Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 76 t/m 80 van 80

Discussie: [GTC2] Ronde 5: Gilles Villeneuve, CAN 10|04|2014

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Kwali een pb, die ik in de race ook weer verbeterde. Met andere woorden: Te weinig voorbereiding

Start ging lekker, pakte meteen Jeroen J die voor me stond, moest daarna door verkeer iets inhouden. 3 bochten later Bob ook kunnen pakken toen die iets moest uitwijken voor iemand voor hem. Toen in de chicane tik ik Richard op de kont, ik remde al iets eerder als anders, maar het was nogal een vertraging in die chicane denk ik. Optisch niet teveel te zien maar wel 4 inc. Toen opkomen s/f Richard hem verloor bleek de tik toch meer meegebracht te hebben, sorry daarvoor Richard.

Na een paar rondes nog in het gareel rijdend stuivertje gewisseld met Roy tot ik slecht de laatste chicane uitkwam. Roy kon er net voor, gooide hem ervoor bij "clear" en ik zag ook Niels achter me positie kiezen. Dat was blijkbaar net iets teveel voor mij om te verwerken en tik ik Roy ligt aan, maar wat hem wel in de rondte gooit. Wederom een sorry van mijn kant.

Verder was mijn race eigenlijk niet noemenswaardig, was al aan het balen van al het onnodige contact, toen ik de 3e slow down kreeg heb ik eieren voor mijn geld gekozen en de Ruf geparkeerd. De race die ik daarna heb gekeken was wel vermakelijk met de gevechten van Edwin/Dennis en Niels/Mark

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member JoepGelissen's schermafbeelding
    Naam
    Joep Gelissen

Standaard

Voorbereiding

Ik had woensdagavond een uurtje gereden. Omdat ik al vrij snel in de 1.40'ers kwam, toch maar besloten om mee te doen

Kwalificatie

P. 7 met een 1.40.5. Met meer voorbereiding had er misschien meer ingezeten, maar ik had van te voren gemikt op een plekje als 'best of the rest' en dat lukte.

Race

Voor de race had ik me voorgenomen om in het begin redelijk voorzichtig te rijden en te bekijken of ik daarmee mijn startplek kon behouden. Dat lukte vrij aardig. Al snel daarna zat ik achter Dennis en Edwin. In het begin kon ik nog 2 rondjes bij blijven, maar daarna merkte ik dat ik teveel moest pushen en risico's moest nemen. Toen heb ik mijn aandacht verplaatst naar Jasper en Pascal die achter mij reden. Na een aantal ronden haalde Jasper mij in na een klein foutje. Vervolgens hebben we tot aan het einde een bijzonder mooi gevecht. De voorlaatste ronde lukte het mij om Jasper te passeren, maar die plek verloor ik weer in de laatste ronde. De laatste haarspeldbocht eindigde toen bijna in een anticlimax toen ik Jasper niet meer kon ontwijken. Gelukkig kon ik uiteindelijk wel nog op p.4 naar de finish rijden.

Al met al een hele mooie race!

Member Edwin Bos's schermafbeelding
    Naam
    Edwin Bos

Thumbs down

Bij deze mijn race.

Weinig voorbereiding gehad. Dag van te voren uurtje gereden en in de practice sessie vooraf aan de kwalificatie gereden.

De race verliep goed, in de eerste ronden vooral Yuri proberen bij te houden en dichterbij te komen. Storm en Muijss hadden namelijk al een mooi gaatje en ik wist dat ik dat nooit meer goed zal maken. Dus de focus lag vooral op Yuri. Helaas maakte yuri een fout, ik vond yuri ook wel erg dicht langs de muren gaan elke x Yuri ingehaald, klein foutje gemaakt, Yuri weer naar p3 en toen een fatale fout van Yuri (minuut 8:00) waardoor ik totaal geen topsnelheid meer had. Hierdoor alle zeilen bij moeten zetten om Dennis in de bochten bij te houden en schade enigszins beperkt te houden, een aantal keren langszij gekomen maar dan toch weer te weinig snelheid en downforce om ervoor te blijven. Wonder boven wonder in de laatste ronde toch nog een vrij groot gat dicht weten te rijden, wat ertoe leidde dat we naast elkaar de finishlijn passeerden.

Met nog 4 punten voorsprong op Dennis zeg ik, op naar de laatste race!

**wat ik toch wel een raar moment vond van inc's toekennen was minuut 10:15 bij de hairpin. Ik verremde mij daar, maar raakte Dennis niet en vervolgens komt ?iemand? achterop bij mij waardoor ik 4 incs toegekend kreeg, vaag

Senior Member JoepGelissen's schermafbeelding
    Naam
    Joep Gelissen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bos Bekijk bericht
    **wat ik toch wel een raar moment vond van inc's toekennen was minuut 10:15 bij de hairpin. Ik verremde mij daar, maar raakte Dennis niet en vervolgens komt ?iemand? achterop bij mij waardoor ik 4 incs toegekend kreeg, vaag
    Ik raakte je daar heel licht, omdat ik je niet meer kon ontwijken en het snelheid verschil onverwacht ook erg groot was. Had zelf 0 inc meen ik.

Senior Member Richard117's schermafbeelding
    Naam
    Richard Kortland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Ursem Bekijk bericht
    Toen in de chicane tik ik Richard op de kont, ik remde al iets eerder als anders, maar het was nogal een vertraging in die chicane denk ik. Optisch niet teveel te zien maar wel 4 inc. Toen opkomen s/f Richard hem verloor bleek de tik toch meer meegebracht te hebben, sorry daarvoor Richard.
    Ik zag later bij Bob op de stream dat hij me een paar bochten daarvoor ook al een klein tikje gaf. Dus ik heb geen idee bij wie de schade vandaan kwam, maakt ook allemaal weinig uit. Beiden waren tikjes die kunnen gebeuren in Cup racen.

"Overtaking is an art"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten