Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: [KOC] Post season talk

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard [KOC] Post season talk

De Kia Optima Cup heeft afgelopen donderdag zijn laatste officiële race gehad, tijd voor een evaluatie.

In plaats van het traditionele post season vragenlijstje wil ik eigenlijk een open dialoog aan gaan. De KOC is de eerste competitie welke van mijn hand komt.

Stukje geschiedenis
    Het is geen geheim dat ik van tin-top racen hou (toerwagens en gt's) en om dicht bij DRNL te blijven leek mij een competitie met DRTCC allure een goede keus. Op dit moment is de sim naar voorkeur iRacing en dan is de keuze in toerwagens zeer beperkt en kwam de Kia eigenlijk als enige serieuze optie uit de bus. De Kia gecombineerd met 2 races per event, top 10 reversed grid, een enduro race en puntentelling grotendeels gebaseerd op het BTCC leek mij een leuke competitie.

The good
    Er hebben in totaal 19 rijders races meegereden, dat is helaas 4 minder dan het totaal aantal inschrijvingen maar het sfeertje wat er elke keer was maakte alles goed.
    Ik heb een hoop bijgeleerd, ik heb moeten leren dingen op zijn beloop te laten gaan (kudos aan Joep waar ik een uur hierover gebabbeld heb op teamspeak).
    Ik heb mijn poot stijf gehouden met betrekking tot de puntentelling, ik had een heel goed gevoel daarbij en het feit dat 2 mensen in de laatste race nog kampioen konden worden en 3 mensen nog 3e konden worden laat zien dat het een goede keuze was.
    Als ik de feedback bekijk die ik gehad heb over de herinneringsmails dan zijn die positief, maandag na event het volgende aankondigen, maandag voor event herinnering en een herinnering voor de practice en de race. Ik heb geen commentaar gekregen dat dit teveel was, als dit wel zo over is gekomen meld dat hier even aub!
    Niels die last minute een logo gemaakt heeft, top kerel!

The not so good
    Ik wil hier absoluut geen kan met wormen open maken of oude koeien uit de sloot halen, dit is een evaluatie en daar horen sommige aspecten nou eenmaal bij.
    Continuïteit van mijn kant uit, voornamelijk de laatste race had ik beter moeten voorbereiden. Het topic kwam laat online, de nieuwsbrief werd laat verstuurd etc.
    Vooral in het begin had ik het gevoel me naar veel mensen te moeten verantwoorden over de keuze van de Kia, en vooral als iemand er nog nooit mee gereden heeft en de wagen af kraakt is dat best een vreemd gevoel.
    Lime Rock Park, het leek een goede keuze omdat het standaard content is. De twist met de chicane... tsjah... Heb je ideeën voor andere banen deel ze hier gerust

De toekomst
    Een toerwagen kampioenschap hoort bij DRNL, ik hoop dat iRacing de Honda Civic en BMW 1 NGTC uitvoeringen toch nog voor elkaar weet te krijgen want dat zijn toch de wagens waarmee je een dergelijk kampioenschap wilt doen. rF2 en AC zijn ook serieuze kandidaten (denk aan een retro DRTCC met de Nissan Primera).
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Ik heb mij goed vermaakt, nieuwsbrieven mooi op tijd een redelijk solide standaard groep mensen die de races mee kwamen nemen. Het aantal deelnemers had op zich wat groter mogen zijn en Lime Rock chicane zou ik vervangen voor de versie zonder Maar er was prima mee te racen, layout met chicane is gewoon een beetje wazig en is met elke andere wagen net zo lastig.

Puntentelling, single lap qualy en reversed grid met rollende start maakte het geheel eigenlijk gewoon briljant. Een wagen met iets minder vermogen op de voorwielen zou leuk zijn, maar een 2e seizoen met de KIA zou ik echt niet erg vinden.

Voor mij persoonlijk was het elke practice weer 10 rondes wennen aan de wagen, maar daarna eigenlijk dikke pret

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Standaard

De jetta is misschien te langzaam voor velen, maar hij is echt heel leuk te racen

maar paar races meegedaan, fwd ligt mij nog steeds enorm, en ik heb mij enorm vermaakt. De hoeveelheid deelnemers weerhoude mij ervan om meer mijn best te doen voor vrij nemen om deel te nemen.

Wat ik graag zou zien voor een volgende keer is kortere circuits, ik kom alsmeer enorm vermakelijke alternatieve versies tegen van circuits, en zeker met een tourwagen klasse is dat gewoon enorm leuk
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Manuel's schermafbeelding

Standaard

Alhoewel ik niet iedere race heb kunnen meerijden, vind ik de KOC een leuke klasse. De racelengte was lang genoeg, ook de twee races met omgekeerde grid in race 2 is een leuke optie.
    De nieuwsbrief was goed, je enthosiasme ook Marcel. Bedankt voor het opzetten van de league

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Ik sluit me aan bij vorige opmerkingen. Als ooit de Honda Civic in iRacing komt, dan zou ik die wel samen met de KIA willen zien als ze ook van dezelfde sterkte zijn. Als er een vervolg op de KOC kom, dan zal ik zeker weer mee doen.
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Als eerste natuurlijk bedankt voor het organiseren, een aantal dingen hebben we samen natuurlijk al besproken maar het kan geen kwaad om het hier in het openbaar nogmaals te doen.

De races waren voor mij precies in de verkeerde weken, in mijn late dienst. Met een hoop haasten kon ik elke 2e race van de avond er toch nog bij zijn waardoor ik alleen Spa zou missen omdat dit 1 lange race was. Helaas voor mij bleek de pauze tussen race 1 en 2 te lang te zijn, volkomen begrijpelijk dat race 2 vervroegd werd maar voor mij persoonlijk kwam dat een beetje beroerd uit. Met nog iets meer haasten heb ik aan het einde van het seizoen gelukkig toch nog 2 races mee kunnen pakken.

Door die onzekerheid qua deelname heb ik eigenlijk vooral op ervaring gereden om in ieder geval voor veldvulling te zorgen. Daarom is het extra zuur dat ik een seizoen vol stomme fouten heb gehad, op Brands Hatch misschien wel de overwinning en zeker een 2e plaats verspeeld op Cota kansloos na een jump start en op Sebring alleen ervaring op een zonnig circuit en dus te voorzichtig in de nacht geweest en voor 1 ronde te weinig benzine mee.

De auto, ik mis eigenlijk een FWD toerwagen tussen de Kia en Jetta. De Jetta is mij te sloom en de Kia vind ik te overpowered. Maar bij een keuze tussen die 2 vind ik de Kia toch het meest geschikt.

"Overtaking is an art"

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ik heb me vermaakt in de race rondes die ik mee gedaan heb. Jammer genoeg 4 moeten missen waardoor ik niet echt mee kon doen voor het kampioenschap. Nog wel een leuke laatste race gehad waar ik nog kans had op het podium in de algemene stand. Jammer alleen dat mijn tactiek niet werkte om Jeroen en Marcel te laten vechten en zo als sneaky 3de de 3de plek te pakken.

Kampioenschap zat leuk in elkaar en het blijft leuk rijden met FWD's. Het zit dan toch allemaal wat dichter op elkaar. Jammer dat Iracing alleen de Kia en Jetta heeft. De Jetta heeft met zijn DSG schakelbak en lage snelheid wat nadelen en de Jetta is voor FWD weer iets over powered. Maar zoals al gezegd is kan de Honda Civic daar verandering in brengen. Of de overstap naar AC kan ook nog. Zeker als de multiplayer daar beter werkt. Zijn daar aantal man bezig met BTCC auto's uit de jaren 90 en dat is toch wel een leuke klasse om mee te racen. Nissan Primera, Volvo S40, Ford Mondeo, Peugeot 406 en Honda Accord allemaal redelijk dicht bij elkaar kwa specs.

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

SuperTourers zou inderdaad heel gaaf zijn
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Senior Member eansys's schermafbeelding
    Naam
    Eric Nannings

Standaard

Ik vond het seizoen KOC grandioos. Leuke gevechten en dicht bij elkaar. Heb me erg vermaakt. Thnx Marcel
    It takes Chuck Norris 20 minutes to watch 60 Minutes http://www.chucknorrisfacts.com

Senior Member Darthwillie's schermafbeelding

Standaard

top geregeld allemaal. Banen keuze is toch persoonlijk en als het niet bevalt, had men het zelf kunnen organiseren. Jammer van het wisselende aantal deelnemers.

Wagen is leuk, banen waren leuk, ik zeg koc2!!!
    Your mouth is open, sound is coming from it. This is never good.

No one has ever made himself great by showing how small someone else is.

Celebrate finish lines, not finish times

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Ik heb mij uitstekend vermaakt met de KIA! Bedankt Marcel. Een vollere grid had het wel nog leuker gemaakt. Lekker dicht naast elkaar kunnen rijden en tegen elkaar zelfs wat geen directe invloed heeft op de auto is echt top!

Ik heb maar een opsomming gemaakt van de plus en de aandachts punten voor een eventuele volgende.

Plus
    - Organisatie was top
    - Servers op tijd
    - Mails op tijd
    - Overige communicatie top!
    - Ik kan het niet beter!

Punten voor aandacht
    - PDF als nieuwsbrief hoeft voor mij niet.
    - Flexibele circuits? (uiteraard niet een paar dagen van te voren switchen)
    Tja wat bedoel ik daarmee, als blijkt dat er te weinig aanmeldingen voor een circuit zijn dan uitwijken naar een circuit die korter is. Het is met de KIA zo leuk om dicht bij elkaar te rijden, bij een 2 minuten circuit rij je snel 'practice rondjes'.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten