Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 110

Discussie: JSF | Piston Cup | Derek Speare Designs 200 | 18-05-2014

Standaard

Pfff, net toen ik mijn trots opzij had gezet en klaar was om om hulp te vragen, vond ik ineens een paar tienden en kon ik weer met de voorsten mee. Set kan zeker nog sneller, benieuwd of ik dat er ook uit krijg

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Pfff, net toen ik mijn trots opzij had gezet en klaar was om om hulp te vragen, vond ik ineens een paar tienden en kon ik weer met de voorsten mee. Set kan zeker nog sneller, benieuwd of ik dat er ook uit krijg
    Ja, dat is een zieke racepace die je daar liet zien Jarno, waar heb je die paar tienden gevonden? Die zoek ik ook nog

Standaard

Ik ben weer met telemetrie in de weer gegaan en heb Atlas terug ingeruild voor Motec. En toen zag ik dat er nu een extra output is die ik al een tijdje had gemist: hoogte van de splitter. Die had ik niet in mijn atlas workbook... Plus dat mijn atlas workbook veel te grof stond ingesteld, waardoor ik details miste (zoals aan welke kant ik coil bindde, ik dacht altijd aan beide kanten..).

Daar enorm mee lopen stoeien en toen ik dat goed had zat er nog geen snelheid in. Toen werd ik dus gek, maar ik vond wat hints in de fixed die heb ik op mijn set ingepast en ik was ineens véél sneller. Nou nog optimaliseren

Standaard

Btw: vind jij ntm5 ook veel gevoeliger? Ik bedoel daarmee dat ik voorheen een klein beetje te hard een bocht in kon en dan evengoed weer overstuurd de bocht uit. Na een paar rondjes begon je dat dan wel te merken, als de wagen steeds onderstuurder werd. Nu, als ik een bocht net ff te hard in ga, merk ik dat de hele bocht. De wagen is onmiddellijk onderstuurd en ik krijg dat in de bocht ook niet meer goed. Op Pocono had ik dat nog niet helemaal door (nauwelijks getest...) en dat kostte me 2 plekken omdat ik vol de muur in klapte nadat ik een minimaal foutje maakte...

Standaard

Dank u, weer racepace gevonden op in ieder geval de short run.

ntm5 is veel gevoeliger voor glijden en te hard de bocht ingaan. De extra hitte in de voorbanden zorgen voor meer onderstuur.
    In een run met een exacte setup reden Pascal, Fabian en ik een totaal verschillende slijtage percentage. De data vertelde dat Fabian 40F hogere RF temperatuur had, elke bocht weer. Die ging van geel naar rood waar mijn RF nog net groen was. De feedback was van neutraal gedrag tot mega tight .

Op Pocono was de cliff er overigens ook, alleen kwam die pas na 30 rondjes en dat hebben we onder groen niet gehaald

Standaard

Hey, dat was niet de bedoeling

Tnx voor het bevestigen van mijn vermoedens over ntm5. Ik kreeg van Dennis ook feedback van onderstuur, terwijl ik zelf soms met overstuur, soms met onderstuur en soms neutraal de bocht uit kwam. Maakt het finetunen van een set wel enorm lastig...

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Jarno, aan welke kant heb jij de coil bind? Links?
    Toen ik dat probeerde kreeg ik ineens super veel onderstuur.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Dan zat je splitter waarschijnlijk aan de grond. Zelf heb ik flinke moeite om de splitter van de grond te houden, op de een of andere manier lijken de waardes in de garage niet helemaal juist te zijn. In de telemetry ook niet overigens. Zo zijn de veer en demp weg verschillend terwijl volgens iRacing de demper in de veer zit. Een bumpstop setup is in iRacing niet mogelijk met de B wagen dus vind ik het allemaal een beetje vreemd en is het een beetje gokken.

Left side coil bind zal op een baan als deze niet wenselijk zijn.

Naam
    Niel

Standaard

Hmm toch niet? Ergens anders had ik weer gelezen van wel. :S
    Dan maar terug naar mijn eigen setup en moet ik daar proberen om de splitter van de grond te houden. In de bochten is de FS tussen 0,05 en 0,4. Dan raakt hij waarschijnlijk de grond?

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Helaas toch moeten afmelden voor deze race Had gehoopt de laatste race mee te mogen/kunnen doen maar helaas.
    Succes!
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Naam
    Niel

Standaard

Jammer Mark!

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Ja baal er wel van, wilde nog wel 1 race mee pakken. Echter zit het oefenen er even niet in. De kans dat ik er zondag ben is er wel, echter met zeer weinig track time wil en ga ik geen mensen in de weg zitten. Om gevaar te voorkomen mij afgemeld.
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Standaard

Wat Rudy al zei, dan zit je splitter waarschijnlijk aan de grond. Dat kun je eenvoudig horen door alle sounds in de settings naar links te schuiven, behalve 'crash'. Finetunen kan dan via de telemetrie.

Ik bind wel links, omdat ik ook had gelezen dat dat het beste zou werken hier. Maar wat de logica daarachter is ontgaat mij totaal...

@Rudy: voor zover ik weet heeft de b auto wel degelijk een losse veer en demper? Ik dacht in elk geval dat alle Nascar wagens dat hadden...

Naam
    Niel

Standaard

Thanks. Zou iemand zijn telemetrie file kunnen posten? Ik zou graag eens willen zien hoe de de lijn van de FS nu er uit moet zien.

Standaard

Mijn veronderstelling is dat je de splitter zo laag mogelijk moet hebben, zonder dat hij de grond raakt. Ik heb een paar runs gemaakt en de data met elkaar vergeleken en tegelijkertijd in de gaten gehouden of ik ingame de splitter hoorde schrapen. Uiteindelijk heb ik nu een vrij vlakke lijn met af en toe een spike van een bump.

Ik weet niet precies waar de sensor in de splitter zit. Dat is ook van belang voor de rijhoogte natuurlijk. Stel dat je een auto met heel veel rake hebt en de sensor zit achterin de splitter (dichtbij de motor zeg maar) dan kan de voorkant van de splitter de grond raken, terwijl de sensor zegt dat dat nog niet het geval is. En als je zonder rake rijdt kun je ineens weer lager met je rijhoogte.

En verder is een gelijke rijhoogte links en rechts ook van belang. Als je auto enorm overhelt, kun je de splitter al over de grond laten schrapen terwijl de sensor nog behoorlijk hoog zit.

Naam
    Niel

Standaard

Mijn veronderstelling is dat je de splitter zo laag mogelijk moet hebben, zonder dat hij de grond raakt. Ik heb een paar runs gemaakt en de data met elkaar vergeleken en tegelijkertijd in de gaten gehouden of ik ingame de splitter hoorde schrapen. Uiteindelijk heb ik nu een vrij vlakke lijn met af en toe een spike van een bump.
    Hier is mijn telemetrie.
    Ik neem aan dat mijn FS te veel verandert in de bocht?

Ik weet niet precies waar de sensor in de splitter zit. Dat is ook van belang voor de rijhoogte natuurlijk. Stel dat je een auto met heel veel rake hebt en de sensor zit achterin de splitter (dichtbij de motor zeg maar) dan kan de voorkant van de splitter de grond raken, terwijl de sensor zegt dat dat nog niet het geval is. En als je zonder rake rijdt kun je ineens weer lager met je rijhoogte.
    FS wordt gemeten in het midden van de splitter. LF & RF ride heights worden gemeten bij de side skirts vlak achter je voorbanden en LR & RR ride heights worden gemeten vlak voor de achterbanden.

Standaard

Rijhoogtes zij de hoogtes van 't chassis dacht ik, niet de skirts. Was bevestigd door een ir medewerker.

Mij splitter gegevens.

Groen=goed, rood is schrapen.

Homestead

Naam
    Niel

Standaard

Bedankt Rudy. Volgens mij zit ik iets te laag in de bochten.

Deze foto heb ik van Cater's laatste video:

Ik bedoelde niet de skirts zelf, maar op die locatie. Ik was net te lui om een screenshot van de video te maken.

Standaard

Hier is mijn telemetrie.
    Ik neem aan dat mijn FS te veel verandert in de bocht?
    Ik heb mijn data er even overheen gelegd (ik ben zwart).

Het lijkt alsof je rechter- en linkerkant verschillen in hoogte. Dan kan je splitter volgens mij nooit vlak op de baan staan. Ik heb het vermoeden dat je nu dus nog niet helemaal afgeseald bent.

FS wordt gemeten in het midden van de splitter. LF & RF ride heights worden gemeten bij de side skirts vlak achter je voorbanden en LR & RR ride heights worden gemeten vlak voor de achterbanden.
    Da's niet wat ik bedoel. Als je vanaf de voorkant naar de auto kijkt, zit FS inderdaad in het midden. Maar als je van de zijkant kijkt, waar zit de sensor dan? Hélemaal aan de voorkant, of bijvoorbeeld 10cm naar achteren? Of 30?

Naam
    Niel

Standaard

Ik heb mijn data er even overheen gelegd (ik ben zwart).

*foto*

Het lijkt alsof je rechter- en linkerkant verschillen in hoogte. Dan kan je splitter volgens mij nooit vlak op de baan staan. Ik heb het vermoeden dat je nu dus nog niet helemaal afgeseald bent.
    Bedankt! Zo te zien is de FS te laag en moet ik nog spelen met de ride heights. Ik begin het langzaam aan nu te snappen, maar ik heb nog steeds een lange weg te gaan.
    Oval setups zijn veel moeilijker dan road setups.

Standaard

Vraag me dan af "wat is afgeseald", is dat links 0,2 inch, rechts 0,4 inch of links en rechts 0,4 inch. Ik zie gelijke rijhoogtes links en rechts eigenlijk enkel wanneer ik links en rechts op dezelfde spring deflection zet.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruudje Bekijk bericht
    Vraag me dan af "wat is afgeseald", is dat links 0,2 inch, rechts 0,4 inch of links en rechts 0,4 inch. Ik zie gelijke rijhoogtes links en rechts eigenlijk enkel wanneer ik links en rechts op dezelfde spring deflection zet.
    Het is bij mij nog 'hit and mis' . Vandaar de woorden 'het lijkt alsof' en 'ik heb het vermoeden'. Ik kan alleen niet bedenken waarom een verschil in rijhoogte wenselijk zou zijn. Ik neem toch aan dat beide sensoren op dezelfde hoogte zitten en dat een gemeten verschil dus ook een echt verschil is.

Als ik kijk naar mijn rijhoogtes tov Niel, zie ik dat ik met rf en lf precies tussen Niel in zit, maar dat mijn splitter iets hoger staat. Dat kan volgens mij verklaard worden doordat mijn achterkant iets lager staat, waardoor de neus (en dus de splitter) omhoog komt. Ik heb dus wat minder rake dan Niel. Het plaatje van Niel met de positie van de sensoren bevestigt dat.

Maar goed, volgens mij is het voor iedereen een beetje hit and mis. Ik hoor Cater in zijn laatste video ook weer compleet andere dingen zeggen dan een jaar geleden

Standaard

Splitter setup is voor ons lastig omdat we niet kunnen zien hoe dicht deze werkelijk aan de grond zit, omdat wij enkel telemetry (en gevoel/geluid) hebben en zoals je eerder al zij we vaak niet exact weten waar de sensor zit. Dan kan rake er inderdaad voor zorgen dat je ondanks een hogere CSF waarde toch bottomen.

Het lastige is dat elke build weer dingen 'anders' zijn en lijken te werken.

Senior Member nanno's schermafbeelding
    Naam
    Nanno van der Poel

Standaard

Heren,

Helaas ben ik er de laatste race niet bij vanwege een familie uitje dit weekend......commentaar......racen kan toch ook een andere keer! Tja weten zij veel dat we het hier over HET kampioenschap van de Benelux hebben Tot volgend seizoen en als ik nog een beetje op tijd terug ben ga ik zeker de live stream volgen!

Gr Nanno
    “F... you , I wont do what ya tell me”
    ― Rage Against The Machine

Senior Member JoepGelissen's schermafbeelding
    Naam
    Joep Gelissen

Standaard

Wil één van jullie mij nog eens uitleggen wat coilbinding is?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten