Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 32

Discussie: DRTCC9 | Ronde 7 & 8 | Donington

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard DRTCC9 | Ronde 7 & 8 | Donington

DRTCC9
    Na 2 spannende races op Assen is het helaas alweer tijd voor de seizoensafsluiter. We gaan naar het circuit van Donington. Dennis Gerressen staat 1e in het kampioenschap met 81 punten, daarachter wordt het spannend. Tussen Marcel Bosman (P2) tot Jeroen Jonckers (P6) zit 11 punten. Het zal een gevecht worden tot aan de streep.

Donington
    Het circuit van Donington is een oude bekende bij DigitalRacing.NL. Het circuit werd regelmatig gebruikt bij races in de ZAC competitie. Met het DRTCC kwamen we in het 7e seizoen hier, Dennis Gerressen en Paulpeter Kroon wisten die races te winnen.

Tijdschema
    Er is 24/7 een testserver beschikbaar, deze is te vinden onder de naam "DigitalRacing.NL | DRTCC9 | Ronde 7 & 8 | Donington", het wachtwoord om in te loggen is "drtcc9" (zonder de " natuurlijk )

Dinsdag 11 oktober
    Practice 19:00 - 22:00

Donderdag 13 oktober
    Practice 19:00 - 20:15
    Kwalificatie 20:15 - 20:30
    Race 20:30 - (15 laps)

Na race 1 kun je uit de server gaan. We moeten dan handmatig de startvolgorde invoeren voor race 2 (dit duurt ongeveer 5 minuten) en hierna is er een inlogtijd van 5 minuten. Waarna race 2 begint welke ook 15 ronden is met een reversed grid van de top 10 uit race 1.
    We zullen op TeamSpeak melden wanneer de server voor race 2 gestart is.

Downloads
    De meest recente downloads voor de carset, mod en het circuit vind je op de frontpage. Log hier op in en ga dan naar downloads.

Links
    DRTCC9 algemene thread
    DRTCC9 tussenstand
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Junior Member alfa90_buttje's schermafbeelding
    Naam
    Klaas Wester

Standaard

zekerweten met GP layout? dus de lus met de Melbourne hairpin? Ik zie ook veel de ingekorte versie gereden worden.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Ik neem aan dat de organisatie wel weet welke baan ze gekozen hebben

Al had ik persoonlijk de kortere versie leuker gevonden. Laatste stuk voegt imho niet heel veel toe.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ja zeker weten de GP layout.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Klaas Wester

Standaard

okay, dank. zo sneu als je de verkeerde baan oefent
    Laatst gewijzigd door alfa90_buttje; 9 oktober 2016 om 01:23

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Heb al maanden geleden kaartjes van een concert gekocht en ik wist dat ik deze niet kon meedoen. Nu ook netjes via de site afgemeld.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Junior Member
    Naam
    Benny

Standaard

Gaat de practice sessie nog door vandaag, ik zie nog geen server?

Naam
    Klaas Wester

Standaard

ik zat het me ook net af te vragen .. zie ook niemand op teamspeak
    Ik zou'm kunnen hosten, heb alleen de Steam ID's niet, dus je krijgt niet je eigen skin .. ik had het uit nieuwsgierigheid al eens allemaal bijelkaar geklikt

Junior Member
    Naam
    Benny

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alfa90_buttje Bekijk bericht
    ik zat het me ook net af te vragen .. zie ook niemand op teamspeak
    Ik zou'm kunnen hosten, heb alleen de Steam ID's niet, dus je krijgt niet je eigen skin .. ik had het uit nieuwsgierigheid al eens allemaal bijelkaar geklikt
    Dacht even da'k iets gemist had. Als jij iets host, kom ik wel langs.

Naam
    Klaas Wester

Standaard

prima, als de échte online komt, zet ik m zo weer uit

DigitalRacing.nl

Standaard

De server was vanzelf down gegaan. Marcel is bezig met de herstelwerkzaamheden.

Naam
    Klaas Wester

Standaard

ah ik zie de echte al

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

De server is al een paar dagen aan het stuntelen. Ik had em om 5 uur herstart in de hoop vanavond geen problemen te hebben.

Hij is in elk geval weer online, ik ben er zelf over een goed halfuurtje.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik heb de server offline gehaald want hij blijft afsluiten. Even afwachten of Robbert woensdagavond iets kan hosten.

De nieuwsbrief is verstuurd.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Raceday

Naam
    Dennis

Standaard

Championship day

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Championship day
    Het moet al gek lopen wil je geen kampioen worden

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

haha ja, ach we kunnen hem altijd nog een zware penalty geven met punten aftrek. Onsportief gedrag nu al van uit gaan dat je kampioen word.

Naam
    Dennis

Standaard

Ik ga nergens van uit. Ben wel realistisch
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ik heb mij helaas moeten afmelden. Problemen met het pinverkeer hier wat eerst opgelost moet worden. Wordt dus een pizza avondje op het werk helaas

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

DigitalRacing.nl

Standaard

Dat is jammer, Pascal. Ik had je Ford graag nog even gezien.

Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Server is up!

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    Een stuk meer testrondjes gereden dan op Poznan en Assen. Racepace in de mid tot hoge 35ers was wat ik kon doen. 2 raceruns gereden om te zien hoe de bandenslijtage was en ik was tevreden.
    2e in het kampioenschap maar met een aardige puntenachterstand op Dennis. Het was zijn kampioenschap om te verliezen, niet het mijne om te winnen.

Kwalificatie
    Ik wist dat het lastig zou zijn om voor Dennis en Michael te staan. P3 was dan ook het maximaal haalbare vandaag.

Race 1
    Ik wilde van tevoren een grapje over Rosberg en Hamilton maken maar had dat niet gedaan... Goede start van de BMW's vooraan en ik sluit aan op P3. In bocht 1 gaat Dennis wat wijd en heeft bij het opkomen van de baan wat overstuur en raakt daar door Michael. Ik kan er zonder problemen voorbij. En dan gaat de rekensom beginnen, ik zag Dennis in de daaropvolgende ronden naar P9 ofzo rijden. Zo maakt hij het wel spannend dacht ik
    Ongeveer halverwege de race heb ik een voorsprong van iets meer dan 4 seconden op Stefan en Brent. Bij het aanremmen van de chicane blaas ik de motor op Dat was race 1

Race 2
    P2 veilig stellen was al van de baan door geen punten te scoren in race 1, dan wordt het een race naar voren. En dat damage ding weer aangezet zodat ik kon zien wanneer ik te vroeg terugschakelde (dat was best vaak). Ik mag als laatste starten met Michael en we hebben een goede start (dat is niet zo moeilijk met de BMW). Daarna een mooi gevecht met Brent gehad, Niels buitenom in de laatste bocht ingehaald. Een gewaagde actie Jeroen en JW ingehaald voor de chicane totdat ik denk waar is mijn rempunt voor de laatste bocht (toen was het natuurlijk al te laat), ik probeerde een zo wijd mogelijke lijn te pakken maar raakte het gras toch en toen een van de wielen weer gripte op het asfalt werd ik eigenlijk de racelijn weer op getrokken. Dat was niet de bedoeling en ik zag in de spiegel dat een aantal mensen elkaar daar door raakten. Door dat foutje weer van P3 naar P9 ofzo. Toen wist ik dat dit niet mijn race zou worden qua resultaat.
    Ik heb me wel heel erg geamuseerd en denk dat beide races weer het typische toerwagen gevoel hadden, close gevechten met her en der wat contact.

Petje af aan het deelnemersveld, er werd weer lekker geraced met respect voor elkaar en dat is waar drnl voor staat.

Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ja was een mooie afsluiter zo op Donnington.

Race 1:
    In de practise had ik een lekker tempo. Kon makkelijk in de 1.35 rijden met medium bandjes. Echter op softs kwam ik niet veel sneller rond waardoor mijn kwalificatie wat tegenviel en ik vanaf p9 moest starten. Had een mooie start en door foutjes van andere lag ik al snel op p3. Had wel een behoorlijk gat voor en achter me dus concentreerde me om de race zo uit te rijden. Echter na 10 rondjes had ik een behoorlijk overstuur moment waardoor ik rond ging in de chicane. Daardoor op p9 weer de baan op gekomen. Kreeg nu wel een leukere race met 5 man voor mijn neus. Nog leuk kunnen vechten en geprobeerd zelfs 3 wide richting de een na laaste bocht te gaan (wat niet werkte). Maar uit eindelijk op een 6de plaats kunnen finishen met Jeroen nog hijgend in mijn nek.

Race 2:
    Gestart als 4de door de reversed grid werd ik wel door 2 BMW's ingehaald. Vooral Dennis vloog voorbij. Blijft toch een puntje van aandacht voor de mod makers wat verschil is wel erg groot bij RWD en FWD auto's. De volgende 2 rondjes echt heerlijk kunnen touringcar racen. Met hier en daar een tikje maar niks ernstigs. Vechtend voor het podium ging het echter mis met Storm en mij. We raakte elkaar en kwamen beide in het gras. Voor ik er uit was lag ik al bijna achteraan. Nog wel terug kunnen vechten naar een 7de plaats.

Ondanks dat er in beide races een betere finish in had gezeten erg vermaakt. Wil ook iedereen bedanken voor mee doen van deze eerste league in AC. Volgens mij was het wel een succes. Mooie velden gezien en heel wat gevechten gehad. Ik ben ook van plan nog een andere league op te gaan zetten in AC deze winter, maar dat zal dan buiten Digital racing om zijn. Die hebben het al druk zat met de komende ZAC.

Naam
    Klaas Wester

Standaard

Donington beide races rond de 10e plek lekker gestreden tot ik me verkeek in (vroeg)afremmende auto's en er achterin ging (excuus!) om vervolgens in het grind te staan malen.
    Hierna in de 2e race 2 keer een gat moeten dichtrijden, maar de 2e keer moest ik van zo ver komen dat ik pas op de finish op de bumper kwam van het peloton, maar toch duidelijk sneller was. beide races niet noemenswaardig 13e en 14e geëindigd.

toch bedankt dat ik mee mocht rijden en Robbert aka Dutchdevil dat ie me wist over te halen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten