Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 44

Discussie: JSF | Piston Cup | Goodyear 133 | 20-04-2014

Standaard JSF | Piston Cup | Goodyear 133 | 20-04-2014

Na een enerverende race op Charlotte, waar Kampioenschapsleider Fabian de Jong eindelijk zijn eerste overwinning pakte, en daarmee tegelijk een door Fanaleds aangeboden SLI Pro won, gaan we nu iets noordelijker naar 1 van de kleinere ovals op de kalender. Ook op Richmond zullen we weer in de late uurtjes van de dag rond gaan racen, dit keer zullen we maar liefst 177 keer start/finish passeren, het belangrijkste is echter wie dit als laatste doet. We hebben nu 5 verschillende winnaars in 5 verschillende races. Zullen we de eerste deelnemer zien die een tweede overwinning pakt, of wordt het 6/6! Wil je weten hoe je het doet in het kampioenschap en wie je directe concurrenten zijn? Zie standings, de tweede helft van het seizoen is nog maar net begonnen er kan dus nog van alles veranderen, zorg dat je er bij bent!

Goodyear 133
    Zondag 20 april
    19:00 start van de training
    19:50 kwalificatie 2 rondes/10 min.
    20:00 start race (177 ronden)

De server start om 19:00 uur met de vrije training. Om 19:50 start de kwalificatie. Deze zal 10 minuten duren waarbij elke deelnemers 2 ronden krijgt om een snelle tijd neer te zetten. De race zal rond 20:00 starten voor een 177 laps race. Elke deelnemer krijgt 1 fast tow.

Aanmelden
    Voor deze race vragen we elke deelnemer aan te geven of hij aanwezig zal zijn of niet (je dient wel ingeschreven te zijn bij de Piston Cup!). Wij vragen zowel de vaste deelnemers, als de reservelijst rijders, zich aan of af te melden vóór maandag 14 april. Indien je je niet op tijd aanmeldt of afmeldt verspeel je hiermee je positie op de inschrijflijst. Dit wil dus zeggen dat een rijder op de vaste lijst zijn voorrang op de reservelijst verliest. Hetzelfde geldt voor de reservelijst rijders, echter geeft deze zijn positie ten opzichte van de andere reservelijst rijders op. Na 14 april zullen wij ook direct de reservelijst rijders een seintje geven via een pm op het iRacing Forum of ze wel of niet mee kunnen doen, zodoende zul je dus altijd voldoende tijd hebben om je voor te bereiden op de race. Hier vind je een overzicht van de ingeschreven deelnemers.

Op het iRacing Forum heeft iedere deelnemer momenteel een PM ontvangen met daarin de gegevens om zich aan te kunnen melden. Bewaar de link die je na het aanmelden krijgt, dit is de enige manier om je aanmelding zelf aan te passen (stel je kunt in ene niet). Ben je hem wel kwijt en wil je jezelf afmelden, stuur dan een admin een PM.

Overzicht van de huidige aanmeldingen: Huidige Aanmeldingen

Wachtwoord
    Het wachtwoord zal de dag voor de race via een iRacing PM naar je toegestuurd worden, deel dit wachtwoord absoluut niet (bijvoorbeeld met een maatje die net te laat was voor een inschrijving, of die wil meekijken maar op drive drukt in plaats van spectate) we verwachten 43 autos, en die persoon kan potentieel iemand anders zijn plekje afpakken. Mocht dit wel gebeuren, dan treden we hier ook zeker hard tegen op.

Practice Servers
    Voorafgaand aan de race zullen wij op dinsdag 15 en donderdag 17 april een practice sessie hosten. Deze sessie zal dezelfde weer instellingen hebben als de race server. Het biedt dus een mooie mogelijkheid om je set-up te fine tunen voor de race. Het wachtwoord voor deze sessies is: Geheim. De sessies duren twee uur en starten om 20:00u.

Setups
    Naar onze mening is de Fixed setup een sterke basis, maar er zullen zeker nog wel setups gedeeld worden.

David Cater Setups
    David Cater hebben we na de Darlington race gevraagt om basis setups te maken voor de JSF league, binnen deze setups is het duidelijk te zien wat er anders is en hoe de wagen er op reageerd, lees hier het complete verhaal achter de "cater-gate".

David Cater - Building a Balanced Setup

David Cater - Michigan
    David Cater - Darlington
    David Cater - Daytona JSF
    David Cater - Charlotte JSF

we hebben helaas nog geen Richmond setup om te delen.

Weer
    De weer instelling voor de Goodyear 133 zijn als volgt:

Temperatuur: 78F
    Luchtvochtigheid: 55%
    Windrichting: Noord
    Windsnelheid: 2MPH
    Skybox: Overcast
    Tijdstip: Nachtrace

Prijzen
    We zijn na 5 races al erg blij met wat we tot nu toe gezien hebben! Mooie opkomsten en mooie gevechten. Wij willen je erop wijzen dat iedereen nog altijd in de race is voor de prijzen die te winnen zijn. Naast een custom made JSF-buttonbox voor de kampioen zijn er nog een Bob Shock voor een willekeurige Fanatec rijder en geven we nog €25,- iRacing credits weg aan een niet Fanatec rijder. Deze prijzen verloten we enkel onder de rijders die veel hebben meegereden, dus veel races meedoen is meer kans! (bij 5+ races komt er per deelgenomen race een lootje met je naam in de hoge hoed)

Rijvaardigheid
    Lappen
    Aangezien een groot aantal deelnemers heel erg nieuw is, en een ander gedeelte juist heel erg bedreven, is het ervaring gat af en toe enorm. Wij vragen hierbij vooral om geduld van de ervaren deelnemer. Wanneer met een onervaren deelnemer lapt en er ontstaat contact, dan komt dat van beide kanten uit, we hopen dat de ervaren deelnemer wat meer geduld toont, en dat de onervaren/langzamere deelnemer er voor zorgt dat hij voorspelbaar reageerd. Voorspelbaar betekend dus niet plotseling je lijn veranderen en niet heel hard op de rem gaan staan. Probeer gewoon je lijn te behouden en ga wat vroeger van het gas af, of wat later erop. Dit verschil in snelheid is meestal al genoeg om een cleane pass te garanderen en zorgt ervoor dat beide rijders minimaal aantal tijd verliezen. Respecteer elkaar ook, zelfs wanneer je voor positie rijd, maak het niet onnodig 3 wide omdat er iemand minder hard gaat om een snellere deelnemer te laten passeren, of ga niet onnodig zenuwachtig achter een langzamere deelnemer aanrijden omdat hij aan de kant voor je "moet" Iedereen rijd zijn eigen race!

Waveby/Lucky Dog
    We hebben nu een aantal keren gezien dat de persoon die een Waveby of Lucky Dog krijgt, onnodig veel risico neemt met het unlappen. Passeer rustig aan de rechterkant het veld, en ga pas wat meer gasgeven wanneer je de Safety Car gepasseerd bent.

Plaspauze
    De races kunnen lang duren, en de nood is soms hoog, plassen kun je alleen in je motorhome doen, en die staat in de pitstraat, parkeren op de baan is niet toegestaan en wordt bestraft, je brengt andere deelnemers onnodig in verwaring en maakt het onmogelijk voor ze om te pitten.

Livestream
    Global Simracing Channel

Teamspeak
    Tevens willen we iedereen nog even op Teamspeak attenderen, de top 3 willen wij heel erg graag de interviews van horen, en zeker naarmate het seizoen vordert is dat naast een grote toevoeging op de livestream, ook een mooi medium om verschillende aankondigingen te doen richting desbetreffende Coureur. Ook als je buiten de top 3 gefinished bent kun je aan het eind de teamspeak van de broadcast joinen en wordt je misschien wel gevraagt om je verhaal te doen, ook al finish je als 43ste, wij hebben goede afspraken met het team van GSRC en hun vinden het erg leuk om de complete community te betrekken. Zet Teamspeak dus op je prioriteiten lijst!

Links
    Digitalracing.nl
    Gathering of Tweakers
    Global Sim Racing Channel
    Joined Simracing Fanatics

Sponsors
    The Bob Shock
    Derek Speare Designs
    Fanaleds
    Inside Sim Racing
    UGX Race Simulators
    Gathering of Tweakers

Admins
    Dennis Gerressen
    Niel Hekkens
    Jeroen Ursem
    Roy Visser
    Joep Willemsen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Heb er zin in! De eerste mijlen zijn gisteren al gereden
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member NielHekkens's schermafbeelding
    Naam
    Niel

Standaard

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Zullen we zo'n finish krijgen?
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Naam
    Niel

Standaard

Hier is de setup van David Cater.

edit: net een paar rondjes gereden en ik ben met die setup tot een 20.551 (50% tape) gekomen. Er zal vast nog iets van af kunnen.
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden
    Laatst gewijzigd door NielHekkens; 9 april 2014 om 00:17

Senior Member Pascal de Birk's schermafbeelding
    Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Bedankt Niel. Gisteravond in een kwartiertje mijn allereerste rondjes op deze baan gereden met de iRacing setup. Kwam niet verder dan 22.0 en kan nog niet echt mijn rempunten vinden. Veel oefenen dus

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal de Birk Bekijk bericht
    Bedankt Niel. Gisteravond in een kwartiertje mijn allereerste rondjes op deze baan gereden met de iRacing setup. Kwam niet verder dan 22.0 en kan nog niet echt mijn rempunten vinden. Veel oefenen dus
    De Hotlaps videos van iRacing helpen mij altijd enorm. Hoewel ze in de video de Cup auto's gebruiken, is het idee wel hetzelfde.

Naam
    Niel

Standaard

Vergeet niet om je aan- of afwezigheid te bevestigen, via de link in de PM!

Naam
    Niel

Standaard

Vanavond host ik een sessie van 18:00 tot 20:00. Het is vroeger dan normaal, maar dat heb ik zo gedaan omdat om 20:00 GoT de maandagavond competitie heeft en daar wil ik niet in de weg zitten.
    "I'm on fire. I'm on fire."
    - Ricky Bobby

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Nog een klein weekje en dan is de 6e race van de Piston Cup op Richmond. Van de volgende mensen hebben wij echter nog niets vernomen:

Kevin Vekemans, Bram Van Der Stichelen, Erik Teske, Kevin Duwel en Bas Slob. Er zijn nog wat plaatsen op de start grid dus als je wilt mee doen, reageer dan snel.

Daarnaast willen wij er nogmaals op wijzen dat (voice)chatten tijdens de race niet is toegestaan onder groen. Wij zijn tot nu toe hier behoorlijk vrijgevend in geweest maar vanaf komende race zal dit direct worden bestraft met een stop 'n go. Het kan niet de bedoeling zijn ongenoegen tijdens de race worden geuit. Daarvoor is een PM na de race een veel geschiktere methode.
    Uiteraard zijn er morgen en donderdag nog twee test sessies gepland. Maar hier gebruik van. Niet alleen om de auto en set-up te leren maar ook om de verschillende lijnen te oefenen. Probeer niet alleen de ideale lijn onder de knie te krijgen maar rij ook eens lijnen alsof er mensen naast je zitten, of nog beter. Spreek met wat man af om in groepje te gaan rijden.

Tot op het circuit.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Naam
    Niel

Standaard

Over 40 minuten start de eerste trainingssessie van de Goodyear 133! Het is aan te raden om vooral met meerdere mensen samen te rijden, want hier moet je zeker meerdere lijnen kennen.
    Zelf kan ik niet aanwezig zijn. Daarom host ik morgen zelf nog een sessie.

edit: Ik heb geprobeerd om de setup iets minder loose te maken in T1. Het is het nog niet helemaal, maar het is wel al een stuk minder loose.

Senior Member Victor's schermafbeelding
    Naam
    Victor Elsenaar

Standaard

Helaas vanavond geen tijd gehad om mee te doen aan de sessie. Hopelijk lukt het mij morgen en anders overmorgen om er wel te zijn!

Heb wel een ronde of 30 gereden maar ik vind dit een erg moeilijke baan.

Senior Member Ruudje's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielHekkens Bekijk bericht
    Over 40 minuten start de eerste trainingssessie van de Goodyear 133! Het is aan te raden om vooral met meerdere mensen samen te rijden, want hier moet je zeker meerdere lijnen kennen.

edit: Ik heb geprobeerd om de setup iets minder loose te maken in T1. Het is het nog niet helemaal, maar het is wel al een stuk minder loose.
    Heb me helemaal rot zitten zoeken om die looseheid na een rondje of 10 uit de set te krijgen. Dat lukte wel, maar dan was de setup de eerste rondjes echt veel te langzaam. Heb alle settings in alle mogelijke oplossings richtingen uitgeprobeerd. Normaal is een setup met 100 rondjes testwerk wel voor elkaar, op Richmond logde ik gisteren na tot dan toe 750 rondjes sleutelen nog ontevreden en clueless uit.

Met frisse moed de setup vandaag maar helemaal om een hoek geklikt naar wat traditionelers en warempel, tight van het begin tot het eind!. Set nog iets looser gemaakt en ging daarna op de long run heel lekker.

Nu maar hopen dat ik de race zondag ga halen met m'n paashaasverplichtingen, anders 1000 rondjes voor niks geoefend (al was het sleutelen aan de set toch wel weer frustrerend leuk).

Naam
    Dennis

Standaard

Ik had het na 150 rondjes wel gezien. Overstuur er iets uitgekregen maar op oudere bandjes blijft de exit tricky.
    DRNL Championships:

Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Ik heb geprobeerd om de setup iets minder loose te maken in T1. Het is het nog niet helemaal, maar het is wel al een stuk minder loose.
    Gisteren met deze setup gereden. Hij gaat lekker, maar ik begin na een rondje of 15 overstuur te krijgen bij het uitkomen van T2.
    Ik kan er "omheen" rijden door meer te coasten en rustiger aan te doen. Kan ook aan mijn rijstijl liggen want ik merk dat ik af en toe wel te hard de bochten in ga.

Naam
    Niel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal de Birk Bekijk bericht
    Gisteren met deze setup gereden. Hij gaat lekker, maar ik begin na een rondje of 15 overstuur te krijgen bij het uitkomen van T2.
    Ik kan er "omheen" rijden door meer te coasten en rustiger aan te doen. Kan ook aan mijn rijstijl liggen want ik merk dat ik af en toe wel te hard de bochten in ga.
    Dan kan je de truck arm pre-load een klik naar rechts zetten.
    "I'm on fire. I'm on fire."
    - Ricky Bobby

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Voor de mensen die racekilometers willen maken, de officiële iRacing series rijden deze week op Richmond.

"Overtaking is an art"

Naam
    Niel

Standaard

Vanavond van 20 tot 22 uur.

Naam
    Niel

Standaard

Vanavond nog wat zitten pielen aan de setup. Ik heb het overstuur bij het ingaan van de bocht, flink kunnen verminderen. Het is nog niet helemaal weg. Als je soepel rijdt, dan heb je er niet zo veel last van.

Naam
    Dennis

Standaard

Bijna vergeten. Maar dit is wat ik tot nu toe heb.
    DRNL Championships:

Senior Member DutchDevil79's schermafbeelding
    Naam
    Robbert de Rooij

Standaard

Ik ben net terug van vakantie en blijkbaar zat men PM box op Iracing vol dus heb de PM van aanmelding niet gehad voor deze race. Kan wel mee doen kan die opnieuw gestuurd worden?

Standaard

Ja hoor robert, zal hem even opsturen
    ZAC2 1st |ZAC3 1st |ZAC4 2nd |ZAC5 2nd |DRTCC1 1st |DRTCC2 2nd |iROC 2nd |iROC2 3rd |DRMX 2nd |DRGTC 3rd |TT 2nd |DRFR1 2nd

- Welcome to the island of misfit toys.

Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Met tegenzin heb ik mij helaas moeten afmelden voor morgen.
    Een op het laatst moment ingelast paasdiner met de familie.

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Jammer Pascal, begrijpelijk maar soms is het jammer te merken dat Simracen nog geen 'erkende' hobby is. Als je tegen je familie zegt dat je niet kan omdat je een race hebt kijken ze je aan alsof je niet spoort, terwijl ze het wel begrijpen als je zegt afgesproken te hebben met 20 jongens om te gaan karten bijvoorbeeld

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Naam
    Pascal de Birk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Ursem Bekijk bericht
    Jammer Pascal, begrijpelijk maar soms is het jammer te merken dat Simracen nog geen 'erkende' hobby is. Als je tegen je familie zegt dat je niet kan omdat je een race hebt kijken ze je aan alsof je niet spoort, terwijl ze het wel begrijpen als je zegt afgesproken te hebben met 20 jongens om te gaan karten bijvoorbeeld
    Je slaat de spijker op zijn kop. Zo ongeveer is het gegaan. "Over 2 weken heb je toch weer een race, dan kan je deze toch wel overslaan?" Zoiets. Uitleggen heeft toch geen zin.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten