Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 29

Discussie: DRFR1 | Ronde 3 | Zolder | 12-05-2016

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard DRFR1 | Ronde 3 | Zolder | 12-05-2016

DRFR1
    De afgelopen races op Zandvoort hadden alles, spanning en sensatie. Aan de raceverslagen te lezen heeft iedereen zich vermaakt op een baan wat niet ieders favoriet is. Wat gaat Zolder ons brengen?

Zolder
    Naast Spa-Francorchamps kent Belgie nog een circuit met een fraaie historie: de Omloop van Terlamen, beter bekend als Zolder. Hier werd vroeger Formule 1 gereden, het was op dit circuit dat Gilles Villeneuve het leven verloor. Tegenwoordig vormt het circuit het thuisfront van de Belgische autosport en weten vele internationale klasses het circuit te vinden, zoals de Superstar V8's, het WTCC, de Renault World Series en het FIA GT. Ook wordt er jaarlijks een 24-uurs race met GT's gehouden, toepasselikj de 24u van Zolder genaamd.

Alle statistieken van voorgaande races op dit circuit kun je hier vinden.

Tijdschema

Dinsdag 10 mei 2016
    Practice 19:00 - 23:00 (middag)
    Open voor alle benelux leden
    Kalender file (ics)

Donderdag 12 mei 2016
    19:00 - 20:00 - Vrije training (middag)
    20:00 - 20:15 - Kwalificatie (middag)
    20:15 - 20:45 - Race 1 (middag)
    Na race 1 wordt er een nieuwe sessie gestart (met 10 minuten vrije training), de top 10 uit race 1 wordt omgedraaid. De 2e race duurt net zoals de eerste race 30 minuten maar wordt met de namiddag setting gereden.
    Kalender file (ics)

Links
    DRFR1 algemene thread
    Testsessies DRFR1
    DRFR1 Carset v0.4
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik mis waarschijnlijk race 1. Race 2 zal gewoon moeten lukken.
    Power by Cosworth

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Vanavond maar eens de eerste rondjes rijden. Eens zien welke kant we op gaan met de setup. Denk dat die van Zandvoort wel redelijk zal liggen.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Vanavond maar eens de eerste rondjes rijden. Eens zien welke kant we op gaan met de setup. Denk dat die van Zandvoort wel redelijk zal liggen.
    Ik heb afgelopen weekend een tiental rondjes gereden met de Zandvoort setup en dat beviel goed.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Dennis

Standaard

Race day!

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Het zal behoorlijk zweten worden vanavond. Ik heb er zin in en misschien dat ik nog in de 1:28-er kan duiken.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member JoepGelissen's schermafbeelding
    Naam
    Joep Gelissen

Standaard

Vanwege werk lukt het mij vanavond ook niet om erbij te zijn. Jammer. De laatste race moet ik om dezelfde reden ook al missen.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Race day!
    Owwww yeah, zin er in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Het zal behoorlijk zweten worden vanavond. Ik heb er zin in en misschien dat ik nog in de 1:28-er kan duiken.
    Ik heb de rijwindsimulator al klaar staan voor vanavond

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Gisteren de eerste rondjes gedaan, maar kwam niet verder dan 29.5. Hier op zolder is het echt bijna niet te harden wat betreft temperatuur dus na 10 rondjes maar gestopt. Het word hard werken vanavond, maar heb er zin in!

Standaard

Mijn OSW stopte er 4x mee afgelopen dinsdag. Zomaar een paar seconden geen enkele respons. Ik vermoed een losse draad, maar kon niets vinden. Ik heb wel alles goed aangedrukt, maar als ik het in practice vanavond nog een keer meemaak, vrees ik dat starten geen optie is. Hopelijk gaat 't allemaal goed

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik moet afhaken voor vanavond, helaas. De knie geeft te veel pijn en problemen om op een fatsoenlijke manier rond te rijden. Ik ga me in de tijd van de races wel nuttig maken voor DRNL en inloggen na de race om de verhalen te lezen.

Senior Member JoepGelissen's schermafbeelding
    Naam
    Joep Gelissen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Mijn OSW stopte er 4x mee afgelopen dinsdag. Zomaar een paar seconden geen enkele respons. Ik vermoed een losse draad, maar kon niets vinden. Ik heb wel alles goed aangedrukt, maar als ik het in practice vanavond nog een keer meemaak, vrees ik dat starten geen optie is. Hopelijk gaat 't allemaal goed
    Ik heb toen ik de OSW net had een keer een reset gehad van men USB-controller op men Mobo. Toen viel de OSW ook een keer weg, maar deed hij het weer toen ik de usb opnieuw erin stak. Daarna tot nu nooit meer gehad. Welke aansturing heb jij? Argon of IONI?

Standaard

Ioni, met small Mige.

Alleen hoefde ik niets te resetten, na een seconde of 5 deed alles het weer alsof er niks aan de hand was. Alleen stond ik dan wel in de muur... OSW draait sinds eind 2015 al zonder enig probleem. Echt 0 problemen, tot dinsdag dus. Als het vanavond weer gebeurt moet ik vrees ik van 't weekend maar eens kijken of ik de fout kan achterhalen (zit 't in USB, of losse kabel, of wat dan ook...).

Naam
    Dennis

Standaard

Hitte wellicht?

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik neem aan dat je geen geluidje hoorde van een usb device wat connecte en disconnecte in Windows?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Standaard

Spoedklus van werk tussendoor. Ik hoop dat ik op tijd ben voor de tweede race.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Server voor race 2 begint nu.

Standaard

De races gemist, maar na het proberen van een andere usb poort is het probleem in elk geval niet meer teruggekomen in een test van zo'n 45 min. Wel jammer, ik reed in de sessie van dinsdag met volle tank mijn snelste ronde en zat er dus denk ik wel goed bij...

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Replay files van race 1 en 2: klikkerdeklik

Standaard

Tot diep in de practise bezig geweest met mijn netwerk weer werkend te krijgen. Dennis zijn setup even geprobeerd, maar daarna voor veilig gegaan en mijn stabielere Zandvoort setup erop gegooid. Dat ging direct een stuk beter. Met een P3 en P4 in Q stonden we er niet verkeerd voor. In Race 1 een mooie P3 gescoord, Race 2 maakte ik al snel een foutje wat me de nosecone koste, ik verloor 2 seconden ten opzichte van mijn tijden voor het uitstapje. Nog wel P5 weten te behouden, maar ik had dichter voorin kunnen eindigen.

Veel problemen bij Dennis helaas, en aangezien die niet aanwezig kan zijn bij de laatste race, kunnen we helaas geen gooi meer doen naar het teamkampioenschap, of DFTBA moet enorm veel pech hebben..

voor het rijderskampioenschap goede zaken gedaan, volgens mij nu op P2...
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik had veel vertrouwen voor deze race. De officiële races met de Formule Renault gaan mij steeds beter af. Nauwelijks foutjes en blijf steeds uit de problemen. Dus ging met goede hoop naar Zolder.

Race 1 heb ik moeten missen maar voor race 2 was ik ruim op tijd terug. Achteraan starten. Paar plekjes kunnen pakken en bij het uitkomen van Bolderberg raak ik Jeroen heel licht op zijn achterwiel (0inc) maar daarna haken we een beetje tegen elkaar aan waardoor we snelheid verliezen en andere deelnemers weer voorbij kwamen. Samen met Jeroen weer wat naar voor gereden. Toen ik Manuel voorbij ging maakte ik vlak daarna weer een foutje en kon ik opnieuw beginnen. Zo bleef ik de hele race bij Jeroen in de buurt. Wat wel vermakelijk was gelukkig. Tegen het einde van de race had ik veel last van onderstuur waardoor ik geen snelheid meer had bij het uitkomen van de snelle bochten. Jos kon me voor de kleine chicane inhalen. Echter sneed hij hierdoor de chicane wat ongelukkig aan en moest daar wat langzaam doorheen. Ik kon achterlangs kruisen en wou er dan langs af accelereren de berg op. Jos kwam wat naar buiten, richting mij en we raakte elkaar waardoor Jos naar binnen weg spinde.

Kortom een rommelige race maar wel nog een P9.
    Power by Cosworth

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik heb even snel in excel de tussenstand gezet.

Volledige stand in dit excel bestand.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSRoy Bekijk bericht
    bij het uitkomen van Bolderberg raak ik Jeroen heel licht op zijn achterwiel (0inc) maar daarna haken we een beetje tegen elkaar aan waardoor we snelheid verliezen en andere deelnemers weer voorbij kwamen. Samen met Jeroen weer wat naar voor gereden.
    Het was een race incident, kan gebeuren.

Ik heb voor de verandering mijn races op video vast gelegd. En voor race 1 wil ik nog even mijn excuses aanbieden aan Pascal voor de remactie die ik in de laatste ronde deed bij de eerste chicane.

Ondanks dat ik Zolder geen fijn circuit vind heeft het wel de meest spannende races van het seizoen opgeleverd met de meeste acties. In de volgende video kunnen jullie deze acties zien.

Oh ja, met P11 in race 1 en P8 in race 2 ben ik meer dan tevreden.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

En voor race 1 wil ik nog even mijn excuses aanbieden aan Pascal voor de remactie die ik in de laatste ronde deed bij de eerste chicane
    No problemo Jeroen. Ik moest er vol voor in de ankers en verloor daarmee de mogelijkheid om nog een inhaalactie bij je te proberen, maar ik had mijn race zelf al verprutst dus ik heb/had er geen problemen mee

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    De races gemist, maar na het proberen van een andere usb poort is het probleem in elk geval niet meer teruggekomen in een test van zo'n 45 min. Wel jammer, ik reed in de sessie van dinsdag met volle tank mijn snelste ronde en zat er dus denk ik wel goed bij...
    Zou wellicht aan het aarden van je wheel kunnen liggen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten