Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 110

Discussie: JSF | Piston Cup | Derek Speare Designs 200 | 18-05-2014

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoepGelissen Bekijk bericht
    Wil één van jullie mij nog eens uitleggen wat coilbinding is?
    Deze pdf heeft mij al een stuk op weg geholpen.
    https://www.dropbox.com/s/vw4jv83at3...0Bumpstops.pdf

Naam
    Niel

Standaard

Verder snap ik het niet meer.
    Wat ik ook probeer, linker rijhoogte blijft hoger dan rechts en de FS blijft te laag.
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 15 mei 2014 om 01:03

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Verder snap ik het niet meer.
    Wat ik ook probeer, linker rijhoogte blijft hoger dan rechts en de FS blijft te laag.
    Wil je hem dan echt op de millimeter juist hebben? 0,4 inch is ˜1cm staar jezelf er niet op blind. Kijk maar eens naar de splitter van de #12, daar is links ook hoger.

Naam
    Niel

Standaard

De splitter was wel een issue, want die schraapte over de grond in de bochten. Dat probleem heb ik nu verholpen, door de arm symmetry op none te zetten. Maar nu is de auto heel loose op exit, echt niet normaal.
    Hier kan ik niet tegen en dan moet ik het ook nog vrijwel in mijn eentje doen. Enige feedback die ik van een teammaat krijg, is: "Ik kan er niet mee rijden."

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Van de volgende mensen hebben wij nog geen reactie op deelname gehad:

Wim Stockmans, Nick Thissen, Maxim Ramsteijn, Chris Zijlstra, Bram Van Der Stichelen, Yoeri Flossie, Erik Teske, Andy Varewyck, Wilfred Rentzenbrink en Paul van Mierlo.

Er zijn nog genoeg spots open dus als je mee wilt doen geef dit dan wel even aan. Ook als je niet meer doet is het wel zo sociaal dit even te laten weten. Aangezien er nog spots open zijn betekend dit ook dat iedereen die zich tot op dit moment heeft ingeschreven mee kan doen.

Daarnaast willen wij iedereen nog even wijzen op de pits uit en ingang op Homestead. Oefen deze! De regels zijn namelijk een stuk strikter dan op andere ovals. Het is namelijk verplicht om zowel bij het uit als inrijden de pitlane aan de binnenkant van 1/2 en 3/4 te gebruiken.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoepGelissen Bekijk bericht
    Wil één van jullie mij nog eens uitleggen wat coilbinding is?
    In de link van Niel staat al veel nuttige info, maar ik mis daar een beetje de essentie van coilbinding.

De enige reden voor coilbinding is dat het tegenwoordig sneller is dan een traditionele vering setup. Het is sneller, omdat de Nascar wagens tegenwoordig meer snelheid genereren door juiste aerodynamica, dan door optimale vering. De juiste aerodynamica is de splitter zo dicht mogelijk op de grond krijgen.

Dat valt echter nog niet mee, want NASCAR heeft een minimale hoogte voor de voor- en achterkant van de wagen. Echter, de rijhoogte wordt gemeten als de auto stil staat en dat biedt perspectieven.

Of zie hier.

Als je op een oval door een bocht gaat, gaan er allerlei krachten op de auto werken. Hoe schuiner de bocht, hoe harder je er doorheen kunt en hoe meer krachten de auto naar beneden zullen duwen. Maar hoe zorg je nou dat je splitter altijd zo laag mogelijk staat?

Daar hebben ze de truc voor uitgvonden die coilbinding heet . Je moet je auto zo afstellen, dat alle windingen van je veer aan de voorkant van je auto elkaar raken. Dan kun je de veer niet verder indrukken.

Als je veer er zo bijstaat, kun je heel nauwkeurig de hoogte van de splitter bepalen. Maar hoe zorg je daarvoor? Simpelweg door een slappe veer te nemen. Alleen heb je dan het probleem dat je auto heel erg zal overhellen. Dat ga je weer tegen met een grote anti-roll bar.

In feite is coilbinding dus gewoon een trucje om je auto op de gewenste hoogte te krijgen (zo laag mogelijk, zonder dat hij over de grond schraapt). Je hebt dan alleen geen vering meer wat je wel iets aan snelheid zal kosten, maar de downforce die je krijgt van de lage splitter maakt dat weer goed. Tenminste, als je afstelling goed is!

Binden je windingen te vroeg, dan staat je auto te hoog en komt je splitter niet genoeg aan de grond en dat kost je downforce. Binden ze te laat, dan schraapt je splitter over de grond en dan staat er minder druk op je wielen waardoor je ook niet snel de bocht om komt.

Op de rechte stukken komt je auto weer omhoog. Dit is Brad Keselowski vorig jaar op Bristol, kijk naar het verschil in rijhoogte in de bocht vs rechte stuk:

Het liefst wil je dat je auto zo langzaam mogelijk omhoog komt. Eigenlijk moet hij alleen omhoog komen als je naar de technische controle gaat. Daarom staat de rebound van de dempers altijd zo vreselijk hoog. Dan duurt het lang voordat ze weer uitkomen en kun je dus in een bocht rustig over hobbels rijden zonder dat je auto ineens omhoog komt (nb. in het echt rijden ze met een veel hogere rebound dan in iRacing mogelijk is, omdat de physics engine van iRacing maar op 360hz draait kunnen ze niet langzamer dempen...).

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk waarom we willen coilbinden

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Leuk leesvoer Jarno
    Ik ben geen held qua setups, ik kan een bestaande set een beetje finetunen naar mijn eigen smaak. Maar dit soort grote dingen gaat ver boven mijn pet

"Overtaking is an art"

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    In de link van Niel staat al veel nuttige info, maar ik mis daar een beetje de essentie van coilbinding.

De enige reden voor coilbinding is dat het tegenwoordig sneller is dan een traditionele vering setup. Het is sneller, omdat de Nascar wagens tegenwoordig meer snelheid genereren door juiste aerodynamica, dan door optimale vering. De juiste aerodynamica is de splitter zo dicht mogelijk op de grond krijgen.

Dat valt echter nog niet mee, want NASCAR heeft een minimale hoogte voor de voor- en achterkant van de wagen. Echter, de rijhoogte wordt gemeten als de auto stil staat en dat biedt perspectieven.
    Het dik gedrukte is vanaf dit jaar niet meer van toepassing in de Cup Series (Gen 6 auto's). Er zijn in de Cup Series, geen pre- en postrace ride height metingen meer. Wel nog steeds in de Nationwide series, zo ver ik weet.
    bron

Standaard

mischien vanavond even de server op, even helpen met setuppen.

Standaard

Interessant. Dat is een flinke verandering, zoals Larry Mac ook al zegt in dat artikel.

Ander artikel:
    "Our past chassis setup has had some pretty light springs in the front, and those springs were essentially springs that were used to put the car back to inspection height," he said. "We've now eliminated that. So now we will be having heavier springs in the front end, which will enable the teams to essentially be not running on the bump stops or having the whole vehicle totally loaded on the suspension system. We'll have some dampening between the mass of the body and the suspension, which will give them more mechanical grip.
    Volgens mij is het exit coil binding als de auto niet meer omhoog hoeft te komen. Dan neem je gewoon weer superharde veren.

Standaard

jammer dat de server te laat up was, had thuis afgesproken van 20:00 tot 20:30 even te oefenen. Dan maar even wat offline gereden, vooral of onderstuur of overstuur, afhankelijk van de set.

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Lekker gisteravond toch nog een half uurtje kunnen oefenen.
    ronde of 30, waarvan 5 tot zeker 15 met Freddie voor naast achter elkaar. Dat was een goeie oefening!
    En toch daarna nog 32,hoog kunnen rijden.

Moet wel erg oppassen dat ik niet te vroeg op het gas ga en goed luister of ik de auto niet aan het verliezen ben in exit bocht 2 en 4.
    Hierom zal ik waarschijnlijk toch iets voorzichtiger gaan rijden tijdens de race en kom ik uit op 33,middens.

Standaard

Gisteren een verassend goede run gehad de laatste wijzigingen dinsdag leverde een verassend goed resultaat. Het is erg lastig om de vaart er op een langere run in te houden.

Senior Member JoepGelissen's schermafbeelding
    Naam
    Joep Gelissen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht

Of zie hier.

Als je op een oval door een bocht gaat, gaan er allerlei krachten op de auto werken. Hoe schuiner de bocht, hoe harder je er doorheen kunt en hoe meer krachten de auto naar beneden zullen duwen. Maar hoe zorg je nou dat je splitter altijd zo laag mogelijk staat?

Daar hebben ze de truc voor uitgvonden die coilbinding heet . Je moet je auto zo afstellen, dat alle windingen van je veer aan de voorkant van je auto elkaar raken. Dan kun je de veer niet verder indrukken.

Als je veer er zo bijstaat, kun je heel nauwkeurig de hoogte van de splitter bepalen. Maar hoe zorg je daarvoor? Simpelweg door een slappe veer te nemen. Alleen heb je dan het probleem dat je auto heel erg zal overhellen. Dat ga je weer tegen met een grote anti-roll bar.

In feite is coilbinding dus gewoon een trucje om je auto op de gewenste hoogte te krijgen (zo laag mogelijk, zonder dat hij over de grond schraapt). Je hebt dan alleen geen vering meer wat je wel iets aan snelheid zal kosten, maar de downforce die je krijgt van de lage splitter maakt dat weer goed. Tenminste, als je afstelling goed is!

Binden je windingen te vroeg, dan staat je auto te hoog en komt je splitter niet genoeg aan de grond en dat kost je downforce. Binden ze te laat, dan schraapt je splitter over de grond en dan staat er minder druk op je wielen waardoor je ook niet snel de bocht om komt.

Op de rechte stukken komt je auto weer omhoog. Dit is Brad Keselowski vorig jaar op Bristol, kijk naar het verschil in rijhoogte in de bocht vs rechte stuk:

Het liefst wil je dat je auto zo langzaam mogelijk omhoog komt. Eigenlijk moet hij alleen omhoog komen als je naar de technische controle gaat. Daarom staat de rebound van de dempers altijd zo vreselijk hoog. Dan duurt het lang voordat ze weer uitkomen en kun je dus in een bocht rustig over hobbels rijden zonder dat je auto ineens omhoog komt (nb. in het echt rijden ze met een veel hogere rebound dan in iRacing mogelijk is, omdat de physics engine van iRacing maar op 360hz draait kunnen ze niet langzamer dempen...).

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk waarom we willen coilbinden
    Bedankt voor deze duidelijke toelichting Jarno.

Standaard

Zit wat op te zoeken over coilbinding enzo, en waarom coilbinden en niet op Bumpstops rijden?

Naam
    Niel

Standaard

Omdat de B auto geen bumpstops heeft.

Standaard

Ok, duidelijk, zat net al te denken waar staat die optie nou...

Standaard

PM met wachtwoord verstuurd, heb je hem niet gehad, laat het me even weten!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Rees dag!!!

Naam
    Niel

Standaard

Yeah buddy!

Standaard

Ben eens benieuwd of het gebrek aan Cater setups iets gaat veranderen aan de race.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Deze aangepaste versie van Niel ga ik mee rijden, maar volgens mij zijn er nog meer setups links en rechts gedeeld. David Cater had de laatste 2 races na de nieuwe build helaas geen tijd meer, maar zijn input in de rest van het seizoen werd goed gewaardeerd
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Niel

Standaard

Voor de duidelijkheid: deze is niet van David Cater voor deze race. Ik heb een setup van een eerdere race gepakt en die aangepast.

Standaard

Bij deze de gebruikte setups gedurende de piston cup.
    de setups

Feli Fabian met het kampioenschap (dik verdient!) en bedankt allemaal voor de zeer leuke laatste race!

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Seizoen met een klapper afgesloten. Plotseling viel de complete pc uit, hopelijk heeft niemand er last van gehad. Anders: sorry, ik kon er niks aan doen.
    Later komt er nog wel een verslag.

"Overtaking is an art"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten