Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 91

Discussie: DRFR1 | Ronde 1 | Spa-Francorchamps | 14-04-2016

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard DRFR1 | Ronde 1 | Spa-Francorchamps | 14-04-2016

DRFR1
    Een Benelux kampioenschap is niks zonder een race op het circuit van Spa-Francorchamps. In een formule auto hebben we hier in de FPL2, FPL3 en FPL4 gereden. Michael Storm wist in de eerste 2 edities als eerste over de streep heen te komen en in de laatste keer dat we dit circuit in een formule auto bezochten wist Gerben van der Broek te winnen.

Spa-Francorchamps (GP Pit)
    Het prachtige circuit van Spa-Francorchamps, gelegen in de Belgische Ardennen. Voor enkele van onze deelnemers na Zolder de tweede thuisrace. Het legendarische circuit kent een een grote variëteit aan beroemde bochten die de mannen van de jongens scheidt. Een favoriet onder zowel rijders als toeschouwers, al is het circuit voor die laatste groep niet bijzonder vriendelijk. Met een rijke historie die teruggaat tot 1947 is het circuit al jaren aanwezig in de Formule 1 kalenders. Minstens zo beroemd zijn de lange afstandsraces die er gehouden worden, met als klapstuk door de jaren heen de 24 uren van Spa.

Alle statistieken van voorgaande races op dit circuit kun je hier vinden.

Tijdschema

Dinsdag 12 april 2016
    Practice 19:00 - 23:00 (middag)
    Open voor alle benelux leden
    Kalender file (ics)

Donderdag 14 april 2016
    19:00 - 20:00 - Vrije training (middag)
    20:00 - 20:15 - Kwalificatie (middag)
    20:15 - 20:45 - Race 1 (middag)
    Na race 1 wordt er een nieuwe sessie gestart (met 5 minuten vrije training), de top 10 uit race 1 wordt omgedraaid. De 2e race duurt net zoals de eerste race 30 minuten maar wordt met de namiddag setting gereden.
    Kalender file (ics)

Links
    DRFR1 algemene thread
    Testsessies DRFR1
    DRFR1 Carset v0.4
    Laatst gewijzigd door Tjello; 14 april 2016 om 00:18
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Trackguide Spa (Cam Stark, Apex Racing UK)

Setupguide Spa (Cam Stark, Apex Racing UK)

Setups
    2016S2 - FR20 - Spa - Cam Stark (Apex Community Setup)
    Laatst gewijzigd door Tjello; 14 maart 2016 om 20:58
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Tijdschema

Dinsdag 12 april 2016
    Practice 19:00 - 23:00 (ochtend)
    Open voor alle benelux leden

Donderdag 14 april 2016
    19:00 - 20:00 - Vrije training (middag)
    20:00 - 20:15 - Kwalificatie (middag)
    20:15 - 20:45 - Race 1 (middag)
    Na race 1 wordt er een nieuwe sessie gestart (met 5 minuten vrije training), de top 10 uit race 1 wordt omgedraaid. De 2e race wordt met de namiddag setting gereden.
    Ik weet dat jij een ander ritme hebt gezien de tijd van je post maar voor mij is het echt geen ochtend tussen 19.00 uur en 23.00 uur
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Hehehe

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Openingspost aangepast (kalenderbestanden toegevoegd).

Tweede post aangepast (setupguide voor Spa en de community setup van Apex Racing UK toegevoegd).

Standaard

Ik heb me voor Spa moeten afmelden: heb nog laat een afspraak donderdag en ga dat niet redden dus. Jammer, maar ik wens iedereen veel plezier en in Zandvoort ben ik erbij!
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ik moet race 1 missen, heb jammer genoeg al een afspraak staan die ik niet kan verzetten. Maar hoop er bij de volgende race bij te zijn. De Formule Renault is een leuk bakkie.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Carset v0.3 is hier te downloaden. Er staan 28 paints in, degenen die geen paint hebben ingestuurd maar gisteren in de sessie waren heb ik ook toegevoegd.

Dit is de laatste carset die ik voor de eerste race deel.

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Ik zie nu pas dat race 2 een ander in-game tijdstip gebruikt. Toch nog maar even een rondje rijden.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Ik zie nu pas dat race 2 een ander in-game tijdstip gebruikt. Toch nog maar even een rondje rijden.
    Grip enzo is vergelijkbaar met de morning setting.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Hopelijk gaat dit morgen geen problemen opleveren, iRacing gaat morgenmiddag offline voor een update: http://members.iracing.com/jforum/po...t/3477729.page

"Overtaking is an art"

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Ik verwacht dat het geen problemen gaat opleveren. Mocht dat wel zo zijn dan melden we dat hier.

De nieuwsbrief is verzonden en v0.4 van de carset is hier te downloaden.

Naam
    Dennis

Standaard

Race day!

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik hoop echt dat ik op tijd thuis kan zijn. Anders log ik in om de race te kijken.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Race day!
    Owwwwwwwwww yeah. veer hubbe zin drin, hub geer dat auch

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

...ver make stumming, veult geer dat aug ?

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Het is een kwestie van geduld tot heel drnl limburgs lult

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Succes en veel plezier vanavond!
    "I'm on fire. I'm on fire."
    - Ricky Bobby

Junior Member Sanderrr's schermafbeelding
    Naam
    Sander Adams

Standaard

Is er toevallig ook een Teamspeak server?
    When I look fast, I am not smooth and going slowly. When I look slow, I am smooth and going fast

Naam
    Dennis
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Member
    Naam
    Team Racing Lions 1

Standaard

Nou niet echt geslaagd, Race 1 al vanaf Lap 1 veel aero damage en topsnelheid tekort.
    Tocht nog P25 binnen gesleept, dus vol goede moed race 2 in.

Hoppa T1 direct weer aero en topsnelheid verlies, dus ik probeer door te gaan.
    Komt iemand na het rechtenstuk van zoon afstand (0.7-0.8s) en haalt de bocht niet lijkt het, de auto was al mank dus moest al oppassen en kon niet ineens verdwijnen.
    Ach ja 2 maal slecht resultaat dus.

Zal vast aan mij liggen.... kijken of ik de volgend wel mee ga doen. (Zal wel de frustratie zijn nu)

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Race 1 in de eerste ronde verlies ik de controle, kom op het gras en moet wachten tot bijna het hele veld voorbij is. Vervolgens wat mensen kunnen inhalen en haal ook Roy in die ook een aanvaring had met Dennis leek later.
    Bij het remmen voor bocht 1 raken twee auto's voor ons elkaar waardoor ik wat trager door bocht 1 ga, waarop Roy mijn linkerachterkant raakt hierdoor was de ophanging linksachter krom en was ik klaar.

Race 2 was nog korter in bocht één stonden ze stil wat ik niet zag en hierop reed en nu was rechtsvoor krom
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member
    Naam
    Hans Stapel

Standaard

In race 1 een spin voor mij die ik niet kon ontwijken, race 2 een spin voor mij die ik niet zag in T1 en waar ik in de apex tegenaan knalde, sorry al weet niet meer wie het was. Meestal is de spin bij het uitkomen van T1 dus daar ging ik eigenlijk ook nu van uit.

Toch 2 leuke 1ste rondes gehad
    Laatst gewijzigd door ap0stah; 15 april 2016 om 00:03

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ik kan heel kort zijn over deze twee races:
    Race 1 ga ik wijd bij Eau Rouge en kreeg een slow down. Zakte helemaal terug naar achteren waar van alles gebeurde. Schade aan voorvleugel, geen gang en word kansloos 21ste of zo.
    Race 2 weer schade. Start was goed, maar bij de busstop wordt ik er door Merijn gewoon uitgekegeld. Hij kwam van veel te ver en haalde niet eens fatsoenlijk de bocht. Resultaat was voor mij wederom een kromme auto die niet naar links wilde. Balans was ver te zoeken en nadat ik door de onbalans bij La Source in de rondte ging ben ik maar gestopt.

Normaal uit ik mij niet zo, maar ik heb dingen gezien die niets met racen te maken hebben. Ik ben ook geen wonder, maar het niveau kan wel een stuk beter. Er zijn genoeg oefensessies geweest en heb daar maar de helft van de deelnemers gezien. Meer wil ik er niet over kwijt en hoop dat het de volgende keer beter gaat.

Gegroet.

Junior Member Sanderrr's schermafbeelding
    Naam
    Sander Adams

Standaard

Volgens mij was ik dat, geen idee wat er bij ingaan van de 2e ronde in race 2 gebeurde, remde misschien zelfs wel iets eerder voor La Source en ineens zwiepte de achterkant weg en ging ik zonder waarschuwing haaks rechtsaf de muur in, waarom jij volgens mij op mij in reed toen ik weer de baan op stuiterde. Bij de start helaas al kleine schade gereden omdat volgens mij de Racing Lions aan de binnenkant van La Source tegen elkaar reden en ik zat daar kort achter, gingen allebei halve meter de lucht in maar gek genoeg slechts voorvleugel schade en 10km/u topsnelheid tekort.

Race 1 ging redelijk, paar kleine foutjes gemaakt en toen werd ik ingehaald door Maarten die daarna heel snel terug naar de racelijn ging en meteen remde, waardoor ik geen kant op kon en achterop hem reed. Race-ongeluk en meteen even uitgepraat ;-) Daarna miste ik echter wel 20km/u topsnelheid dus was kwestie van uitrijden als 20e ofzo.
    When I look fast, I am not smooth and going slowly. When I look slow, I am smooth and going fast

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten