Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 44 van 44

Discussie: DRFR1 | Ronde 4 | Nürburgring | 26-05-2016

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Nieuwsbrief is verstuurd.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Raceday
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik heb d'r zin in.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Wel zin in maar geen fut. Ben benieuwd hoe het straks gaat
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Bedankt voor de deelname heren, race 2 was ik wat snel weg om de uitslag samen met Niels te kunnen bijwerken. Daarnaast was ik zelf niet zo heel blij met race 2...

De uitslag is bijgewerkt, bonuspunten zijn verwerkt. Michael gefeliciteerd met alweer een kampioenschap. Roy een nette 2e plek en Nick weet toch nog plekje 3 in de eindstand te veroveren.

Als ik naar de uitslag van de races kijk vallen Jasper Tulp en Roy Diederen op. Goed gereden heren!

Mijn raceverslag volgt nog

Senior Member
    Naam
    Hans Stapel

Standaard

En bedankt voor het organiseren !

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Bedankt voor het organiseren en iedereen die meegedaan heeft
    Zelf kan ik niet echt tevreden zijn, gisteren weer allemaal tegenslag en het lijkt in deze auto wel of ik pas net met deze hobby ben begonnen. Ik heb geen snelheid en constant rijden wil ook maar niet lukken. Normaal gesproken moet één van die 2 toch wel lukken.

In mijn laatste practicerondje leek het ineens of ik zonder benzine kwam te staan. De motor begon te stotteren, maar dat lag niet aan de benzine. Mijn gaspedaal stotterde af en toe waardoor hij plotseling van 100% gas naar 30% ging en dan weer terug naar 100% schoot. Geen probleem dacht ik, ff resetten en dan kan ik aan de Q beginnen.
    Nou dat liep iets anders, na de reset herkende iracing mijn stuur+pedalen niet, dus alles opnieuw opgestart en toen werd het wel weer herkend. Met die laadtijden van de Nurburgring was de Q dus inmiddels voorbij en waren we al aan het gridden. Gelukkig stond ik dus bijna achteraan waardoor ik bewust iets slechter kon starten om te kijken of alles goed werkte. Dat was het geval, dus ik kon gaan racen.

Wat volgde was een rommelige race vol met fouten waarmee ik niet verder dan de 15e plaats kwam.
    Race 2 kreeg ik in de beginfase een tik op mijn achterwiel, waarna ik 2x spinde en hem toen maar aan de kant heb gezet. Ik lag ver achter en zelfs met fast repair had ik niet de snelheid gehad om er nog een leuke race van te maken.

Erg jammer want ik vind het een leuke auto om mee te rijden, maar op één of andere manier doe ik iets verkeerd waardoor hij mij niet ligt. Volgens mij moet ik een agressievere rijstijl hanteren en meer gebruik maken van de downforce, maar zodra ik dat ga doen ga ik overdriven en dus nog meer fouten maken.

"Overtaking is an art"

Standaard

Gisteren een leuke avond gehad, en ik vond het een leuk kampioenschap.

Wat ik minder vond waren de opmerkingen van Dylan tijdens race 2. Hij vond deze actie 'erg volwassen, not' op de chat tijdens de race.

Ik ben overigens de buitenste auto. Ik zie niet in wat ik hier fout doe.

Vervolgens kreeg ik Tom achter me aan die sneller was. Weer ging het fout in de laatste bocht. Mijn auto begon ineens énorm te stuiteren en toen ik dwars ging kreeg ik een tik van Tom. Helaas einde race voor ons beiden. Kan gebeuren, maar direct daarna een sarcastische opmerking op de chat van Dylan ,die blijkbaar nogal gefrustreerd was en mij direct verweet dat ik 2 man uit de race zou hebben gereden.

Oordeel zelf:

Overigens zie ik nu pas dat Tom nog volgas tegen me aanrijdt terwijl we beiden in de grindbak staan en ik probeer weg te komen. Ik hoop dat dat per ongeluk is en niet uit frustratie, dat zou ik nl nogal jammer vinden.

We doen volgens mij allemaal naar eer en geweten ons best en ik probeer hard, maar fair te racen. Als je dan publiekelijk van iets anders wordt beschuldigd is dat niet erg leuk. Zeker niet als het ook nog eens (imo) volledig onterecht is.

Maar goed, kleine smet op een verder leuk en goed georganiseerd kampioenschap. More please Marcel

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

De Nurburgring lag mij tijdens de officiële week best aardig. Dus ik had wel goede hoop hier een net resultaat neer te kunnen zetten.

De kwalificatie ging wel lekker. Voor mij zat er niet veel meer in dan deze tijd. Dus een P9 is gewoon goed.

Race1
    Goede start, ging in mijn omgeving er clean aan toe. Een plekje kunnen winnen tov Jos Honing en later ook weer kwijt geraakt aan Jos. Maar ik kon de pace van de mannen voor me redelijk volgen en een flinke groep bleef in zicht. Strakke rondes kunnen rijden en geen fouten gemaakt. Tegen het einde van de race viel Roy Visser wat terug (door schade). En daar kon ik dus weer een plekje winst pakken. P8 als resultaat ben ik gewoon heel tevreden mee.

Race2
    Wederom een goede start, ditmaal vanaf P3. In het 2e rondje kon in een aanval wagen bij Roy Visser. Maar helaas raakte ik hem bijna kwijt in bocht 1. Wat plekjes verloren en daarna nog een keer rond gegaan in bocht 3 toen Nick achter mij zat. Daarna kwam ik gewoon niet in mijn ritme en maakte veel kleine foutjes. De snellere mannen die van achter kwamen zonder al te veel problemen voorbij gelaten om maar te proberen mijn ritme weer te vinden. Dit lukte pas weer tegen het einde van de race. Jarno en Tom stonden in de grindbak en zo ging ik van P8 naar P6. Langzaam liep ik ook weer in op het groepje voor me met Roy, Nick en Pascal. Vlak voor het einde gebeurde daar iets met Nick en zodoende zat ik het laatste rondje in zijn versnellingsbak. Maar een echte inhaal poging kon ik niet meer wagen. Dus op 0.4 sec achter Nick gefinished, tevreden met P6.

Marcel bedankt voor het organiseren. Ik heb weer leuke races gereden!
    Power by Cosworth

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Gisteravond was een mooie afsluiter van een mooi en vooral leuk seizoen. Hiervoor wil ik Marcel uiteraard bedanken voor het organiseren!

Vanwege mijn afstuderen en alles wat daarbij komt kijken (voorbereiden, presenteren, verdedigen en uiteindelijk vieren) waren de paar rondjes voor de kwalificatie de eerste rondjes die ik met deze auto op dit circuit reed. Ik had dus ook totaal geen verwachtingen wat betreft rondetijden. Ik wilde gewoon een leuke avond hebben en ik zou wel zien waar ik uit kwam. Ik kwalificeerde mij als 14de bij de mannen van Enweb in de buurt. Meestal zitten we bij elkaar in de buurt dus ik kon niet ontevreden zijn.

Race 1 verliep eigenlijk heel soepeltjes en heb voornamelijk alleen gereden. Bij de start win ik het plekje van Jeroen J en kort daarop ga ik volgens mij ook Sander voorbij. Daarna heb ik rondenlang achter het duo Tulp/Kelly gereden. In het begin kon ik ze nog volgen, maar ik moest op den duur wel een gat laten vallen. Ze waren net even te snel en ben toen maar rustiger aan gaan doen. Ik had 10 seconden op Eric dus die mogelijkheid was er. Aan het einde van de race was P12 voor mij.

Race 2 verliep anders en stond in het teken van optimaal gebruik maken van de fouten van anderen.
    De start ging prima (nothing gained, nothing lost). Mijn opmars naar voren begon in ronde 1 al. Er waren wat schermutselingen in de eerste sectie van de baan. Daarbij ging onder andere Marcel voorbij. Vervolgens haken Sander en Gerben bij Dunlop in elkaar en kan ik er buitenom langs. De mannen voor mij hadden al een gat getrokken. Er gebeurde daar volgens mij van alles. Auto's die in de grindbak stonden, waren gespind of langzaam reden. Ik heb het allemaal niet bij kunnen houden. Het resultaat was dat ik op een gegeven moment op de 6de plaats reed. Dat ik die niet kon houden stond al vast want ik had Michael en Tom achter mij. Ik heb dan ook geen moeite gedaan om mijn plek te verdedigen omdat dit zinloos was. Daarna reed ik achter Roy D die op een gegeven moment een remfout maakte in de bochtige sectie. Ik kon er voorbij en reed op P7.
    Doordat Roy V en Nick met elkaar bezig waren kon ik min of meer aansluiten. Binnen 2 seconden reden we van elkaar. Echt aansluiten kon ik net niet, maar mijn P7 werd gratis een P5 omdat Jarno en Tom elkaar raakten en in de grindbak waren beland. Kort daarna maakte Nick een fout bij de Veedol chicane en kwam ik op P4 terecht. Het gat naar Roy kon ik nog verkleinen naar 8 tienden, maar daar bleef het ook bij. Van P12 naar P4 gereden. Ik kan dus niet anders dan zeer tevreden zijn!

Het was mij weer een genoegen. Het seizoen had voor mij nog wel langer mogen duren. In ieder geval zeker voor herhaling vatbaar!

Standaard

Het incident zelf is een race incident, ik had het over de gehele ronde die er aan voor ging, vooral de hairpin voor de Schumacher S, jij verremde je zo erg dat ik half door het grind moest om niet getorperdeert te worden, ik had het gevoel dat je de frustratie van Race 1 uitte in Race 2, en dit vondt ik gewoon kinderachtig, echter heb ik niks tegen je hoor maar vondt het jammer hoe je mindset was in race 2.

Standaard

Ga er allemaal maar even lekker voor zitten

Ik zal eerst de standaard dingen even afwerken..

Practise
    Vanwege drukte en regelen van dingen werd de vrije middag voor het oefenen, heel snel een half uurtje voor de server up was even wat rondjes rijden. Het GP circuit ben ik echt dramatisch op, en dat wist ik, maar ik kon redelijk rondkomen voor mijn gevoel, totdat ik terugkeek in de groepswhatsapp van DFTBA en zag dat Marcel Bosman zijn ritme in de 56-ers lag. Hij was niet mijn directe concurrent, maar eigenlijk stiekem toch wel, en hij was behoorlijk rap 56-ers hadden er voor mij ook uiteindelijk makkelijk in moeten kunnen zitten, maar ik merk nog steeds dat ik kwa remzone nog wennende ben aan de hardere Heusinkveld pedalen. Het feit dat ik me vrijwel nooit meer verrem betekend eigenlijk dat ik nog niet op het randje zit van wat ik kan.

Kwalificatie
    Wat pech met een 1xje uitkomen laatste bocht en in mijn laatste vliegende ronde volgens mij jos die voor me spinde, maar ik stond aan de binnenkant van de baan, naast Marcel, dus missie geslaagd

Race 1
    Marcel start meestal voorzichtiger/langzamer, waardoor ik vrij zeker wist dat ik voor hem zou rijden uitkomen bocht 1. Dit lukte ook. Hierna was het aansluiten bij het groepje Dylan/Jarno/Storm, wat eigenlijk prima ging. Storm en ik waren af en toe een beetje aan het spelen op een respectvolle manier, maar wat daarvoor gebeurde was dit duidelijk niet. Ronde op ronde op ronde werd er geblocked/geweaved op een beschaamvolle manier. Ik heb zoeits nog nooit meegemaakt in een league race, en zelfs vrijwel nooit op een publieke server. Dat is gewoon geen racen, punt. Dat het nog zolang goed ging verbaaste me wel, maar dat zegt meer over de personen erachter als de persoon ervoor. Jarno had ondertussen de rijstijl overgenomen, en op het moment dat het fout gaat, ben ik hierdoor de lul van de hele situatie. Ik kom met een veel hogere exit speed uit de laatste chicane, en jarno gooit hem er zo hard voor dat ik vol in de ankers moet, en snijd me daarna ook nog af. Stuur 45 graden naar links was in ene rechtdoor, en alhoewel ik close op een rage quit zat, ben ik doorgaan rijden. Het ging allemaal redelijk, maar verloor ruim 2.5 seconde per ronde. Gelukkig net genoeg voorsprong op jasper/gerben om P9 veilig te stellen.

Race 2
    Starten van P2 en gaan was het idee. Dat ging ook redelijk goed, maar zoals alle voorgaande races kan ik gewoon niet wennen aan het gripverschil en kom gewoon niet in een ritme. Lekker aan het racen met Nick Koole, totdat hij zich op een gegeven moment vergist in mijn remkracht en me een zetje geeft in de chicane. Achtervleugel krom, maar nog prima rijdbaar en Nick geeft (heel erg keurig) zijn gewonnen plek terug om het daarna weer te proberen. Ondertussen had ik al gezien dat er een hoop namen die mij voor kampioenschapspositie konden pakken verdwenen, en ik reed gecontroleerd het podium op. Pascal liep wat in, maar ik kon vrij makkelijk wat extra's geven om het niet zorgwekkend te maken. P3 en P2 in het kampioenschap

Hierna kwam Dylan nog op teamspeak om vanalles te roepen, zonder ook maar 1 moment zelfreflectie, in die discussie had ik geen zin en ben daarom van Teamspeak te gaan. Als je een persoonlijke beef hebt met iemand, los het dan persoonlijk op Als je merkt dat incidenten heel vaak rondom jezelf voorkomen, wijs dat vingertje dan eens richting jezelf in plaats van naar een ander. Simracen is een hele andere sport dan echt Racen/Karten whatso-ever. Je kunt niet op een achterbumper plakken zonder wederzijds respect, en niet ieder gaatje is een gaatje. Het is een totaal andere manier van racen. Iets wat heel erg opvalt nu en in het verleden. De mensen die in het echt racen zijn veel en veel baldadiger als de mensen die dat niet doen, en eerlijk gezegd, dat siert ze absoluut niet.
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Voorbereiding
    Ik heb in de officiële iracing week op de ring een aantal races gereden. De snelheid zat er in alleen af en toe wat pech met aanrijdingen.
    In de testsessies zat de snelheid er in elk geval in en ik had er veel zin in.

Kwalificatie
    Ik kwam uit op een 1:56.615 wat ongeveer gelijk was aan mijn PB. P5 waar ik tevreden mee was.

Race 1
    Rustig gestart waardoor Roy me voorbij kon, mijn taktiek was simpel. Laat degenen voor je elkaar maar er af rijden. Rondenlang achter Roy gezeten waar ik af en toe niet kon aanhaken. Het gat naar Nick achter me werd steeds groter dus ik moest het hebben van uitvallers voor me. Ik moest wachten tot 6 rondjes voor het einde toen Jarno en Roy er in de laatste bocht af gingen. Daarna voordeel gehad van de schade van Michael en ik lag 3e.
    Jarno kwam wel snel dichterbij en zat in de laatste ronde dicht achter me en in de Veedol chicane probeert hij het buitenom, ik remde wat diep de chicane in en kon hem achter me houden. P3 waar ik zeer tevreden mee ben.

Race 2
    Weer een rustige start, helaas gaan er in de arena (t3) 2 man rond en ik ga er rechts om heen wat me veel plekken kostte. Daarna een aantal keren Sander tegengekomen die er een sport van maakte om me te blocken. 1 keer word ik in de Schumacher S het grind in geduwd wat me een slow down opleverde (stuk of 5 plekken kwijt). Daarna maakt Sander een fout bij uitkomen arena en komt netjes parallel de baan op maar gaat meteen weer vol verdedigen. Uiteindelijk laat ik de auto bij uitkomen van de Dunlop Kehre staan en haken onze banden in elkaar en uiteraard ga alleen ik ervanaf (wat ik ook zelf schuld was als ik de replay bekijk). Ik val weer terug van P10 naar P16. Daarna spint Sander in de arena (T3) en staat stil, op het moment dat ik er aan kom rijden kiest hij ervoor om de baan op te rijden en rem ik gelukkig nog op tijd om hem niet te raken.
    Is absoluut geen bashen naar Sander maar die incidenten dicteerden mijn race wel, onze incloze rondetijden scheelden 1,5 seconden en mijn snelste lap met inc was ruim 2 seconden sneller. Haak dan aan en probeer slipstream mee te pakken in plaats van vol in gevecht gaan. Maar dat is hoe ik doe racen en zoals jullie in het verslag van Roy kunnen lezen profiteert hij daar van

Trots er op dat ik na 2 keer ver naar achteren terug gevallen te zijn toch naar P7 te zijn gereden, volgens mij was Hans goed zenuwachtig in de laatste ronde want toen reed ik mijn snelste tijd 01:54.255 (helaas met een incje). Ik kwam 0.8 seconden achter hem over de finish heen. Helaas niet het epische gevecht met Roy waar ik op gehoopt had.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ValeTosti Bekijk bericht
    Het incident zelf is een race incident, ik had het over de gehele ronde die er aan voor ging, vooral de hairpin voor de Schumacher S, jij verremde je zo erg dat ik half door het grind moest om niet getorperdeert te worden,
    Huh? Jij bent degene die zich compleet verremt en vervolgens zelf bijna het grind ingaat. Apart hoe je mij overal de schuld van in de schoenen probeert te schuiven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ValeTosti Bekijk bericht
    ik had het gevoel dat je de frustratie van Race 1 uitte in Race 2, en dit vondt ik gewoon kinderachtig, echter heb ik niks tegen je hoor maar vondt het jammer hoe je mindset was in race 2.
    Ik zou je willen adviseren je glazen bol te vervangen door een spiegel.

Junior Member Sanderrr's schermafbeelding
    Naam
    Sander Adams

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Voorbereiding
    Race 2
    Weer een rustige start, helaas gaan er in de arena (t3) 2 man rond en ik ga er rechts om heen wat me veel plekken kostte. Daarna een aantal keren Sander tegengekomen die er een sport van maakte om me te blocken. 1 keer word ik in de Schumacher S het grind in geduwd wat me een slow down opleverde (stuk of 5 plekken kwijt). Daarna maakt Sander een fout bij uitkomen arena en komt netjes parallel de baan op maar gaat meteen weer vol verdedigen. Uiteindelijk laat ik de auto bij uitkomen van de Dunlop Kehre staan en haken onze banden in elkaar en uiteraard ga alleen ik ervanaf (wat ik ook zelf schuld was als ik de replay bekijk). Ik val weer terug van P10 naar P16. Daarna spint Sander in de arena (T3) en staat stil, op het moment dat ik er aan kom rijden kiest hij ervoor om de baan op te rijden en rem ik gelukkig nog op tijd om hem niet te raken.
    Is absoluut geen bashen naar Sander maar die incidenten dicteerden mijn race wel, onze incloze rondetijden scheelden 1,5 seconden en mijn snelste lap met inc was ruim 2 seconden sneller. Haak dan aan en probeer slipstream mee te pakken in plaats van vol in gevecht gaan. Maar dat is hoe ik doe racen en zoals jullie in het verslag van Roy kunnen lezen profiteert hij daar van
    Hee Marcel, thanks voor je verslag hierboven. Achteraf gezien was ik idd veel teveel bezig met naar achteren in plaats van naar voren te kijken en dat heeft ons allebei veel tijd gekost...

Zou ik misschien jouw replays mogen zien? Ik ben helaas de replay vergeten te saven en wil graag zien hoe ik vanuit jouw perspectief verdedigde. Ik was sterk verdedigende lijnen aan het rijden maar had niet de indruk heel unfair aan het rijden te zijn of je van de baan te drukken, dus zou dat graag terug willen zien om daar uit te leren.

Dat terug komen na een spin (waren er eigenlijk 2 vlak achter elkaar zelfs) in de arena was echt volledig mijn schuld, in die bochten was mijn auto behoorlijk "losjes" en moest ineens uitwijken voor iemand die vóór mij spinde, en daardoor raakte ik zelf de balans helemaal kwijt. Bij het terugkomen op de baan ging daarna iets mis met de versnelling selecteren waardoor het gat om weer de baan op te rijden ineens weg was.
    When I look fast, I am not smooth and going slowly. When I look slow, I am smooth and going fast

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderrr Bekijk bericht
    Hee Marcel, thanks voor je verslag hierboven. Achteraf gezien was ik idd veel teveel bezig met naar achteren in plaats van naar voren te kijken en dat heeft ons allebei veel tijd gekost...

Zou ik misschien jouw replays mogen zien? Ik ben helaas de replay vergeten te saven en wil graag zien hoe ik vanuit jouw perspectief verdedigde. Ik was sterk verdedigende lijnen aan het rijden maar had niet de indruk heel unfair aan het rijden te zijn of je van de baan te drukken, dus zou dat graag terug willen zien om daar uit te leren.

Dat terug komen na een spin (waren er eigenlijk 2 vlak achter elkaar zelfs) in de arena was echt volledig mijn schuld, in die bochten was mijn auto behoorlijk "losjes" en moest ineens uitwijken voor iemand die vóór mij spinde, en daardoor raakte ik zelf de balans helemaal kwijt. Bij het terugkomen op de baan ging daarna iets mis met de versnelling selecteren waardoor het gat om weer de baan op te rijden ineens weg was.
    Vooropgesteld, je hoeft niet aan de kant en als ik sneller ben moet ik er maar langs zien te komen. Ik heb een en ander voor het weekend terug gekeken en denk dat ik het verloor op tractie, goede les voor Interlagos komende week in de officiële serie

Je hebt goed gereden en netjes verdedigd, dat moment in de schumacher s en het opkomen van de baan en dan meteen verdedigen vond ik persoonlijk minder netjes. Aan de andere kant moet ik toegeven dat ik dat laatste ook bij Fabian gedaan heb op Zolder.

Ik zal de replay files vanavond even ergens uploaden.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Ik zal de replay files vanavond even ergens uploaden.
    Volgens mij is 04:50 gewoon ochtend hoor

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Kocken Bekijk bericht
    Volgens mij is 04:50 gewoon ochtend hoor
    Ik was weer eens op de bank in slaap gevallen om een uurtje of 8 en werd om 4 uur wakker. Toen dacht ik laat je toewijding even zien

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten