Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: DRTCC9 | Post Season vragenlijst

DigitalRacing.nl

Standaard DRTCC9 | Post Season vragenlijst

Beste deelnemers,

Ik zou jullie willen verzoeken om deze vragenlijst in te vullen en aan te vullen waar nodig zodat we als organisatie een duidelijk beeld kunnen krijgen van het afgelopen seizoen en de (eventuele) wensen die mensen hebben. We verzamelen alle informatie en reageren na een korte periode inclusief onze eigen conclusie en wijzigingen voor een volgend (AC) kampioenschap.

Wees creatief, laat je niet beperken tot de vraagstellingen als je zelf nog bepaalde ideeën hebt!

Bij voorbaat dank!

De organisatie
    1. Algemeen, wat is goed, wat kan beter?
    2. Wat vinden jullie van de nieuwsbrief?
    3. Zijn er organisatorische dingen die verbeterd kunnen worden? Zo ja, hoe?
    4. Zou je een competitie bij DRNL aanbevelen aan je vrienden en waarom wel/niet.

De races
    1. Hoe is het seizoen je in het algemeen bevallen?
    2. Wat was goed? Wat kan beter?
    3. Wat vind je van de sessie indeling/sessie lengtes?
    4. Frequentie en aantal van de races: hoe beviel dat?
    5. Welke circuits die we nu niet aandeden, staan hoog op het verlanglijstje?
    6. Welke circuits wil je nooit meer terug zien?
    7. Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden? Denk aan hoe er gereden werd enz.

Reglementen en Punten
    1. Voldoen deze, wat kan er eventueel beter?
    2. Puntentelling, moet deze anders? Zo ja, hoe?
    3. Straffen: strenger zijn, of juist niet?

Overige
    1. Graag al je opmerkingen en ideeën! Wees creatief!

Junior Member JWE's schermafbeelding

Standaard

De organisatie
    Ik heb niet zoveel te klagen. Het is mij prima bevallen. Duidelijk is wel dat Assetto Corsa nog wennen is voor iedereen. Maar dat wist ik van te voren, dus dat is ook niet erg.

Prima heads-up voor de wedstrijd. Graag niet meer om 00.30 uur verzenden

Het zou mooi zijn als er 24/7 een server staat waar op getraind kan worden. En dat het gedoe met temperatuurverschillen opgelost wordt, maar volgens mij was dat al beter in Donington dan in Spa. Toen kon ik het verschil tussen de eerste en tweede race echt duidelijk merken.

4. Zou je een competitie bij DRNL aanbevelen aan je vrienden en waarom wel/niet.
    Ja. Ik vond de sfeer tijdens de races erg verfrissend. Ook na het falen van mijn rempedaal op Poznán werd ik niet bedolven onder een berg scheldwoorden op TeamSpeak en ook niet achteraf op het forum. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Iedereen in een TS-kanaal was ook fijn en voor mij als newbie handig om wat mensen en bijbehorende stemmen te leren kennen.

De races
    Uitstekend, jammer dat het voorbij is.

Er waren leuke gevechten met goed rijgedrag. De pauze tussen de twee races was soms wat lang, maar dat verwijt ik AC.

Precies goed, niets aan veranderen

Ik vond het lastig dat de laatste twee races niet synchroon liepen. Ik vind zelf een tweewekelijks schema fijn. Nu kwam ik in de knoop met de races bij de buren en ik vond twee keer achter elkaar wat veel. Nu was het ook druk op het werk, wat niet helpt.

Zoveel, maar een kleine greep: Brands Hatch, Silverstone, Red Bull Ring. En voor mij had Zandvoort ook gemogen.

Donington, in ieder geval niet de lange layout

7. Zijn er op het race-vlak dingen die verandert moeten worden? Denk aan hoe er gereden werd enz.
    Iedereen moet in het bezit zijn van een werkend rempedaal
    Maar even serieus, ik vond dat er op zich prima gereden werd. Af en toe wat contact is niet erg met de DRTCC.

Reglementen en Punten
    Vast. Ik heb ze niet gelezen maar ik heb niets bijzonders gezien op de baan.

Prima

Volgens mij zijn die niet gegeven toch? Verder boeit strenger straffen of niet mij niet zo.

Overige
    Ik zou nog graag een seizoen zien. Al moet er wel iets met die BMW gebeuren, want anders krijg je de volgende keer simpelweg een BMW-cup. Ook niet erg, maar wel zonde.
    En ik zag iets met F1 voorbij komen. Dat lijkt me ook intressant en kan een USP zijn voor DRNL.

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

De organisatie
    Ik heb niets te klagen. Was de eerste keer ooit voor mij om online aan een league deel te nemen. Ik heb erg veel geleerd en daarbij vooral veel hulp gehad.
    Netjes en overzichtelijk.
    Nee, juist omdat in dit geval de organisatie zelf meereed is het allemaal lekker relaxed en hebben we de mogelijkheid snel een vraag te kunnen stellen.
    Absoluut wel. Iedereen is zowel op als naast de baan erg respectvol geweest. Nu heb ik nooit eerder een league meegereden echter met regelmaat op een open server. Dus dit was toch wel een enorme verademing.

De races
    Goed!
    Leuke verschillende banen. Echter helaas maar één AC baan waarvan de kwaliteit toch wel wat hoger is.
    Niet te lang en niet te kort
    Ik ben erg druk dus de frequentie was voor mij spot on.
    Imola!
    Donington, kon niet echt lekker erop rijden. Al ben ik dezelfde avond nog weer gaan rijden met een oude DTM en dan is het wel weer gaaf...
    Ik vond iedereen netjes en respectvol. Soms even een duwtje maar dat moet kunnen. De meest gave was toch wel de start waarbij de auto voor mij achteruit ging.

Reglementen en Punten
    Voldoen goed!
    Niets aan veranderen. Is gewoon goed en ook juist uitrijden belonen blijft prettig.
    Ik heb dit seizoen geen straffen gezien. Nu heb ik zelf ook geen zaken meegemaakt waarbij dit nodig was.

Overige
    Er zijn twee opties welke ik wel gaaf zou vinden:
    1. De oude DTM auto's (M3, 190 Evo en de 155) gebruiken. Zijn gewaagd aan elkaar en best gave auto's om mee te rijden. Daarbij niet te snel.
    2. Wat beelden gezien op de Facebook van Niels om de F138 mogelijk te gebruiken. Een erg snelle en gave auto die ook nog eens behoorlijk goed te rijden is.
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Junior Member Brent's schermafbeelding
    Naam
    Brent Wever

Standaard

De organisatie
    Goed en strak georganiseerd. Topservice die nieuwsbrieven.
    2. Wat vinden jullie van de nieuwsbrief? Heel fijn en netjes verzorgd.
    3. Zijn er organisatorische dingen die verbeterd kunnen worden? Zo ja, hoe? 24/7 server met daarbij tijden van de rijders zodat een inschatting gemaakt kan worden hoe je ervoor staat.
    4. Zou je een competitie bij DRNL aanbevelen aan je vrienden en waarom wel/niet. Zeker weten! Hoog niveau en er wordt over het algemeen fair gereden. Forum is leuk en actief. Top!

De races
    1. Hoe is het seizoen je in het algemeen bevallen? Het was te kort ;-) Goed bevallen.
    2. Wat was goed? Wat kan beter? Van mij mag wel een kwartier pauze tussen twee races in, maar 5 min is ook goed, niet zon punt.
    3. Wat vind je van de sessie indeling/sessie lengtes? prima al vind ik sprint en hoofdrace ook leuk, bijv. sprint 20 min zonder pit en hoofdrace 40 min verplicht met pit. Puntentelling is dan bij hoofdrace ook 2x zoveel.
    4. Frequentie en aantal van de races: hoe beviel dat? om de week of elke week is beide voor mij prima.
    5. Welke circuits die we nu niet aandeden, staan hoog op het verlanglijstje? Imola, Suzuka, nurburgring, Mugello, Zandvoort, Barcelona, Hungaroring, Malesie, Hockenheim.
    6. Welke circuits wil je nooit meer terug zien? haha ja ook Donington, die hairpins vind ik klote. Hetzelfde voor Norisring. Hou meer van lekkere flow bochten zoals spa, mugello en suzuka.
    Nee hoor, fair en gezonde competitie.

Reglementen en Punten
    1. Voldoen deze, wat kan er eventueel beter? bijv sprint max 10 pnt en hoofdrace max 20 pnt
    3. Straffen: strenger zijn, of juist niet? Geen straffen gezien, is op zich al goed maar een mogelijkheid om een ticket in te dienen moet wel mogelijk zijn vind ik persoonlijk. Zou mooi zijn als hier weinig gebruik van gemaakt wordt maar als.....dan toch wel fijn met een race commissie. Dit houdt iedereen ook op scherp denk ik.

Overige
    Mijn voorkeur gaat uit naar GT of open wheelers. Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor originele wagens van AC zelf ipv mods, immers als er een update van ac komt dan lopen de modmakers achter de feiten aan. Bij een ander league zijn daar weleens problemen mee geweest na updates van AC en Mod autos. En waarom zou je kiezen voor een mod, keuze genoeg in wagens in AC. Tracks kunnen wel van mod aard zijn, immers als er een update ac uitkomt kan altijd uitgeweken worden naar een andere baan maar uitwijken naar een andere auto is bepaald niet handig ;-)

Voor organisatie: dank voor het organiseren, zit veel werk en tijd in, ben ik me van bewust, respect en ga vooral zo door. Thumbs up!
    Impossible is nothing

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

De organisatie
    Ik heb geen op- of aanmerkingen mbt de organisatie. Problemen werden adequaat opgelost. Communicatie was duidelijk en liep ook goed. Een extra bedankje naar Niels voor het last minute in elkaar draaien van de Ford Ecoboost skin en natuurlijk voor Marcel en Robbert voor het organiseren.
    Ik gebruik de nieuwsbrief alleen voor het wachtwoord. Ik lees hem wel vluchtig even door mochten er nog nieuwe zaken worden vermeld. Over het algemeen is de overige informatie al op het forum vermeld.
    Kan even niet bedenken hoe het anders zou moeten
    Uiteraard beveel ik racen bij DRNL aan. Racen is bij DRNL kan hard gaan, maar wel altijd met respect voor elkaar. Sindskort zit ik ook op teamspeak en ben dan wel niet zo'n prater, maar luister wel altijd mee. Goede sfeer, droogkloterij en discussies worden op een normale manier gevoerd.

De races
    Wat heb ik het toerwagen racen gemist! Mijn laatste toerwagen race was in DRTCC7 (de KOC even buiten beschouwing gelaten) en had destijds besloten mij alleen te concentreren op GT racen. Nu ik dit seizoen weer mee heb gedaan aan het DRTCC wil ik meer van dit. Ik heb mij zeer goed vermaakt. Elke race weer.
    Een uitstekende keuze om AC en de BTCC mod voor dit kampioenschap te gebruiken. De KOC was weliswaar ook toerwagen racen, maar ik vond de races daar een beetje mat vergeleken met dit kampioenschap.
    Goed, geen opmerkingen. Het starten van de kwalificatie om 20:00 uur red ik net. 2 losse races ook behouden. Gaat het mis in 1 race dan heb je de andere nog.
    Frequentie prima. Aantal mag zeker omhoog, maar het was dan ook een zomercompetitie en zie dit ook als een generale voor een nieuw volwaardig DRTCC seizoen.
    -
    -
    Ik vond dat er hard, maar fair werd gereden.

Reglementen en Punten
    Houden zo.
    Ook zo houden
    Straffen vind ik altijd een gevoelig onderwerp. We zijn er allen om onze hobby te beoefenen en ik ga ervan uit dat niemand meedoet met de intentie om elkaar af te rijden. Mocht er toch een verschil in inzicht zijn probeer het dan met PM's op te lossen. Persoonlijk dien ik nooit protest in. Ik schiet er niets mee op.

Overige
    Ik vond dit kampioenschap met AC en de BTCC mod een goede generale voor een nieuw DRTCC kamioenschap. Wat mij betreft is het een goede test geweest en is er een goede basis neergelegd om het toerwagen racen bij DRNL een nieuw impuls te geven.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

De organisatie

Prima. Nieuwe game en nieuwe mod maar alles werd adequaat opgelost en goed gecommuniceerd.

Staat alles in wat je moet weten.

Denk voor qua server kan het beter geregeld worden. Soms servers die niet op tijd online waren of er helemaal niet waren. Als er serieus wordt doorgegaan met AC dan is een dedicated server geen overbodige luxe.

Jup. Een van de betere organisaties als het op leagues aankomt. Maar dan moet wel deze trent door blijven worden gezet dat zodra het ene kampioenschap is afgelopen de volgende al weer voor de deur staat.

De races

Prima. Ik ben nog steeds niet overtuigd van AC als sim zijnde maar de races op zich waren leuk. Mod is vrij goed en de kwaliteit van de (mod) banen vrij degelijk.

DRTCC is een bewezen concept. Niet te veel aan veranderen. Wel kijken naar een mogelijkheid voor een rollende start in race 2. Als AC hier geen optie voor heeft dan maar handmatig, zoals het vroeger ook gebeurde. Het was leuk om vanaf P8 na T1 alle FWD voorbij te zijn maar het mag wel een beetje moeite kosten

Prima. Maar toch zou ik het graag zo willen zien dat sessie twee op een vast tijdstip begint. Dit komt ook het overzicht en planning ten goede van de mensen die niet op TS zitten.

Ik hou er niet zo van dat er soms ineens drie weken tussen ene race zit en dan weer één. Iedere twee weken is fijner. Het mogen voor een volwaardig seizoen wat mij betreft wel zeker 6 of 7 avonden worden.

Heb hierin niet zo'n voorkeur. Ik race gewoon waar er gereden wordt en dan zien we wel hoe ver we komen. Persoonlijke favoriete circuits zijn wel Interlagos en Montreal. Die zou ik dus wel willen zien.

Assen. Mooie layout en flow maar ik vond de kwaliteit van deze baan toch beduidend minder dan de andere. Dodelijke curbs en ik had er ook last van dat het gras in mijn spiegels niet goed werd weer gegeven. Ik zag in plaatst van gras de lucht in de spiegels.

Verder heb ik eigenlijk niet echt input.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Moderator mister.koole's schermafbeelding
    Naam
    Nick Koole

Standaard

Prima. Nieuwe weg ingegaan met een andere game dan iracing en de Mod was goed uitgekozen, jammer van de bmw maar dat ligt niet aan DRNL.
    communicatie is zeker verbeterd

Staat voldoende in en leuke verhaaltjes ook, stiekem heb ik hem nu alleen gebruikt voor de wachtwoorden.

de Server voor AC kan misschien een dedicated worden geregeld als er meer met AC meer races en leaques worden gedaan

DRNL zal ik zeker aanbevelen.

De races
    Prima. zelf ben ik nog niet helemaal thuis met AC maar in de races had ik leuke gevechten en momenten maar ook rare momenten.

De Mod was zeker goed gekozen en DRTCC is een goed concept. misschien variatie met een rollende start.

Sessie indeling en lengte is prima, alleen jammer dat soms mensen de tweede sessie missen daar kan misschien aan verbeterd worden

de Frequentie heb ik liever twee weken en het seizoen had misschien nog wel 2 avonden langer zijn, was nu misschien erg kort.

Zelf miste ik circuit Zolder of Oulton park

alle circuits waren goed, echter heb ik Assen niet gereden

Junior Member Jan-willem's schermafbeelding
    Naam
    JW van Wijngen

Standaard

ondanks dat ik maar twee keer echt heb kunnen racen, omdat ik klem zat met mijn werk, geef ik mijn mening over zowel de races als de practise

De organisatie
    zeer strak georganiseerd, verbeter punten heb ik niet

leuk voegt wel wat extra toe

(vaker organiseren)

Ja

De races
    erg leuk, vooral erg open en bereidheid om te helpen

ik vond de klasse in het begin lastig. het was voor mij persoonlijk erg wennen die Focus

precies goed,

ook precies goed qua frequentie. het aantal races vond ik mager

Imola, brand hatch

maakt niet uit

Nee er was wederzijds respect en begrip.

Reglementen en Punten

geen opmerkingen of toevoegingen

Overige

MEER MEER MEER MEER AC

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Ook nog even mijn antwoorden.

Prima georganiseerd. Het was af en toe wat wennen met AC had ik het idee, maar alles werd goed opgepakt / opgelost en duidelijk gecommuniceerd.

Goed.

-

4.Zou je een competitie bij DRNL aanbevelen aan je vrienden en waarom wel/niet.
    Ja. Het is een goede sfeer, goed georganiseerd.

Ik vond het erg leuk om weer eens competitief te racen. Qua snelheid kwam ik soms toch beter mee dan ik verwacht had, alleen vond ik mezelf niet constant genoeg (Maar m'n laatste race was dan ook een aantal jaar geleden). Het waren leuke gevechten op de baan en er werd naar mijn mening fair gereden.

De races waren goed. Een test server die altijd beschikbaar is zou wel fijn zijn als er meer met AC gaat gebeuren. Voor de laatste races hadden we dit via Marcel, erg fijn.

De lengte was voor deze auto's prima. Voor mij mag het wel iets vroeger op de avond afgelopen zijn, maar dat betekend eerder starten en ik weet dat dat voor anderen juist weer een probleem gaat zijn .

Het aantal races mag wat mij betreft wel omhoog voor een seizoen. Verder lievere iedere 2 weken en niet zoals nu 3 weken niet en dan 2 achter elkaar. Maar goed, dat komt soms gewoon zo uit.

Geen grote voorkeuren.

Een kortere pauze tussen de races zou fijn zijn. Nu was er een herstart van de server en als je daarna inlogde en je ging meteen naar de grid dan stond je bijna 5 minuten te wachten, zonder verdere tijd indicatie. Ik snap dat jullie hier verder niets aan kunnen doen en dat dit de beperkingen van AC zijn.

Waren er echt reglementen? Ik kan me van de FPL herinneren dat er echt een PDF regelementen boek was. Die heb ik dit keer niet gezien (of ik heb niet goed gekekeken ) Maar volgens mij ging het allemaal prima, dus ik heb het ook niet echt gemist. Tijdens de eerste race probeerde ik wel te zorgen dat AC iedere ronde vond dat de ronde geldig was, maar ik merkte dat anderen toch regelmatig over de lijnen gingen, of in ieder geval naar de mening van AC, (hing ook sterk van het circuit af, Assen was volgens mij erg streng) dus daar ben ik daarna minder op gaan letten. Geen probleem wat mij betreft hoe het nu ging.

Prima

Volgens mij zijn er dit seizoen geen noemenswaardige dingen gebeurt, dus vindt het eigenlijk niet van toepassing.

Overige
    Ik sluit me aan bij Jan-Willem: Meer AC!

Het blijft een mooi gezicht, de carset van DRNL. Het is leuker als iedereen een eigen skin heeft. De aankondiging was redelijk kort dag, waardoor het nu niet helemaal gelukt is. Ik weet van andere competities dat er gasten-auto's waren. Misschien een idee om een dergelijke auto te tekenen en iedereen die niets inlevert dan zo'n auto toegewezen krijgt?

Bedankt voor het organiseren! Ik heb me prima vermaakt

Junior Member alfa90_buttje's schermafbeelding
    Naam
    Klaas Wester

Thumbs up

De organisatie

Eigenlijk is het allemaal wel zo'n beetje gezegd.. voor mij was het ook de eerste keer om aan zoiets mee te doen. Ik race pas weer sinds de komst van AC i.v.m. Assen/Zandvoort/Alfa 155Ti en de Nordschleife .. en speel _nooit_ online .. maar bij racen is dat anders, AI racen is toch zo leuk niet. En om in competitie verband op gezette tijden op te komen draven en geoefend aan de start te verschijnen is best een opgaaf met een hele drukke baan en lastige thuissituatie. Maar AC is gewoon keigaaf!! De mooiste auto's/modellen en de mooiste banen !! De opzet/organisatie hier met de races was prima. Omdat het voor de organisatie ook nieuw was een paar schoonheidsfoutjes maar dat is ze niet aan te rekenen!

Prima, leuk. Mooie reminder! Ik zat er op een gegeven moment al helemaal opgepept klaar voor ... maar geen nieuwsbrief gehad en op het forum was het ook angstvallig stil .. bleek het een week later te zijn.

Nee hoor, prima zo. Misschien toch wat meer setups beschikbaar stellen .. ik heb het allemaal zelf zitten uitvogelen maar ik krijg het onderstuur er gewoon niet uit .. die Ford drijft maar wat over de baan .. gevoel van band op het asfalt is ver te zoeken. Ik mis de bijterigheid. Via Teamspeak kom ik er niet tussendoor om serieus hulp hierbij te krijgen. Ben ook niet zo'n prater over Teamspeak.

Echtwel!

De races

Slecht .. ja ik heb er geen drol van gebakken .. slechts 1 van 8 foutloze race gereden en 3 valse starts .. en de laatste 2 races te gretig en achterop geknald bij het aanremmen (nogmaals excuus!!).
    Maar nee omdat dat mijn eigen schuld was toch doorgezet omdat het voor de rest prima was. Er wordt erg respectvol en lekker close gereden!! Echt spannend! Ik moet de kop er beter bij houden en minder gretig zijn. o.a.

Euh .. ikzelf kan/moet beter .. Over de 3 valse starts zullen we het maar niet meer hebben ..
    Ik heb maar gewoon een i5'je met R9 290 en speel op 2560*1440 met een G27 op me bureau .. geen idee wat de top 5 heeft, maar ik vond de verschillen wel heel erg groot! Dan reed ik me het licht uit de ogen, mooie ronde, nice laptime .. en toch 3 soms 4 seconden te langzaam! Ook had ik van tevoren goed geoefend .. kom je online binnenvallen met een gap van 2 seconden naar de snelste .. en dan moet de qualy nog beginnen.. erg deprimerend

Op zich prima .. als je niet mee komen kunt is iedere ronde er één teveel ... als je naar voren komt kan de race niet lang genoeg zijn! Beide meegemaakt .. dus nee prima, wellicht even kijken naar de moeilijkheid/lengte van de baan. Kortere/simpelere baan paar rondes extra .. lastige/lange baan, dan wellicht wat korter.

Liefst om de 2 weken gewoon
    En inderdaad hadden er nog wel 2 of 3 races meer mogen zijn! Lijkt me het beste compliment wat ik jullie geven kan!

hangt allereerst van de auto's/klasse af .. maar van toerwagens even uitgaande ..
    Ahvenisto is epic !!! Evenals Bridgehampton! En Bathurst! Bilsterberg misschien .. Circuit Mas Du Clos is ook epic! Imola is een heerlijke baan!! Lekker breed! Net als Monza! Lacuna Seca uiteraard .. Mugello is ook spannend! Road America is ook schitterend en breed, perfect voor toerwagens!! Net als Silverstone GP! Spa hadden we al .. blijft ook epic! Tor Poznan uiteraard .. Assen en Zandvoort zijn ook mijn favoriet. Had ik al gezegd dat AC zulke toffe banen heeft?!

euh ..

Nou omdat er zulke grote verschillen waren, is het misschien een idee om met strafgewicht te gaan rijden ?! Is het voor de mindere-goden wellicht ook nog wat aantrekkelijker AC Manager ondersteunt het dus lijkt me een serieuze overweging waard. Hoe dat uitpakt met reversed grid lijkt me lastig dus wellicht moet je daar dan vanaf stappen .. Aan de andere kant, als nr 1 met strafgewicht op 10e plek start, kan ie het dus weer kwijtraken als hij 6e ofzo finished.

Reglementen en Punten

Prima!

Nope, prima. Ook leuk om een puntje te krijgen als je de race uit rijdt .. anders maak je 1 grote fout en druk je meteen op escape.. nu raap je jezelf op en wieweet hoe het nog uitpakt.

Mogelijk strafgewicht .. verder niet (gelukkig)

Overige

Met strafgewicht gaan rijden dus .. komt het veld wellicht wat dichter op elkaar.
    Toch iets meer met setups doen misschien.. of juist een fixed setup(race)!?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten