Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 51 t/m 54 van 54

Discussie: DRTCC9 | Ronde 5 & 6 | Assen

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Na wat multiplayer issue, waarmee ik dus totaal niet bezig was geweest, kon ik na wat moeite en hulp van anderen toch joinen.

Ik had wat met deze mod op Poznan gereden, en dacht daar moet ik aan meedoen. De interface van Assetto Corsa is enorm wennen, en allerlei kleine handige weetjes/dingetjes die weet ik nog niet.

Maar het rijden, dat gaat ok! Assen kende ik natuurlijk al, het was alleen even 1 worden met de auto op deze mooie baan.

Race1: Veel wielspin bij de start, voorzichtig in de eerste bocht, op naar de 2e toch wat gedruk en ik sta andersom. Weet niet wie het was, maar het zal niet express gebeurd zijn ga ik van uit . Achteraan beginnen, gelukkig stonden er bij de GT alweer een paar het grind te inspecteren en had ik na een paar rondes weer aansluiting op de rest. Lang achter Niels gezeten, met een Honda die een beste topsnelheid heeft. Leuk gevecht en in de laatste ronde door een klein foutje van Niels kon ik nog P9 pakken!

Race2: Starten vanaf P2! Met een lading BMW's erachter haha. P2 duurde ongeveer 10 meter, en ik zakte weg tot ongeveer P6 a 7??? Door wat getouwtrek tussen anderen kon ik op P3 komen en een klein gaatje trekken richting Niels en zijn volgers. Tot Niels zijn volgers voorbij liet en Bosman langzaamaan dichterbij kwam. Marcel kon mij voorbij door een foutje van mijn kant. Maar tegen het eind van de race kon ik goed druk zetten bij de bandoloog! Door uitvallers/crashes toch nog P3!!! Laatste podium hier was in 2012!!!

Op naar Donni!

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voor degenen die de replay willen hebben: download
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Ik geef ook nog even mijn verslag. Dit keer zonder screenshots, want al m'n grafische instellingen staan op het laagst op dit moment, dus het ziet er niet uit Alsof ik weer GP2 rij

Practise en Kwali
    De voorbereiding was niet geweldig. Omdat ik nog niet over een nieuw moederbord beschik reed ik met m'n oude computer. Maandag had ik de laatste benodigde bestanden geïnstalleerd. Woensdag avond heb ik een avondje rondjes gereden. Echt lekker ging het niet. Tijdens de practise ging het een steeds een stukje beter en kon ik op een gegeven moment in de top tien goed meekomen. In de kwalificatie werd ik 12de.

Race 1
    In race 1 bij de start kwam ik goed weg en won ik best wat plekken. In de eerste ronde verloor ik er ook meteen weer een aantal. Na de eerste ronde zat ik achter Pascal de Birk en voor Niels Tieman. Voor me reden de mensen weg, het gat naar Niels veranderde steeds van grootte. 1x moest ik echt verdedigen in de GT bocht, verder kon ik hem er goed achter houden. Uiteindelijk op P8 geeindigt. Dus mocht ik vanaf P3 starten voor race 2.

Race 2
    Voor race 2 duurt de start altijd even. Ik was snel op mute gegaan op teamspeak en zei tegen mezelf, als je op P1 ligt, geen gekke dingen doen, gewoon op de baan blijven, dan komt het goed.
    Bij de start kwam ik weer goed weg en ik ging de hele eerste ronde aan de leiding. Dat ging al beter dan de afgelopen 2 races! In bocht 2 zet Brent Wever hem ernaast. Ik had verwacht nog in te kunnen sturen, maar dat ging dus net niet, en mijn achterkant raakt zijn voorkant, waardoor hij spint. Sorry Brent! Ik verlies zelf wat snelheid waardoor ik in de langzame linkerbocht meteen 3 plekken verlies. Bij de Stekkenwal zet Gerben Kelly hem ernaast en zit ik aan de buitenkant. In de volgende bocht zit ik aan de binnenkant, maar ik ga iets langzamer en Niels Tieman en Marcel Bosman komen me meteen voorbij. Dan zit Brent achter me, en ik maak het hem niet moeilijk, vanwege bocht 2. Klaas Wester komt er dan ook nog voorbij omdat ik wat snelheid mis en zo verlies ik 8-9 plekken in 1 rondje... Ach ja, ik heb in ieder geval even op P1 gereden. Maar omdat het zo dicht achter elkaar zat kon ik niet makkelijk weer op m'n lijn terecht komen en dan blijf je snelheid verliezen. Ik weet deze plek te behouden tot ongeveer ronde 6. Jeroen Jonckers zit achter me aan te dringen en ik maak een foutje in de GT bocht, kom teveel op de kerb en vlieg over de kop. Ik verlies hier nog 3 plaatsen kan wonder boven wonder zonder echte schade m'n weg vervolgen. In de rondes daarna komt Brent Wever nog wel achter me aan, maar hij komt nergens dichtbij genoeg voor een echte aanval. Uiteindelijk op P10 de race uitgereden.

Ik ben niet heel erg tevreden met het resultaat. Maar gezien de omstandigheden (voor mijn doen echt te weinig oefening, drukke week gehad en slechts 20-25 fps met slechte graphics) ben ik wel blij dat ik redelijk mee heb kunnen rijden. Ik moet alleen proberen minder foutjes te maken, met name in de openingsrondes.

@Marcel: Vanuit mijn oogpunt was er niets mis met je aanval. Maar het was best druk achter me, en omdat er steeds auto's naast me zaten kon ik niet goed op de ideale lijn blijven waardoor ik steeds tijd verloor. In de bocht voor je me voorbij komt maak ik ook nog een schakelfout waardoor ik te langzaam weg kom. Hoe de auto's achter me voor een plek vochten heb ik niet heel erg op gelet

Junior Member Brent's schermafbeelding
    Naam
    Brent Wever

Standaard

Ach Thijs je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik was nog ietsje te ver achter je, je moet gewoon je lijn rijden, en anderen achter je moeten maar oppassen, maw het was mijn eigen fout.
    Impossible is nothing

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten