Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 54

Discussie: DRTCC9 | Ronde 5 & 6 | Assen

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik had nog nooit op Assen gereden maar het is een leuke baan. Het heeft vanalles wel wat, erg lekkere flow in elk geval.

Kwam tot hoge 44ers in racetrim met mediums. Maar het duurde wel een paar rondes voordat die op temperatuur waren. Ik heb nog niet met soft gereden.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Gisteren mijn eerste test gehad op Assen. Dankzij Jeroen enorm veel geleerd en ook de gewenste progressie kunnen maken. Waarvoor dank natuurlijk!

Wel vandaag een planning op mijn werk gemaakt waardoor de race mogelijk in het geding komt. Dus ik ga mijn best doen! Stel je voor ik ben te laat voor de kwalificatie mag ik dan de race achteraan starten? Of wanneer ik echt laat ben race 2 mee gaan doen?
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan-Willem Oostingh Bekijk bericht
    Gisteren mijn eerste test gehad op Assen. Dankzij Jeroen enorm veel geleerd en ook de gewenste progressie kunnen maken. Waarvoor dank natuurlijk!

Wel vandaag een planning op mijn werk gemaakt waardoor de race mogelijk in het geding komt. Dus ik ga mijn best doen! Stel je voor ik ben te laat voor de kwalificatie mag ik dan de race achteraan starten? Of wanneer ik echt laat ben race 2 mee gaan doen?
    Als ik me niet vergis word je in race 1 dan automatisch achteraan gezet. Ben je er race 1 niet en race 2 wel dan spreek me even op TS aan zodat ik je handmatig aan de startlijst toe voeg voor race 2 (standaard worden alleen degenen die race 1 meegedaan hebben toegevoegd aan race 2).
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Check!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan-Willem Oostingh Bekijk bericht
    Dankzij Jeroen enorm veel geleerd en ook de gewenste progressie kunnen maken. Waarvoor dank natuurlijk!
    Graag gedaan. Goed om te zien dat je uiteindelijk in de 1:48.xxx terecht bent uitgekomen.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Graag gedaan. Goed om te zien dat je uiteindelijk in de 1:48.xxx terecht bent uitgekomen.
    Dat was een goede voorspelling.

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Inderdaad. Ik ben met softs nog op 1:44.8xx uitgekomen.

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Gisteren kon ik helaas niet, dus ik ga vanavond even oefenen. Helaas heb ik nog geen nieuw moederbord ontvangen (moederbord in PC was onder garantie stuk gegaan), dus ik moet het met m'n oude PC doen. De grafische instellingen heb ik al een stuk lager gezet, ik hoop dat het genoeg is voor morgen als we met veel meer auto's op de baan staan.
    Afgelopen maandag heb ik de laatste zaken geïnstalleerd en geleerd waar ik links en rechts moet. Het is een leuke baan, maar de GT bocht kan ik nog helemaal niets mee. Hopelijk is dat na vanavond beter.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Wordt de achterkant los bij het ingaan van de gt bocht thijs?

Dat heb ik ook dat maakt het daar extra spannend

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Raceday!

Standaard

Ik moet ook deze laten schieten. Ben al weken aan het klooien met een hoge rug/schouderblessure. Wordt wel beter al, maar moet het nog zoveel mogelijk rust geven. En dan merk je ook ineens waar je je rug zoal voor gebruikt... stuurtje naar rechts draaien bijv

Baal er goed van, want de testraces waren geweldig.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ik ben er bij vanavond! Ik kon helaas niet aanwezig zijn bij de test. Ik kom niet verder dan 45.9, maar heb wel een setup kunnen maken waarbij ik mij prettig voel. Zoals altijd heb ik er weer zin in!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Voor mij wordt het nog spannend of ik erbij kan zijn . Heb 1 keer 1,5 uur getest dus zal, als ik mee kan doen, achteraan starten denk ik. Ik moet straks richting het ziekenhuis en moet daarna nog een oplevering doen voor mijn werk.

Hopelijk valt het mee en kan ik mee doen.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Heren de race server is iets later online. Jullie kunnen wel al gebruik maken van de testserver. Het wachtwoord daarvan is drtcc9.

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Blijkbaar is er een verlichte update van win 10. Daar is mijn pc nu mee bezig wat elle lang duurt. Kan nu de server niet starten. Zal hier laten weten als het weer lukt.

Zo lang op de oefen server inloggen. Digital racing practise server met paswoord: drtcc9

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Wordt de achterkant los bij het ingaan van de gt bocht thijs?

Dat heb ik ook dat maakt het daar extra spannend

Yep inderdaad. Ik heb gisteren wat rondes gereden, maar deze bocht blijf ik lastig vinden. Ik heb ook nog niet echt tijd gehad om naar de setup te kijken om er wat aan te doen. Ik kwam gisteren in de 1:48. Dat wordt vanavond achteraan meerijden en vooral proberen op de baan te blijven. Met m'n oude PC heb ik nu zo 30-40 fps, terwijl grafisch alles zo'n beetje op het laagst staat. Ik hoop dat dat niet al te veel gaat zakken met meer auto's op de baan, anders wordt het wel erg lastig.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

De correcte server draait. Ik ben op ts

Moderator mister.koole's schermafbeelding
    Naam
    Nick Koole

Standaard

Helaas kan ik er op het laatste moment niet bij zijn! Hoop dat de civic rijders mijn afwezigheid goed kunnen maken

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Server up voor race 2

Junior Member alfa90_buttje's schermafbeelding
    Naam
    Klaas Wester

Standaard

yessss ... 13->9e EINDELIJK EEN NORMALE RACE ...........GEEN FOUTEN GEEN CRASHES ...........

na een verprutste 1tste race (again)..

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alfa90_buttje Bekijk bericht
    yessss ... 13->9e EINDELIJK EEN NORMALE RACE ...........GEEN FOUTEN GEEN CRASHES ...........

na een verprutste 1tste race (again)..
    Er waren deze race een aantal mensen met wat kleine dingetjes. Valse starts en te weinig brandstof (in de F1 noemen ze dat een fuel pick up issue heb ik begrepen).

De uitslag is bijgewerkt, mijn raceverslag volgt nog

DigitalRacing.nl

Standaard

Gisteravond heel lang met Marcel nagepraat over de race op Assen, de DRTCC competitie en andere aspecten van DigitalRacing.nl. Een prima afsluiting van een (leuke) avond. Mijn race- verslag zal pas morgen online verschijnen.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Gisteren een vermakelijke avond gehad met gemixte resultaten.

Race 1
    Ik mocht vanaf P9 starten en had een redelijke start. In de eerste bocht was het best dringen. Ik zat aan de buitenkant en was wat lak met Gerben aan het uitwisselen. Gerben spinde en ik kon door.
    Daarna heb ik een solide race gereden. Geen (grote) fouten gemaakt en door gevechten voor mij kon ik de aansluiting met de mannen voor mij behouden. Ik heb heel lang achter Brent gezeten die in principe gewoon sneller was, maar het aan de stok met Dennis kreeg. Ik kon er alleen maar achter het duo aanrijden. Op een gegeven moment maakte Brent een fout waardoor ik er langs kon. Ik kon daar een ronde van genieten want ik maakte zelf een fout waardoor hij er weer langs kon. Tegen het einde van de race vormde zich een groepje van 5 man (P3 t/m7). Ik hoopte nog dat er iemand door de gevechten eraf zou schieten, maar dat gebeurde niet waardoor ik op P7 finishte.

Race 2
    Nu startend vanaf P4 moest ik natuurlijk de bimmers eerst voorlaten. Ik kwam gelijk onder druk te staan van JW Ensing. Ik kon hem een aantal keer blokken totdat het bij de GT mis ging.
    Ensing lijnde zich achter mij op in de bocht voor de GT duidelijk klaarmakend voor een inhaalpoging. Ik besloot de gewone racelijn te pakken en zo laat mogelijk te remmen. Ensing zat niet meer in mijn binnenspiegel dus ik ging ervan uit dat hij naast mij zat in de GT. Ik wilde ruimte voor hem laten bij het uitkomen van de GT, maar nog wel snelheid het rechte stuk meenemen. Ik koos er dus voor om de kerb aan de binnenkant te pakken en plots......AIRBORNE!! Ik vloog een aantal meters de lucht in en bij het landen raakte ik de controle kwijt. Het resulteerde in chaos voor degenen achter mij. Op TS meteen sorry gezegd, maar bij deze nogmaals sorry voor de chaos. Wat er werkelijk gebeurde is dat Ensing een heel raar moment had bij uitkomen van de snelle linkerbocht en de pitstraat in gleed. Hij zat dus helemaal niet meer naast mij bij de GT en was mijn vliegactie dus ook niet nodig. Ik had helicorsa wel aan staan, maar door de adrenaline van het gevecht had ik daar even geen oog voor. Enniehoe, ik kon als voorlaatste de race weer aanvangen. Ik kwam in een goed ritme terecht en zette voor mijn doen goede tijden neer. JW Oostingh had ik redelijk snel kunnen inhalen en ging op jacht naar Brent, maar in dat proces werd ik overmoedig bij de sneller linker voor GT en verloor daar de auto. Achter Robbert kon ik aansluiten, maar het gat dichtrijden kon ik niet. Hoger dan P13 zat er niet in.

Ik heb weer een zeer leuke avond gehad en wat betreft Assen: Dit circuit zou ik wel vaker willen zien in een league. Erg leuk!

Volgende week helaas alweer de laatste paar races. Ik hoop op een snel vervolg na deze zomercompetitie. Wat is toerwagen racen toch leuk!

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Kwalificatie
    Softs eronder en bijna alle brandstof eruit. Dat was mijn tactiek voor de kwalificatie. Na een aantal rondes had ik de 4e tijd neergezet (1:44:230). Jan-Wim Ensing had de 5e tijd, maar in zijn laatste ronde weet hij nog net voor mij te komen met een 1:44.192, waardoor ik van P5 mocht vertrekken.

Race 1
    Achter mij stonden een aantal BMW's en die waren met de start gewoon veel beter weg waardoor ik een aantal plekken kwijtraakte. Na een aantal rondes maakten een aantal voor mij een aantal fouten waardoor ik plekjes kon winnen. De laatste rondes in gevecht geweest met Dennis voor P3. Dennis won dat door in de één na laatste ronde mij in te halen. P4 was dus het resultaat. Erg tevreden mee.

Race 2
    Ook bij deze start kwamen er weer een aantal BMW's voorbij en aan het eind van de eerste ronde reed iemand iets te fanatiek over de cerb van de laatste chicane en sprong door de lucht. Hij kwam voor mij tot stilstand op de baan en ik kon hem niet meer ontwijken, waardoor ik veel plekken kwijtraakte. Dat werd een inhaalrace en vervolgens terug kunnen rijden naar P7 net achter Niels.

Nu sta ik 6e overall en ik hoop dat ik daar nog een aantal plekjes in kan stijgen, maar dat zal moeilijk worden.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    Dinsdag samen met Dennis wat rondjes getest en toen dacht ik wauw wat een gave baan. Eigenlijk ongelofelijk dat we hier nog niet eerder gereden hebben.
    Tijdens practice kwam ik tot een 1:44.6 wat ik wel een aardige tijd vond met race omstandigheden.

Kwalificatie
    Tijdens een Q run in de vrije training kwam ik tot een 1:43.8 wat me daar de snelste ronde gaf. In de kwalificatie zelf reed ik een 1:43.7 wat goed was voor plek 3. Ik merk dat ik met AC veel beter kwalificeer als vroeger met Race07 en met iRacing. Ik kan dat ultieme rondje er wel uitpersen 

Race 1
    Met Michael en Dennis voor me zou het aansluiten zijn als ze een goede start maakten. Michael heeft een wat mindere start en JW een goede (of valse?, daarover hierna meer). Dennis valt Michael aan en ik probeer mee te liften, Michael gaat wijd en JW heeft het momentum en valt mij aan aan de binnenkant. Even daarna heeft hij ook Dennis te pakken. Ik laat Michael er voorbij om zo de aansluiting met JW en Dennis te houden. Lang hoeven we niet te wachten want op het einde van ronde 1 gaat JW de pits in en spint Dennis in de eerste chicane.
    Daarna rondjes rijden en veilig op p2 finishen

Race 2
    Ik had een goede start (bimmer duh ), kwam voor de eerste bocht achter Pascal (volgens mij) klem te zitten. Van P9 naar P6 en toen weer terug naar P12. Dan maar een inhaalrace, ik profiteerde heel erg van Pascal zijn momentje en haalde daar hem, Jeroen en nog iemand in. Daarna Brent en Thijs in 1 bocht, het was wel erg agressief in de replay (hoe hebben jullie dat ervaren?). Niels was het volgende doelwit, hij maakte en foutje en kon er daardoor gemakkelijk langs en toen kwam het… Mr Gerben Kelly, ik had in het begin van het jaar al een leuk gevecht met hem gehad bij onze buren van SRVN en dat gaat er altijd fair aan toe. Zo ook nu, lekker ouwhoeren op TS terwijl je em toch graag voorbij wilt Hij maakte een foutje in de laatste chicane en ik kwam daar veel sneller uit dus op het korte rechte stuk was het gedaan. Daarna nog wat rondes met Gerben en Stefan achter me gereden en ook deze race op P2 weten te finishen.

Het waren leuke races, veel gevechten en het is leuk om te zien dat iedereen Assen een leuk circuit vind. Elke ronde met 2 wielen los komen in die snelle chicane geeft ook echt het toerwagen gevoel. Bedankt aan iedereen die er was, het was een gezellige avond!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten