Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 51

Discussie: DRTCC9 | Ronde 1 & 2 | Spa-Francorchamps

Member Brightfox's schermafbeelding
    Naam
    Kevin Benningshof

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Heren ik heb ff tijdelijk de tussenstand opgemaakt (zonder bonuspunten voor uitrijden). Lekker close zo

Ziet er al goed uit

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

We krijgen de uitslag niet handmatig er in dus zijn we iracing csv's aan het invullen maar 2 rijders pakt ie niet.

Edit: de uitslag is helemaal bijgewerkt op de site
    Laatst gewijzigd door Tjello; 2 september 2016 om 00:42
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Zo... Wat is dit gaaf! Ik vind het jammer dat ik echt niet veel tijd heb want zulke races rijden waarbij iedereen met respect rijd en niet bij de eerste bocht iedereen eruit wil knallen is gewoon gaaf!

Kwalificatie kwam ik wel uit waar ik gedacht had. Achteraan... Mis gewoon snelheid dus moet zeker nog erg veel gaan oefenen :-)

Race 1: had een erg goede start en ging buitenom in La Source. Hierdoor een aantal plekken gewonnen. Een aantal mensen maakten nog wat rotzooi na het rechte stuk en ik kon nog wat plekken opschuiven. Op een gegeven moment reed ik 10e (ver boven mijn stand) twee mensen achter mij waren sneller en zonder enorm heftig te verdedigen kwamen ze voorbij. Maar hoogtepuntjes waren: een andere auto kunnen inhalen en mijn snelste tijd tot dit moment kunnen rijden. Bij de eerste test was het een 2.40 als snelste en dit is inmiddels ruim 5 seconden sneller geworden.

Race 2 begon rommeliger. Eerste bocht meteen een duwtje van achteren en van opzij. Hierdoor erg wijd en de achtervolging in. Helaas in de tweede ronde ging Storm eraf en heb hem (inclusief spin) net kunnen ontwijken. Daarna achter Eric aan gejaagd waarbij hij aan het pushen was om weg te komen. Dit lukte hem echter het pushen werd iets te veel en hij spinde. Sorry voor lachen Eric maar zag je al meerdere keren blokkeren en had net de gedachte gehad... wat als hij nu eens over de grens gaat dan kan ik hem pakken. Dit was voor mij gelukkig het geval.

Maar echt waar wat is dit gaaf!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ik vond deze eerste echte race een succes. Jammer genoeg zelf niet zo'n geweldig resultaat door mijn eigen schuld maar wel erg leuk kunnen vechten in race 2. Hier het gevecht van mij in race 2 met Niels en Marcel.

Race 1:
    Door mijn eigen schuld iets te hard gegaan in ronde 1 waardoor ik spinde. Daarna in het achterveld wat klappen opgevangen waardoor mijn top snelheid niks meer was. En daardoor ook ver achteraan geeindigd.

race 2:
    Vanaf het achterveld langzaam naar voren gereden. Daar kwam ik na tijdje achter niels en marcel terecht. Waarna ik paar rondjes leuk heb kunnen vechten (zie filmpje). Echter bij turn 1 iest uit geweken voor Marcel waardoor ik gras raakte en half spinde. Zo 4 plekken verloren en als 12 geeindigd.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Was een gaaf gevecht Robbert. Ik heb er van genoten.

De replays van race 1 en 2 kun je via deze link (<- klikkerdeklik) downloaden

Mijn verslagje plaats ik morgen even.

Kort en krachtig, mooi startveld, mooie races en enthousiaste rijders achteraf. Geslaagde avond
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Zo, dat was weer leuk om te doen zeg. Het was inmiddels alweer een tijdje geleden dat er een DRTCC was, maar we zijn gisteren gelijk weer goed van start gegaan. Heerlijk om dat enthousiasme te zien op de baan en te horen op TS.

Kwalificatie
    Na de update voelde de Avensis beter aan, maar heeft soms best nog wel eens last van een losse kont. Gelukkig wist ik wel een tijd van 2.33.443 te noteren, wat goed was voor een 7e startplek. Voor en achter me zat het lekker toch bij elkaar en als vanouds stond Michael Storm op pole met een tijd die 1.6 seconden sneller was dan de nummer 2. Respect.

Race 1
    Over race 1 kan ik vertellen dat het niet noemenswaardig was. Ja, goed: van P7 vertrokken en als P5 gefinisht. Goed resultaat, dat wel. Maar tijdens de race niet echt spannende zaken (of ik moet de replay er nog even op na slaan, maar kan ik nu niet bekijken). Edit: na het bekijken van de uitslag van Race 1 herinner ik me net weer dat aan het eind van de race de strijd op P2 (met 3 man) steeds dichterbij kwam. Als de race een 2 rondes langer had geduurd, dan had ik ook in dat clubje kunnen rijden en me in het gevecht kunnen mengen.

Race 2
    Door de reverse grid van de eerste 8 uit race 1 mocht ik van P6 vertrekken. Na de start direct na La Source was er wat geduw en getrek waar ik goed uit kon blijven en opeens reed ik op P3. In mij kielzog zat Dennis. Ik kon hem redelijk voorblijven, maar ik wist dat hij sneller kon. Na een ronde of 4 kwam ik de Busstop chicane niet lekker door, waardoor Dennis me voor La Source voorbij kon. Daarna liep hij langzaam op me uit en moest ik me op gaan maken voor het gevecht met Stefan Rensen. Ik ken hem van eerdere AC avondjes op de server van Robbert en wist dat we aan elkaar gewaagd waren. Stefan wist het gat goed dicht te rijden en in de laatste ronde hebben we 4 bochten deur aan deur gereden en elkaar heel gehouden. Dit duel eindigde in het voordeel van Stefan, waardoor hij bij S/F net voor mij finishte. Weer een P5 voor mij. Ik ben er zeer blij mee en we gaan ons klaar maken voor de volgende strijd op Poznan.
    Laatst gewijzigd door Ferroeni; 2 september 2016 om 09:09
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Junior Member Jan-willem's schermafbeelding
    Naam
    JW van Wijngen

Standaard

phoe he
    wat een avond. het was geweldig.

nog sorry voor robbert in race 2. ik was helaas de schuldige die je onderaan Eau rouge een tikje gaf. bij mij kwam het over, dat je gas lifte en raakte je toen.

voor mij was het de eerste keer dat ik gerace heb met meer dan 15 auto's. dat betekende voor mij in race 1 al dat ik wat frame drops had van wege het vele geweld . voor race twee ook even wat grafische aanpassingen gedaan.

ik zou ook graag een complement willen geven aan iedereen voor het netje rijden. ik als mindere god in het achterveld rem gewoon iets eerder.

dus samengevat ..............geweldig

Junior Member Brent's schermafbeelding
    Naam
    Brent Wever

Standaard

Ben altijd verwend geweest met abs en tc en 100% grip track en start met warme banden bij een ander league.
    Voor mij was het behoorlijk wennen om een beetje anders te moeten rijden vooral het beheerst remmen, maar dit voelt veel realistischer. Top!

Leuke races gehad
    Impossible is nothing

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    In de testsessies ging het allemaal erg goed, gevoelsmatig moet mijn pace goed genoeg zijn voor de top3 maar dan moet je het ook waar maken.

Kwalificatie
    Een 2:33.081 goed voor P6. Een redelijke teleurstelling omdat er gezien de testsessies nog wel een seconde te halen zou moeten zijn.

Race 1
    Ik zie de lampen aan gaan en Brent (achter me) een valse start maken, hij tikt me aan en omdat het licht nog niet uit was krijg ook ik een stop en go vanwege een valse start. Ik dacht meteen inlossen en dan maar een inhaalrace. Nog ff een billenknijp momentje in Fagnes waar Dennis een uitstapje maakte.
    Einde van de eerste ronde de pit in gegaan, ik stop in mijn box en klik op confirm, klik op confirm, klik op confirm... Aargh die klote knop doet het niet Toen ik na een halve minuut ofzo eens uit woede op het gas drukte reed ik weg en was de stop&go ook weg. Doei race 1. Uiteindelijk als 20e over de streep heen gekomen. Zonder mijn gestuntel in de pit was ik denk ik rond P10 gefinisht.

Race 2
    Tussen race 1 en 2 even een startlijst maken, er niet rekening mee houden dat er iemand mee ging doen die in race 1 niet mee deed en een foutje bij Michael Storm maken. Leermomentjes maar wel trots dat het werkte en dat het binnen een redelijke tijdsspanne te doen was.
    Bij de start al een paar plekken te pakken en ik zet de wagen aan de binnenkant naast Niels bij ingaan van Les Combes, ik zie links een Civic (geen idee meer wie) er af gaan en na de knik naar links komt die de baan op vol in mijn zijkant. Flink overstuur maar kunnen corrigeren. Toen ik achter Brent reed tussen de bocht zonder naam (copenhagen ) en Pouhon liet hij me voorbij (ik denk voor het race 1 incidentje), erg sportief Brent!
    Daarna het flink aan de stok gehad met Niels en Robbert, mijn exit uit Stavelot was merkbaar slechter dan hun en moest dan ook aardig verdedigen in de busstop. Daar wist Niels me dan toch in te halen en bij het opvangen van Robbert (met het in gaan van het laatste rondje volgens mij) rem ik wat vroeger/harder dan hij verwacht, hij probeert me niet te raken maar raakt daardoor op het gras en spint. Dat gevecht is dan helaas voorbij.
    Uiteindelijk een P7. Niet echt tevreden omdat mijn pace niet was wat het had moeten zijn, op naar Poznan (wat in Race07 geen BMW baantje was).

Na de race met Niels een manier moeten vinden om de uitslag in te laden, we waren er allebei van overtuigd dat we handmatig een race uitslag konden invoeren maar konden alleen een bestand inladen. Creatief geweest door een iracing csv bestand handmatig te editten, daarna een onverklaarbare fout bij een van de rijders gehad die na een slordig half uur ook eindelijk opgelost was. Daarna alle race en kwalificatietijden handmatig aangepast samen met Niels (teamwork). Na wat na te kletsen ging Bosmannetje rond half 1 vol energie naar bed

Bedankt allemaal voor het komen en racen, het voelde aan als een klassiek DRTCC avondje en dat was eigenlijk ook de bedoeling er van

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Mijn races gingen niet helemaal volgens planning, maar laat ik beginnen door te zeggen dat ik heel blij ben dat er weer (zij het in zomercompetitie vorm) een DRTCC seizoen is. Mijn laatste race in het DRTCC was in het DRTCC6 en dat is alweer 5 jaar geleden De testraces van eerder deze week gaven dat gevoel van toen weer helemaal terug. De keuze voor AC versterkt dat gevoel bij mij. Het installeren van een MOD en tracks doet mij denken aan het "old school" league racen. Het moet een enorm geregel zijn voor de organisatie en daar neem ik mijn petje voor af.
    Tot zover mijn inleiding.

Over de races kan ik erg kort zijn.
    Tijdens de practice had ik het gevoel dat de bandjes (en met name de voorbanden) heter werden dan bij de testraces en had ik het gevoel geen grip aan de voorkant te hebben.
    Bij de kwalificatie had ik in eerste instantie de softs eronder, maar die werden erg heet. Mijn snelste rondje was op mediums, maar nog steeds een seconde langzamer dan bij de testraces. Al met al had ik mij op P9 weten te kwalificeren en daar was ik wel tevreden mee.

Race 1
    Vlak voor het gridden begon ik ineens te twijfelen over de bandenkeuze. In een opwelling besloot ik het hardere compound te kiezen in de hoop dat ze mij wat meer voordeel zouden opleveren naarmate de race zou vorderen. Als het niet zou werken dan had ik altijd race 2 nog. Ik kwam sneller terug op mijn keuze dan dat ik had gehoopt. Want hoewel de start goed verliep en ik Eau Rouge ook goed doorkwam verloor ik de auto kansloos bij Les Combes. In dat proces werd ik ook geraakt van achter (ik stond blijkbaar midden op de baan). Achterkant stuk en kon van achter beginnen. Mede door het hardere rubber was de pace er totaal niet en was mijn bandenkeuze een zeer slechte geweest. Ik heb volgens mij nog wel even gevochten om de achterste plaatsen, maar over het algemeen heb ik alleen gereden. Teleurstellend, maar had race 2 nog......

Race 2
    Dat ik nog moet wennen aan AC (vorige week pas gekocht) bleek wel na het verlaten van de server bij race 1. Ik ging ervan uit dat de serverlijst automatisch wordt ververst. Dus ik steeds in het zoekveldje "drtcc" typen en kijken of er een nieuwe server voor race online zou komen. Het duurde en duurde. Ben tussendoor nog even beneden wat drinken uit de koelkast wezen pakken en toen ik weer in mijn sim ging zitten zag ik het magische knopje "refresh server list". Ik druk erop en waarempel: ik zie de server voor race 2. Ik log in en kom tot de conclusie dat de race al was begonnen. Toch neem ik de moeite om de baan op te rijden en zag dat ik 3 ronden achterstand had. Ik heb nog 2 rondjes gereden, maar door de achterstand had ik niet meer de motivatie om door te rijden en ben gestopt.

Ik kan niet tevreden zijn met het resultaat, maar heb wel weer wat geleerd. Ten eerste om niet zomaar weer van compound te wisselen zonder dit goed getest te hebben. Ten tweede heb ik wat meer geleerd van AC. Ik kijk dan ook uit naar de volgende races en wat mij betreft mag er na deze competitie meteen weer een DRTCC10 worden gestart!!

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ja wij zijn ook nog aan het zoeken voor race 2. Zal volgende keer ook nog een bericht op het forum plaatsen als je kan inloggen voor race 2. Maar beste is om op teamspeak in te loggen. Daar word alles netjes vermeld en mis je niks. Als je tijdens race liever geen afleiding hebt kan je daar altijd even afzonderen. Maar zeker na en een tussen de races is het wel verstandig op teamspeak te zitten.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchDevil79 Bekijk bericht
    Ja wij zijn ook nog aan het zoeken voor race 2. Zal volgende keer ook nog een bericht op het forum plaatsen als je kan inloggen voor race 2. Maar beste is om op teamspeak in te loggen. Daar word alles netjes vermeld en mis je niks. Als je tijdens race liever geen afleiding hebt kan je daar altijd even afzonderen. Maar zeker na en een tussen de races is het wel verstandig op teamspeak te zitten.
    Het probleem is dat je niet precies weet hoe laat de eerste race is afgelopen. Daarom had ik ook al in de nieuwsbrief gezet dat dat verstandig is. Als we bijvoorbeeld hier op het forum posten dat de server voor de 2e klaar is en je kijkt 3 minuten later heb je nog maar 2 minuten om in te loggen.
    En ervaring (Kia Cup) leert dat de tijd niks doen tussen de races ook weer niet te lang moet duren. Men wil zo snel mogelijk starten aan race 2.

We staan open voor ideeën natuurlijk

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ik zal teamspeak voor de volgende keer even installeren. Wilde het al doen, maar had gisteren geen tijd meer voor het joinen

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Senior Member CuqeBaqer's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Buijs

Standaard

De races voor mijn verliepen echt om te janken. Totaal geen gevoel bij het remmen in race 1 en begin race 2. Vandaag nog eens mijn pedaal settings doorlopen. Ergens klopt er iets niet. Bij iets remmen verloor ik de auto compleet. Volgende race ga ik er vanuit dat ik het gevoel wel heb.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Wat voor een pedalen heb je Raymond? Als je een load cell set hebt moet je je de brake curve wel op 1 zetten. Dat is volledig linear. Weet even niet precies hoe dat menutje heet maar het staat waar je ook je FFB settings kan aanpassen.

Race verslagje van mij volgt nog.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Het remgevoel in Assetto Corsa heb ik ook heel erg veel moeite mee, het voelt op een of andere manier gewoon niet alsof je afremt? Misschien eens gaan kijken naar de "g krachten" settings, staan nu allemaal uit, maar misschien kun je daar wat meer remgevoel mee simuleren.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

DigitalRacing.nl

Standaard

Voorbereiding
    De eerste testsessie was op Donington Park. Ik had enorm veel moeite om snelheid te vinden en reed achteraan, ondanks verwoede pogingen om verder naar voren te komen. De race op Silverstone National gaf me al meer vertrouwen en daarna begonnen de test-sessies op Spa-Franchorchamps. Ondanks de uitdagingen van de toenmalige mod- status kon ik prima tijden noteren. Dat gaf hoop voor de aankomende race(s). Versie 1.1 werd gereleased en mijn rondetijden zorgde voor andere posities.

Tijdens de practice besloten de oude setup weg te gooien en opnieuw te starten. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen!

Kwalificatie
    Een 2:33.061 zorgde voor P5. P5! Een compleet onverwachte kwalificatietijd en positie. Het ergste van dat alles is dat ik in dezelfde ronde 0.300 verloor door een stuurfout. Maar het gaf een boost voor de race, al stonden er een aantal mensen om me heen die ik hoog heb zitten qua race- craft. Storm, Gerressen, Ensing en Bosman. De Rooij heb ik nog weinig mee gereden, maar was wel mijn direct "Honda" concurrent en hij blijkt snel te zijn!

Race 1

Vanaf de vijfde plek mocht ik starten, maar ik wist dat het lastig zou worden om de positie te behouden. De BMW's zijn zo gruwelijk snel uit de startblokken dat het noodzakelijk was de spiegels zeer goed in de gaten te houden. De BMW links van mij, bestuurd door Marcel Bosman, word snel uitgeschakeld door een foutje van Brent Wever. Mijn start was goed te noemen, ondanks dat ik voorbij werd gestoken voor Jan Wim Ensing en zijn Ford Focus IKEA, en ik kon zonder problemen La Source doorsturen.

In de eerste ronde een aantal keren de bolide op moeten vangen door de koude banden. Robbert de Rooij verslikte zich en spinde, waardoor Dennis Gerressen door het gras moest. Ondanks dat ik even dwars ging om de problemen te ontwijken, reed ik ineens op P3. Michael Storm reed voorop, gevolgt door een ontketende Jan Wim Ensing. Dennis Gerressen wist zichzelf snel te herstellen en liep elke ronde op me in.

Rondes lang heb ik getracht hem achter me te laten, maar ik wilde ook niet te veel pushen. Hoe harder ik met Gerressen in gevecht zou gaan, hoe groter de kans werd dat andere aan konden sluiten. Door de ruimte kon ik stapje voor stapje dichterbij komen aan Ensing. Gerressen had een ronde eerder een foutje gemaakt en kon nu zijn eigen tempo rijden. Een tempo die hoger lag dan de mijne. In de laatste ronde wist hij me te verschalken in Le Comb. P4,..

Ik wist bij te blijven en hoopte op een gevecht tussen Ensing en Gerressen. Toen de busstop- chicane naderde had ik weinig hoop meer op het podium. Gerressen zet de aanval in, Ensing verdedigd, ze gaan wijd en daarbij opende zich de deur om binnendoor te steken. Niet genoeg voor P2, wel genoeg voor P3. Een enorme verrassing gezien de laatste test- dag. Maar ik was, en ben, ontzettend blij dat ik op het podium heb kunnen staan binnen de nieuwe DRTCC9 competitie, zeker gezien het feit dat de race zo ontzettend leuk was met de mensen om mij heen.
    Op naar race2!

Race 2

De start van race2 was iets intensiever. La Source was drukker, doordat ik verder naar achter moest starten. Om problemen te voorkomen de buitenste lijn genomen en getracht de auto heel de laten. Dat ging prima. Ik sloot al snel aan bij Marcel Bosman en dat is de hele race zo gebleven. Samen in gevecht gegaan met oa Brent Wever en Thijs de Ridder.

Bosman wist Wever relatief makkelijk in te halen. Ik had daar een aantal bochten voor nodig. Inremmend bij Le Comb duurde het tot aan Pouhon voordat ik mijn plek veilig kon stellen. Geweldig om de 'deurklink aan deurklink'-kreet eer aan te doen. Daarna moest ik een klein gaatje dichten naar Bosman en de Ridder. Bosman wist de ridder te verschalken bij Pouhon. Mijn kans kwam pas bij het uitkomen van Blanchimont in de busstop- chicane. Die actie was succesvol, maar zorgde wederom voor een gaatje richting Bosman.

Toen ik die eenmaal had dicht gereden, besefte ik me dat Robbert de Rooij ook was aangehaakt. Het gevolg was een gevecht tussen één BMW en twee Honda's. Rondes lang hebben we elkaar het leven zuur gemaakt. De Rooij en ik zijn tweemaal gewisseld van positie. Hij wist me in La Source te verrassen, maar ik wist op mijn beurt de positie weer terug te veroveren in Le Comb.

Het duel werd beslist in de Busstop chicane. Bosman verdedigde maar kon niet voorkomen dat ik hem voorbij stak. De Rooij maakte niet veel later een foutje waardoor het gevecht ophield mede omdat Marcel Bosman niet bij machte was een tegenaanval te kunnen plaatsen. P6 was voor mij, en daar ben ik ontzettend blij mee. Wederom een geweldig vermakelijke race, met name omdat het met Robbert en Marcel was.

Dank voor de opkomst, het enthousiasme, de races, het geduld en het terugbrengen van het DRTCC- gevoel.

Senior Member CuqeBaqer's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Buijs

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Wat voor een pedalen heb je Raymond? Als je een load cell set hebt moet je je de brake curve wel op 1 zetten. Dat is volledig linear. Weet even niet precies hoe dat menutje heet maar het staat waar je ook je FFB settings kan aanpassen.

Race verslagje van mij volgt nog.

De Fanatec CSP V3's. Bedankt voor de tip ik ga het straks even proberen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Het remgevoel in Assetto Corsa heb ik ook heel erg veel moeite mee, het voelt op een of andere manier gewoon niet alsof je afremt? Misschien eens gaan kijken naar de "g krachten" settings, staan nu allemaal uit, maar misschien kun je daar wat meer remgevoel mee simuleren.
    Ik rem op zich wel maar zodra ik even goed hard wil aan remmen gaat het gewoon fout en zodra ik dan los laat en de auto laat rollen gaat het mis en verlies ik hem compleet.
    Vroeger toen de kratjes bier nog van hout waren, en je moest zuipen om de kachel draaiende te houden. Dat waren nog eens tijden.

Standaard

Tof verslag Niels! Heel erg fijn om te zien/lezen

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Mooie verslagen (en screenshots bij Niels)
    Power by Cosworth

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Kwalificatie
    Practise ging op zich goed. Ik kon beter meekomen dan bij de laatste oefenrace. Het zat lekker dicht bij elkaar. In de kwalificatie zat het ook dicht bij elkaar. Ik was net iets langzamer dan in de training maar kwam op plek 11 terecht. Mooi in het middenveld.

Race 1
    Bij de start kwam ik niet heel goed weg, maar wel sneller dan de mensen om me heen. Maar er is geen ruimte om echt in te halen, dus met liften vlak achter anderen aangesloten. In Les Fagnes gaat het mis, ik glij te veel en verlies 2 plekken. Op start finish duiken nog een aantal mensen de pits in en lig ik 8e. Vervolgens was het een redelijk saaie race. Lee Zoet zat 1-2 seconde achter en kon niet aanhaken en Bob van Ingen en Stefan Rensen reden langzaam bij me weg. Aan het einde van de race kom ik langzaam dichterbij door foutjes van Van Ingen en Rensen, maar een echte inhaalpoging kan ik niet doen. In de laatste ronde spint Van Ingen waardoor ik nog een plekje opschuif. P7 is het uiteindelijk geworden, een mooi begin.

Race 2
    In race 2 mag ik vanaf P4 beginnen. Bij de start ben ik goed weg en lig ruim op P1. Dan denk ik 'Geen gekke dingen doen, geen fouten maken, rustig blijven', dus wat doe je dan...? Dan rem je veel te vroeg voor La Source. In de spiegel zie ik het hele veld dichterbij komen en laat de auto nog even rollen. Bij het insturen zie ik opeens een auto naast me zitten (Kevin Benningshof) en wijk ik uit. Daarom kom ik op de kerb en ga glijden. Ik kom dwars de baan op en tik Dennis Gerressen een paar keer aan. Sorry daarvoor, ik hoop dat je er geen schade aan over hebt gehouden. We kunnen beide gelukkig direct door. In Eau Rouge verlies ik wat tijd en bij het uitkomen opkomen Kemmel tik ik Stefan Rensen aan die daardoor een plaats terugvalt. De volgende ronde kan hij een
    aanval plaatsen bij Rivage. Ik maak het hem niet lastig vanwege de eerdere tik. Marcel Bosman gaat me in ronde 3 in Pouhon voorbij en daarna Niels Tieman bij de busstop. Ik zit aan de buitenkant en glij weg en raak Niels nog. Excuus hiervoor. Robert de Rooij profiteert en kan me ook meteen voorbij steken. Ik kon niet aanhaken bij het gevecht tussen Tieman, De Rooij en Bosman. Achter me
    zit Henk van der Smeenk, maar hij komt ook niet dichtbij genoeg voor een aanval. Uiteindelijk op P8 terecht gekomen.

Start race 2.

Het waren leuke races en ik ben tevreden met het resultaat. Geen grote fouten gemaakt, en leuk rond kunnen rijden.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Copy & paste van de Spa Review mail:

Hallo simracers,

Ik heb me afgelopen donderdag kostelijk geamuseerd. Namens Niels, Robbert, Robert en mijzelf bedankt aan iedereen die aanwezig was. Het was een gezellige avond vol raceplezier.

Terugblik Spa
    Er zijn een aantal dingen wat we graag willen 'tweaken', namelijk:
    De tijd tussen race 1 en 2 in, was wat we gaan doen duidelijk aan de hand van forumtopic en de nieuwsbrief?
    We gaan de ingame racetijden aanpassen en het window waarin de temperaturen kunnen schommelen verkleinen zodat er geen extreme temperatuursverschillen kunnen plaatsvinden en zodat we nog mooiere plaatjes kunnen schieten

Gedrag op de baan
    Tijdens het nakijken van de replay viel mij op dat er toch wel een aantal incidenten op de baan zijn geweest. In een eerste race van het seizoen is iedereen natuurlijk wat gespannen en vele rijders hebben nog nooit samen op de baan gereden. Mocht je betrokken zijn bij een incident probeer dit dan samen met degene waarmee het gebeurt is uit te praten via mail of PM op het forum of welk communicatiemiddel dan ook. Vind je echt dat het te ver is gegaan of wil je een second opinion spreek mij dan even aan.

Carset
    Wil je een wijziging aan je paint maken of een helmdesign oid toevoegen, als je deze voor 8 september op stuurt zit deze in de carset release voor de volgende race.

Vooruitblik Poznan
    Donderdag 15 september is de volgende race op Poznan, noteer hem in je agenda. Info en forumtopic zijn hier te vinden.
    Kun je niet meld je dan af via de frontpage (voor instructiefilmpje zie: https://youtu.be/lCU1mn4N6Mw).

Mocht je vragen hebben stel ze dan via forum/mail en see you on track.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Video Highlights:

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Nice! Hoop individuele gevechten op de baan.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Standaard

Lekker Marcel! Zag m op FB

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten