Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 94

Discussie: [PC] Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator

Moderator Bramzel's schermafbeelding
    Naam
    Bram Knot

Standaard [PC] Euro Truck Simulator 2 / American Truck Simulator

Euro Truck Simulator 2 is een trucksimulator van het Tsjechische bedrijf SCS Software. Deze developer kan je kennen van de 18 Wheels of Steel series, of een van de andere trucksimulators die ze hebben ontwikkeld. Het doel van het spel is simpel; je brengt goederen van A naar B, waarmee je geld verdiend. Met dit geld kan je vrachtwagens en garages kopen en chauffeurs inhuren die voor je gaan rijden. Zo werk je toe naar je eigen transportimperium!

Van de website:
    Euro Truck Simulator 2 gives you the chance to become a real truck driver from the comfort of your home! Featuring licensed trucks with countless customization options and advanced driving physics, the game delivers an unparalleled driving experience which has put it in the spot of the most popular truck driving simulator on the market. In game world features numerous landmarks and precisely recreated territories to create the ultimate experience, making you feel as if you were driving the trucks in real life! But let's not be fooled - Euro Truck Simulator 2 is not only about driving - the economy in game allows you to create and grow your own transportation company exactly as you see fit - the opportunities are endless!

Features:
    • 13 licensed trucks van DAF, Iveco, MAN, Mercedes, Renault, Scania en Volvo
    • Truck customization, pas je vrachtwagen helemaal aan aan jouw smaak
    • Career mode, level je profiel up en breid je bedrijf uit
    • 10 landen in de originele game (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Frankrijk en England)
    • 6 additionele landen in de DLC's Scandinavia (Denemarken, Zweden en Noorwegen) en Going East (Polen, Slowakije en Hongarije)
    • Uitgebreide modding support

Officiele websites:

Modding websites:

Screenshots (Vanilla + DLC)

Screenshots (Modded)

“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan." - Pippi Langkous

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Hopelijk is er ook een mod waarbij triples wat beter naar voren komen, links en rechts zijn erg uitgerekt. (beetje Pcars idee)
    En de navigatie mag ook wel op middle scherm komen... :-)
    Morgen daar eens naar zoeken.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Als ik dit zo lees begint het wel te kriebelen om Euro Truck Simulator ook te downloaden...
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Naam
    Bram Knot

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Hopelijk is er ook een mod waarbij triples wat beter naar voren komen, links en rechts zijn erg uitgerekt. (beetje Pcars idee)
    En de navigatie mag ook wel op middle scherm komen... :-)
    Morgen daar eens naar zoeken.
    Wellicht kan een van deze theads je helpen, je schijnt met het FOV te kunnen spelen waardoor het gefixed wordt:
    http://forum.scssoft.com/viewtopic.p...=3559&start=20
    http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=8&t=87290
    http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=8&t=167278

Voor de navigatie kan je deze mod gebruiken, dan kan je helemaal zelf bepalen waar je hem wilt:
    http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=157951

Standaard

Kreeg ook wel de kriebels om ermee verder te gaan... tot ik zag dat ik de laatste DLC miste, en dus niet de nieuwe ProMods kan installen
    Even wachten tot ie in de sale komt...

Naam
    Bram Knot

Standaard

Die laatste DLC is zeker de moeite waard. Ze hebben in Zweden de Volvo en Scania fabrieken toegevoegd en Noorwegen is echt fantastisch mooi gemaakt. Ook de ferries met bijbehorende havens zijn erg gaaf, veel uitgebreider dan de ferries in het originele spel.

Standaard

Yep, dat zag ik inderdaad al!
    Zodra ik mijn Watch Dogs uitgespeeld heb, ga ik denk ik wel even oppakken

Senior Member Metalfreak's schermafbeelding
    Naam
    Ruud

Standaard

Ik heb het ook, maar ik vind het vooral echt enorm saai, dus na 3 ritjes had ik het eigenlijk wel gezien. Wat is er nu leuk aan vrachtwagenchauffeur zijn?

Naam
    Bram Knot

Standaard

Tsja, ik vind het gewoon heerlijk ontspannend. Muziekje aan (op 'R' drukken ingame > kan je radiostreams uit heel Europa inladen), lekker cruisen, beetje om je heen kijken

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramzel Bekijk bericht
    Tsja, ik vind het gewoon heerlijk ontspannend. Muziekje aan (op 'R' drukken ingame > kan je radiostreams uit heel Europa inladen), lekker cruisen, beetje om je heen kijken
    Dat dus, al liepen die streams bij mij in het verleden regelmatig vast dus heb ik tegenwoordig Spotify op de achtergrond aan staan. Maar het idee blijft natuurlijk hetzelfde.
    Persoonlijk doe ik liever de korte ritjes, ik vind het parkeren van die trailers leuk om te doen dus met korte ritjes kan dat vaker.
    Wat ik ook leuk vind is dat je met verschillende ladingen kunt rijden en dus elke rit weer met andere zaken rekening moet houden. Met een lang of breed transport kun je bv niet zomaar je navigatie volgen omdat sommige bochten te krap zijn, omdat je over krappe N wegen moet of omdat je met een zware lading over een bergpas gestuurd wordt.
    Ook vind ik het leuk om herkenbare punten die ik in het echt gezien heb, hier weer tegen te komen. Dat is bv een reden waarom ik de Polen en Rusland mods nog niet heb geprobeerd, ik ben daar gewoon niet zo bekend. Daarentegen kan ik niet wachten op een uitbreiding van Frankrijk en door naar Spanje.

Het zal ongetwijfeld schelen dat ik uit een chauffeursfamilie kom en dat ik qua diploma's een logistieke achtergrond heb

"Overtaking is an art"

Senior Member
    Naam
    Peter van de Kolk

Standaard

Hoe gedetailleerd zijn de mappen? Als ik bv naar Zuid Frankrijk zou rijden, zijn dan alle snelwegen te rijden? En hoeveel van de binnendoor wegen, steden etc? Een driving sim/game die een goed gedetailleerde versie van Europa heeft lijkt me al heel lang supertof im in rond te rijden. Liever met een sportwagen maar met een vrachtwagen kan misschien ook leuk zijn..

Naam
    Bram Knot

Standaard

Dat verschilt een beetje, de map is schaal 1:19, dus niet alle wegen passen er in. Sommige delen zijn erg herkenbaar (zoals bijv. de Afsluitdijk), anderen kloppen weer van geen kant omdat ze standaard verkeerspleinen hebben gebruikt. Overall zal je echter regelmatig elementen herkennen, en qua look & feel voelen landen ook wel echt authentiek. In Frankrijk heb je echt andere wegen dan in Engeland, etc.

In de map-uitbreidingen uit de startpost is die herkenningsfactor trouwens nog groter. Deze blog over het herbouwen van de Benelux door Promods geeft goed weer wat je qua detail kan verwachten:
    http://blog.promods.net/2015/04/the-...-promods-team/

En dit screenshot van Zwolle laat goed zien welk niveau ze kunnen halen. Het is niet 1 op 1 te krijgen omdat het spel met 'prefabs' werkt, maar de belangrijke elementen om een herkenningsgevoel te creëren zijn aanwezig:

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bekijk bericht
    Hoe gedetailleerd zijn de mappen? Als ik bv naar Zuid Frankrijk zou rijden, zijn dan alle snelwegen te rijden? En hoeveel van de binnendoor wegen, steden etc? Een driving sim/game die een goed gedetailleerde versie van Europa heeft lijkt me al heel lang supertof im in rond te rijden. Liever met een sportwagen maar met een vrachtwagen kan misschien ook leuk zijn..
    Even mijn filmpje uit het andere topic maar tevoorschijn halen. Ik reed daar zonder begrenzer en dus 140-160km/h ipv de 80-90km/h die je eigenlijk hoort te rijden, maar van IJsland naar Pau in Zuid-Frankrijk is het in dat tempo toch nog ruim 2 uur sturen. Het is uiteraard geen exacte kopie van Europa, maar zeker de grote wegen zitten er wel in. Vanaf ongeveer 1:13 kom ik in Frankrijk aan, dan is het dus nog ruim 45 minuten rijden naar het zuiden van Frankrijk.
    Door actieve modders als Promods worden de kaarten eigenlijk continu nog uitgebreid, zo wordt er gewerkt aan verbetering/uitbreiding van de Duitse Autobahn en de Benelux, komt er meer Frankrijk en Italië en wordt er gewerkt aan uitbreiding met Spanje/Portugal in het zuiden en Roemenië, Moldavië en Bulgarije in het oosten.

"Overtaking is an art"

Naam
    Bram Knot

Standaard

En anders kan je altijd de BMW X6 mod installeren en gewoon het continent ontdekken

http://ets2.lt/en/bmw-x6-v3-2-furkansevke-1-19-x-fixed/

Naam
    Bram Knot

Standaard

Ik had nog een aardig WTF-ritje gisteren, of eigenlijk twee. Ik moest een Tanker van 25t afleveren bij een bouwplaats in Oost-Rusland. Het was donker toen ik aankwam met nog 4,5 uur tot de deadline, blijkt het ding helemaal 'omhekt' te zijn. Mooi dus dat ik met geen mogelijkheid die ingang kon vinden! Heb op den duur de trailer maar even op de vluchtstrook gezet om met groot licht aan een rondje om de bouwplaats te doen, bleek de ingang uiteindelijk verstopt op een plek waar ik al 3x langs was gereden. Trailer weer aangekoppeld, maar dan is 25t over een hobbelige zandweg toch wel lastig met 2WD. 3x vast komen te zitten, ik heb het uiteindelijk gered met een aanloop Lading afgeleverd met nog 0,5 uur op de klok...

Vervolgens wilde ik een lading ophalen bij een boerderij daar in de buurt. Truck geserviced en volgetankt en onderweg. Bleek de boerderij aan het eind van een beroerd hobbelpad te liggen, zo beroerd dat ik binnen 25km van 0% naar 12% damage ging! Dit kwam mede weer door m'n 2WD, dan moet je soms toch meer vaart houden dan wenselijk is. Aan het eind van het pad had ik al wel door dat ik die lading (dieplader met een trekker van 13t) nooit normaal terug ging krijgen over dat pad, dus heb m'n truck naar de garage laten slepen en omgebouwd naar een 6x6 semi-offroad configuratie. Hier ga ik het vanavond nog eens mee proberen want opgeven is natuurlijk geen optie Hij ziet er nu ook echt zwaar bad-ass uit, zal vanavond wel even een screenshotje maken.

Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Hah leuk verhaal Bram! Kom anders ook online, gisteravond waren Jeroen en ik ook aan het rijden en tegelijk op TS.

Overigens nog een leuke sidenote m.b.t. mods!
    Ik had een simpele mod geinstalleerd welke de FOV van mijn linker en rechter scherm aanpaste.... ECHTER als je dan die savegame gaat laden ZONDER de mod dan crasht hij.
    Reden om geen mods te gebruiken?
    Ik zit erg te twijfelen om dan maar terug te gaan in save game en zonder mod te gaan rijden.

Naam
    Bram Knot

Standaard

Mods zijn onofficieel dus je loopt er altijd risico mee. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar ik beperk me dan ook tot content-mods.

Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Als je dit spel wilt kopen via steam, dan kan je een een stuk goedkoper uit zijn door de key via g2play.net te kopen.

Ja wellicht moet ik dat dan ook doen.

Naam
    Bram Knot

Standaard

Zo, met 6x6 kom je er wel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victor Bekijk bericht
    Als je dit spel wilt kopen via steam, dan kan je een een stuk goedkoper uit zijn door de key via g2play.net te kopen.

Ja wellicht moet ik dat dan ook doen.
    Scandinavia DLC op Kinguin.net (waar G2play dochter van is): http://www.kinguin.net/category/1651...-steam-cd-key/

Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Kan je beter bij g2play.net halen, dat is net ff goedkoper.

http://www.g2play.net/category/16511...-steam-cd-key/ (12,80 vs 15,99@Kinguin.net)

Naam
    Richard Kortland

Standaard

Meestal is het andersom:

Met een graafmachine de trein naar Engeland op:

Ook wel grappig om te zien dat je dus een kenteken krijgt van het land waar je bent op het moment dat je de vrachtwagen besteld. Daarom rij ik nu dus met een IJslands kenteken ipv Nederlands

"Overtaking is an art"

Naam
    Bram Knot

Standaard

Heeft het kenteken niet te maken met de locatie van de garage? Ik heb twee XF E6's op Duits kenteken rondrijden omdat ze in Berlijn zijn gestationeerd, maar die heb ik beiden in Amsterdam gekocht.

Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Triple monitor gebruikers.

Pas je config.cfg aan (c:\users\<username>\Documents\Euro Truck Simulator 2\config.cfg)
    uset r_multimon_mode "2"

Bezel correctie bij deze 2
    uset r_multimon_border_fov_right "0"
    uset r_multimon_border_fov_left "0"
    (ik heb ze op 0)

uset r_multimon_fov_horizontal "78"
    Fov 78 is vrij hoog, 50 was mooier geweest echter had ik dan dat 1 van mijn spiegels dan half door een bezel gaat en dat vind ik vervelend.

Druk daarna 3x op f4 en je kan je zit positie wijzigen.

Ik heb nu heerlijk beeld. Links en rechts kan ik de wegen in kijken en veel meer genieten van de omgeving.

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Thnx Victor, ik ga dit morgen eens instellen.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten