatie en begin van R1 ging het nog niet geweldig (ok Jarno, nu goed deze bocht aansnijden en opofferen voor de bocht naar re... oh crap het gaat naar links! Hooowoowoo pfew netaan gehaald). Aan het einde van R1 kwam ik tot mijn verbazing vlak achter de leiders over s/f.

Voor R2 de wing omlaag gegooid en dat maakte de auto nog veel spannender en resulteerde in flink wat spins. En na de hele race met dikke voorsprong 1e te hebben gelegen knal ik 'm in de laatste ronde volledig in de vangrails en had ik mazzel dat ik door kon.

Hoop geleerd en de race hier gaat epic worden!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten