Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 51

Discussie: DRTCC9 | Ronde 1 & 2 | Spa-Francorchamps

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard DRTCC9 | Ronde 1 & 2 | Spa-Francorchamps

DRTCC9
    Na een aantal jaren toerwagen stilte gaan donderdag 1 septemer de 1.6 turbomotoren brullen. DRTCC9 is a go. Met de BMW 125i M Sport, Ford Focus ST, Honda Civic Type R en de Toyota Avensis gaan we het racen op het legendarische circuit van Spa.
    Met 28 inschrijvingen en een deelnemersveld met drtcc kampioenen en nieuwkomers beloofd het een spectakel te worden. Dennis Gerressen (DRTCC8 kampioen) heeft zich ook gemeld om zijn titel te verdedigen. Met Michael Storm en Roy Visser er bij zal hij ook dit seizoen weer moeten knokken, of krijgen we een verrassing?

Spa-Francorchamps (GP Pit)
    Het prachtige circuit van Spa-Francorchamps, gelegen in de Belgische Ardennen. Voor enkele van onze deelnemers na Zolder de tweede thuisrace. Het legendarische circuit kent een een grote variëteit aan beroemde bochten die de mannen van de jongens scheidt. Een favoriet onder zowel rijders als toeschouwers, al is het circuit voor die laatste groep niet bijzonder vriendelijk. Met een rijke historie die teruggaat tot 1947 is het circuit al jaren aanwezig in de Formule 1 kalenders. Minstens zo beroemd zijn de lange afstandsraces die er gehouden worden, met als klapstuk door de jaren heen de 24 uren van Spa.

Alle statistieken van voorgaande races op dit circuit kun je hier vinden.

Omdat Spa standaard 24 gridplekken heeft gaan we voor de zekerheid een toevoeging op spa gebruiken die 40 grid plekken biedt. Deze is nadat je op digitalracing.nl bent ingelogd te downloaden via het download menu.
    De inhoud van het .rar bestand dient uitgepakt te worden naar: Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\

Tijdschema
    Dinsdag 30 augustus (Generale repetitie)
    Race 1
    Practice 19:00 - 20:15
    Kwalificatie 20:15 - 20:30
    Race 20:30 - (8 laps)
    Race 2
    Inloggen 21:00 - 21:10
    Practice 21:10 - 21:20
    Race 21:20 - (8 laps) (Reversed Grid)

Donderdag 1 september

Na race 1 kun je uit de server gaan. We moeten dan handmatig de startvolgorde invoeren voor race 2 (dit duurt ongeveer 5 minuten) en hierna is er een inlogtijd van 5 minuten. Waarna race 2 begint welke ook 8 ronden is met een reversed grid van de top 10 uit race 1.

Downloads
    De meest recente downloads voor de carset en de mod vind je op de frontpage. Log hier op in en ga dan naar downloads.

Links
    DRTCC9 algemene thread
    Laatst gewijzigd door Tjello; 31 augustus 2016 om 11:39
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

DRTCC9 | Hoe kun je de server joinen met je eigen paint

Heren ik heb vanavond een tweetal uren gereden met alle wagens, dit had ik opgenomen met wat commentaar echter gebeurt er iets vreemds als je een keer in het AC menu switcht (75% is zwart beeld met wel geluid). Mijn excuses, ik krijg dat vandaag ook niet meer opgelost en opnieuw opgenomen. Hier wel wat data:

BMW 2:32.6
    Ford 2:32.5
    Honda 2:32.2
    Toyota 2:32.5

Ik rij met alle wagens met alleen een gear ratio verandering tussen de 2:33.1 en 2:33.3 dus dat is een heel goed teken. Er is nog steeds wat overstuur maar dat is alleen als je te hard de bocht in gaat of te fel doet sturen.
    Laatst gewijzigd door Tjello; 29 augustus 2016 om 23:55
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Heren, willen jullie even de moeite nemen om je af te melden via de frontpage als je deze race niet kunt?

Ik heb speciaal voor de nieuwelingen een filmpje gemaakt hoe het kan

DigitalRacing.nl | Hoe meld ik me af

Standaard

Mooi om te lezen dat het overstuur nu beter is. Dat het er is, is niet erg, maar het moet wel een beetje voorspelbaar zijn gewoon. En dat was het niet. Ben benieuwd, ik kom vanavond meerijden.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Even een copy-paste van de nieuwsbrief:

NIEUWSBRIEF

Morgen is het zo ver, DRTCC9 gaat van start. We zijn positief verrast door het aantal deelnemers gisteren tijdens de testrace. Omdat Spa standaard 24 gridplekken heeft gaan we voor de zekerheid een toevoeging op spa gebruiken die 40 grid plekken biedt. Deze is nadat je op digitalracing.nl bent ingelogd te downloaden via het download menu.
    De inhoud van het .rar bestand dient uitgepakt te worden naar: Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\

Tijdschema

Na race 1 kun je uit de server gaan. We moeten dan handmatig de startvolgorde invoeren voor race 2 (dit duurt ongeveer 5 minuten) en hierna is er een inlogtijd van 5 minuten. Waarna race 2 begint welke ook 8 ronden is met een reversed grid van de top 10 uit race 1.

Teamspeak
    Ik adviseer iedereen in te loggen op teamspeak, mocht er iets mis gaan tussen race 1 en 2 dan kunnen we dat daar duidelijk en snel communiceren. Je kan er voor kiezen om tijdens de races op mute te gaan zodat je geen overlast ondervind van de anderen op de server.
    Server adres: 85.236.109.244:14137 (geen wachtwoord nodig), log aub in met je echte naam

Algemene opmerking
    Gisteren waren er een aantal mensen die ingelogd waren met hun nickname, willen jullie zo vriendelijk zijn om dit in jullie echte naam te veranderen?

Ik kan deze race niet rijden wat nu
    Geen probleem, meld je wel even af op de website zodat we weten dat je niet aanwezig bent. Een videoinstructie vind je hier: https://youtu.be/lCU1mn4N6Mw

Mochten er vragen zijn, spreek ons aan.

Standaard

Even een vraag uit de toeschouwershoek... zijn er streaming / spectator mogelijkheden in deze game?

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik was van plan mijn middelste scherm te streamen maar om de een of andere reden werkt OBS enorm tegen (ff beeld dan alles zwart in de stream maar wel met geluid). Ik kijk er morgenavond voorafgaand aan de race nog eens naar maar durf niks te beloven.

Ik weet niet of je als spectator kan inloggen als je AC hebt.

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Bij de echte race van morgen wordt dus niet booking gebruikt en kunnen we dus ten alle tijden joinen?

Ik heb er zin in

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knight Bekijk bericht
    Bij de echte race van morgen wordt dus niet booking gebruikt en kunnen we dus ten alle tijden joinen?

Ik heb er zin in
    Er wordt idd geen booking gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Raceday

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Moderator mister.koole's schermafbeelding
    Naam
    Nick Koole

Standaard

Raceday idd😃

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Yes! Ondanks dat het "maar" een zomercompetitie is, gaan we vanavond wel gewoon weer beginnen aan een nieuwe editie van de DRTCC. Ik heb er zin in.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Yes! Ondanks dat het "maar" een zomercompetitie is, gaan we vanavond wel gewoon weer beginnen aan een nieuwe editie van de DRTCC. Ik heb er zin in.
    Zo is het maar net. Wellicht kan dit als een mooie test worden gebruikt voor een "vol" seizoen drtcc. Heb er zin in!

Senior Member CuqeBaqer's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Buijs

Standaard

Vanavond is het zo ver ! Ik ben benieuwd wat ik kan betekenen deze race. Setup is niet mijn sterkste ding.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Zin in. Fps problemen zijn opgelost dus ik kan er vol tegenaan.

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Cool, wat was de oplossing nu?

Naam
    Dennis

Standaard

Ik had in de BIOS mijn geheugen niet goed ingesteld waardoor de rest van het systeem constant op het geheugen aan het wachten was.

Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ahh een oops momentje dus. Iracing nu 200 FPS

Naam
    Dennis

Standaard

Bij de AC benchmark ging ik van 90 naar 175. Nu in de Rift had ik gisteren met vier andere auto's op de baan in ieder geval strak 90. Vanavond in de practice nog even kijken of had zo blijft.

Moderator mister.koole's schermafbeelding
    Naam
    Nick Koole

Standaard

Hmm misschien een oplossing voor meer mensen?? Of heb je recentelijk iets vernieuwd aan de pc??

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Naam
    Dennis

Standaard

Nee. Had laatst mijn BIOS naar default gereset omdat ik BSODs had. Daarna vergeten om XMP weer aan te zetten.

Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Server is up!

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

En het streamen van het middelste scherm en teamspeak is te volgen op https://www.twitch.tv/marcelbosman

Member Brightfox's schermafbeelding
    Naam
    Kevin Benningshof

Standaard

Mijn track map hangt er al!

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Heren ik heb ff tijdelijk de tussenstand opgemaakt (zonder bonuspunten voor uitrijden). Lekker close zo

Edit: de uitslag is helemaal bijgewerkt op de site
    Laatst gewijzigd door Tjello; 2 september 2016 om 00:43

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten