Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 163

Discussie: [Zomercompetitie 2016] DRTCC9 | Algemene Thread

DigitalRacing.nl

Standaard [Zomercompetitie 2016] DRTCC9 | Algemene Thread

DRTCC9 Introductie

Acht keer werd er om het DRTCC gestreden bij DigitalRacing. Zes verschillende kampioenen. 114 races. En nooit heeft iemand hoeven zeggen dat hij er niets aan vond. Spannende races, eerlijke gevechten en heerlijke filmpjes om het allemaal nog eens te beleven: veel mensen hier hebben er hun eigen herinneringen aan. Deurklink aan deurklink racen met gelijkwaardige auto's op uitdagende circuits verveelt nooit.

Deze zomercompetitie zet de geest van het DRTCC voort. Close racen op een paar mooie circuits met BTCC auto's, wat heb je nog meer nodig? Een bekend recept, maar met een nieuwe insteek: we kiezen voor de game Assetto Corsa. Dat is even wennen maar ook eens een mooie kans om eens wat anders te proberen. Wij nemen de uitdaging aan. Wie doet mee?

Zomercompetitie 2016

Platform: Assetto Corsa
    Voor het eerst in de DigitalRacing.nl geschiedenis maken we gebruik van Assetto Corsa als platform. De simulatie biedt, in samenwerking met een aantal uitstekende mods, de kans om het DRTCC nieuw leven in te blazen.

Race format: 60 Kilometer, 2 races.
    Het evenement bestaat uit een vrije training, kwalificatie en twee races. De races worden verreden totdat de 60 kilometer is overschreden. De top 10 word in de tweede race automatisch omgedraaid. Nummer 1 start op nummer 10 en vice versa.

De inschrijvingen zijn geopend!
    Vanaf vandaag is de mogelijkheid aanwezig om jezelf in te schrijven in het kampioenschap. Heb je nog geen account of wil je een stap voor stap uitleg over de inschrijfprocedure kijk dan in het inschrijfinformatie- topic.

Mods: BTCC & Assen
    Om het kampioenschap mogelijk te maken maken we gebruik van de BTCC- mod en een drietal circuits Poznan, Assen en Donington. Silverstone National is gekozen als backup. Zowel de mod als het circuit zijn te vinden via de download- sectie op de frontpage. Mochten er updates verschijnen van de gebruikte mods kondigen we het aan via de frontpage van DigitalRacing.nl en deze thread.

Inschrijven

Let op: DRTCC9 kan worden verreden met de basis van Assetto Corsa. Er is geen DLC nodig om mee te kunnen doen.

Je hebt de keuze uit de volgende bolides:
    BMW 125i M Sport
    Ford Focus ST
    Honda Civic Type R
    Toyota Avensis

Carset

De DRTCC9 krijgt natuurlijk ook weer zijn eigen carset. Templates zijn te vinden in de download- sectie op DigitalRacing.nl. De carset heeft altijd bezorgd voor het persoonlijke tintje en word zelfs buiten DigitalRacing.nl geprezen voor zijn kwaliteit! Laten we er dit jaar weer wat mooi's van maken.

Livery, driver-suits en helm dienen uitsluitend ingeleverd te worden in DDS-Formaat (DXT5 ARGB 8bpp), verpakt als als ZIP- of RAR-bestand. Deze kunnen per e-mail worden verstuurd naar drtcc@digitalracing.nl. Dit kan tot uiterlijk 25 augustus 2016. Na deze datum word geen materiaal meer geaccepteerd. De release van de carset volgt uiterlijk 1 September 2016.

Aandachtspunten:
    • Deelnemers die geen livery of helm inleveren krijgen een blanco livery toegewezen.

Als je je hele auto compleet wilt hebben dien je 5 DDS's per auto in te leveren.
    • De auto
    • De helm
    • De overall van de coureur
    • Aangepaste velgen

Tijdschema

Practice 2/joinen: 19.30 – 20.00
    Kwalificatie: 20.00 – 20.20
    Warmup: 20.20 – 20.25
    Race1: 20:25 | 60 Kilometer
    Race2: Direct na Race1 | 60 Kilometer

Kalender

RaceDatumCircuit
    1.1 sepSpa-Franchorchamps
    2.15 sepPoznan
    3.06 oktAssen
    4.13 oktDonington

Downloads via de frontpage
    DRTCC9 Template's
    DRTCC9 carset
    Poznan (Link volgt)
    Assen (Link volgt)
    Donington (Link volgt)

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Nice, ik ben van de partij. Denk dat ik voor de Honda ga. Skin gaat nog wel een dingetje worden maar anders een mooie standaard skin.

Senior Member CuqeBaqer's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Buijs

Standaard

Leuk ik ga me inschrijven, donderdag komt me goed uit en heb genoeg tijd om handen om te testen. Enige nadeel is mijn setup die ik nooit voor elkaar krijg.
    Vroeger toen de kratjes bier nog van hout waren, en je moest zuipen om de kachel draaiende te houden. Dat waren nog eens tijden.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik doe ook mee. Verwacht met de Avensis.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Veel plezier heren
    Power by Cosworth

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchDevil79 Bekijk bericht
    Nice, ik ben van de partij. Denk dat ik voor de Honda ga. Skin gaat nog wel een dingetje worden maar anders een mooie standaard skin.
    De keuze is gevallen op de Civic. Hij reed prima tijdens het testen. En wat zijn de problemen met de skin?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CuqeBaqer Bekijk bericht
    Leuk ik ga me inschrijven, donderdag komt me goed uit en heb genoeg tijd om handen om te testen. Enige nadeel is mijn setup die ik nooit voor elkaar krijg.
    Ik heb geen idee welke bolide je gaat kiezen. Maar ik heb geen enkel probleem om mijn setup te delen, ondanks dat het ook geen garantie is tot succes.

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Ingeschreven . Hopelijk wordt de carpack snel vrijgegeven dan kan ik gaan painten.
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Eric, de templates staan in een andere thread genoemd waar je ze kunt downloaden.

DigitalRacing.nl

Standaard

Ja, maar die staan nog niet online. Ik moet nog één wijziging aanbrengen en dan krijg je de DRNL versies. Het enige verschil is het "schild" op de zijkant. De rest is hetzelfde als bij de mod geleverd worden.

Senior Member Knight's schermafbeelding
    Naam
    Thijs

Standaard

Ik ga me ook inschrijven. Ik moet nog even kijken met welke auto. Ik heb tot nu toe alleen nog in de BMW gereden.

Senior Member CuqeBaqer's schermafbeelding
    Naam
    Raymond Buijs

Standaard

Zojuist ingeschreven met de BMW.
    Vroeger toen de kratjes bier nog van hout waren, en je moest zuipen om de kachel draaiende te houden. Dat waren nog eens tijden.

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik heb me gisteren in geschreven. En ik doe mee met de Toyota Avensis.

Is er enig zicht op wanneer de templates worden vrijgegeven? Dan kan ik gaan beginnen met painten. Dat is namelijk wel handig als we 25 augustus al de liveries ingeleverd moeten hebben.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Ik zal me niet gaan inschrijven. Ik zal het bij de iRacing competities houden. Dus sowieso een nieuwe kampioen dit seizoen!
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Is er enig zicht op wanneer de templates worden vrijgegeven? Dan kan ik gaan beginnen met painten. Dat is namelijk wel handig als we 25 augustus al de liveries ingeleverd moeten hebben.
    Vandaag.

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Niels, bedankt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Ik zal me niet gaan inschrijven. Ik zal het bij de iRacing competities houden. Dus sowieso een nieuwe kampioen dit seizoen!
    Dat zou mooi zijn. Dus geen Dennis, Roy, Gerben of Michael als kampioen

DigitalRacing.nl

Standaard

Michael Storm doet mee, Roy Visser doet mee (maar een beperkt aantal races).
    Desalniettemin kan het altijd spannend worden en interessant. De races waren spannend genoeg.

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ik hoop dat de update snel uit is. Dan kunnen we een nieuwe test sessie inplannen. Ik hou jullie iig op de hoogte van de status daarvan. Van het weekend gaf Fordman (maker physics) iig aan dat het er nog steeds zat aan te komen maar wist niet precies wanneer.

DigitalRacing.nl

Standaard

Ja, het zou heel fijn zijn als de update voor de start van het seizoen verschijnt.

Eerst maar eens zorgen dat alle downloads online komen vandaag.

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Trouwens, ik zie net in de kalender dat Assen Donnington op een zaterdag vallen en de eerste twee races wel op donderdag. Is dat juist en ook tevens de bedoeling?

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Trouwens, ik zie net in de kalender dat Assen Donnington op een zaterdag vallen en de eerste twee races wel op donderdag. Is dat juist en ook tevens de bedoeling?
    Volgens mij ben jij in November aan het kijken.

Edit... In de OP stond het niet goed. Kalender op de league page klopte wel.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ja, vrolijke vriend. Je hebt nu die data aangepast. Laatste race van 15 naar 13 oktober en 8 oktober naar 6 oktober... Maar dank je. Nu klopt het.

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard

Hahaha
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan." - Pippi Langkous

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ja, vrolijke vriend. Je hebt nu die data aangepast. Laatste race van 15 naar 13 oktober en 8 oktober naar 6 oktober... Maar dank je. Nu klopt het.
    It wasn't me

Ik zag pas na mijn november opmerking dat het in de OP niet goed stond. Beetje actie op het forum he
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Na alle succesen met de Accord kon ik niet anders doen als in de Civic stappen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Na alle succesen met de Accord kon ik niet anders doen als in de Civic stappen
    Ik maak me wel serieus zorgen want met die Kia was je ook snel zonder veel te oefenen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten