Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 76

Discussie: DRFR1 | Algemene Testsessie thread

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard DRFR1 | Algemene Testsessie thread

Heb je zin om samen met andere deelnemers te oefenen? Post hier je testsessie

Gebruik het volgende format:

Datum: dinsdag 12 april 2016
    Testsessie: DigitalRacing.nl DRFR1
    Circuit: Spa-Francorchamps GP Pits
    Password: Geen (open voor Benelux members/drivers)
    Tijd: 19:00 - 23:00

Code:
    [spacer]
    Datum: dinsdag 12 april 2016
    Testsessie: DigitalRacing.nl DRFR1
    [spacer]
    Wil je geen testsessie missen?
    Klik dan hierboven op Discussietools en dan op abonnement, geef dan aan dat je direct een mail wilt ontvangen en zodra hier een testsessie door iemand uit de community gepost wordt ontvang jij een mail.
    Laatst gewijzigd door Tjello; 12 maart 2016 om 14:38
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Datum: dinsdag 29 maart 2016
    Testsessie: DRFR1 – DigitalRacing Formule Renault 2.0

Datum: donderdag 31 maart 2016
    Testsessie: DRFR1 – DigitalRacing Formule Renault 2.0
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Is het niet handiger om de tweede dag op een ander circuit te doen. Hebben we er alvast twee gehad.

Standaard

Donderdag ben ik er bij
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Is het niet handiger om de tweede dag op een ander circuit te doen. Hebben we er alvast twee gehad.
    Ik zat eerst aan een baan te denken in een zonnig oord voor de pre-season test maar heb er toch voor gekozen om voor de race van Spa alleen Spa te pakken. Zo kan ik ook een overzicht maken van wie er gereden heeft en zijn rondetijden makkelijk te vergelijken.

DigitalRacing.nl

Standaard

Ik had mezelf graag aangesloten bij de test- sessie maar PayPal geeft problemen. Het is bij hun bekend en ze gaan aan de slag met mijn account. Op het moment dat ik meer nieuws heb ontvangen zal ik beginnen aan de bolide van Gallery82 Motorsports en die van Team DigitalRacing.nl.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik had graag komen oefenen, maar beide dagen kan ik niet. Misschien dat ik voor woensdag nog een server opzet.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    Ik had mezelf graag aangesloten bij de test- sessie maar PayPal geeft problemen. Het is bij hun bekend en ze gaan aan de slag met mijn account. Op het moment dat ik meer nieuws heb ontvangen zal ik beginnen aan de bolide van Gallery82 Motorsports en die van Team DigitalRacing.nl.
    Je kan tegenwoordig bij iRacing ook iDeal gebruiken als ik het goed heb.

Anyhow, ik zal vanavond wel wat rondjes komen draaien aan het begin van de test sessie.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

DigitalRacing.nl

Standaard

iDeal kon ik niet (meer) vinden. PayPal zeurt nu continue om een creditcard. Bij PayPal geven ze aan dat alles goed staat en mijn betaling zonder problemen moet lukken. Helaas is dat niet het geval. Ze hebben nu een ticket aangemaakt en ik krijg binnen 72 antwoord. Fingers crossed. Dan kan ik beginnen aan de kleurstellingen!

Naam
    Dennis

Standaard

Oh, zie het ja. Dacht dat het tegenwoordig ook kan. Als Paypal niet mee werkt kan je altijd nog naar zo'n pre-paid CC kijken om het weer even aan de praat te krijgen.
    DRNL Championships:

Senior Member JoepGelissen's schermafbeelding
    Naam
    Joep Gelissen

Standaard

Ik heb op dit moment wat hardware issues, waardoor ik de komende week waarschijnlijk nog niet kan rijden. Verwacht vanaf volgende week weer actief te zijn.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Gisteren was een nuttige sessie om er vooral achter te komen dat ik niet de volgende Max Verstappen word (ben ik trouwens ook veul te oud voor)
    Heb aardig wat rondjes kunnen rijden en kwam niet verder dan 2:18.1xx
    Hoe Storm een 2:15 voor elkaar krijgt is mij echt een raadsel
    Heb een aantal keren achterstevoren gestaan door blokkerende wieltjes. Was moeilijk aan te voelen met de T300 thrustmaster pedaaltjes.
    Ik hoop dat als mijn CSPs weer terugkomen van reparatie het dan iets beter gaat, maar er moet nog wel wat geoefend worden.

Bedankt voor het hosten Marcel

Naam
    Dennis

Standaard

Was inderdaad nuttig. Blij dat ik uiteindelijk nog in de 16ers ben gedoken. Zit behoorlijk dicht bij elkaar.

http://members.iracing.com/membersit...ionid=16382387
    DRNL Championships:

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Het was inderdaad een leuke en ook best drukke avond. Het aantal incs mag wel omlaag bij mij

Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjello Bekijk bericht
    Het was inderdaad een leuke en ook best drukke avond. Het aantal incs mag wel omlaag bij mij
    Daar is het een oefen sessie voor.
    DRNL Championships:

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Ik vond het erg lastig om snelle tijden te rijden met deze auto.
    Ene moment heb ik het gevoel dat hij veel meer kan en het andere moment ineens zit ik over de grens en moet ik werken om de auto op de baan te houden.

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Daar is het een oefen sessie voor.
    Dat klopt ook wel weer, de limieten ruim opgezocht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Ik vond het erg lastig om snelle tijden te rijden met deze auto.
    Ene moment heb ik het gevoel dat hij veel meer kan en het andere moment ineens zit ik over de grens en moet ik werken om de auto op de baan te houden.
    Je moet deze auto rijden met de Senna methode, vroeg op het gas gaan en ervan overtuigd zijn dat alles goed komt.

Bandenspanning is heel belangrijk in deze auto, ik probeer rondom dezelfde bandenspanning te krijgen als ze warm zijn. Gisteren zag ik dat mijn achterbanden 2 kpa hoger waren dan mijn voorbanden dus zette ik ze achter 4kpa lager (met de gedachtengang dat zal ook wel wat meer tractie opleveren. Helaas zorgde dat ervoor dat de auto onrijdbaar was geworden.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik ga proberen deze week ook een testsessie mee te pakken. Ik heb er inmiddels wel al wat officiële races meegereden, toch heb ik nog wel moeite met de auto.

Ik had altijd het probleem dat ik bochten in een te lage versnelling nam (veel toeren klinkt natuurlijk snel) waardoor deze oa onrustig werd. In de afgelopen jaren heb ik mij juist weten te ontwikkelen door mijn rijstijl aan te passen en meer gebruik te maken van de power van onderuit en bochten dus in een hogere versnelling te nemen.
    Maar dat lijkt bij deze auto niet te werken, de powerband lijkt niet zo breed te zijn waardoor je hem op toeren moet houden. In langzame bochten (Busstop+La Source op Spa en Tarzan+Audi S op Zandvoort merkte ik het goed) rijden anderen op de exit gewoon bij mij vandaan. Als ik eerder op het gas ga of de bocht in een lagere versnelling neem heb ik overstuur waardoor ik spin of door de correctie snelheid verlies.

Misschien toch nog een gebrek aan ervaring in deze auto en moet ik zoals Marcel zegt gewoon vertrouwen hebben dat het wel goed komt als ik vroeg op het gas ga.
    Ik vind het misschien wel de makkelijkste auto om mee te rijden, maar tot nu toe één van de moeilijkste om hard mee te gaan

"Overtaking is an art"

Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Als het vooral de langzame bochten zijn zou ik beginnen met de bandendruk te verlagen. Lagere bandendruk is goed voor trage bochten, hogere bandendruk voor snelle bochten.

Senior Member Tom Van Put's schermafbeelding

Standaard

Dit gaat nog wat worden voor mij

Ik ben normaal nu niet bij de snelsten maar dit is toch wel een véél groter gat naar de snelste toe dan ik gewoon ben...

Normaal gezien rij ik nooit met open wheelers, ben er gewoon niet zo een fan van. Resultaat is dus ook dat ik totaal niet gewoon ben met wagens met veel downforce te rijden en het is er aan te merken

Het goede nieuws: Ik weet wat te doen de komende dagen

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Van Put Bekijk bericht
    Dit gaat nog wat worden voor mij

Ik ben normaal nu niet bij de snelsten maar dit is toch wel een véél groter gat naar de snelste toe dan ik gewoon ben...

Normaal gezien rij ik nooit met open wheelers, ben er gewoon niet zo een fan van. Resultaat is dus ook dat ik totaal niet gewoon ben met wagens met veel downforce te rijden en het is er aan te merken

Het goede nieuws: Ik weet wat te doen de komende dagen
    Ach ik rij ook nooit open wheelers, heb het eens opgezocht de laatste keer was in 2011 ik deed toen mee aan de Indy 500, wel meteen 8e in de top split
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Als dat bedoelt was als een begripvolle opmerking, dan had je de laatste 7 woorden weg moeten laten

Junior Member Sanderrr's schermafbeelding
    Naam
    Sander Adams

Standaard

Nuttige sessie, thanks voor het hosten! Best tevreden met de 7e plaats, ben nog niet lang bezig met iRacing en heb veel van mijn optimale rondetijd af kunnen rijden, merkte wel dat ik nu tegen mijn eigen (huidige) limiet aan zit, dus binnenkort even wat tips & tricks zoeken voor Spa

Heb het idee dat er qua setup ook wel wat te verbeteren valt, dus als iemand nog een teamgenoot zoekt om setups en ervaringen uit te wisselen dan laat het svp weten!

Is het trouwens mogelijk de volgende sessie zo in te stellen dat een rondetijd alleen telt als je max 1 inc hebt gereden? Geen enkel inc op Spa is erg lastig, maar gisteren zou je overal wijd kunnen gaan en met 8 inc alsnog een hele snelle rondetijd kunnen rijden. Niet eerlijk t.o.v. de "nette" rijders
    When I look fast, I am not smooth and going slowly. When I look slow, I am smooth and going fast

Naam
    Dennis

Standaard

De enige manier om dat te doen is om niet in practice maar in kwalificatie te rijden. Dan tellen alleen de "eerlijke" rondjes. Marcel zou dat wel in kunnen stellen.

Ook is er gisteren een setup gedeeld waarmee Michael zijn tijd heeft gereden. Volgens mij heeft Marcel die ook in de dropbox gezet.

Standaard

Ik vind het in practise juist wel handig dat ik al mijn tijden kan zien. Ook als er een incje in zit, daar is het ook oefenen voor toch? Tijden doen verder niet echt ter zake, behalve voor je eigen oefening.
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten