Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 32 van 32

Discussie: DRTCC9 | Ronde 7 & 8 | Donington

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Q: Dat ging best goed. Pole met een minimale voorsprong op Michael. Best lekker.

R1: Heb een goede start. Bij het ingaan van T1 wel heel veel onderstuur waardoor ik op de curbs aan de buitenkant kom waardoor ik weer overstuur krijg en zo mijn achterkant wordt aangetikt door Storm doordat ik in zijn lijn kwam. Ik spin en kan vanaf achteraan weer beginnen. Al snel zit ik weer in de top 10 maar dan gaat het wat langzamer. Door pech van andere nog wat plekjes gewonnen en aan het einde kom ik richting ene groepje wat voor P3 strijd. Ik kan nog plekjes winnen op start finish weet ik nog bijna Gerben in te halen. Echter is AC het daar niet mee eens en worden we met dezelfde tijd 3e en 4e. Waarbij Gerben aan het langste eind trekt. Wel tevreden mee en voor zover ik kon zien goed genoeg voor het kampioenschap.

R2: Had een goede start en lag na een rondje deur aan deur uit eindelijk 2e na ronde een. Hierna naar P1 toe gereden en kunnen pakken. Hierna rustig de race uitgereden maar wel met volle concentratie. Kampioen worden zonder winst kan natuurlijk niet dus was best blij dat ik deze nog kon mee pakken.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Congrats Dennis met je back-to-back winst in de DRTCC!

DigitalRacing.nl

Standaard

Laat ik beginnen met het belangrijkste: Gefeliciteerd met je kampioenschap, Dennis!

Mijn race- en seizoensverslag komen later deze dag.

Standaard

Feli Dennis met je titel
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Junior Member Brent's schermafbeelding
    Naam
    Brent Wever

Standaard

Gefeliciteerd Dennis
    Impossible is nothing

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Gefeliciteerd Dennis met je kampioenschap!

De voorbereiding ging hier redelijk goed. We hadden hier al gereden voor het seizoen en ik kon dinsdag wel redelijk in mijn ritme komen. Tijdens de practice zat ik net achter de top 10. In de kwalificatie met zachte banden wist ik uiteindelijk P8 te pakken. IK was tevreden met het resultaat.

Bij race 1 wist ik weer wat plekken te winnen bij de start. In de bochten daarna gingen er nog meerdere eraf. Ik lag opeens op plek 3. Ik wilde rust verder rijden en vooral geen fouten maken. Dat lukte niet heel goed, ik maakte een paar keer een foutje. De mensen achter me wisten aan te sluiten en doordat alles zo dicht bij elkaar zat viel ik snel terug. Uiteinde op P8 de race uitgereden. Dit had beter gekund, vooral als ik minder fouten gemaakt had. Op naar race 2, met starten vanaf P3.

Zoals ik verwacht had lag ik met de BMW op P1 voor bocht 1. Toen ben ik rustig door gaan rijden en heel goed opletten dat ik geen fouten ging maken. In ronde 2 of 3 kwam Dennis me voorbij. Ik heb het hem niet heel moeilijk gemaakt, want ik wilde vooral zo min mogelijk tijd verliezen. Ik had toen een gat met 4 seconde achter me ongeveer. Daar werd druk gevochten, maar gelukkig kwamen de snellere rijders daar niet uit weg. Op een gegeven moment zat Micheal Storm achter me. Hij wist het gat snel dicht te rijden en ook hem heb ik het niet moeilijk gemaakt. Daarna was het vooral rustig rondjes blijven rijden. Het gat achter me naar Jeroen Jonckers bleef constant op ongeveer 4 seconde. De laatste ronde heb ik nog wat rustiger aan gedaan en ik kwam op P3 over de finish! Mijn derde podium ooit bij DigitalRacing!

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Voorbereiding
    Daar kan ik kort over zijn. De voorbereiding was nihil. Echter kende ik Donington nog van de eerste testraces voorafgaande aan het seizoen.

Kwalificatie
    Het was een lastige kwalificatie. Het tempo van de concurrenten lag erg hoor en ik moest genoegen nemen met een 10e startplek.

Race 1
    Bij de start kwam ik redelijk weg, maar na 3 bochten lag ik 12e. Doordat voor me mensen uitvielen kon ik weer plekken winnen en reed ik op de 9e plek echter Nick en Jan Wim. Ik probeerde Nick in te halen, maar die actie mislukte en raakte daar 3 plekken mee kwijt, waardoor ik achter Robert Saalmink zat. Robert kon ik makkelijk voorbij, waardoor ik mijn inhaalrace naar Nick en Wester beginnen. Wester maakte bij een inhaalpoging op Nick een foutje waardoor ik hem makkelijk voorbij kon. Op dat moment zat Dennis al achter me en bij de chicane raakt Nick de controle over zijn auto kwijt. Dennis kon me daar ook voorbij. Michael probeerde ook nog een poging in de laatste bocht voor S/F, die kon ik pareren, en daar profiteerde Wester van die me voorbij kwam. Vanaf dat moment werd het rustig en liepen de mannen voor me van me weg. Ik probeerde in mijn ritme te komen en beetje bij meetje kwam ik weer naar voren. Dit kwam ook weer doordat anderen voor me van de baan raakte. Vanaf P10 in de 13e ronde kwam ik bij het clubje voor me daarin 5 auto's. Ik reed achter Thijs en opeens vloog Storm van de baan doordat zijn verbinding verbroken werd. Voor S/F had ik Thijs te pakken en probeerde ik Wester te pakken. Dat lukte echter niet, maar ik kwam uiteinde wel als 7e over S/F.

Race 2
    Door de reverse grid mocht ik als 4e vertrekken. Dat werd bij de start een lastige omdat ik Dennis in zijn BMW alweer rechts van me voorbij zag komen. Ook Robbert de Rooij kon daarvan profiteren, waardoor ik na de eerste bocht alweer 6e lag. Bij de chicane kon ik Bennie voorbij Doordat Storm en Robbert in de 5e ronde met elkaar in aanraking kwam kon ik weer twee plekjes opschuiven. Op dat moment zat Brent flink achter me te pushen, maar ik kon hem van me af houden. Ik kon inlopen op Jan Wim en achter me zaten Brent en Marcel te drukken. En dat was een spannend gevecht. In de bocht voor de chicane had ik voldoende vaart om de aanval op Jan Wim in te zetten, maar dat had Marcel ook. En die probeerde ik nog tegen te houden. Maar zijn inhaalactie was briljant. Hij haalde mij en Jan Wim voor de chicane al in. Echter bij de bocht naar links voor S/F Kreeg Marcel overstuur en kon ik Jan Wim voorbij. Maar Storm mij weer. Stefan Rensen zat toen ook al heel dicht op mijn staart, maar zijn aanval kon ik tegenhouden. En ook van hem wegrijden. Vanaf ronde 8 reed ik op de 4e plek en aan het einde zag ik Stefan nog op mij inlopen, maar de race wat net op tijd afgelopen. Als 4e over S/F.

Kampioenschap
    Aan het einde is het in het kampioenschap toch nog heel spannend geworden. Met 1 punt voorsprong op Storm en 2 punten op Bosman ben ik overall 4e geworden. Dit is volgens mij wel de hoogte klassering die ik ooit heb mogen behalen.

Hierbij wil ik DigitalRacing bedanken voor deze (na)zomercompetitie. Ondanks dat het maar 4 avonden waren smaakt het naar meer en is het leuk om te zien dat het DRTCC weer nieuw leven is in geblazen in de vorm van een competitie met Assetto Corsa.

Persoonlijk vind ik de auto's in deze mod nog steeds wel een beetje onvoorspelbaar aanvoelen (maar voelen gelukkig na de update al wel veel beter aan).
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten