Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 101 t/m 121 van 121

Discussie: [GTC2] Ronde 4: Spa Franchorchamps (Endurance), BEL 03|04|2014

Member Edwin Bos's schermafbeelding
    Naam
    Edwin Bos

Standaard

Voorbereiding
    De voorbereiding was ook dit keer een stuk minder actief als voorgaande races. Ongeveer een uurtje kunnen voorbereiden en met name gereden met sets van teamgenoot Thomas Arends.

Kwalificatie
    Kwalificatie ging ok, toch de eerste paar ronden moet laten schieten door off tracks. 5e rondje een tijd neergezet waar ik tevreden mee was, maar ik dacht nog 1x de baan op en dat heeft mij goed gedaan want ik kwam toevallig achter Thomas de baan op. Rondje gevolgd en er kwam een veilige 26,5 uit, nog bedankt thommie

Race
    De race begon erg leuk en er ontstond direct een groep van 3 man met Storm en Muijs. En natuurlijk plukte Thomas daar de vruchten van, ondanks het gevecht ook niet te verslaan btw Erg mooie gevechten gehad de eerste paar ronden totdat Stefan een fout maakte, Storm en ik gingen daarna nog goed door met vechten. Was erg mooi om mee te maken, hehe totdat ik een foutje maakt en 2 ronden gewoon de weg kwijt was, toch nog weten in te lopen maar ook weer uit handen gegeven, proficiat Stormae. Helaas wel wat offtracks..

Bij deze mijn race

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bos Bekijk bericht
    Zo op het eerste gezicht vind ik niet dat Yuri hier iets fout doet. Niet dat daar al over werd gesproken, maar toch

Zit al voor bocht aan de binnenkant en er zelf al een stukje voor, bij apex zit Yuri volgens mij op de curbs dus is het een "gewone" race incident met inderdaad lekkere physics
    Zo was het ook niet bedoeld. Normaal is het ene beetje duwen en trekken, deur aan deur en beide zonder schade verder. Was ook een 0x car contact.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

Member Edwin Bos's schermafbeelding
    Naam
    Edwin Bos

Standaard

No offense

Senior Member Yuri Gamelkoorn's schermafbeelding
    Naam
    Yuri Gamelkoorn

Standaard

Rij ik een race daarna in de Ruf Cup , rij van ik van 17 naar 3 , had een heerlijke set gevonden op het forum van Diego Comuni....KAAAAKKK had ik dat eerder geweten haha.

@Dennis, ja dat zag er echt verrot uit, ik kreeg ineens 1x 2x 3x achter elkaar...heel vreemd, lange leve de netcode van racespellen zullen we maar zeggen Nogmaals mijn welgemeende excuses.

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Ondanks de lak aan oefening toch een goede race gehad. Weer gejoined in quali, en het was in de allerlaatste ronde dat ik mijn snelste ronde van 2:27.625 op de tabellen zette. Goed voor P6 waar ik erg tevreden met was.

Start was niets speciaals. Gewoon op P6 gebleven, en de eerste ronde achter Dennis gehangen. Bij het ingaan van ronde 2 zette Yuri hem er naast in Bocht 1 en verloor ik een plekje. ROndje of 2 later maakte ik in Les COmbes mijn enigste foutje door iets te bruusk te remmen waardoor ik hem achterwaarts zette. naar P11 teruggevallen dacht ik, maar dat was hetzelfde moment dat Dennis en Yuri elkaar raakten, dus daar kon ik ook een plekje goed maken meteen. Op een gegeven kreeg ik ook Stefan achter me aan, waarmee ik samen de rest van het veld voor ons nog kon voorbij gaan. Uiteindelijk reden we op 4 en 5, maar ik denk dat Stefan wat schade had want hij sloeg er niet in om een gat te slaan, terwijl hij normaal gezien toch echt wel sneller was. Het gat bleef continue hangen op zo'n 1,5s en ik hoopte vooral dat Stefan ergens nog een foutje ging maken zodat ik nog kon profiteren. Dat gebeurde uiteindelijk niet dus eindigde ik gewoon op P5. Heel tevreden mee als ik zie wie er voor mij eindigt en ik nauwelijks geoefend had. Had het veel slechter verwacht.
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Senior Member Ruud Mulders's schermafbeelding
    Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Wat in de practice met een 2.28.6 nog een 5e plaats opleverde was die tijd in kwalificatie maar goed voor een 8e startplaats. Door een slechte start en gepruts in de eerste ronden terug gevallen naar een 10e plaats. Weer terug geknokt maar door een slow down door Eau Rouge weer op een negende plaats achter Marcel, Diederik en Mark terecht gekomen. Na de spin van Mark op P8 rondenlang achter Marcel en Diederik gehangen met z'n drieën binnen een seconde bij elkaar gebleven. Uiteindelijk Marcel kunnen verschalken en Diederik onder druk proberen te zetten, beide heren waren daar overigens niet gevoelig voor. In lap 15 Diederik gepasseerd en met hem op de bumper op P6 naar de finish gereden.

Heerlijke race met alle rondes iemand binnen een seconde bij me in de buurt, bekaf maar heerlijk gevochten, heren bedankt! Ook mijn team BSRT wederom bedankt voor de betrouwbare wagen! We stijgen nog steeds in het klassement.
    "If everything seems under control, you’re not going fast enough."

Senior Member Jeroen Ursem's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Ursem

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels Tieman Bekijk bericht
    We hebben besloten de race door te laten gaan. We doen er alles aan om iedereen een leuke competitie te bieden. De afmeldingen zijn om verschillende redenen en soms zijn dingen gewoon zoals ze zijn.

Persoonlijk vind ik het voor de competitie en drnl, jammer.
    Is inderdaad jammer, maar voor zover ik zie allemaal met goede reden. Valt nu ongelukkig samen bij deze race, dat met zo'n populaire baan net veel lui verhinderd waren.

伊莫拉

Drove the 3rd placed Ultimatecarpage.com BMW GTR on Imola (ZAC3) and Monza (ZAC5)
    Drove the 3rd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Imola (DRTCC8)
    Drove the 2nd placed AMP Racing Team Alfa Romeo on Brands Hatch Indy (DRTCC8)
    Drove the 3rd placed Mattel Racing Team KIA Optima on Zolder and overall 3rd in the standings (KOC)

Senior Member Bram Van Der Stichelen's schermafbeelding
    Naam
    Bram Van Der Stichelen

Standaard

Uiteindelijk toch 19 mensen gestart, zeker geen klein veld dus. 24u van Zolder moet het vaak zelf met minder doen.
    http://www.flickr.com/photos/bramvds/

Seth: Hey, do not insult Death Cab.
    Summer: It's like one guitar and a whole lot of complaining.

Senior Member Mark Bentvelzen's schermafbeelding
    Naam
    Mark Bentvelzen

Standaard

Wat een fantastische race heb ik gehad zeg! Ronden lang samen met Fabian zij aan zij gevochten en uiteindelijk een P9 weten te scoren.
    Jammer van mijn spin maar dat mocht de pret niet drukken. Hieronder mijn race van gisteren:
    (Op 53:55 kwam toch wel even mijn moment vd race )
    Team Underground
    Beter goed gefeest dan slecht geslapen!

Senior Member RSRoy's schermafbeelding
    Naam
    Roy Diederen

Standaard

Ik had voor het eerst het idee dat ik de Ruf wel redelijk onder bedwang kon houden. Tijdens de kwalificatie kreeg ik het alleen niet voor elkaar om een rondje te rijden zonder een track warning te krijgen. Dus op het einde maar rustig aan gedaan en netjes binnen de lijntjes blijven om toch een tijd op de klokken te zetten.

Start van de race ging prima, geen ongelukkig en netjes overal tussendoor kunnen rijden. Voor mij vielen wat mannen weg en op een gegeven moment zat ik achter Niels (die duidelijk sneller was) en naardat Niels Joan voorbij was probeerde ik Joan binnen te halen maar dat lukte niet echt. Dichterbij dan 2 seconde kwam ik niet. Achter mij zat de hele tijd Koos en ik heb geprobeerd hem achter me te houden maar hij kwam heel langzaam steeds dichterbij. Toen hij achter op me bumper zat maakte ik een rare fout bij het uitkomen van de Busstop. Ik ging denk ik te vroeg op het gas maar volgens mij deed ik dat altijd op dit punt dus vraag me af hoe het kan dat ik daar rond ging. Anyway, ik denk geef een peut gas bij zodat ik hem rond draai maar toen tikte ik de muur aan. Gevolg een auto die niet meer naar links wil dus een tow moeten gebruiken. Ruim 3 minuten later mijn weg weer kunnen vervolgen. Vlak voor Jeroen de baan om. Jeroen was wat sneller maar ik hield hem nog even achter me. Tot ik in de laatste rondje Eau Rouge verkeerd aansnijd en een zwarte vlag krijg waardoor ik van me gas moet en Jeroen er makkelijk langs kan. Ik heb nog geprobeerd terug te komen maar ik kon geen veilige poging meer wagen.
    Power by Cosworth

Senior Member Ferroeni's schermafbeelding
    Naam
    Jeroen Jonckers

Standaard

Voorbereiding
    In de dagen voorafgaande aan de race had ik best wat kilometers op Spa afgelegd en het lukte me maar niet om in de 2:29 te rijden. Maar ik was zeer tevreden met een 2:30.laag.

Kwalificatie
    Gelukkig is Spa een lang circuit waardoor ik lekker mijn rondjes kon rijden met rijders op 10 seconden voor en achter me. Na een rondje of 8 vroeg ik aan Mark hoe het hem verging en hij had een tijd van 2:31 en ik 2:30.8 en stond daarmee op P16. Omdat mijn banden goed opgewerkt waren besloot ik door te rijden en te kijken of er nog een mooi rondje uitgeperst kon worden. En dat lukte. Een 2:30.180 was het resultaat. En daarmee mocht ik van de 13e plek vertrekken. Mark had zijn tijd ook verbeterd en stond met 2:30.293 één plekje achter mij. Ik was zeer tevreden met dit resultaat.

Race
    Tijdens de start maakte ik een fout die ik volgens mij nog nooit heb gemaakt in mijn DRnl carriere (Voor alles moet een eerste keer zijn, maar waarom dan net nu?). Ik had vooraf de vinkjes bij de bandenwissel uitgezet en refuel ook uitgezet. Op TS hoorde ik nog opmerkingen dat we voorzichtig moesten doen bij Eau Rouge. Toen de grijze lichten in beeld kwamen klikte ik bij het verschijnen van de rode lichten mijn versnellingsbak in 1. Een valse start was het gevolg. Echt balen. De start verprutste ik daardoor ook. En al snel reed ik achterin het veld. Bij Pouhon zat ik achter Robert en voor ons zag ik een grote rookwolk. Ik moest een keuze maken of ik de ravage links of rechts voorbij ging. Ik ging voor links, maar dat bleek snel de verkeerde te zijn. Toen toch maar besloten rechts er voorbij te gaan, maar dat lukte niet meer, waardoor ik tegen Bob aan klapte. Mijn auto reed vervolgens als een krab en terugrijden naar de pit was niet lekker meer mogelijk. Dus gelijk op de Tow-knop gedruk waardoor ik gelijk in de pit stond, maar wel bijna 2 minuten moest wachten.

Na de nodige reparaties zag ik bij uitkomen van de pit dat Bob op zo'n 15 seconden voor me zat. Dat gat heb ik geprobeerd kleiner te maken, en dat is uiteindelijk wel gelukt, maar dat kwam voornamelijk doordat Bob zij motor had opgeblazen bij Eau Rouge. Toen was het gat met Robert van 1 minuut verkleind naar zo'n 45 seconden. Om me heen zag ik dat mensen uitvielen en op een gegeven moment reed ik op P16. Roy Diederen en Niels Tieman hadden ook een bezoekje aan de pits moeten maken, waardoor ik opeens weer in de strijd zat. Ik kon Roy mooi binnen hengelen en in de laatste twee rondes zag ik dat Roy het moeilijk had bij het doorkomen van Eau Rouge en op andere plekken ook wat foutjes maakte waardoor ik nog meer kon aansluiten. In de laatste ronde nam ik Eau Rouge weer beter dan Roy en had meer vaart en aan het einde bij Les Combes kon ik Roy mooi aan de binnenkant inhalen. Die laatste paar ronde maakte de ellende van het begin van de race wel gelijk weer helemaal goed. De voorsprong die ik had op Roy heb ik gelukkig weten te behouden en mocht ik Spa Francorchamps afsluiten op de 14e plek.

Op naar Montreal en hopelijk hebben we dan weer een wat groter startveld.
    Laatst gewijzigd door Ferroeni; 4 april 2014 om 11:29 Reden: Toevoeging video
    iceradio.nl - geen playlist maar passie

DigitalRacing.nl Tjello's schermafbeelding
    Naam
    Marcel Bosman

Standaard

Als voorbereiding alleen gisteren gereden, kwam toen tot een 2:30.150.

Kwalificatie een 2:29.929 ofzo gereden, best of the rest voor mijn gevoel met P11.

Lichten gingen op groen en awaaaaaaaaaaaaaay, ik had een superstart maar kwam klem te zitten in een sandwich van Fabian, Diederik en Joan. Van het gas af gegaan en toen verloor ik veel in eau rouge en kemmel straight. Rondenlang achter het groepje Fabian?, Mark, Ruud, Diederik gereden. Mark en Fabian vielen daar weg en opeens zaten Diederik, Ruud en ik in een heel leuk gevecht, Heel erg leuk gevecht waarin iedereen elkaar liet leven, top heren!

Een shoutout naar Joan, je had de snelheid goed te pakken in kwalificatie en begin van de race (daarna heb ik je niet meer in de gaten gehouden). Top dat je je draai weet te vinden in de Ruf.

Ik was de afgelopen anderhalve week niet echt gemotiveerd om te rijden maar de kriebel is er weer, op naar Montreal
    Onto the throttle nice tailout action, more tailout action and back the other way. Almost having a proper tankslapper on, still on the throttle tho. - Vicky Butler-Henderson

Standaard

Spa, die kon ik niet aan me voorbij laten gaan en ik moet zeggen, het voelde wel weer heel erg goed en ik vond het leuk om weer eens te racen. Ik had eigenlijk maar 1 doel: de gehele race uitrijden, om gewoon weer eens de finish te halen en het gevoel wat terug te krijgen en dat is gelukt.

Kwalificatie was drama, 2:37 met afstand de laatste plek. Ik was een paar keer fors sneller maar een reepje zand pakken en je hebt een off-track te pakken. Ik heb nog altijd weinig gevoel in mijn stuur, nog een erfenis uit de McLaren tijd en daar moet ik nog altijd wat aan doen. De auto gedraagt zich op een bepaalde manier maar dat voel ik pas als het veel te laat is (bijv. tractieverlies achter, blokkerende remmen enz). Alles is op te lossen, heb er alleen nog niet de tijd voor genomen en zodoende rij ik mijn kwalificatierondjes op eieren.

Dat bleek wel tijdens de race, daar kon ik een aantal keer 2:33 rijden en dat was al aanzienlijk beter. Ik had een lekkere start en pakte een paar plekken maar door een glijertje moet ik die weer terug geven. Daarna eigenlijk de hele race alleen gereden maar stiekem vond ik dat wel prima: lekker relaxt raceritme opbouwen en de finish halen. Helaas kwam ik op een bepaald moment iets te wijd uit Eau Rouge, achterkant glijdt heel iets weg maar net genoeg om de neus richting vangrail te duwen, en dat was het dan. Fast tow (hoewel fast? duurde alsnog 4 minuten) en dan maar uitrijden. Ritme was weg, wat meer foutjes gemaakt, maar wel uitgereden

Hopelijk zat ik niemand in de weg, ben volgens mij voor de koplopers uit de weg gegaan, enkele keren ook maar buiten de lijntjes om niet te hinderen in een paar mooie gevechten
    DigitalRacing.nl
    "I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow is not looking good either."

Senior Member
    Naam
    Fabian de Jong

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bentvelzen Bekijk bericht
    Wat een fantastische race heb ik gehad zeg! Ronden lang samen met Fabian zij aan zij gevochten en uiteindelijk een P9 weten te scoren.
    Jammer van mijn spin maar dat mocht de pret niet drukken. Hieronder mijn race van gisteren:
    (Op 53:55 kwam toch wel even mijn moment vd race )
    filmpje
    Dat was zeker gaaf, stiekem jammer dat er geen geluid onder zit van Teamspeak want nu mist de lol die wij hadden
    RIP Mama

ZAC10: Kampioen
    ZAC2,3,5,6: CUP600 Team Kampioen
    DRGTC: Team Kampioen
    DRES: Kampioen

Senior Member joansom's schermafbeelding
    Naam
    Joan Somers

Standaard

Woensdagavond mijn eerste rondjes gedraaid op Spa, resulterend in hoge 31-ers. Verschillende setup's geprobeerd, de road atlanta set van Yuri vond ik verreweg het stabielst . Die heb ik overigens ook op road atlanta gebruikt, nog thanks daarvoor. Dus niks mis met jouw set's, Yuri Veel van de set's op iracing vind ik nerveus en sta daarmee regelmatig achterstevoren bij aanremmen of bij insturen bocht.

Gelukkig was ik mooi op tijd thuis en kon nog een uurtje voor de Practice begon, rondjes draaien. Daar kwamen de 30-ers. Vervolgens een quali gedaan in de ruf cup en daar reed ik zowaar een pb met 1.29.1. Weet niet zeker of de weersettings daar anders zijn, maar vermoedelijk wel, dat was althans ook zo bij road atlanta.

Anyway, vol goede moed de GTC server opgegaan. Practice was nog wat onwennig maar tijdens de Quali kwam ik goed in mijn ritme. Stond lange tijd voor Mark en Jeroen, totdat Jeroen er een lage 30-er uitperste. Daar moest ik onderdoor en dat lukte zowaar in de laatste ronde met 1.30.0. Gaaf.

Geleerd van de vorige race waarbij het misging met Eric, dus uitkijken bij de start en geen grote risico's nemen. Kwam goed van mijn plek en moest inhouden voor de auto's voor me. Wel paar plekjes gewonnen bij ingaan Eau Rouge, zij aan zij met Mark, maar allebei er heelhuids doorheen. Anderhalve ronde Marcel achter me kunnen houden, maar daarna moest ik hem toch voorbij (en) laten gaan. Niels kwam inmiddels van achteren opzetten, en ook die bleek sneller. Proberen aan te haken, dat lukte op 2-3 seconden afstand. Een paar ronden later knalde Niels er helaas af na Eau Rouge, maar kon hem gelukkig ontwijken. P10 op dat moment. Koos was inmiddels Roy voorbij en niet veel later zat hij bij mij op de staart. Hetzelfde verhaal als bij Marcel en Niels: op en erover. Op dat moment nog 10 minuten op de klok, mijn race kon al bijna niet meer stuk. Nog geen fout gemaakt en voortdurend mensen om me heen, dat is wel eens anders geweest . Ik wilde heel graag de race foutloos uitrijden, dat moest kunnen want het gat naar Dennis achter me was groot genoeg om de laatste rondes rustig te cruisen.
    P11, en een dikke Yes toen ik over de finish kwam. Mijn t-shirt hangt nu nog te drogen op de kachel, man, dit is haast inspannender dan 5 uur op de atb

Thanks Marcel voor de bemoedigende woorden! Het ging inderdaad erg lekker gisteren. In de race ben ik alleen te bang om een fout te maken waardoor ik nog niet op mijn limiet kan rijden zoals bij quali. Heeft waarschijnlijk alles te maken met auto beter leren kennen en meer practicen, dus dat gaan we dan maar doen de komende tijd.

Heb geprobeerd beetje netjes te rijden tijdens de race, kwam uiteindelijk op 17 inc uit. Net wel/geen DQ onder normale omstandigheden. De IR limiet van 17 inc is bewust uitgezet tijdens deze race, neem ik aan?
    Livestrong, drive yellow

Junior Member Thomas's schermafbeelding
    Naam
    Thomas Arends

Standaard

Klein verslagje van mijn kant, veel was er niet te beleven tijdens mijn race

Quali
    Ik had (zo bleek achteraf) in m'n eerste rondje al de poletijd te pakken, Storm kwam nog wel goed in de buurt dus dat was nog wel billen knijpen maar gelukkig bleef mijn tijd staan.

Race
    Na een goede start zag ik de gevechten plaatsvinden in mijn spiegel. Hierdoor had ik na 1 rondje al een voorsprong van 7 seconden. Gelukkig lukte het me goed om de concentratie vast te houden, mijn laatste 9 rondjes waren binnen 2 tienden van een seconde waar ik stiekem wel erg blij mee ben. Op een paar achterblijvers na heb ik niemand gezien en was het achteraf een erg eenvoudige overwinning.

Tot volgende week!

Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Ben wel benieuwd naar de race verslagen op de hoofdpagina, altijd erg vermakelijk... Brett op vakantie?

Senior Member Dennis's schermafbeelding
    Naam
    Dennis

Standaard

Brett zal volgens mij even bij onze oosterburen.
    DRNL Championships:

DRGTC2 - DRTCC8 - DRTCC9 - DRFR2

DigitalRacing.nl

Standaard

Brett heeft niets van doen met de raceverslagen van het GTC. Alle teksten komen van Robert (Saalmink) en de screenshots van ondergetekende.
    Maar ik kan wel melden dat het Sebring verslag dit weekend op de frontpage word geplaatst.

Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Naam
    Ruud Mulders

Standaard

Wordt tijd dat we gaan oefenen jongens! Donderdag al de race. Vanavond en lap of 10 gedaan maar hij valt niet mee... 1.42.1 tot nu toe.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten