Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 73

Discussie: JSF | Piston Cup | UGX-Shop.com 200 | 04-05-2014

Standaard JSF | Piston Cup | UGX-Shop.com 200 | 04-05-2014

Na een mooie Short Track race op Richmond, waar we eindelijk Rudy op een oval zagen winnen gaan we weer naar een gigantische oval. Pocono is een bijzondere oval waarbij alle bochten gekopieerd zijn van andere circuits. Herken jij ze allemaal? Dit is ook de enalaatste race van het eerste Seizoen van de Piston Cup. Het kampioenschap is nog steeds open en erg spannend. De opkomst op Richmond viel ons erg tegen, maar begrijpelijk vanwege Pasen. Op Pocono hopen we echter weer een volledig veld te verwelkomen! Wil je weten hoe je het doet in het kampioenschap en wie je directe concurrenten zijn? Zie standings.

UGX-Shop.com 200
    Zondag 04 Mei
    20:02 start van de training
    20:50 kwalificatie 2 rondes/10 min.
    21:00 start race (100 ronden)

Let op we beginnen deze race een uur later vanwege de Dodenherdenking! De server start om 20:02 uur met de vrije training. Om 20:50 start de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren waarbij elke deelnemer 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 21:00 starten voor een 100 laps race. Elke deelnemer krijgt 1 fast tow.

Aanmelden
    Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!). Wij vragen zowel de vaste deelnemers, als de reservelijst rijders, zich aan of af te melden vóór maandag 28 april. Indien je je niet op tijd aanmeldt of afmeldt verspeel je hiermee je positie op de inschrijflijst. Dit wil dus zeggen dat een rijder op de vaste lijst zijn voorrang op de reservelijst verliest. Hetzelfde geldt voor de reservelijst rijders, echter geeft deze zijn positie ten opzichte van de andere reservelijst rijders op. Na 28 april zullen wij ook direct de reservelijst rijders een seintje geven via een pm op het iRacing Forum of ze wel of niet mee kunnen doen, zodoende zul je dus altijd voldoende tijd hebben om je voor te bereiden op de race. Hier vind je een overzicht van de ingeschreven deelnemers.

Op het iRacing Forum heeft iedere deelnemer momenteel een PM ontvangen met daarin de gegevens om zich aan te kunnen melden. Bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan een admin een PM.

Overzicht van de huidige aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen

Wachtwoord
    Het wachtwoord zal de dag voor de race via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op.

Practice Servers
    Voorafgaand aan de race zullen wij op dinsdag 29 April en donderdag 1 mei een practice sessie hosten. Deze sessie zal dezelfde weer instellingen hebben als de race server. Het biedt dus een mooie mogelijkheid om je set-up te fine tunen voor de race. Het wachtwoord voor deze sessies is: Geheim. De sessies duren twee uur en starten om 20:00u.

Setups
    Naar onze mening is de Fixed setup een sterke basis, maar er zullen zeker nog wel setups gedeeld worden.

David Cater Setups
    David Cater hebben we na de Darlington race gevraagt om basis setups te maken voor de JSF league, binnen deze setups is het duidelijk te zien wat er anders is en hoe de wagen er op reageerd, lees hier het complete verhaal achter de "cater-gate".

David Cater - Building a Balanced Setup

David Cater - Michigan
    David Cater - Darlington
    David Cater - Daytona JSF
    David Cater - Charlotte JSF
    David Cater - Richmond JSF

David Cater - Pocono JSF

Let op dit is een Season 1 setup, afhankelijk van de nieuwe build kan het zijn dat er wat aanpassingen nodig zijn!

Weer
    De weer instelling voor de UGX-Shop.com 200 zijn als volgt:

Temperatuur: 78F
    Luchtvochtigheid: 55%
    Windrichting: Noord
    Windsnelheid: 2MPH
    Skybox: Overcast
    Tijdstip: Overdag

Prijzen
    We zijn na 6 races al erg blij met wat we tot nu toe gezien hebben! Mooie opkomsten en mooie gevechten. Wij willen je erop wijzen dat iedereen nog altijd in de race is voor de prijzen die te winnen zijn. Naast een custom made JSF-buttonbox voor de kampioen zijn er nog een Bob Shock voor een willekeurige Fanatec rijder en geven we nog €25,- iRacing credits weg aan een niet Fanatec rijder. Deze prijzen verloten we enkel onder de rijders die veel hebben meegereden, dus veel races meedoen is meer kans! (bij 5+ races komt er per deelgenomen race een lootje met je naam in de hoge hoed)

Rijvaardigheid
    Lappen
    Aangezien een groot aantal deelnemers heel erg nieuw is, en een ander gedeelte juist heel erg bedreven, is het ervaring gat af en toe enorm. Wij vragen hierbij vooral om geduld van de ervaren deelnemer. Wanneer met een onervaren deelnemer lapt en er ontstaat contact, dan komt dat van beide kanten uit, we hopen dat de ervaren deelnemer wat meer geduld toont, en dat de onervaren/langzamere deelnemer er voor zorgt dat hij voorspelbaar reageerd. Voorspelbaar betekend dus niet plotseling je lijn veranderen en niet heel hard op de rem gaan staan. Probeer gewoon je lijn te behouden en ga wat vroeger van het gas af, of wat later erop. Dit verschil in snelheid is meestal al genoeg om een cleane pass te garanderen en zorgt ervoor dat beide rijders minimaal aantal tijd verliezen. Respecteer elkaar ook, zelfs wanneer je voor positie rijd, maak het niet onnodig 3 wide omdat er iemand minder hard gaat om een snellere deelnemer te laten passeren, of ga niet onnodig zenuwachtig achter een langzamere deelnemer aanrijden omdat hij aan de kant voor je "moet" Iedereen rijd zijn eigen race!

Waveby/Lucky Dog
    We hebben nu een aantal keren gezien dat de persoon die een Waveby of Lucky Dog krijgt, onnodig veel risico neemt met het unlappen. Passeer rustig aan de rechterkant het veld, en ga pas wat meer gasgeven wanneer je de Safety Car gepasseerd bent.

Plaspauze
    De races kunnen lang duren, en de nood is soms hoog, plassen kun je alleen in je motorhome doen, en die staat in de pitstraat, parkeren op de baan is niet toegestaan en wordt bestraft, je brengt andere deelnemers onnodig in verwaring en maakt het onmogelijk voor ze om te pitten.

Livestream
    Global Simracing Channel

Teamspeak
    Tevens willen we iedereen nog even op Teamspeak attenderen, de top 3 willen wij heel erg graag de interviews van horen, en zeker naarmate het seizoen vordert is dat naast een grote toevoeging op de livestream, ook een mooi medium om verschillende aankondigingen te doen richting desbetreffende Coureur. Ook als je buiten de top 3 gefinished bent kun je aan het eind de teamspeak van de broadcast joinen en wordt je misschien wel gevraagt om je verhaal te doen, ook al finish je als 43ste, wij hebben goede afspraken met het team van GSRC en hun vinden het erg leuk om de complete community te betrekken. Zet Teamspeak dus op je prioriteiten lijst!

Links
    Digitalracing.nl
    Gathering of Tweakers
    Global Sim Racing Channel
    Joined Simracing Fanatics

Sponsors
    The Bob Shock
    Derek Speare Designs
    Fanaleds
    Inside Sim Racing
    UGX Race Simulators
    Gathering of Tweakers

Admins
    Dennis Gerressen
    Niel Hekkens
    Jeroen Ursem
    Roy Visser
    Joep Willemsen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Standaard

Hopelijk wat meer deelnemers als op richmond.

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Net de eerste rondjes gereden en het is geen makkelijk baantje.
    Snelste tijd was een 57.1 met de Cater setup. Dat rondje was de eerste na een outlap.
    Laatste bocht vind ik het lastigst.

Standaard

Ik verwacht hier eigenlijk de langste green runs van het seizoen, vind pocono wel kijken op een road course soms.

Standaard

Ik verwacht juist de langste cautions van het seizoen. Omdat de baan zo ontiegelijk lang is

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarninho Bekijk bericht
    Ik verwacht juist de langste cautions van het seizoen. Omdat de baan zo ontiegelijk lang is
    Gelukkig rijden we dan niet op Talladega die is nog langer 4,28km i.p.v 4km
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Hehe, er staat mij bij dat de pace car op Pocono maar 50 ipv 70mph rijdt. Wellicht is dat al lang veranderd, maar met 50 duurt het natuurlijk eeuwen...

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Zoals verwacht, krijgen de NASCAR auto's NTM5 en hebben nog een paar updates gekregen.
    - Wheels can be custom colored.
    - Updated tires to latest version of NTM v5.
    - Updated aerodynamics.
    - Tape is now adjustable in 1% increments.
    - Increased strength of wheels so they don't damage so easily when brushing the wall.

Naam
    Niel

Standaard

Net wat gereden op Pocono en kwam tot 56 half.
    Wat zijn de rondetijden van de snelle mannen?
    "I'm on fire. I'm on fire."
    - Ricky Bobby

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Tiepvautje Niel? Er mag nog zeker wat vanaf. Hotlap haal ik 55.1. Racelap 55.5. En na 25-30 ronden komt er een cliff waarna de banden ineens soep worden.

Naam
    Niel

Standaard

Nee. Ik heb gisteren met de fixed en DC setup wat gereden, zonder iets te veranderen.
    Ik heb ook geen ervaring met Pocono, dus ik ben nog heel erg op zoek naar de goede lijn.

Standaard

Ik probeer me in te schrijven voor de race zondag, maar om een of andere reden werkt submit niet. Kan iemand me toevoegen?

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Ik krijg jouw setup niet werkend Niel, failed geeft ie aan.

Met de fixed setup en nog zoekende naar de lijnen is mijn beste ronde tijd op een 58,8 uitgekomen.

Naam
    Niel

Standaard

Hopelijk helpt dit filmpje dan Victor.

Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

57,4 met een opt 56,8 :-) denk dat het verschil in later remmen zit.

In dat filmpje schakelt hij terug, ik merk dat het bij deze bakken ook kan maar dan zit je snel hoog in de toeren en wordt hij lastiger te besturen.

Naam
    Niel

Standaard

Ik ben nu wat aan het oefenen en ben nu tot een 56.0 gekomen, zonder terug te schakelen. Schakelen in T1 zal vast sneller zijn, maar ik houd mijn auto liever op de baan.

edit:
    dit was trouwens met de fixed setup. Ik heb alleen de tape op 40 of 45 procent gezet en de RR track bar even hoog als links gezet. Volgens mij was dat 7.750".
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 28 april 2014 om 20:54

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruudje Bekijk bericht
    Ik probeer me in te schrijven voor de race zondag, maar om een of andere reden werkt submit niet. Kan iemand me toevoegen?
    Volgens de inschrijvingen doe je 3x mee
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruudje Bekijk bericht
    Heeft wel gewerkt. 3x zelfs
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Naam
    Dennis

Standaard

Heb net de inschrijvingen tot nu toe doorgenomen en de volgende mensen hebben nog niet gereageerd.

Wim Stockmans, Kim Van Der Stichelen, Victor Elsenaar, Henk Arendse, Joan Somers, Bram Van Der Stichelen, Yoeri Flossie, Erik Teske, Bas Slob, Mark Bentvelzen, Paul van Mierlo en Kevin Duwel.

Wij zouden het fijn vinden als jullie zo snel mogelijk kunnen laten weten of jullie mee willen doen.
    DRNL Championships:

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Heeft wel gewerkt. 3x zelfs
    Gelukkig, 3x is scheepsrecht. Levert dit me 6 auto's op voor de race?

Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Merkwaardig, ik was er wel zeker van dat ik gereageerd had. Zou nu goed moeten zijn? (ja!)

Naam
    Niel

Standaard

Vanavond kan ik niet bij de training aanwezig zijn ivm een vriendschappelijke wedstrijd vanavond.
    Daarom heb ik net wat lopen trainen toen iRacing offline was.

Ik begin de baan nu door te krijgen en mijn PB is nu een 55.7, met de onderstaande setup. Het is de DC setup met een paar kleine aanpassingen.
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Naam
    Niel

Standaard

Vanavond training sessie nummer twee voor de race op zondag. Het is technisch best uitdagend.

Naam
    Dennis

Standaard

Kan er vanavond niet bij zijn. Wordt nog een uitdaging zondag.
    DRNL Championships:

Standaard

PM met het wachtwoord is verstuurd, heb je je ingeschreven maar niet ontvangen? Stuur mij even een PM!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten