Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 44 van 44

Discussie: JSF | Piston Cup | Goodyear 133 | 20-04-2014

Standaard

PM met het wachtwoord is verstuurd, heb je je ingeschreven maar niet ontvangen? Stuur mij even een PM!
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal de Birk Bekijk bericht
    Je slaat de spijker op zijn kop. Zo ongeveer is het gegaan. "Over 2 weken heb je toch weer een race, dan kan je deze toch wel overslaan?" Zoiets. Uitleggen heeft toch geen zin.
    Gelukkig heeft mijn gezin en familie wel door wat het voor mij betekend, de jongere generatie snapt het echter wel beter dan de oudere

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Ik ga proberen om vanavond voor het eerst een "echte" (heb tot nu toe alleen wat Skip Barber races met vrij kleine velden getest) race te streamen. Als het te veel impact op het racen heeft gaat hij weer uit, maar ben benieuwd of het wil lukken.

"Overtaking is an art"

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Ik heb je toegevoegd aan de lijst op de live timing pagina.

edit:
    Race day!
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 20 april 2014 om 13:23

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

En toen zei de motor: Boem, doe het zelf maar...
    Eigen schuld, de balans van de auto aanpassen met een tikje extra tape was geen goed plan
    Mijn doel om elke race te finishen ga ik dus niet meer halen, net zoals dat het moeilijk gaat worden om nog in de top 10 van het kampioenschap te komen.

Ik had als voorbereiding een aantal races in de fixed serie gereden en als laatste in de open serie met een setup die Niel hier gedeeld heeft. In practice en kwalifcatie voelde het allemaal maar anders aan en ik was ook trager dan ik verwacht had. Kom ik er na de kwali achter dat hij automatisch de fixed setup laad...

In de race ging het dus veel beter, eerste paar rondjes op een setje verloor ik steeds veel maar gedurende de stint kon ik weer plaatsen terug pakken. Daardoor soms wel iets teveel van de bandjes gevraagd...

"Overtaking is an art"

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Kon maar niet in mijn ritme komen, snel vergeten deze race zal wel mijn dropweek worden deze race.
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    Kon maar niet in mijn ritme komen, snel vergeten deze race zal wel mijn dropweek worden deze race.
    Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat je misschien geen volgas had ofzo? Je ritme was zoveel anders als normaal?
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy Visser Bekijk bericht
    Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat je misschien geen volgas had ofzo? Je ritme was zoveel anders als normaal?
    Niet opgelet, bij het maken van een setup hebben wij ons meer gefocust op lange stints en dat was killing. Vanaf +- 20 rondes begon deze setup pas harder te gaan ten opzichte de Cater setup, en bij de laatste herstart ging de insideline voor geen meter waardoor ik wat plaatsen verloor. Naja op naar Pocono hopelijk op een betere race.

Maar goed als ik volgende twee races steady blijf finishen zal het moeilijk worden voor anderen om mij in te halen...
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Niel

Standaard

Resultaten van de Goodyear 133 is ook alweer online.
    http://www.joinedsimracingfanatics.n...-goodyear-133/

Standaard

enerzijds happy, anderzijds erg teleurgesteld. Wou vooral uit de problemen blijven en de finish zien. Richmond ligt me niet, en verwachtte dus wel ergens achteraan te zitten. Kwalificeerde rond p15, wat hoger wa dan verwacht.
    De hele race iedereen die sneller was gewoon voorbij gelaten, bleef door cautions en wrecks toch rond p15.
    Alleen ging het bij Nick mis, vanuit mijn wagen deed hij de deur dicht bij me, op tv zicht helemaal mijn fout, sorry Nick...
    Wagen krom, paar rondjes gedaan achter sc en hij ging wel ok. Bij de herstart in t2 plots een tankslapper, wagen was daarna plots wel weer ok, Trappen met die kar, maar plots zag ik dat olie en water temp op max stonden. Direct op safe gaan rijden, en me laten lappen tot de finish een paar rpnden later

Naam
    Niel

Standaard

En de stand is ook al bijgewerkt.
    http://www.joinedsimracingfanatics.n...cup/standings/

Standaard

Geen probleem Kim, in mijn auto was ik ook meteen van mening dat het jouw schuld was, achteraf gezien had ik ook ruimte kunnen laten. Probleem was dat ik al tig keer op zo'n manier naar boven gedwongen werd (met resultaat dat 6 man je binnendoor in komen halen in een treintje) en het eigenlijk zat werd en dus minimaal ruimte ging geven. Komt ook nog bij dat het al de 3e keer was dat ik rond ging op dezelfde manier. Het was een race incident maar ik vond het jammer dat er zo veel divebombs gedaan werden, echt niet alleen door jou maar door heel veel mensen. Ik denk dat het gewoon aan de track ligt, bovenkant is kansloos dus een neusje naar binnen duwen is wel een snelle manier om iemand in te halen, maar ik vind het geen nette manier. Lang verhaal kort, het was gewoon de laatste druppel en ik wilde niet weer naar boven geduwd worden dus ik gaf je maar net genoeg ruimte (volgens mij wel genoeg om het two wide te kunnen, hoop ik) en dan gaat het soms mis. Hopelijk zijn de volgende twee tracks beter in dat opzicht.

Standaard

ja, ik werd ook wel vaak voor de keuze gesteld vandaag, of je laat iemand voorbij of je wreckt. erg vervelend dan dat ik zelf die fout maak.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabian de Jong Bekijk bericht
    en bij de laatste herstart ging de insideline voor geen meter
    Ja, wtf was daar aan de hand? Om een of andere reden moest ik als nr10 op de inside line starten (??) en toen iedereen op 't gas ging gingen ze voor me ineens op de rem. Boem natuurlijk. Nog net kunnen finishen omdat mijn motor al bijna 10 ronden kookte... Anders had ik nog wel wat plekken kunnen winnen denk ik met mn nieuwe banden. Ach, op naar Pocono

Standaard

Woohoo Podium!

Gedurende de hele eerste helft van de race moeilijk mijn ritme kunnen vinden, en pas na mijn crash met Pascal (ik raakte een beetje loose en pascal volgens mij ook, terwijl we al lager op de baan zaten vanwege een achterblijver. Dat maakte het allemaal erg moeilijk om te controleren en we raken elkaar hard .) kwam ik lekker rond. Tegen het einde begon het echt lekker te gaan en na de laatste restarts had ik al door dat ik echt langer harder door kon gaan als Maxim. Maxim remde veel later waardoor inhalen op de baan moeilijk was, maar tijdens de restart blöfte ik mijzelf ernaast en kon ik hem pakken. Hierna goed opgelet of hij er niet ergens zijn neus tussen kon prikken en ondertussen liep ik ook nog in op Rudy. Pas toen we Kim moesten lappen rekte het veld een beetje uit elkaar en kon ik wegrijden bij Maxim, helaas was Rudy toen al te ver naar voren, maar heel erg blij met het resultaat

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Volgende keer minder tijd aan qualy besteden, en wat meer aan de race.
    Was verrast dat bij q het gat zo groot was! Maar m'n 5e pole op rij is erg lekker.

De race werd een ander verhaal. Een setup die het echt van de long run moest hebben. De cater setup werd heel snel loose, en verwachtte dat het 10 rondjes overleven was en daarna als een trein gaan. Dat bleek toch anders, maxim gieng snel hard en ook nogeens heel lang!!! Pas na 30 rondjes merkte ik dat ik weer iets sneller was, maar daarvoor kon ik niets beginnen op de shortrun. Wat wijzigingen aan de tire pressures gedaan om de wagen wat te helpen op de exits en de shortruns. Gelukkig ging het daarna iets beter, maar had toch nog altijd het gevoel dat ik maxim's pace net niet kon matchen. Na een goede stop leek m'n wagen met minder fuel beter te gaan de iets andere lijnen hielpen me ook op de exits hoewel midcorner de snelheid er redelijk uit moest gevolg een paar bumpjes van achter. Gelukkig aan het einde genoeg snelheid om de winst te pakken! Altijd leuk shorttracken!!!

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Heb net de uitzending bekeken. Jullie hebben er een mooie show van gemaakt. Er zat van alles in de race en aan het einde was het spannend aan de kop van het veld.

Volgende race ben ik ook weer van de partij.

Senior Member Tim's schermafbeelding
    Naam
    Tim

Standaard

Gefeliciteerd Rudy!

Kwalificatie

Ik was goed onderweg tijdens mijn kwalificatieronde maar gooide het weg in t4 door iets te vroeg op het gas te gaan. Met p9 was de schade nog te overzien.

Race

Tot mijn verbazing leek alles goed te gaan bij de start. Ik had wel een spannend moment in de eerste ronde toen Pascal in t3 opeens iets naar buiten schoot en ik naast hem kwam te rijden. Toen ik in de gaten had dat er nog iemand naast Pascal reed koos ik eieren voor mijn geld en besloot ik de infield op te sturen. Dit resulteerde in een flinke slide en een verlies van bijna 10 posities. Maar goed, liever wat verder terug vallen dan schade in de beginfase. Daarna verliep de race eigenlijk best goed. Ik kon bijna iedere ronde een positie pakken en tegen de helft van de race reed ik in de top 5.
    Na de stop echter iets heel vreemds: geen force feedback meer! Dit is me tijdens de Tourist Trophy ook al overkomen. Misschien dat ik hem na de Piston Cup toch maar eens naar Fanatec ga sturen. Nu kwam de force feedback wel na 8 ronden terug. Dat was net op tijd want dat was net het punt dat de banden weer iets minder werden.
    Gelukkig wist ik mijn plek rond de top 5 te handhaven. Soms heb ik wat mensen laten gaan, soms heb ik wat mensen gepasseerd. Finishen en de top 10 was namelijk op voorhand mijn doel. Dennis kwam tegen het einde nog sterk opzetten en ik moest flink pushen om hem voor te blijven. In de laatste ronde had ik uitkomen t2 nog een momentje en ik moest even mijn gas liften. Gelukkig kon ik hem nog net opvangen en als vierde over de streep komen.
    De gok om voor een setup te gaan die iets meer gefocused was op de kortere runs leek goed uit te pakken. De afgelopen races zagen we veel cautions en op een relatieve krappe oval als Richmond verwachte ik dat het al niet heel anders zou zijn.

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Na de stop echter iets heel vreemds: geen force feedback meer! Dit is me tijdens de Tourist Trophy ook al overkomen. Misschien dat ik hem na de Piston Cup toch maar eens naar Fanatec ga sturen. Nu kwam de force feedback wel na 8 ronden terug.
    Bij mij viel de FFB ook uit halverwege de race. Toen ik op 3/4 de pit in dook voor repairs, was het opgelost.
    Kan het niet met schade/slijtage aan de auto te maken hebben?
    Livestrong, drive yellow

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten