Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 33 van 33

Discussie: [DRTCC9] Test sessie Spa Donderdag 25 Augustus

Standaard

Gekken, allemaal, om met dit weer vrijwillig te gaan racen ;-)

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Gekken, allemaal, om met dit weer vrijwillig te gaan racen ;-)
    Echt simulatie (oftewel net zo hard zweten ;-) )

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Standaard

De booking periode voor race 2 gemist doordat de buurman aan de deur kwam. Even voor mijn begrip: als iedereen de skins sowieso lokaal op je PC moeten staan, wat voegt de booking inlog periode dan nog toe?

Ik vond het een wisselend succes. Uiteindelijk in de kwalificatie op eieren een 2:41 kunnen rijden (die niet op mijn leaderboard verscheen trouwens, of de een of andere manier stond daar een rondetijd van ruim 8 minuten op?). Op softs ging dat nog wel. Op mediums vind ik er weinig aan. Je stuurt in zonder gas of rem, de auto zet zich, je voelt de grip. En zonder dat je iets doet, sterker nog door het rollen en insturen is je snelheid steeds lager, is ineens die achterkant weg. Op die manier durf ik voorlopig nog niet naast iemand een bocht door en daar zit een beetje de DRTCC essentie toch? Deurklink aan deurklink bocht na bocht met elkaar racen.

Hopelijk passen ze het snel aan, of komt er een heel stabiele setup oplossing. Had nu de vleugel op 5 en de ARB achter een stuk zachter en ik gleed nog zowat Eau Rouge uit of houden die softs het 10 rondjes goed uit op Spa?

Wel mijn stuurtjes problemen opgelost dankzij een filmpje op Tweakers, dus dat ging nu een stuk beter dan de vorige keer Ook was mijn framerate op Spa vele malen hoger dan op Donington.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    De booking periode voor race 2 gemist doordat de buurman aan de deur kwam. Even voor mijn begrip: als iedereen de skins sowieso lokaal op je PC moeten staan, wat voegt de booking inlog periode dan nog toe?
    Je moet de skins / kleurstelling los van zien van de booking periode. Desalniettemin gaan we trachten beide te koppelen zodat we ook de skins op de juiste manier laten zien bij de gebruikers/deelnemers. Het neemt niet weg dat iedereen de carset zal moeten downloaden zodra hij gereleased is. Al leer ik momenteel enorm veel bij over de mogelijkheden en de server- mogelijkheden van AC. Ik lees mezelf suf.

AC kent geen lobby zoals de SimBin games (enzovoort) altijd gehad hebben. Je hebt een open modus, wat automatisch betekend dat alles en iedereen kan inloggen. En je hebt een booking- modus waarbij je in een eerder stadium moet inloggen. Daar kunnen we weinig aan veranderen omdat AC nou eenmaal voor dat systeem heeft gekozen.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Hopelijk passen ze het snel aan, of komt er een heel stabiele setup oplossing. Had nu de vleugel op 5 en de ARB achter een stuk zachter en ik gleed nog zowat Eau Rouge uit of houden die softs het 10 rondjes goed uit op Spa?
    Gisteren de eerste race gereden met Softs. Hiervoor heb je een rondje nodig om de temperatuur en grip in de banden te krijgen en daarna rijden de lekker. Echter, in rondje 7 van 8 was goed te merken dat de voorbanden weinig grip meer hadden. Bij iets te hard aanremmen gleed je gewoon door over de voorwielen. Of je er ook 10 rondjes mee kunt doen? Ik denk het niet.

De tweede race met Mediums gereden en tja, die houden het dan wel langer voor, maar je hebt echt wel wat rondes nodig om de temperatuur in de krijgen. En als je iets te wild de bocht in stuurt dan ben je de achterkant zo kwijt. Nu is dat wel op te lossen door vol op het gas te gaan, maar beter is om voor de bocht iets meer te remmen en in de bocht weer vaart te maken (zachter erin en hard eruit). Ik hoop het ook dat voor volgende week donderdag de update een verbetering op gaat leveren, want anders verwacht ik een hoop quiters, en dat zou jammer zijn.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Goede opkomst gisteren, bedankt allen

De banden zijn vreemd, ik heb dat ingame banden ding aangezet en alleen in bochten worden de buitenste banden groen (bij gebruik van medium banden). Ik had na beide races dan ook geen 0% blisters.
    In de kwalificatie brandstof er uit en softs er op. Die zijn binnen en ronde opgewarmd en raken oververhit in je 1e getimede ronde, ze koelen ook niet al te snel af nadat ze te heet geworden zijn.
    Ik weet niet wat precies het verschil was tussen de 2 sessies maar in de 2e sessie was ik met koude banden echt nergens (wellicht dat een andere bandenspanning hier bij had kunnen helpen).

In het echt stellen ze de voorwielaandrijvers af met een hele stijve achterkant om zo min mogelijk onderstuur te hebben. Daarnaast moet je met al deze auto's rustig de bocht in gaan, ik denk dan ook dat het overstuur bij ingaan van de bocht vaak komt door te fel insturen (dan gaat de bmw ook wegglijden achter).

Ik ga maandagavond serieus aan de slag met setups en maak ook van de voorwielaandrijvers een videoverslagje qua afstellen.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Het overstuur komt bij mij pas na het insturen. Zoals ik omschreef: je stuurt in, de auto rolt, je voelt dat 'ie zich zet, so far so good. Alles lijkt OK en ineens is dan toch die achterkant weg. Bijv insturen Combes, waar je hem echt laat rollen eerst. Rivage was ook een drama, zelfs als ik daar heel langzaam doorheen ging gleed het nog alle kanten op. Blanchimont ging dan weer verbazingwekkend goed. Lijkt erop dat, zodra er wat downforce is (hogere snelheidsbochten bij wat hogere achtervleugel setting) dat het dan wel goed gaat. Blanchimont nam ik in het begin in 5 met gas los, glijden als een ijsbeer. Sneller in 6 en eerder op het gas ging wel goed. Terwijl het geen downforce auto's zijn

Die truukjes met gas bijgeven werken hoor. Zeker in de kwali met softs kon ik daar goed mee rond komen. Maar in een race op mediums met heel close racen is het een ander verhaal. Daar ben ik dan bang voor, dat dat close racen er onder zal lijden.

Ik ga de achterkant nog zachter zetten en diff nog vergevingsgezinder afstellen op coast en dan eens kijken wat er gebeurt.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Jan-Willem Oostingh's schermafbeelding
    Naam
    Jan-Willem Oostingh

Standaard

Ik ben inderdaad ook benieuwd of de update voor verbetering heeft gezorgd. Ik kon met mediums echt geen kant op. Ik gleed idd altijd midden in de bocht en kreeg totaal geen temperatuur in de banden.

Dus absoluut nog verder oefenen om eens te kijken wanneer de auto op mediums stabiel is. Dan eens op de soft gaan rijden om er een betere tijd uit te halen. Maar heel belangrijk... Oefenen :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Coulthard
    Every team up and down this pitlane gives team orders. They are all a bunch of hypocrites for moaning about it.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten