Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 91

Discussie: DRFR1 | Ronde 1 | Spa-Francorchamps | 14-04-2016

Standaard

Werd niet helemaal netjes geraced veel 1e ronde kamikaze acties...

Senior Member Gerben's schermafbeelding
    Naam
    Gerben Kelly

Standaard

Zo, dat was alweer even geleden, een race bij dr.nl. 2013, kleine 3 jaar geleden.

Had al wat flink wat geoefend met de Renault afgelopen weken.

Q1: P10, had misschien nog 2 a 3 tiende sneller gekund, maargoed

Race1: Start verliep soepel, verloor 1 plekje. Maar door fouten van anderen kwam ik al gauw op de 8e plek terecht. Een erg gaaf gevecht gehad met Marcel Bosman, 2x Blanchimont actie. Helaas spin ik in de bocht zonder naam links de muur in door een eigen fout. Wonder boven wonder geen schade en ik kan achter Roy mijn weg vervolgen. Roy gaat iets soepeler mensen voorbij dan ik, en van P16 na de spin kan ik nog weer terugkomen tot P12, op de achtervleugel van Eric .

Race2: Wat gedruk bij de start in La Source, krijg nog een tikje van iemand, waardoor ik maar eieren voor mijn geld kies en via de uitloopstrook ga. Daarna werd er fair gereden, erg gave gevechten gehad met Jasper Tulp! Daan was helaas net iets te snel vandaag. P6 lonkte nog voor het ingaan van de busstop in de laatste ronde, dit werd helaas door een ietwat, in mijn ogen, enthousiaste actie van Tim Wijen helaas P8. Tim was ook niet op teamspeak, dus ik heb zijn kant van het verhaal nog niet gehoord. Lachende derde was Jasper, die van ons gestuntel kon profiteren de laatste meters.

2 gave races, ik vond dat er in de top 15 wel netjes gereden werd.

Op naar Zandvoort!
    Laatst gewijzigd door Gerben; 14 april 2016 om 23:28 Reden: typo

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Wat kan een avond 2 gezichten hebben zeg, en soms is resultaat helemaal niet belangrijk

Kwalificatie ging niet helemaal zoals gepland, mijn planning was om het eerste rondje op safe te doen en vervolgens met risico de tank leeg te rijden. Maar dat plan mislukte, in de eerste ronde maakte ik al een foutje waardoor ik niets aan die tijd had. 2e ronde dan toch een tijd kunnen zetten, 3e ronde zat ik 0.5sec onder mijn tijd waardoor ik zomaar 8 plaatsen had kunnen stijgen maar toen moest ik uitwijken voor iemand die voor mij gespind was. Meer dan een 24e tijd zat er dus niet in.

Een plek die mij aan het twijfelen bracht want ik had zo'n voorgevoel dat het wel eens een puinhoop kon worden bij de start en starten uit de pits wellicht verstandig was. Toch de uitdaging aan gegaan en vanaf de grid gestart. Start ging goed, 1e bocht geen risico genomen en bewust een offtrack gepakt. Helaas krijg ik in Les Combes al een tik waardoor ik een x4 kreeg en in Rivage ging het helemaal mis. Ik werd door een gespinde auto in mijn flank geraakt waardoor ik op mijn kant ga en er een grote opstopping ontstaat. Nog niet eens halverwege ronde 1 had ik dus al 9incs te pakken! Wat ik in die eerste paar bochten heb gezien vind ik echt DRNL onwaardig.
    Na een tow en optional repairs van 90 seconden ben ik toch weer gaan rijden, door de schade weliswaar een seconde of 8 per ronde te langzaam maar door te rijden viel er nog wel een aantal plaatsen te winnen van andere uitvallers. Zo ben ik toch nog 27e geworden.

Race 2 was een totaal ander verhaal. Dit keer wel vanuit de pitlane gestart. Maar dit duurde langer dan dat ik uit het verleden gewend was, dus ik had een grotere achterstand dan verwacht. Maar blijkbaar ging er toch weer van alles mis, want al snel had ik aansluiting met het veld. Wat volgde was echt een gave race. Ik kon de ene na de andere auto inhalen en had hele mooie gevechten met oa Niels. Het leek er op dat ik met iets meer downforce reed wat soms lastig verdedigen was, maar dat gaf wel hele mooie gevechten voor P16. In de laatste ronde kwam ik nog erg dichtbij Eric op P15, hij had iets minder snelheid van het 1e busstop deel naar het 2e en zijn lijn door het 2e deel was ook niet helemaal lekker. Ik zag aan de binnenkant een gaatje, maar daar was ik veel te gretig waarom ik zo'n rode worst mee pak en daardoor spin. Hier gaf ik mijn 16e plaats weg en viel terug naar p19. Zonde, maar ik heb zo'n gave 2e race gehad dat het mij eigenlijk helemaal niets meer kon schelen. Bedankt allemaal voor deze 2e race

"Overtaking is an art"

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Kwalificatie: Ronde was vrij goed. P2.

Race 1: Na een degelijke start achter Michael aangesloten. Michael was net iets sneller en Jarno iets langzamer, waardoor het een weinig enerverende race was. In de laatste ronde maakte ik een fout waardoor de auto de muur in gleed. Gelukkig kon ik mijn weg vervolgen maar vanwege schade zakte ik terug naar P4. Buiten de onnodige fout was ik tevreden met de race.

Race 2: Tijdens de start was het bij La Source erg rommelig. Ik schatte de situatie verkeerd in toen een rijder in de remzone van lijn veranderde. Door een schrik reactie zette ik bijna de auto in de pit muur, wat weer resulteerde dat ik aan de binnenkant van de La Source uitkwam en de insturende auto niet meer kon ontwijken.
    Hierdoor teruggevallen naar p25/p20 en een inhaalrace begonnen. Ondanks de schade die top speed koste, kon ik opklimmen naar de top 10.
    Tijdens de laatste ronde wist ik mezelf in de slipstream te rijden voor Blanchimont. Bij de entry van de Busstop kon ik mezelf naast de andere auto remmen en me daardoor goed positioneren voor de linker knik in de busstop. Helaas schoot de andere wagen iets te ver door waardoor er contact was en ik over de binnenste uitloopzone/curb werd gedrukt.
    Uiteindelijk al stuiterend over de curbs als zesde kunnen finishen. Viel niet tegen gezien de rommelige eerste ronde.
    Laatst gewijzigd door Tim; 15 april 2016 om 00:16

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Hier doe ik het voor

Mooi startveld, 33 auto's met een SOF van 2166.

To-do lijstje voor de volgende race:
    • Practice in race 2 van 5 naar 10 minuten
    • 1 fast repair per race, ik en meerdere anderen konden na schade niet meer door rijden omdat het niet te repareren was

Mijn raceverslag volgt nog, ook wil ik wat dieper in gaan op hoe er gereden is.
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Hier doe ik het voor

Mooi startveld! Na de zeer magere opkomst bij ZAC10 is dit wel het betere werk. Daar mag jij jezelf wel een schouderklopje voor geven Marcel!
    Laatst gewijzigd door Pascal de Birk; 15 april 2016 om 08:23

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Mijn verslag:

Q: Ging wel aardig. Had gezien de practice tijdens die ik kon rijden wel nog wat meer in gezeten maar met P4 mocht ik niet klagen.

R1: Bij de start was ik redelijk weg. La Source kwam ik ook als 4e uit en had gelijk een fijne run op Jarno. Maar in plaatst van er echter te blijven wilde ik het gelijk mooi in Eau Rouge doen waardoor ik moest in houden en Roy me direct voorbij kwam blazen op het rechte stuk. Uitkomen Stavelot een goede run op Roy en in mijn enthousiasme denk ik wel binnendoor bij Blanchimont te kunnen. Dat ging niet helemaal lekker en ik raak Roy. Vreemd genoeg kreeg ik er in iRacing geen 4x voor maar Roy had hierna zijn handen vol om nog een P10 eruit te slepen. Rest van de race op ongeveer 1s van Jarno gereden en eigenlijk alleen in de laatste ronde nog wat spannend mee gemaakt nadat Tim problemen had en daardoor Jarno ineens echt in mijn vizier kwam. Uiteindelijk P3 over de finish.

R2:
    Starten vanaf P8, langzaam naar voren gewerkt, ik lag geloof ik 5/6e toen ik Marcel voor me had die ik dit keer buitenom Blanchimont wilde inhalen. Helaas raakte onze wielen elkaar, ik merkte er niets van maar Marcel ging haaks links af. Hierna vrij vlot het gat naar Nick Koole dicht gereden en aan het einde van Kemmel voorbij gestoken. Roy en Jurian lagen toen zo'n 4s voor. Jurian haalde ik niet echt bij maar Roy kwam wel steeds dichterbij. Met nog een ronde of twee te gaan had ik het gat met Roy vrijwel dicht gereden en kwam Jurian ook ineens in zicht. In gaan laatste ronde zie ik Jurian ineens de pits in duiken. Deze bleek zich te hebben verkeken op een 14L race doordat de baan sneller was. Boven op Eau Rouge zit ik dan onder de vleugel van Roy en Roy doet niet heel veel moeite om me tegen te houden. Hierdoor in de laatste ronde P1 weten te bemachtigen. Een 1/2 voor Virus en hele goede zaken voor het team kampioenschap.

Wel een beetje een bittere nasmaak vanwege de incidenten deze race. Helemaal omdat het twee teamgenoten zijn.

Volgens mij sta ik nu ook 1e in het kampioenschap. Op naar Zandvoort. Zal flink oefenen worden want ik ben er eigenlijk nooit echt snel.
    Laatst gewijzigd door Dennis; 15 april 2016 om 09:47
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Alle uitslagen, lapcharts en tussenstanden zijn verwerkt op www.digitalracing.nl.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Saalmink Bekijk bericht
    Alle uitslagen, lapcharts en tussenstanden zijn verwerkt op www.digitalracing.nl.
    Bonus punten volgen later neem ik aan?
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Enorm leuke avond gehad! Dank aan de host, ik vond het allemaal erg goed georganiseerd en erg leuk zo, met die 2 races.

1e race: Ik kon in q geen ritme vinden en in de race ook al niet (ik moet echt eens naar de positie van mijn stoel gaan kijken, ik blijf last houden van het 'bevriezen van mijn voeten' na ongeveer een uur rijden). Start was wel ok, alleen kon Dennis hem na vlak voor Eau Rouge ernaast zetten, wat erg vervelend was omdat mijn set de eerste ronde enorm marginaal was. Ik moest dus wel liften en had op Kemmel gelijk Roy en Dennis in mijn nek. Gelukkig zat ik aan de goeie kant voor Les Combes en kon ik P2 (net aan...) behouden. Roy viel ineens weg en toen had ik Dennis achter me. Die kon ik de hele race op ongeveer een seconde houden, tot hij de laatste ronde ineens hard dichterbij kwam en enorm begon aan te dringen. Er was een achterblijver die erg netjes aan de kant ging, maar er was er ineens nog 1 die vlak voor Pouhon dus níet aan de kant ging. Bleek dat geen achterblijver te zijn, maar Tim met schade! Alleen Tim gaf zich niet zomaar gewonnen en ik moest me erg goed positioneren om hem voorbij te kunnen, en tegelijk Dennis achter me te houden die ook nog steeds op minder dan 3 tienden zat. Pas bij Stavelot kon ik Tim voorbij. Dennis ging buitenom en kon aansluiten naar Blanchimont. Toen moest even de deur hard dicht (ik liet wat ruimte, maar net te weinig) en kon ik P2 veilig stellen.

Race 2 vanaf P9 gestart. Start was ok, maar 2 auto's voor mij raakten elkaar en het was even chaos. Ik kon er met veel kunst- en vliegwerk buitenom omheen, maar kreeg nog wel een harde tik op m'n voorwiel. Gelukkig leek mijn topsnelheid nog ok. Daarna door fouten van anderen en wat inhaalacties opgeklommen naar P4. Vlak achter Dennis, die iets sneller was en langzaam weg liep. Toen eindelijk in een ritme kunnen komen en mijn rondetijden werden steeds beter. Ik haalde de kop langzaam in. Dennis leek even vast te zitten achter Roy en ik kon tot ongeveer een seconde komen. Bij het ingaan van de laatste ronde dook de leider ineens naar binnen. Geen benzine meer... Dus P3. 2x podium in zo'n veld, ik ben tevreden.

Michael en Dennis gefeliciteerd met de zeges!

Junior Member
    Naam
    Arjan Schepers

Standaard

Slechte avond gehad

Q behoorlijk verprutst, kon pas in de laatste ronde een geldige tijd zetten doordat ik te hard pushte steeds. Ergens achterin gestart, wat helemaal prima is want dan kun je lekker vechten met elkaar.

Race 1 gestart en even een kippenvelmomentje toen we met z'n alle op La Source afdoken. Helaas een tik gekregen a la Hamilton/Bottas in Bahrein maar geen schade. Helaas ging het een paar bochten daarna mis toen iemand in al z'n enthousiasme besloot om een stuk gras mee te pakken, daarmee iemand voor me raakte en in de remgolf daarna was ik het bokje en veroorzaakte een mega pileup, ondaks verwoede pogingen om toch maar te resetten. Tow van 3 minuten en daarna had de auto ook nog eens 20 km/h minder topsnelheid. Toen de leiders me dreigden te lappen maar snel de pits ingereden en gestopt.

Race 2 heel voorzichtig gestart vanaf de 30e plek en bewust wat offtracks gepakt om gespinde/gecrashte auto's te ontwijken. Tactiek pakte goed uit want in ronde 2 lag ik al 15e. Helaas raakten 2 auto's elkaar in Eau Rouge en besloot 1 ervan om in Radillon z'n auto te keren. Toen ik de gele vlag zag ging ik er half van uit dat diegene wel van de racelijn zou afblijven maar helaas. Gevolg was een ongeluk die ik IRL niet overleeft zou hebben en wederom race over na enkele minuten racen.

Ik heb in de andere thread al gezegd wat ik van het niveau vond, denk dat iedereen het met elkaar eens is dat het cleaner moet. Laten we daar de volgende race voor gaan, want verder is zo'n avond met elkaar best gezellig

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Een avond met 2 gezichten voor mij. Ik heb in de voorgaande weken regelmatig met de Renault gereden in officiële races. Deze week wederom met Spa weer aan de slag gegaan en dat ging vrij aardig. Kon vrij makkelijk dezelfde tijden als Eric en Jeroen, daar ben ik gewoon tevreden mee.

Bij de kwali kwam het er alleen niet uit. Net een offtrackje in een snelle ronde. Daarna de druk te groot op het einde dus een wat tegenvallende tijd neer gezet. Start van race 1 ging goed. Richard zat hele tijd vanaf La Source tot Les Combe naast me en dat ging netjes. Echter riep mijn spotter in Les Combe clear on the right waarop ik naar rechts ging (helaas geen 3 screens hier) en Richard nog gewoon helemaal naast me blijkt te zitten. Sorry voor die 4x Richard, gelukkig hebben we er niks aan over gehouden. Helaas in Rivage een grote puinhoop waar Richard valk voor me neus door iemand er af getikt wordt en iemand die dwars op de baan staat. Ik kon nergens meer heen en land op me dak. Damage niet meer te repairen en de race dus als toeschouwer verder gekeken.

Race 2 van achter gestart en redelijk naar voor kunnen rijden. Ik lag op P14 met voor de 2 man die in gevecht waren. Kon er bij komen en 1 inhalen. Helaas in Pouhon een tikje gekregen van Merijn waardoor ik rond ging nadat ik er net langs was, geen idee of ik te weinig ruimte liet of de andere persoon wat verder naar buiten kwam. Geen plek verloren en weer opnieuw op jacht. Weer naar voor gereden en P13 nog kunnen pakken van Tom. Hij kon nog een paar keer terug komen en hanteerde een vrij agressieve rijstijl met veel slingeren in de remzones en op Kemmel. Ik durfde eigenlijk geen actie meer te maken omdat ik toch me P14 wou houden na de DNF in race 1.

Op naar de volgende, hopelijk kan ik dan wel uit de problemen blijven.
    Power by Cosworth

DigitalRacing.nl

Standaard

Practice en Kwalificatie:

Eerlijkheidshalve had ik vrij weinig rondes gereden in de FR2.0 en met iRacing. Pas na een aantal gesprekken met Marcel (en Robert) besloten om mee te doen. En daar heb ik, na de afgelopen weken en met name gisteravond, absoluut geen spijt van. Tijdens de vrije training maar een oude filosofie van Roy Visser aangehaald: Gooi je auto vol en ga gewoon rondjes rijden. Dan komt het ritme vanzelf terug. En er is nog veel te winnen op het ritmevlak maar het bracht vooral veel enthousiasme en een glimlach op mijn gezicht.

De kwalificatie ging vooral op Safe. Misschien iets te veel, maar dat komt in de nabije toekomst wel goed.

Race1:
    Ik wilde vooral overleven tijdens de start. Ik stond relatief ver naar achter en dat kan spannend zijn. Als het middenveld elkaar niet laat leven, kunnen de achtervolgers de pineut zijn. De start door La Source, Eau Rouge en Le Combes verliepen relatief soepel. In Malmedy was het al iets spannender en Rivage betekenede het einde van mijn race. Een aantal mensen raakten met elkaar in de clinche en ik kon een van die bolides niet meer ontwijken. Ik heb hem terug gebracht naar de pitstraat met de hoop dat ze hem alsnog goed konden repareren. Helaas was dat niet het geval en heb ik besloten mijn race te staken.

Daarna de gevechten opgezocht. Storm leek een voorsprong te hebben en te consolideren. En daarna stuitte ik op het gevecht Marcel Bosman en Gerben Kelly. Ook daar achter waren 3/4 man met elkaar aan het vechten om elke centimeter. Eric Nannings kon net niet aanhaken maar zat op het vinkentouw. Ook de teruggevallen Roy Visser reed met een behoorlijke gang door het veld. Switchend tussen deze partijen heb ik een schitterende race gezien en mooie inhaalacties. De laatste ronde wist Roy Visser de 10de plaats van Eric Nannings te bemachtigen en zodoende op P1 te starten voor Race2.

Race2:
    Race 2 starte ik wederom ver achterin het veld. Ondanks de problemen in La Source kwam ik goed door het eerste deel van het circuit. Bij Les Combes had ik enorm veel geluk. Bij het ontwijken van een incident reed een Racing Lion behoorlijk hard op me in, waarschijnlijk door hetzelfde incident waar ik voor uitweek. Ondanks dat mijn FR2.0 een aantal meters verschoof en het gras terecht kwam leek ik vrij weinig problemen te hebben uit dit contactmoment.

Daarna begon de race pas echt. Veel mensen ingehaald, schitterende gevechten gezien voor me waardoor ik kon aanhaken. Samen met Richard gestreden om de positie nummer 18. Zijn bolide liep dusdanig hard op het rechte stuk dat het lastig was om in te halen. VOor de busstop ging mijn RPM zelfs in het limiter. De laatste bocht probeerde hij Eric Nannings te verschalken, maar dat ging mis. Hij spinde en daar door kon ik alsnog de positie overnemen.

Ik heb me, zonder enige twijfel, gruwelijk vermaakt. Marcel heeft het prima georganiseerd. En ja, we hebben als groep nog voldoende te leren en de nieuwe mensen hebben tijd nodig om elkaar te leren kennen. Dat kost tijd, maar ik ben er van overtuigd dat dit een kwestie van tijd is.

Op naar Zandvoort!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Bonus punten volgen later neem ik aan?
    Fixed that dank je! Zag ze in de league admin niet staan, maar dat staan de INC bonussen nooit, dus my bad.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Standaard

Practise

Aan het begin van het iRacing seizoen heel veel de practise servers bezocht van de officiele races op Spa, en dat samen met een nuttige avond op de testserver zorgde voor een goede voorbereiding op de Race. Ik wist hoeveel fuel ik nodig had, de setups voor zowel Q als R waren klaar, en kon daardoor gewoon lekker rondjes rijden.

Kwalificatie

Ik had me voorgenomen genoegen te nemen met een 2:18, toen ik deze reed heb ik het nog 1 rondje geprobeerd, maar het was ondertussen net te druk op de baan. Achteraf had ik nog veel meer tijd over als ik dacht, dus had makkelijk nog 2 snelle rondes kunnen doen. Een schone 18.3 had ik moeten kunnen rijden. Was wel prima tevreden met P5, achter de mensen die in mijn hoofd sneller waren (iets wat ik moet gaan afleren overigens, als je met de mindset rondrijd dat iemand die achter je rijd, toch sneller is, dan heb je die strijd al verloren)

Race 1

Ik had een goede start, en verbaasde mij er enigszins over dat Dennis het gelijk bij Jarno wilde proberen in Eau Rouge. Iets waar ik later nog wel even op terugkom. Door die actie verloren ze beide wel gigantisch veel snelheid, waardoor ik er vrij gemakkelijk tussendoor kon glippen. Bij het aanremmen maakte Jarno voor mijn gevoel een remfout, omdat hij veel verder doorschoot als dat hij normaal bij een inhaalactie zou doen. Of het was perfect uitgetimed en rekeninghoudend met mijn anticiperend vermogen, of het was puur geluk . Daarna uitkomen Stavelot is het Dennis die een run op me maakt, en hem er in Blanchimont tussen zet.. Wat gelijk het puntje is waar ik op terug wilde komen, het zijn namelijk 2 acties waar ik mijn Teammie niet in herken? Erg jammer want ik verloor hierdoor 16 plekken, dennis vloog over mijn voorwiel heen, en ik spinde, waarna er een Jordan geen kant op kan en mij ook nog raakt. 2 Rondjes lichtelijk geirriteerd rondgereden voordat ik mezelf hervond (iets waar ik ook aan moet gaan werken) en zag dat ik met flink doorrijden nog wel voor P10 kon gaan. Helaas verloor ik door al het contact wel topsnelheid en daardoor 7 tiende alleen al op het stuk met Eau Rouge. Aanpoten in de bochtensecties dus. Een voor een posities goedgemaakt, en met 2 rondes voor het einde alleen nog Eric Nannings voor me, had ik er stiekem wel een goed gevoel over. Ik zat precies in de draft van Eric Uitkomen La Source in de laatste ronde. Ik lifte nog iets om ervoor te zorgen dat ik niet in Eau Rouge op de achtervleugel zat, en kiende daardoor de inhaal actie precies einde rechte stuk uit. Eric probeerd nog later te remmen, maar raakt daardoor de wagen kwijt en mist mij gelukkig net. P10 en Pole voor Race 2

Race 2

Goede start, en had gelijk een voorsprong waar niemand mijn draft kon pakken. En dan kom ik uit op de persoonlijk grootste fout van de avond. Het vergeten te oefenen met het andere tijdstip.. Had ik dit wel gedaan dan had ik hem met 2 vingers in mijn neus gewonnen, maar eerste keer aankomen Busstop heb ik gewoon geen flauw idee waar ik moet remmen, en schiet daardoor gigantisch rechtdoor en verlies direct ruim 1.5s voorsprong. De volgende 5 rondjes rem ik veel te vroeg, wat me nog eens 2.5s kost. Ook het veel vroeger op het gas kunnen kom ik veel te laat achter en ik ben hierdoor een veel te makkelijke prooi geweest. Geluk dat de leider nog naar binnen moest, en op het moment dat Dennis achter mij zit maak ik het hem gewoon niet moeilijk en lift ik op het rechte stuk naar Les Combes om achter Dennis aan te sluiten en het 1-2tje te verzekeren. Erg teleurgesteld in mezelf, want met betere voorbereiding had dat zeker niet voorgekomen.

Wel weer een podiumpositie, maar ik lijk sinds mijn rentree in het simracen meer een abbonement te hebben op P2 als op P1, en dat zorgt naast frustratie (die je niet sneller maakt) en de verkeerde mindset (oh dennis/jarno/michael/tim zijn toch sneller, die houd ik nooit achter me.. terwijl ik alle 4 die heren op racepace toch echt wel vaak genoeg de baas ben geweest) gewoon niet voor de pure snelheid die ik wil en hoor te hebben.

Dingen waar ik dus allemaal zelf in kan en wil verbeteren, want als ik kijk hoe ik met een kromme auto toch 11 man inhaal om die P10 te pakken, dan weet ik dat het kwa racecraft toch echt nog wel goed zit, de knop moet gewoon even om.

Op naar Zandvoort!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Practise
    In eerdere testsessies merkte ik dat ik echt aan de openwheeler moest wennen. Mijn tijden lagen in de 2:22.hoog. Maar na behoorlijk wat rondjes en meerdere sessie kreeg ik het voor elkaar om in de 2:20-ers te rijden. Dat gaf de burger moed

Qualify
    15 minuten hadden we voor de kwalificatie en dat was best kort. Ik ging gelijk naar buiten en zat in wat verkeer. Ik werd tijdens de outlap ook door iemand in gehaald en het leek erop dat hij dacht dat we al aan het racen waren. Beter is het om gewoon even je positie te vinden en wat seconden achter iemand te blijven en dan daarna een mooi rondje neer te zetten. Maar goed.

Uiteindelijk een nette 2:20.167 weten neer te zetten en daarmee kwam ik 1 plekkie achter mijn teamgenoot Eric (die een 2:20.130 had weten te noteren)
    terecht, namelijk op de 19e startplek. Ik blijf het toch altijd bijzonder vinden hoe Eric en ik in elke klasse toch altijd zo dicht bij elkaar zitten tijdens de kwalificatie

Race 1
    Bij de start kwam ik niet zo lekker weg, maar kon wel zonder problemen naar La Source rijden. Echter bij het indraaien zat Bert Verbanck links naast me en gaf Arjen Schepers en tikje aan de achterkant, waardoor Arjen tegen mijn voorspoiler aanreed. Gelukkig geen ernstige schade en kon ik doorrijden. Bij het aankomen van Eau Rouge zat Arjen links achter me en gelukkig ging Arjen van zijn gaf zodat we samen netje Eau Rouge door kwamen. Hij had echter wel meer vaart, maar doordat ik net naast Merijn aan de linkerkant zat werd Arjen opgehouden. Hierdoor kon ik Merijn wel inhalen, maar Arjen niet. Aan het eind van het rechte stuk wist ik mijn voorsprong te behouden. Ik stuurde misschien wat resoluut naar rechts in, maar het was wel de racelijn, dus volgens mij niks aan de hand.

Daarna kon ik aansluiten aan het clubje met Nick Koole, Eric Nannings, Jasper Tulp, Jeroen Brink en Marcel Bosman. Dit wist ik echter vol te houden tot aan S/F. Daar zag ik dat Roy Visser opeens achter me dat. Die had ik daar niet verwacht en schrok daar een beetje van, waardoor bij het insturen bij La Source hij mij rechts voorbij kon. Merijn profiteerde daarvan en kwam mij ook voorbij. Echter, aan het eind van het rechte stuk zie ik Roy van de baan gaan, wat mij het idee gaf dat hij schade had en de race moest beëindigen. Ik reed toen met Merijn voor me op de 15e plek. Mooi in de punten.

Zo ging het door tot in ronde 5. Toen raakte Gerben Kelly van de baan waardoor ik een plekkie op schoof. Ik bleef op 1 seconde achter stand van Merijn en kon het gat niet kleiner maken. In de 9e ronde zag ik dat Roy Visser op mij aan het inlopen was en aan het eind van het rechte stuk kwam hij me voorbij. Ik probeerde aan de sluiten om zo het gat naar Merijn kleiner te maken.

Gerben Kelly en Jasper Tulp zaten achter me en waren op me in aan het lopen. Voor me kwamen Jeroen Brink en Merijn dichterbij. Dit werd een spannend stukje. Gerben wist me in ronde 11 bij La Source voorbij te komen. Jasper kwam me bij Blanchimont voorbij. Ik reed nu weer buiten de punten op de 16e plek. In ronde 12 wist ik bij Blanchimont Jeroen Brink aan de rechterkant in te halen (mooie actie vond ik zelf), waardoor ik weer op de 15e plek reed. Hij kwam me echter na de busstop chicane weer voorbij. We gingen de laatste ronde in.

Daarna kwam ik Eau Rouge beter door, waardoor ik Jeroen weer in wist te halen. Bij Malmedy rijden Jasper en Merijn, die op dat moment voor me rijden, tegen elkaar waardoor ik weer 2 plekken wist te winnen en daarmee P13 pakte.

Leuke race!

Race 2
    Over Race 2 kan ik redelijk kort zijn. Die duurde tot in de 1e bocht en daarna was mijn race over. De start ging redelijk, maar bij het insturen bij La Source zie ik voor me opeens twee auto's stil staan (iRacing meldde niks dat er iets aan de hand was). Dit bleken Tim Wijen en Tom van Doorn te zijn. Ik kon de draai niet goed genoeg maken en ook niet op tijd remmen waardoor ik ze lichtelijk raakte. Echter achter me reed Sander Adams en die gaf mij een behoorlijke tik (hij had ook niet gezien dat er voor hem auto's stil stonden) waardoor ik wel een halve meter in de lucht vloog en mijn auto door die klap te veel schade had opgelopen. Ik wist nog wel naar de pit te rijden, maar daar konden ze hem niet meer repareren. Helaas. Race over...

Op naar Zandvoort. Hopelijk gaat het daar wel beter en zijn er daar minder aanrijdingen.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Hier doe ik het voor

To-do lijstje voor de volgende race:
    • Practice in race 2 van 5 naar 10 minuten
    • 1 fast repair per race, ik en meerdere anderen konden na schade niet meer door rijden omdat het niet te repareren was

Een dikke +1 voor Bosman voor deze DRFR1 !

Junior Member Sanderrr's schermafbeelding
    Naam
    Sander Adams

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferroeni Bekijk bericht
    Practise
    Race 2
    Over Race 2 kan ik redelijk kort zijn. Die duurde tot in de 1e bocht en daarna was mijn race over. De start ging redelijk, maar bij het insturen bij La Source zie ik voor me opeens twee auto's stil staan (iRacing meldde niks dat er iets aan de hand was). Dit bleken Tim Wijen en Tom van Doorn te zijn. Ik kon de draai niet goed genoeg maken en ook niet op tijd remmen waardoor ik ze lichtelijk raakte. Echter achter me reed Sander Adams en die gaf mij een behoorlijke tik (hij had ook niet gezien dat er voor hem auto's stil stonden) waardoor ik wel een halve meter in de lucht vloog en mijn auto door die klap te veel schade had opgelopen. Ik wist nog wel naar de pit te rijden, maar daar konden ze hem niet meer repareren. Helaas. Race over...

Op naar Zandvoort. Hopelijk gaat het daar wel beter en zijn er daar minder aanrijdingen.
    Sorry daarvoor, mn start was best goed en had netjes de binnenkant die ik met ruime marge in remde, rolde voorzichtig de hoek om en toen ik weer op mn gas ging stond alles ineens stil, kon geen kant op
    When I look fast, I am not smooth and going slowly. When I look slow, I am smooth and going fast

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Sander, geen probleem. Ik beschouw het als een race incident. Wel jammer dat mijn race door die ene tik over was. De rest van de betrokkenen konden hun race wel voortzetten. Ik had in dit geval even de grootste pech. Die dingen gebeuren.

Maar laat het voor iedereen een les zijn dat je de race (ondanks dat het een sprint race is) niet wint in de eerste bocht.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSRoy Bekijk bericht
    Echter riep mijn spotter in Les Combe clear on the right waarop ik naar rechts ging (helaas geen 3 screens hier) en Richard nog gewoon helemaal naast me blijkt te zitten. Sorry voor die 4x Richard, gelukkig hebben we er niks aan over gehouden.
    Riep hij dat echt? Of was hij stil omdat je ook ineens Fabian(???) vanaf het gras links naast je had zitten en je spotter daardoor gewoon een beetje in de war raakte? In de replay vond ik het er namelijk uitzien alsof je daarom naar rechts uitweek. Vervelend voor mij natuurlijk, maar zoals ik het zag moest je daar een keuze maken of je links of rechts iemand ging raken. Als de spotter rechts dan clear geeft is het logisch dat je daar heen stuurt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Zijn bolide liep dusdanig hard op het rechte stuk dat het lastig was om in te halen. VOor de busstop ging mijn RPM zelfs in het limiter.
    Dat vind ik een interessante, want ik had juist het gevoel dat jouw auto harder liep op de rechte stukken. Op Kemmel bijvoorbeeld kon ik je echt niet volgen, pas in het bochtige deel kon ik het gat dan weer dicht rijden.

"Overtaking is an art"

DigitalRacing.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Dat vind ik een interessante, want ik had juist het gevoel dat jouw auto harder liep op de rechte stukken. Op Kemmel bijvoorbeeld kon ik je echt niet volgen, pas in het bochtige deel kon ik het gat dan weer dicht rijden.
    Ik heb meerdere malen achter je gezeten richting Les Combes of de busstop chicane vanaf Stavelot. Maar keer op keer klapte hij in de limiter. Het viel me wel op dat ik makkelijker door Eau Rouge kwam waardoor ik dichterbij kwam. In het bochtengedeelte was het vooral verdedigen. Maar het was een vermakelijk gevecht.

Junior Member Sanderrr's schermafbeelding
    Naam
    Sander Adams

Standaard

Je kunt de afstand die de spotter als "clear" en "car on the left/right" gebruikt, instellen in een van de ini-files. Ik heb die afstand iets hoger gezet waardoor je net iets meer marge neemt.
    When I look fast, I am not smooth and going slowly. When I look slow, I am smooth and going fast

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard117 Bekijk bericht
    Riep hij dat echt? Of was hij stil omdat je ook ineens Fabian(???) vanaf het gras links naast je had zitten en je spotter daardoor gewoon een beetje in de war raakte? In de replay vond ik het er namelijk uitzien alsof je daarom naar rechts uitweek. Vervelend voor mij natuurlijk, maar zoals ik het zag moest je daar een keuze maken of je links of rechts iemand ging raken. Als de spotter rechts dan clear geeft is het logisch dat je daar heen stuurt.

Ik ben er van overtuigd dat ik een clear hoorde en daarom naar rechts kwam. Andere kant op was sowieso geen optie omdat daar iemand in het gras zat. Ongelukkige samenloop van omstandigheden helaas. Beetje jammer dat ik alsnog 2 bochten later op de kop lig doordat er iemand dwars staat midden op de baan. De rest kon verder rijden, maar ik niet. Even balen maar daarna weer verder. Het is maar een spelletje
    Power by Cosworth

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSRoy Bekijk bericht
    Het is maar een spelletje
    Simulatie!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Simulatie!
    ...van een spelletje

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten